Varhaisraskauden seulontatutkimus

Viimeksi kun käytiin katsomassa, niin siellä kanta.fi ei ollu vielä mitään mistään.. :confused: Pitääkin käydä katsomassa uudestaan, josko sinne ois jotain edes laitettu.
 
Hei,huutelen tuolta joulukuisista! Osallistuin seulaan ja jäin kiinni verikokeesta ja iän (37) antamasta riskiluvusta 1/140. Np oli niinkin normaali kuin 1.3 mm. Tuloksista soitettiin n.2 pvää näytteenoton jälkeen ja tarjottiin jatkotutkimusta heti saman viikon perjantaille. Halusimme tietää mahdollisesta down vauvasta ja suostuimme lapsivesipunktioon.
Olin jo viikolla 18 kun punktio tehtiin ja olin jo päättänyt että vauva pidetään oli tulos sitten mikä hyvänsä! Onneksemme kromosomihäiriötä ei löydetty ja masussa odottaa terve vauva syntymäänsä nyt päivänä minä hyvänsä :love7
Itse punktiosta voin kertoa että ei sattunut yhtään mutta oli sellainen epämiellyttävä paineentunne alavatsassa kun imivät sitä vettä:eek: toimenpide oli henkisesti paljon pahempi kuin fyysisesti...mutta olen iloinen että tehtiin se eikä epävarmuus jäänyt varjostamaan koko loppuraskautta! Tieto tuloksesta tuli tasan viikonpäästä kirjeenä kotiin.
Halusin tämän jakaa koska itselläni oli niin vaikeaa silloin kesällä kun riskilukemat kerrottiin ja nihkeästi oli tietoa saatavilla! Toivon kaikille hyviä tuloksia ja onnellista odotusta!:Heartred
 
Mulla ei kyl näy kanta.fi noita neuvolajuttuja. Verikokeista sinne ilmesty vaan pari tulosta joissa luki "neg", yhen osasin tulkita klamydiaks :D mut ei noita down juttuja...
 
Kanta-arkistoon siirtyminen tapahtuu eri aikaan eri paikoissa, meidän alueella se tapahtui jo viime keväänä. Ennen sitä ei tulekaan mitään tekstiä Kanta.fi:in. Joissain paikoissa ei kai olla vielä siirrytty ollenkaan? Isoveljeni asuinkunnassa Kantaan siirtyminen tapahtui nyt syksyllä.
 
Takaisin
Top