Valmisteluita ja hankintoja

H&M:n nettitilauksia käyttäneet, millaisia toimitusajat ovat olleet? Tilasin pari viikkoa sitten pinon alebodyja ym. peruskamaa kaksosille, ja tilausseuranta ilmoittaa edelleen, että matkalla / lähdössä on (1.7.). Arvioitu toimitusaika oli jo reilu viikko sitten.

Vaikka onko tuossa nyt niin kiire, kun ei niitä vauvojakaan vielä kuulu :p
 
Kerran oon niiltä netin kautta tilannu ja muistelen että kesti omituisen pitkään, kun on tottunu että monesti tulee nopsaan tommoset. Sanoisin että viikosta kahteen kesti. Mutta seuranta oli kyllä koko ajan reaaliajassa, että tiesin milloin odottaa. Ehkä kannattaa olla yhteydessä sinne että missä mättää.
 
Onkohan varasto tyhjä, kun tavarat ei liiku? Mutta kannattaa varmaan kysästä asiakaspalvelusta. Normisti paketit kyllä kulkee nopsaan.
 
Näköjään me tarvittiin sittenki se vk-haalari.. No, pappa halus maksaa sen pojalle synttärilahjaksi, joten tilasin sitten erään ticketin haalarin jota olin katsellu jo aikaisemmin :) sattu oleen vielä tarjouksessakin, posteineen n. 75e. Onpahan toivottavasti kakkosellekkin haalaria sitten! :)
 
Mun hankintalista on myös lyhentynyt. Kirppisvisiitti tuotti tulosta: pojulle on syksyksi/talveksi haalari, sadetakki ja kumpparit. Reissu köyhdytti mua 18 € :grin

Jesperjuniorista (vai mikä se nyt on) tilasin asusteita talveen ja syksyyn: 2x rukkaset, pipo ja kypärämyssy. Paljon oli tuotteita verkkokaupassa alessa (40-70 pros.), mutta kokoja ei ollut sitten enää tarjolla joka tuotteeseen. Mutta ihan mielenmukaiset tuotteet sieltäkin sitten löytyi :)
 
Minäkin olen saanut lasten vaatearkistoa päivitettyä, tosin pienimmille oli pakko ottaa pitkälti normaalihintaisia tuotteita, kun valikoimaa oli vähän kehnosti. Mutta otin Lindexiltä kun sattui löytymään kaikki tarvittava yhdestä paikasta.

Mutta samalla pyyntö, suositelkaahan hyviä imetysvaatemerkkejä! Muistelen, että ehkä ainakin Latteäiti panosti näihin aikanaan..? Tajusin tänään neuvolaan mennessä, että mulla on tasan kaksi imetyspaitaa, jotka molemmat ovat jo nähneet parhaat päivänsä. Menin sitten lähes jalasta putoavissa äitiysfarkuissa (kun ei sektiohaavan kanssa voi oikein vielä normihousuja laittaa ja repsottavassa imetyspaidassa, taisivat ajatella, että äiti on vähän väsynyt :grin
 
Minä tykkäsin paljon Boobin paidoista, niissä oli se systeemi kaikkein toimivin. Ja sitten on suomalainen Maitotyttö

http://maitotyttopaidat.fi/kauppa/

joka on toki aika kallis, mutta toisaalta mulla ainakin oli tosi kovassa käytössä. Ja niiden tunika oli maailman kätevin, koska siinä oli isot taskut. Ja mä sain ne nettikirppiksellä todella helposti myytyä siinä vaiheessa, kun en enää tarvinnut.
 
Mulla on (ollut) käytössä vaan pari kolme imetyspaitaa enkä niistäkään tykkää kun on turhan monta kerrosta ja sit ne jää huonosti.. Vaatteet koostuu paitapuseroista, tuubitopeista tms ja siihen voin heittää vaik neuletakin päälle. Sit on pari kietasuvaatetta ja loput ihan tavis paitoja, nostan vaan helman ylös..
Toki ihan varsinaiset imetysvaatteet on hyvä juttu, mut näin vuoden ja 9 kk kokemuksella totean, että vähän yliarvostettuja, ylihinnoiteltuja ja tylsähköjä. :wink
Hyvää imetystaivalta!
 
