Valitusketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äh tätä oloa! Joulu ja herkkuja, mutta pienestäkin määrästä kamala ähkytukalaolo! Mahaan ei vaan meinaa enään mahtua muutakuin vauva, tai ei oikeestaan enää sekään.. tuntuu että hajoon koska tahansa. Hengästyn jo vessaan kävelystä. Vaikea olla paikallaan mutta mitään ei jaksaisi tehdä.. vali, vali..

Uskaltauduin takasin foorumille yli kahden kk tauon jälkeen...paniikkikohtaukset, masennus ja väsymys piti ihmiskontaktit minimissään, mutta syy löyty taas kilpirauhasesta ja lääkityksen lisääminen 1,5 vk sitten on palauttanut elon tännekin. Just sopivasti niin ei menny joulu itkua tuhertaessa. Tästä forumista tuli kaikkein suurin mörkö onnellisine odottajineen. Huh...sydän tykyttää kun kirjottaa tänne. Kyllä toi kilpirauhanen on ihmeellinen. Loppuraskaus menee varmaan tutustuessa uudestaan mieheen ja ystäviin ja itteensä.

Tsemppiä vappu ja voimia loppuraskauteen! Hyvä, että lääkitystä saatu korjattua. Vauvan kanssa voi joutua melko tiukille valvomisineen. Minusta tuntu alussa melko toivottomalta ka tuskaselta koko raskausaika, mutta näin taaksepäin aateltuna suht nopeestihan tämä aika on menny. En voi silti sanoa, että oisin ajasta nauttinu, sikiön liikkeitä lukuun ottamatta.

Tsemppiä vappu loppu odotukseen. Ei tämä minun odotus ainakaan ole ollut mitään onnellista aikaa. Itkeny olen tooosi paljon! Voin vaan kuvitella sinun odotusajan kun ilman sairauksiakin odotusaika voi olla aika masentavaa aikaa. En tiedä miksi sitä alkaa pohtimaan hulluna omia elämän valintoja ja täys kusipää ukkoa (joka ei siis oikeasti ole niin kusipää). Nyt vaan tuntuu siltä. Mieliala voi vaihtua useaan kertaan vuorokaudessa. Olen yrittänyt nauttia raskaus ajasta.. Välillä onnistuen ja välillä vähän vähemmän onnistuen. Tuleva vauva arki pelottaa myös kun nuorimmainen oli koliikkilapsi ja se aiheutti osaltaan masennusta. Toisaalta olen saanut täältä ihmisiltä tukea ja hyvää mieltä lukemalla positiivisia juttuja odottajien arjesta.

Terkkuja täältä. Vaikka nyt olen päässyt helpolla niin ensimmäinen raskaus oli yhtä myrskyä. Ei mennyt kolmea päiväö sovussa miehen kanssa eikä mikään tuntunut hyvältä. Riitaa ja tappelua toisen perään. Mutta niistäkin selvittiin kun hormonit tasaantuivat! Onneksi :)

• Tykkään
Reaktiot: DT
AAAAAAAAAAARRRRGH! En kestä!!! Tuotiin vaunut vihdoin kotiin mun vanhempien luota, eikä ne mahdukaan kunnolla meiän hissiin! Ehkä sentistä tai parista kiinni, ettei leveemmät takarenkaat mene hissinovesta, kun oven alareunassa on jonkunlainen stoppari, mikä tekee siitä muuta oviaukkoa vähän kapeamman :mad:

Nyt joudun nostamaan vaunuja noin 20cm korkeuteen, että saan ne hissiin ja ulos. Tosi kiva. Ja ei, meillä ei ole mitään mahdollisuutta säilyttää vaunuja alhaalla, kellariinkaan ei pääse kuin portaita ja asutaan tosiaan 6. kerroksessa... Jos vauva nukkuiskin, niin herää varmasti aina hissimatkalla kun joudun nostelemaan vaunuja :sad001

Vaan ei auta. Vanha pieni veräjähissi ja markkinoiden kapein vaunumalli... Tai ainakaa kohtuu hintaan ei paljoo noita alle 60cm leveitä oo näkynyt. Pakko siis vaan sinnitellä niinkauan kuin täällä haluan asua.

