Valitusketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mellu, mulla sama. Se olo on jotenkin tosi tukalaa kun vavi on vielä sängystä noustua siinä mihin hän on maan vetovoiman kanssa yhteistyössä yön aikana asettunu.

Hyvä, että muillakin :p Pidempään jo miettinyt, että onkohan ihan normaalia kun pitkään makoiltuaan, esimerkiksi juuri yön jäljiltä, on vatsa kummallinen ja tuntuu kuin muksu olisi ihan omituisessa asennossa.. Aika äkkiä tasoittuu olotila ja liikehdintä alkaa kun sängystä nousee..

Juu, vatsa on välillä ihmemuodoissa. Ja Tää muksu kun on sivuttain, selkä vasemmalla ja jalat oikeella niin välillä tuntuu oikeella kylellä kölliessä, että vaavi harjottelee konttausta. Äiti Kyl tykkäis, et noita harjotuksia vois vielä lykätä...

Raivostuttava mies kotona kuumeessa. Eikä mene vielä huomennakaan töihin. Tulin just kaupungilta kotiin ja sain viestin että herra pelaa koneella. Raivostuttavaa. Istun autossa näppäilemässä puhelinta ku en jaksa mennä kotiin ja nähdä sitä siellä koneella. Kai se kohta tulee hakemaan kun ihmettelee oonko pihalle jäätynyt...

Mulla kans alkoi mennä hermo ukon kans kun oli koko jouluviikon kotona. Ihanaa kun se sentään tänään meni töihin ja sain rauhassa nauttia olostani. Tosin ei aikonut tehdä töitä kuin alkuviikon. :-) taitaa alkaa vanne kiristää päätä näin loppusuoralla. :-D

Ääh, mä taas niin haluisin et mies ois kotona. Ahistaa päästää se töihin ku sit mulla on tylsää. Kuljen vaan huoneesta toiseen ja juttelen kissoille, ku en jaksa muuta.

Tää yö on mennyt taas enemmän valvoessa kuin nukkuessa.. kuumemittari näyttää enään 36,9 ja toivon ettei enää nousisikaan! Lihaksia särkee, pää on kipeä ja uni ois varmasti helpottanut oloa. Lisäksi jatkuva nälkä... ehkä tää on jotain totuttelua synnytyksen jälkeiseen heräilyyn ja tankkauksen tarpeeseen.

Täällä meni kans valvoessa. Koitin myöhäistää nukkumaanmenoa et varmaan saisin unta. 12 jälkeen kampesin sänkyyn ja joka paikkaa kolotti. Heräsin (mielestäni ikuisuuden jälkeen)vessaan ja ajattelin jo nousta ja lopettaa sen kierimisen tuskan mut kello oli vasta puol neljä. Rasittava päänsärky koko yön, jalkoja pakottaa, alavatsassa jomottaa niinku ois elämän menkat tulossa eikä hyvää asentoa ollu tänä yönä olemassakaan. Ja sormet tietysti taas lenkkimakkaroiks turvonnu. Onneks kolmen tunnin päästä pääsee lääkärin tarkastukseen valittamaan ;) Ja myös järkyttävä nälkä!

Mulla on onneks aina ollu hyvät unenlahjat, pystyn nukahtamaan helposti ja unta myös riittää. Nyt on kuitenki menny pari viikkoa niin, et oon heränny pienimpiinkin ääniin, esikoisen vessassa käynteihin ja miehen asennonvaihtoihin. Lisäksi tää krooninen pissahätä herättää myös pariin kertaan yössä! :mad: Onneks edelleen saan kaikkien näiden jälkeen yleensä nopeahkosti uudestaan unta, mut on se ärsyttävää herätä neljä-viisi kertaa per yö. Kai tää on sit harjoitusta tulevaa varten, esikosta en muistais tulleeni näin herkäks, silloin ennemminki pelkäsin et miten ihmeessä voin luottaa siihen että herään vauvan ääntelyihin!

Sit mua ärsyttää meidän neukkutäti. Se ei oo ollenkaan meidän ihminen, tapaamiset on lyhyitä ja tehdään just se mitä tarvii. Ei tunnu ollenkaan sellaiselta lämpimältä ja välittävältä ihmiseltä, kuin joka esikoisen aikana oli. Tämä ei tunnu olevan perillä mistään! Joka kerta tulee fiilis et se nainen on hieman pihalla kaikesta... Eilen oli siis neuvola.

