Valitusketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:eek:
En tiedä, pitäisikö olla iloinen vai kauhuissaan kun lukee että mitä kaikkea sitä voi olla ja mistä kärsiä.
Iloinen varmaan, kun itsellä ei noita oireita ole.

Just kun ois jaksanu ja voinu kävellä raittiissa ilmassa piiitkän lenkin, niin tiet niin jäässä, että luistimet ois ollu parempi vaihtoehto kengille :mad: Täällä myös nivelissä arkuutta, pääasiassa isovarpaissa, jalkaterissä ja sormissa.. Ei yhtään kivaa. Ja yöt alkaa olla yhtä tuumailua.. Muuuuutta, ei olis laskettuun kuin 12 pvää, joten milloin vain..

Päänsärky!! Ihan yllättäen, syömisen jälkeen. Eikä Panadol ole auttanut, vaikka normaalisti auttaa.
Aargh!! Pitäis mennä miehen kanssa saunaan illemmalla kun tulee kotiin, mutta nyt ainakin särkee niin etten halua edes ajatella saunaa.

No niin, 2 g Panadolia "nautittu". Vielä ei vaikutusta. Yritän nyt juoda vettä, josko se auttaisi. Oon myös yrittänyt venytellä niskoja, toistaiseksi tuloksetta. Ja otin magnesiumiakin. En oikein tiedä, alkaisko toi toinen Panadol auttaa, jos ei auta niin vinkkejä otetaan vastaan.

Kylmä kääre otsalle auttaa mulla migreenin kanssa, samoin kylmägeelikin joskus. Raitis ilma ja hieronta...muuta ei nyt tähän hätään tule mieleen.

Täytyy kokeilla takaraivolla ja niskassa jossa särky tuntuu pahimpana, mulla nää päänsäryt yleensä pahenee jos meen ulos tai jos aktivoidun, ilmeisesti sykkeen ja verenpaineen nousu pahentaa, samoin viima/veto/tuuli/pakkanen pahentavat.
Mutta kun ei saa Buranaa ottaa, niin täytyy muuta kokeilla.

Nyt alkaa pahoinvointi helpottaa ja olisko särkykin hiukan lievempää? Tuskanhiki ainakin on kuivunut kasvoilta :confused:
Eikä vatsa tunnu enää kääntyvän ympäri. Vähän puhalluttaa, mutta josko se olis helpottamaan päin. Täytyy seurailla josko menis kokonaan ohi, ainakin nyt tuntuu helpottavan.

Mullakin särkeny tänään päätä ja ollu jopa vähän valoherkkyyttä silmissä! Otin paracetamolia 500mg ja muuten koittanu aina sopivissa väleissä vähän levätä ja laittaa jotain silmien peitoks, mutta ei oo oikeen auttanu ku tyttö tossa juoksee ympäri taloo. Se varmaan auttais jos olis mahkut ihan oikeesti röhnöttää ja pitää silmät kiinni eikä VARSINKAAN mitään tällaista puhelimen naputtelua tai telkkarin tuijotusta, mutta nyt ei oo mahkuja levätä kun ollaan tirpusen kaa kaksin. Puhelin pitäis kyllä laittaa pois. Avasin ikkunaa jos raitis ilma auttais edes vähän. Vtun viikonloppu kun ei tullu ees pikkukakkosta! :D

Toivottavasti KoBe sulla(kin) jelppaa, ärsyttävä vaiva!

Joo, kyllä se on ainakin tällä hetkellä pois, enkä usko että palaa. 2 g parasetamolia, vähintään 1 l vettä ellei enemmänkin, magnesiumia.
Tuo alkoi helpottaa. Saunassa tuntui paremmalta, ja join vettä sielläkin.

Ja toivottavasti Lila sulla alkaa myös helpottaa! Tosi kurjaa ettet pysty lepäämään.

Nyt tuli vielä kylmäkin! Apua jos tuun kipeeks, nyt ei kyllä pystyis! Onneks isäntä tulee kohta kotiin nii sit kyllä vedän rätin silmille ja koitan levätä vähän! Saunapäivä täälläkin, jospa lämpenis ja tää vilu johtuis vaan ku oli ikkuna auki. Muutenkin päänsäryn ja viluisuuden yhteistunne on aika samanlainen kun kuumeennousun, et toivottavasti on kyse ihan vaan jostain ohimenevästä!

Pienen pientä särkyjomotusta toisella puolella päätä, joten menin klo 20 nukkumaan. Sitten onkin herännyt 2-3 tunnin välein pissaamaan kuin hevonen!
Kahdelta sitten nousin ylös, ja nyt vietetään yötä hereillä. Taas. Kunhan tää jomotus päässä ei lisäänny, niin ok.