Voihan flunssa!!! :mad: Monta yötä valvotti kurkkukipu ja nyt kunnon flunssa sitten.. Viime yönä ei saanut nenän kautta hengitettyä ollenkaan ja joutui suun kautta hengittämään, jolloin suu ja kurkku kuivui saharaksi heti ja kielikin tarttui kitalakeen joka kerran :mad: Plus sitten aina kun meinasi nukahtaa niin suun kuivaminen + kurkun & nenän tukkoisuus meinasi aloittaa aina niin hehkeän naisellisen kuorsauksen ja havahduin itse siihen heti joka kerran.. Ja taas kaikki alusta.. Ja taas kohta nukahtamaisillaan hehkeä krohahdus ja taas hereille.. :oops: Huoh.. Yön valvomisen ja monien monien vessareissujen jälkeen aamulla ajatteli, että josko nyt jo saisi hetken nukuttua kun flunssa tuntui hieman antaneen hetkeksi periksi.. Sitten.. N-Ä-L-K-Ä!!! :eek: Vatsa murisi ja kurni niin, että ajattelin että johan siihen mieskin kohta herää.. Ja eikun syömään.. :confused: Toivottavasti ensi yönä saisi edes pikkuisen enemmän unta..

Odotahan Tipunen sit synnytyksen jälkeen! Ja AINA just kun ajattelet et no nyt van on pakko päästää niin 10sek. sen jälkeen huoneeseen tupsahtaa joku täti-kätilö-hoitaja toimittamaan jotain asiaa :smiley-angelic006

Tuoreessa muistissa on tuo pipanat :-) Muutenki ajattelee, et helpompi olla, kunhan vauva syntyy, mutta sitten alkaaki yletön hikoilu, piereskely ja ummetus. Kaiken lisäks vielä käy ylikierroksilla hormoonien takia. Plus, et mulla ainakin alkaa myös yskiminen, kun keuhkot vapautuu. Siinä sitte kiva yskiä, kun kaikki paikat arkana synnytyksen jäljiltä, eikä pidätyskykykään ihan kymppiluokka.. Miten olette muuten vauvan kanssa toipunut synnytyksestä?

Mä odotan kauhulla niitä jälkisupistuksia. Pipanat miten oot selvinnyt niiden kanssa? Samoin se hikoilun määrä. Huh. Ja olin ihan turvoksissa synnytyksen jälkeen ja pissin kun hevonen :D

olin toissapäivänä päikkäreillä koiran ja pikkupoikain kera, joku tuli huoneeseen ja alko epäillä että joko koira kakkinu tai jollain housussa jotain - saatoin vedota olevani syytön, kun nukkuessa laskettuja kaasuja ei voi laskea!

Kyllä on ärsyttävää tää ihme kipuilu :mad:. Päätä on särkeny nyt muutamana päivänä ja päätin että mittaan verenpaineet.. 125/90 oli. Mulla on ollut tosi alhaset koko raskauden ajan mutta ei oo enää. Voikohan tuo melkein 17kg lisäpaino nostaa veren painetta vai pitäskö mun soittaa neuvolaan? Kahen viikon aikana painoaki tullu vaivaset 2,5kg.. Joulu ruoilla saattaa olla osuutta asiaan :grin. Alkaa jo muutenkin ärsyttää supistelut, menkkakivut sun muut :mad:. Olen nyt jo niiiin kypsä! Viikkoja vasta 35+4. Viime raskaus oli niin mukavaa aikaa mutta nyt ei yhtään!

Täällä on tänään askarruttanut sama asia. Päätä on särkenyt (ei kovin kovasti mutta ilkeesti) jo monta päivää. Verenpaineet normisti 105-110/50-60..nyt 120-125/70-80. Paino nousee hurjaa vauhtia turvotuksen takia. Mutta pissa puhdas (mul on kotona liuskat millä kokeilen). Mun käsityksen mukaan loppuraskaus nostaa paineita, esikolta nousi samalla tavalla paineet ennen synnytystä..turvotusta oli, paino nousi mutta ei myrkytystä kuitenkaan onneksi. Nyt ilmeisesti sama juttu. Oisko sullakin vaan loppuraskauden vaiva?

Huoh, mitään ei joko jaksa tehdä tai voi tehdä. Vaikkakin kaikki mennyt tähän asti hyvin, niin tuntuu, että joulu vei nyt mehut. Koiraakaan en saa vietyä pihalle, kun maha piukeena koko ajan siitä kun nousen ylös. Huoh, nyt vissiin on sitten sen aika, että pitää ottaa rauhassa.. Taidan kerätä unia varastoon, kun kuorsaus alkaa melkein heti kun unelle antaa luvan. Ja mahassa on otettu kohteeksi keuhkojen litistäminen urakalla..