Ohhoh, kyllä saa nyt kärsiä eilisestä parissa kaupassa kävelystä! Kovaa en tosiaan ois päässy edes kävelemään, mutta jo ennestään olleet liitoskivut on nyt jotain megalomaanista!!! Joka askel sattuu niin saakelisti, ettei tiedä, miten päin liikkuis. Ja noi kaks isompaa muksua ei kauheesti helpota asiaa, kun ei koko päivää voi sohvallakaan viettää. Ja tänään tosiaan rv 39+4... Kypsyttää tää raskaana olo, mut kahden vuorokauden kuluttua ei tarvii enää varoa, koska sit sais mun puolesta poitsu syntyä :)

Vappu, kyllä toi turvotus + päänsärky kuulostaa aika ilkeältä :eek:

Itse alan jo vähän tottua siihen, että yöllä ei nukuta. Hankalinta on se, etten tiedä varmaksi mihin aikaan se järkky väsymys iskee, ja nukunko 2, 4, 5 vai 7 tuntia putkeen. Plus että nukun ehkä kolme erillistä kertaa päivässä. Herään lopulta siihen, ettei enää nukuta, päivällä saatan pakottaa itseni ylös jo aiemmin jos satun heräämään.

Jeba, kuulostaa tuskaiselta. Yhdellä kaverilla kuulemma oli liitoskipuja toisessa raskaudessa jostain viikolta 26 lähtien niin paljon, että yhtään ylimääräistä askelta ei halunnut ottaa.
Oletan, että noi kivut on pahemmat, mitä enemmän on synnytyksiä kun paikat löystyy aiemmin. Peukut pystyssä, että huomisen jälkeen alkais tapahtua :)

Nyt on kyllä niin valivali olo, likka on masussa päättänyt runnoa päällään mun virtsarakon ilmeisesti hajalle. Aamulla kun nousin sängystä niin samantein tuli kamala paine tohon alavatsalle/virtsarakon kohdille, kävin pissalla ja palasin sänkyyn. Siitä lähtien onkin ollut koko ajan pissahätä ja oon käynyt liruttelemassa vähän väliä tippoja kun tuntuu että ois kamala hätä. Istumaan ei oikein pysty kun likka punnaa pyllyään navasta lävite ja päätä rakkoon sillai että vihloo ja särkee niin että mä nään tähtiä :eek::eek::eek:

Virtsaputkikin tuntuu olevan kipeä. Täytyy varulta käydä huomenna otattaan PLV mutta tuskin on mitään tulehdusta, tää pieni neiti on nyt varmaan taas astetta alempana ja liekö kiinnittymässä sitte tai jotain.

En kyllä muista esikolta tälläisiä kipuja alapäässä olleen mitä nyt on lähiaikoina ollut vaikka esikkokin majaili alhaalla jo hyvissä ajoin, enkä kyllä päivikseenkään ole sellasta merkinny...liekö nyt sitten toisella kertaa paikat antaneet reilummin tilaa ja kivut siitä johtuu???

Jokatapauksessa ääääärr kun sattuu heti aamusta näin niin oon kun persieeseen ammuttu karhu koko päivän!

Täytyy itsekin aloittaa vuosi valittamalla...

Nivelet on tosi kipeet sormissa ja oikeassa kädessä ranne, kyynerpää ja olkapääkin kipeät. Yöllä välillä heräs siihen, ku koko kättä jomotti. :mad: Sit välillä kipu vaan hävis. Mikähän tohonkin auttais...
Ja kylellään nukkuessa tietty puutuu kädet, ehkä toi nivelkipu liittyy jotenki siihen...

Sumppi mulla oli esikolta sama juttu enkä kyllä siihen keksiny mitään apua, se aina päivän mittaan helpotti mulla kunnes taas seuraavana aamuna oli taas kauheet kivut :oops: mulle ne sano sen johtuvan niveliin kertyvästä nesteestä. Kipu ja jäykkyys ym. kyllä helpotti heti synnytyksen jälkeen, jos siitä yhtään apua ois :) mulla nyt särkee varpaiden niveliä..

Ok, kiitos tiedosta, MarinaMelina.
Täytyy houkutella siis tuo poika ulos. Tää jäykkyys on ärsyttävää. Hyvä, että sai teen kaadettua pannusta kuppiin. :sad001

Muistan kun yöllä sormet oli niin tönköt että en voinut porraskaiteesta kiinni pitää vessaan mennessä..ja jos sormi osu johonkin ja meni koukkuun sai väkisin vääntää suoraks :eek: joten i feel you! :(

Ärsyttävää kun kaikki tuntuu tietävän "ettei toi nyt vielä synny"/ " menee varmasti yliajalle" jne. Itse kun olis jo niin valmis synnyttää, niin tollaset kommentit pistää vihaiseksi!

Tälle vuodelle ensimmäinen valitus! Ai prkl että voi nivuset olla kipeet :( !

Mulla oli myös esikoisen raskausaikana kamalat nivelkivut ja -jäykkyys sormissa! Öisin tuli, vaikka näkyvää turvotusta ei ollu. Nyt ei oo onneks ollu sitä vaivaa. Muistan, kuinka inhottavaa oli, mut se helpotti synnytyksen jälkeen. En muista oliko jonku asteista jäykkyttä vielä hieman synnytyksen jälkeenki, mutta helpotti heti laitoksella.

Takaisin