Kiitos molemmille! Olen kuluttanut ne pari edellisellä kierroksella hankittua imetyspaitaani niin puhki, että uskallan tilata muutaman uudenkin, koin ne ihan käteviksi aiemmin - vaikka onhan se usein tosiaan niin, että nuo imetysvaatteet ovat vähän tylsiä ja sitten jos kivoja löytyy, hinta onkin sen mukainen. Ja sitten parin uuden ohelle noita tarkoitusta palvelevia normivaatteita. Ja kotioloissa se onkin sitten ihan sama, mitä päälleen pukee, vai pukeeko mitään :grin
 
Tää kuuluu kai tänne :wink me saatiin isompi asunto!! Ollaan tähän asti siis asuttu 56m2 kaksiossa, ja meinaa tilanpuute vähän iskeä.. :D täräytettiin sitten kerralla ja löydettiin 159m2 omakotitalo! :D Minähän en tässä vaiheessa enää voi enkä saa imuroida yms, joten onnea vaan rakas isukki, onneksi meillä on se dysoni... ;D
Eikä vuokrakaan ole päätähuimaava, 700+asumiskulut :)
Loppuu se saakelin tavaroiden änkeäminen kaappeihin piiloon ku on tilaa :DD ja mää saan viiden komeron vaatehuoneen!!!! :Heartred (okei, yks niistä kaapeista on miehelle mutta whatsoever :D) ja kuitenki muissa huoneissa on omat kaapit yms. Voitte uskoa kuinka mää leijun täällä, ja vieläku vuokranantaja suostu siihen että saadaan maalailla ym siellä! :)
 
Hienoa Kyumin! Me muutettiin keväällä kaksiosta neliöön ja teki kyllä todella hyvää saada lisää neliöitä. Vaikka nyt tuntuukin jo, että tila käy taas ahtaaksi :grin
 
Hahhah :D meillä ei ihan heti pitäis seinät tulla vastaan :D ellen innostu tilailemaan juttuja nyt kun on tilaa :"D
 
Meidän asunto taas on 5 neliötä pienempi kuin edellinen, ja sen kyllä huomaa. :grin
 
Me olemme luopuneet syottotuolista kokonaan! Pojalle ostettiin oma, pikkulasten poyta&2 tuolia-yhdistelma. Siina se ruokailee ja katsoo tabletilla piirrettyja. Ehka sitten joskus voi siina myos askarrella, piirrella tms. Lisaksi siina poydassa on sellaiset pienet korokkeet reunoilla, eli jos kaatuu jotain juomaa siihen poydalle, niin sita ei tipu lattialle saakka. Ja toi onneksi niin lujaa tekoakin, etta vanhempi voi istua siihen toiselle tuolille.
Ainoa vain, etta tyyppi saattaa lahtea karkuun kesken ruokailun, mutta me olemme kuitenkin opettaneet, etta ruokaa ei saa ellei istu tuolilla sen poydan aaressa.
 
Mää käänsin syöttötuolin sellaiseksi pöytäyhdistelmäksi kun tuli nostelukielto, ensi alkuun oli hankalaa mutta tottui kuitenkin :) onneksi hetki vielä aikaa ennenku pitää siirtyä aikusten pöytään syömään :D
Meillä isin vanha syöttötuoli, sellainen varmasti kaikkien tahojen mielestä hirmuisen vaarallinen kapistus :D
 
Onko teillä vielä pinnasänky, vai onko joku jo hankkinut lastensängyn? Meillä on harkinnassa sen hankinta, tyttö mahtuu pinnasänkyyn vielä ihan hyvin, mutta kiipeää koko ajan pois joten sen puolesta on ihan sama kummassa nukkuu.

Mä googlailin niitä, ja löysin sellaisia parvisänkyjä, missä on liukumäki. "Not on mt watch" totesi lattefaija. Voin vaan kuvitella miten kiva olisi yrittää palauttaa se sänkyynsä iltaisin.... :laughing021
 
Meillä on pinnasängystä ollut laita pois jo pari kk. Siinä on hyvät ja huonot puolet. Lastensänkyä en kumminkaan vielä kirjannut ostoslistalle, hankitaan sitten jos/kun tuolle tulee toinen käyttäjä?

Meil on se tripp trapp tuoli ja siitä nyt kaikki ylimääräiset "vauvaosat" pois, tyttö osaa kiivetä siihen, mut pois tullessa tarttee vähän jelppiä.
 
Meillä ollut varmaan pari kk jo isojen poikien sänky :) kannattaa varautua siihen, että muutamasta ekasta yöstä tulee aika hulabaloo.. :D
 
Me ollaan tilattu isojen poikien sänky, jotta saadaan pinnis kaksosten käyttöön. Alun perin oli tarkoitus odottaa pidempään, mutta todettiin, että halutaan laittaa vauvojen huone kuntoon pian ja saada aikuisten makkari omaan käyttöön (me pahat ihmiset, ilmeisesti riitti puolitoista vuotta huoneen jakaminen pojan kanssa kun nyt on niin kiire heittää vauvat omaan huoneeseen :grin).

Hulabaloota meillä on öisin joka tapauksessa, kai siinä yksi lisää menee samoilla vauhdeilla :grin
 
Takaisin
Top