Pientähän tää valvominen nyt tietysti on, kun Mellullakin on tosi jännät paikat. Ja Jojoba voi olla toinen, jolle tulee lähtö synnärille.

Täälläkin on vessaväli todella tiheä, välillä tunnin välein. Muutamana yönä oon onnistunut nukkumaan jopa lähes 5 tuntia ilman vessahyppelyä, mutta se on kyllä harvinaista. Ja just tuossa rantautui jälleen ilmavaivat - ehkä tää päivän ummetus koittaa kohta laueta. Himppasen kyllä arveluttaa tää tämän yön valvominen, kun pitkästä aikaa pitää näin myöhään kukkua yhtä soittoa. Viimeset päikkärit otin joskus iltapäivällä, joten on kyllä mulle älyttömän pitkä torkuton väli. Huomenna vissiin sitten nukutaan koko päivä.

Taas huonosti nukuttu yö takana :sad001 Joka yö unta vain pari tuntia ja päivällä vajaa tunti. Unirytmi on aika säännöllinen eli nukun noin klo 1-3, sitten taas pyöritään loppuyö ja tossa aamukaheksalta iskee kauhee väsy, unta noin tunti ja sitten täytyykin nousta kun lapset heräilee!
Olo on tukala ja mitään ei jaksaisi tehdä! Oon kyl ihmeissäni että jotkut on niin hyvässä kunnossa että jaksavat vielä käydä kävelyllä tms.Ei onnistuis multa:eek:. Onneks ei enää ole kuitenkaan pakollisia töitä vaan saa keskittyä lepoon ja pieneen puuhasteluun kotosalla!

Eikö kellään muulla ole näitä ihania, ihania pukamia kuin mulla? Vaikka mullakin ne kyllä tuli taas vasta synnytyksessä! Jos on joku kohtalotoveri niin kertokaa miten näistä oireita selviää järjissään?!? Ekat 6-7pv oli jumalaton kipu/paine eikä kävely/istuminen onnistunu ilman kyyneliä.. Nyt se alkaa helpottaan, mutta nyt on tullu IHAN TAJUTON kutina! Se pitää öisinkin hereillä! Tekis mieli raapia koko takapuoli verille ja raastaa pulloharjalla peräsuolta! :mad: Kuulostaapa omaankin korvaan hauskalta mutta järki tässä lähtee! Puikko ja rasvaa oon tunkenu nyt viikon, mut tuntuu ettei ne ainakaan tähän kutinaan kyllä auta!!

Mulla niitä riittää tosin ne on ulkoisia eikä juuri kutise tai vuoda mutta ällöjä pallukoita kuitenki. :-( toivottavasti lähtevät pois synnytyksen jälkeen.

Mulla ne on kans ulkoisia. Saattaa kai olla sisäisiäkin, mistäs minä tiedän kun sinne ei näe :) Ne ulkoiset kuroutui taas heti ja siks ne on niiiiiiin julmetun kipeet! Tosta kutinasta en tiedä et onko sekin vaan joku oire vai paranemisen merkki...

Mullahan oli noita kohjuja emättimen puolella, ja aiheuttivat todella epämukavaa kutinaa, painetta ja kipua. Ajattelin noiden helpottavan synnytyksen jälkeen, mutta ilokseni huomasin oireilun helpottavan heti kun Äitiysloma alkoi! Työkseni siis olen koulusiistijänä, eli koko päivän jalkojen päällä. Nyt kun on saanut siirtyä sohvan nurkkaan löhöilemään, niin olo on ollut tosi hyvä. Saa nähdä sit kuin synnytyksen jälkeen, kun iho tuolla tuntuu olevan kuitenkin aika herkkä ja paperinohut.. Toivottavasti sulla alkais jo helpottamaan, alkaahan synnytyksestä jo olla aikaa! Eikö mikään lääke auta?!

Niitähän pitää yrittää varovasti painaa takaisin peräsuoleen jos vaan mahdollista. Mulla on ollut kyllä useaan otteeseen mutta onneksi ei nyt raskaus aikana ja toivottavasti ei tulekaan.

Mun pukamat tuntuu nyt pieneltä vaivalta verrattuna siihen et pari päivää sitte alko hammassärky joka on nyt levinny koko leukaluuhun. Tänään päivystykseen ja juuri ennen raskautta korjattu hammas oli nyt sitte tulehtunu niin pahasti et oli pakko alottaa juurihoito vaikka perjantaina laskettu aika. Oli jo aiemmin sovittu et hammas tsekataan heti synnytyksen jälkeen mut eipä kestäny sinne. Nyt sitte infernaalinen särky suussa ja panadolit ei mulla auta mitään. Kyyneleet silmissä kärsitään menemään ja toivotaan et vauva jo tulis et sais vetää kourallisen buranaa. :-(

Takaisin