Valmisteluita ja hankintoja

mää olen sitä mieltä että meillä ei sisällä kenkiä käytä kukaan. En jaksa uskoa että sitä kenkää olisi hyväksikkään käyttää koko ajan, ihminen on kuitenkin luotu kävelemään paljasjaloin :p

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Meille oli käydä samoin kuin Henulle noitten ensikenkien suhteen. Ostettiin alkukesästä ja nyt pari viikkoa sitten kun otettiin käyttöön, niin huomattiin että on aika pienenlaiset. No, kyllä se niillä vielä köpöttelee, täytyy ostaa seuraavaa kokoa. Tytöllä on suurinta huvia tällä hetkellä kävellä (äipän käsistä kiinni pitäen...) ympäri leikkipuistoa, katsella muita lapsia ja tunkea soraa kenkiinsä.

Itsekin olen miettinyt noita syksyn ja talven varusteita. Tällä hetkellä on ohuehko talvihaalari kokoa 86, menee varmaan kevättalvesta. Sitten eilen ostettiin ulkoilutakki ja ulkoiluhousut kokoa 80 sekä kumpparit ja vuorilliset goretex-kengät, ne varmaan on liian pienet kun pakkaset tulee ne goretexit mutta tuli samassa paketissa.

Pääsi paljon helpomalla hankintojen suhteen, kun tyttö oli sellainen vaunuissa makaava pötkö :)
 
Mä oon sen verran hippiäiti, että yritän pitää tuolla niin vähän kenkiä kuin mahdollista. Nyt kesällä sillä on ollu sandaalit välillä ihan vaan totuttelemismielessä, mut ulkona ja sisällä se on pääasiassa paljain jaloin tai sukissa. Ilman kenkää virheastumisen oppiminen pienenee varmasti.

Mä ostin pulkan. :D Tuli kirpparilla vastaan semmone vauvapulkka ja mukaan lähti. Nyt sit pitäis saada lunta! :wink
 
Ei meilläkään olla paljon kenkiä pidetty, minä olen aina ollut sitä mieltä että parasta kulkea paljain jaloin niin paljon kuin vain voi. Silloin alkukesästä ensimmäiset kengät ostettuani ajattelin (myynti)puheiden jälkeen, että onhan niitä kenkiä nyt pidettävä, mutta kesällä reissussa (helteessä) tuntui ehkä turhimmalta tunkea pikkuihmisen jalkoja kenkiin, kun kuitenkin rattaissa istui. Nyt sitten ilmojen viilettyä on ihan kivakin laittaa kengät jalkaan. Kengännauhojen auki nyhtäminen on neidille hirveän mieleistä puuhaa.

Minäkin meinasin ostaa pulkan, mutta oli mielestäni kirppishinnaksi sen verran tyyris, että vielä jäi ostamatta. Kunpa ensi talveksi saataisiin oikea KUNNON talvi, kivaa se olisi itsekin päästä mäenlaskuun! :)
 
Meillä ei ole vielä kenkiä ollenkaan, pelkästään ne sellaiset mokkasiinit. Ajattelin, että selvittäis ilman, kunnes tuo oikeasti kävelee, mutta kohtahan noissa mokkasiineissa voi jo varpaat palella :oops: Mutta voi olla, että meilläkin ostetaan se pulkka ensin, mä odotan sitä ihan innolla! :grin

Valjaiden suhteen mä olen ollut aina sitä koulukuntaa, että lapsia ei taluteta hihnassa, vaan opetetaan kulkemaan vaikka kädestä kiinni pitäen. Mutta katsotaan kun tuo alkaa kävelemään, joudun ehkä pyörtämään pyhät puheeni! :grin Eri asia tietysti täältä suomalaisesta rivitalolähiöstä huudella, kuin suurkaupungista. Vaikka on tuossa meidän lähellä yksi sellainen suojatie, mikä pelottaa mua jo nyt... :sad001
 