Valitan muitten miehistä, kun en omastani löydä vikaa :grin

Mutku oikeesti vituttaa se, kun joillakin on niitä ukkoja, joiden tärkeysjärjestys on niin vituillaan ku olla ja vaan voi. Juopotellaan ja luvataan, että ollaan ajokunnossa, koska synnytys voi milloin tahansa käynnistyä. Millaisia vajakkeja tämmöset miehet on?! Perhana ku tekis mieli sanoa suoraan niille. Ja sit kysymys tällaisten miesten kumppaneille: Miksi juuri tämä mies, miksi lapsia tollasen kanssa, joka ei kanna osuuttaan jo odotusaikana? Ettehän kuvittele, että se mies taikaiskusta lapsen nähdessään muuttuu..? Tiedän, että näin on käynyt, mut en laskisi perhe-elämää sen vedonlyönnin panokseksi. Ja by the way, jos se ukko on päissään, ni ei se sinne synnärille ees pääse, et sekin "rakastuminen" tapahtuu sitten vähän vähemmän herkässä tilanteessa...

Rasittaa lukea noita tarinoita, kun tekis aina mieli vaan ravistella ne ukot hereille ja tarvittaessa naisetkin. Ette te ansaitse tuollasta paskaa! Miehen pitää laittaa naisensa ensimmäiseksi, sitten perheensä ja loput saa järkkäillä oman mielensä mukaan. En kelpuuta muuta lapseni isäksi. Kukaan muu kuin nykyiseni ei ole saanut lapsentekohalujani heräämään. Veikkaan et pitkälti juuri tuosta syystä, että en kelpuuttanut ketään, vaikka pitkiä suhteita olenkin kokenut. Mieheni ei missään nimessä ole tohvelieläin, vaan perheen pää, joka pitää mutkin kuosissa. Täällä päätämme me molemmat yhdessä asioista, ettei tule väärää käsitystä valtasuhteista :wink

Niijoo ja ärsyttää mua tää mun avautuminenki...Hermot menee niin millisekunnissa ja sit tulee huutoa ja kiljuntaa. Sorge :oops:

Ja tuo kuva kuvaa täydellisesti ihanteellista miestä. Tämmöisen ansaitsee kaikki. Omani :Heartred

Liitteet

• 0176f0a5d439d08392ec58fd71100b16.jpg
    0176f0a5d439d08392ec58fd71100b16.jpg
    81.7 KB · Katsottu: 29
Jes!!! Kotiin lähtö lupa saatu lääkäriltä!!! Ja tietty pikkumies kotona nukkuu just päikkäreitä niin eivät vielä pääse hakemaan! Sovittin, ettei herätetä sitä kesken niin jaksaa illan paremmin. Kohta vois itsekin vähän nukahtaa jos ehtii..

Täällä toivutaan kovaa vauhtia. Eilen illalla alkoi maito nousta ja voi tsiisus näitä tissejä!! Nää ei mahdu mihinkään piiloon :eek: On niin isot, turpeessa ja kipeet et huh huh! Mutta silti on helpotus et nousi niin ei tarvi enää lisämaitoo ruiskulla yms säätää! Imetys kestää muutaman minuutin kun poika on jo ihan täynnä! Kunnon maitobaari, hanasta suoraan mahaan :grin

Ainoo vaan et aina imettäessä tulee kunnon jälkipoltto supparit :confused: kiva yrittää ottaa iisisti ja nauttia imetyksestä. Siihen tissiin sattuu mistä poika imee kun on niin täynnä, toinen vuotaa samaan aikaan ja hirveet poltto alamahassa. Mut silti en vaihtais tätä pois ja onneks kivut on vaan väliaikaista! Muutaman kerran oon kipulääkettä ottanu mutta kun ei ne oikeen tunnu auttavan niin en jaksais niitä turhaan popsia! Kärsitään nyt sitten nämäkin :rolleyes:

Synnytys saliin jäi 6kg painoa niistä 10:stä jotka tuli ja kaikki mun lihakset!! Että voi liikkuminen on työlästä kun mitkään lihakset ei ole voimissaan! Ja ne mistä on rippeet jäljellä niin on niin kipeet synnytyksestä ja huonoista hoitoasennoista ettei niistä ole mitään apua!

Onneks nää hormoonit pitää mut hereillä tän väsymyksen jyllätessä. Normioloissa tällä unimäärällä kukaan itsestään pitävä ihminen ei haluais olla mun lähellä! Vauvaa kun on pitäny syöttää 2-3h välein niin voitte kuvitella mun unen määrän! Viimeks nukkunu kunnolla ke-to yön! Nyt vaan naurattaa ja luon uusia suhteita muihin mammoihin :rolleyes: Onneks pääsee kotiin tutulle ja pehmeälle patjalle pyörimään yöt!

Takaisin