Juu, valjaat tulee, ehdottomasti! Myös täällä espanjassa ollaan aika kauhuissaan tästä ajatuksesta, mutta mulle on pojan turvallisuus kaikkein tärkein ja enkä välitä muiden mielipiteistä :grin Aika optimistinen herne meillä :grin:grin:grin Lisäksi ne ovat hyödyllisiä pitämään pojan pystyssä alussa kun kävellään esim asvaltilla, jos meinaa mennä nurin niin mamma pitää hihnasta kiinni niin pysyy naama ehjänä :)
 
En minäkään aio tuota valjaisiin laittaa, mutta ymmärrän kyllä, että se on vähän eri juttu täällä pöndellä kuin suurkaupungissa. :grin
 
^ Mun optimismi ja lastenkasvatusperiaatteet ovatkin peräisin ajalta ennen lapsia. Silloin kelpasi huudella :grin Nyt optimismi karisee kovaa vauhtia :eek:
 
Mä hamstrasin alesta ja fb:n kirppareilta! Syksyksi pojalle on keltainen Reimatecin haalari ja sinne alle harmaa fleecehaalari, jonka saa neppareilla kiinni kuorihaalariin, jolloin pukeminen on ehkä hieman helpompaa.

Talveksi meillä on Ticketin toppahaalari, jonka ostin muistaakseni alle 30e käytettynä, mutta uudenveroisena.

Kevääksi taas Reimatecin deniminharmaa haalari ja sinne alle vihreä fleeceasu samaten neppareilla.

Asusteina on paaaaljon :oops: pipoja ja sitten Reimalta tilasin haalareitten kanssa väreihin sopivat rukkaset ylös asti avattavalla vetoketjulla (ei siis peukalonpujotuksia meillä, huh!). Popilta olen ostanut kumisaappaat ja hiukan Reinojen tapaiset huopatossut, joilla siis kuljetaan lähinnä kauppareissuilla. Vielä on ostolistalla vettäpitävät ensiaskelkengät korkealla varrella. Lisäksi meillä on Popin toppatöppöset, joissa on äärimmäisen kätevä kiristyssysteemi nilkassa ja pysyvät jalassa, vaikka kuinka potkisin. Niitä olen ajatellut lähinnä laittaa vaunupäikkäreille ym, jolloin kuraiset kengät saa jättää pois vaunuista.

Erillisiä sadeasuja meillä ei ole ainakaan vielä, kun haalareiden vesipilarit ovat niin korkeat, että saa rauhassa istua tai vaikka maata kuralätäkössä.

Lisäksi ostin vaunuihin Ticketin sen pidemmän mallisen makuupussin, jonka käyttökokemuksia kuunnelleena se on ollut korvaamaton kovilla pakkasilla. Sen saa siis vaunuihin, niin, että valjaat tulevat takaa raoista ja lapsi uppoaa sinne joko kainaloitaan myöten tai kovilla pakkasilla pojan voi vetää makuupussiin ja kiristää sen verran sivuilta, että näky on melko toukkamainen, kun vain kasvot näkyvät. :)
 
Mua noissa talvivaatteissa mietityttää, että miten ihmeessä saan ne pysymään päällä? Siis kun tuo repii hatun ja hanskat pois alta aikayksikön. Nyt on ollut käytössä sellainen fleecehaalari, missä on huppu, sitä tuo ei osaa ottaa pois, mutta tajuaakohan se pakkasella että hattu on vaan pakko olla päässä ja hanskat kädessä... :confused:
 
Viela noista valjaista. Me hankimme ne ihan ehdottomasti! Valjaat on varmaan helpompi pitaa puhtaanakin, kuin turvareppu, joka on jotain teddykangasta tms. Ellei se turvareppu ole sitten irrotettavissa valjaista.
Noita valjaita muuten nakee tosi paljon. Ja kuten Sophie sanoi, niin taaperoa on helpompi pitaa tasapainossa tai siis estaa naamalleen muksahtaminen. Olen seurannut, miten jotkut vanhemmat tosi katevan oloisesti kuljettavat pikkuista valjaissa ja nostavat niiden avulla ylos. Ehka sellainen malli olisikin paras, missa olisi jotain pehmustetta, ettei pikkuiselle tule mitaan nirhautumia.
Vaan annappas meillakin aletaan eka ottaa niita askeleita... :rolleyes:
 
Voih, mä haaveilin noista Sarian mainitsemista Reimatecin haalareista, olisin keväällä ostanut Hulluilta Päiviltä mutta olivat loppu :oops: Ostin sitten toisenlaiset, hyviltä vaikuttavat (ja nyt testattukin eilisessä sateessa) mutta ei yhtään niin kivan näköiset (terv. nimim. turhamainen mutsi).
 
Saria, mulla on probleema, jossa varmaan osaisit auttaa. Olen miettinyt joidenkin vaatteiden myymistä eteenpäin. Aikaisemmin olen pyhästi päättänyt, että annan ne kavereille eteenpäin, kun itse olen pääasiassa saanut ilmaiseksi, mutta kotihoidontuki pakottaa realismiin... :oops: En vaan tiedä yhtään, mitä niistä voi pyytää. Mulla on siis jonkin verran siskolta saatuja ME&I-vaatteita, pari t-paitaa, sellaisia "haaremihousuja" ja sitten bodeja, joihin on mätsäävät velourihaalarit/housut, jotka meinasin myydä settinä. Mitä semmoisissa suunnilleen maksetaan?
 
Noista valjaista... me tuskin hankitaan ainakaan tähän hätään. Asutaan niin rauhallisessa paikassa ja oma piha olisi tarkoitus aidata vielä syksyn aikana, joten en näe tarpeelliseksi valjaita tässä. Jos nyt sitten ollaan jossain menoissa ja pikku-ukon on ihan pakko päästä kävelemään niin eiköhän se hoidu ihan kädestä pitämällä. Saatan kyllä pyörtää puheeni kun se on ensimmäisen kerran kirmannut karkuun :D
 
Littlered, APUA! Eikö espanjassa muka saa halpoja housuvaippoja? Eilen etsittiin niitä pitkään kun niitä on niiiin paljon helpompia käyttää koska vaipanvaihto ja erityisesti hoitopöytä on totally out tällä hetkellä. Al Camposta lopulta löytyi tarjouksessa 34kpl 9,99€. Normaalisti hinta on n 50 senttiä kappale, ja ne on vanhemmille lapsille tarkoitettu? Mercadonassa ei ollut ollenkaan. Mies ei ollut ennen edes nähnyt housuvaippoja o_O

Mukaan tarttui samalla pieni ladattava rikkaimuri, kun jostain syystä ruokaa ja multaa löytyy ympäri kämppää :confused: Kätevä laite :)
 
Latteäiti, kuvailehan hieman tarkemmin, niin voin luvata, että osaan lähes euron tarkkuudella sanoa, mitä niistä tulet saamaan :D Näissä asioissa autan oikein mielelläni, voit tietämättäsi omistaa melko kallistakin vaatetta :wink
 
Aah... Kaksi T-paitaa, keltainen jossa on traktori, sininen jossa on pilviä. Housuja kolmet, yhdet velouria, ruskeat ja pyllyssä tassun jälki, toiset kaksi collegea, ruskeissa sammakko ja turkooseissa kenguru, kaikissa on etulahkeessa sellainen tasku. Siilibody, johon kuuluu oranssit velouriset haalarimalliset housut, joissa takapuolessa on siili. Punainen pöllöbody, johon kuuluu samanlaiset haalarihousut, mutta ovat turkoosit ja niissä on edessä pöllö. Siiliin ja sammakkoon löytyy myös pipot. Saiko näistä mitään tolkkua?

Toivottavasti sisko ei lue tätä, hävettää myydä näitä, mutta ei ole tilaa säästää ja kaveri ei niiden päälle ymmärrä, on varmaan ihan onnellinen jos saa lindexiä ja henkkamaukkaa... Enkä oikein osaa vielä elää niin niukasti kuin pitäisi...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Latteäiti, ootko huomannu FB:ssa on Jns lasten merkkivaatekirppisryhmä. Koitahan sitä kautta(kin) myydä? :)

Mä oon joihinkin saatuihin vaatteisiin jättäny laput tarkoituksella, jos ei tuu käyttöö, niin myyn eteenpäin. No regrets. :)
 
Takaisin
Top