Valitusketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En kyllä ihmettele, jos väsyttää, jos kipeenä teet hommia. Työkaverien lomista vielä lisää painetta. Ottaisit itelles ihan hyvällä omalla tunnolla 5 pv tahi viikon saikkua. On kuitenkin vielä aika pitkä pätkä ennen joulukuuta, ja jos nyt vedät itteäs äärirajoille niin ei kuulosta hyvälle.

Mullakin on aina ollut vaikea jäädä flunssien takia saikulle, kun ei nosta kuumetta, ei vie nenää kunnolla tukkoon ja ainoo selvempi oire on pahan kuulonen yskä. Sitten kun vaan tekee töitä, niin ei paranekaan ja yskä on pahimmillaan kestänyt 3 kk!!! Onneksi ei vielä tälle syksylle ole sellaista kehittänyt, mutta ehtiihän tuo huonolla tuurilla senkin tehhä.

Tipunen, kuulostaa tutulta. Odottelen vielä jonkin aikaa. Jos ei mene parempaan suuntaan, niin täytyy kai käydä työterveyshuollossa kun sellainen kerran on. Usein vaan käy niin, että sairaslomalta palatessa töitä on kasautunut ja ensimmäiset päivät venyy pitkiksi. Olisi yksinkertaisempaa, jos vaan tulisi se kuume tai olisi niin räkäinen, että kotiin jääminen olisi itsestään selvää.
Tänäänkin pitkät päikkärit töiden jälkeen. Huomenna ja ylihuomenna on vähän kevyempi päivä tiedossa, joten menen töihin ja katson, voisinko tehdä vaikka lyhyemmän päivän.

Ihme oireiluja ja pikkuvaivoja tulee kokoajan lisää.. Viikon verran on sattunut (puristanut/pistänyt) rintaa vasemmalta puolelta. Jo monena päivänä tullut niistäessä verta toisesta sieraimesta, useita kertoja pitkin päivää ja Tänäaamuna huomasin että vasemmassa korvassa on kuivaa verta.. :confused: Ärsyttää tällaiset epämääräiset krempat, kun ei tiedä mistä ne johtuu... ja kun ei kuitenkaan ole niin isoja, että viitsisi lääkäriä vaivata :sad001

Täällä soitettu neuvolaan aamulla tästä väsymyksestä ja mm. lisääntyneistä supistuksista. Hyvä mieli tuli, jos ei helpota niin ensi viikolle saa lääkäriajan. Töissä muuten suht helppoa mutta huonot yöunet stressaa ja aavistuksen verenpaineetkin noussu vaikka useammin alhaiset ja mietin onko nuo lisääntyneet supparit yhteydessä huonoihin öihin ja väsymykseen..?

Limakalvot kuivuvat raskausaika, joten nuo pienet verenvuodot tod.näk. ihan siitä johtuvia

Mä voisin kanssa nukkua vaikka koko päivän, mutta pakko yrittää pysyy hereillä ees välillä. Muuten varmaan rytmi menisi ihan sekaisin. Mulla alkanut kyllä Hb laskee, mutta ainakin viimeksi oli vielä ihan ok.
Tiiän et kotona pitäisi tehä kaikkea, mutta ei vaan meinaa millään jaksaa. Olisi niin ihanaa saaha kaikki paikat käytyy läpi, kun tuskin sitä sitten jaksaa.

Kauhulla aattelen, että nytkö on sitten yöunet lopullisesti mennyttä. Viikonloppuna valvoin yhtenä yönä jostain puol viidestä yli seittemään yhtä soittoa, sitten kevyt puolen tunnin torkahdus- ei olossa vikaa, ei vaan tullut unta. Toissa yönä valvoin jostain klo 3 hiukan yli 6 asti, sitten vähän unta, kunnes piti nousta puol kasin maissa. Viime yö olikin ihan loistava (NOT), ekan kerran heräilin kramppaavaan jalkaan jo puolen yön jälkeen, ja siitä jotensakin tunnin välein hereillä, kunnes piti taas nousta puol kasilta ylös. Millon kramppas varvas, etusääri just nilkan yläpuolelta, jalkapohja, pohje jne. Pahimmillaan nojailin pinnasängyn ja makkarin oven pielen seutuvilla ja koitin arpoa pitääkö jalka, että voi kävellä keittiöön juomaan vettä. Niin ja olin siis mielestäni kyllä tankannut niin nesteitä kuin suolojakin ja kävin joka kerta juomassa sekä nappaamassa parit merisuolakiteet, ja oli sukatkin jalassa, että tiedä sitten mikä sai tollaisen aikaiseksi.

Pitää vissiin kaivaa varmuuden vuoksi koirakävelyille jotkut paksumpipohjaiset kengät ja pistää vielä villasukatkin, jos nyt vaikka on sitten jaloistaan herkempi kylmälle maalle kuin ennen. Kovin montaa unetonta yötä ei nimittäin jaksa, tänäänkin teki tiukkaa olla koko päivän koulutuksessa, ja eilen otin kuitenkin iltaunet kotiin päästyä.

Mun jalkakrampit on vähän helpottanut/harventunut, mutta närästys ja rintakipu vaan pahenee. Luultavasti liittyvät toisiinsa, närästys voi kai tuntua vähän samalta kuin sydänoireet.. Maximi annoksia vedän jo närästys lääkkeitä, enää en tiedä mikä auttaisi? Pelottaa jo mennä makuulle, kun heti nousee polttava oksennuksen tunne kurkkuun :sad001

Oon koittanu sekä rennietå, että gavisconia. Gaviscon toimii vähän paremmin, vaikka se vaahto on aika ällö niellä..

Ootteko neuvolassa puhunu tuosta närästyksestä? Mää sain omeprazol reseptin lääkäriltä ku asiasta mainitsin neuvolassa ja ku ei nuista renniestä sun muista oo mihinkään. Enään ei närästä ja nuita ei tartte ottaa joka päivä :)

Minä oon käyttäny samariinia vaikka sitä ei saiskaan käyttää ja se on auttanu. Käsittääkseni kun siinä on suolaa joka sitoo nestettä niin siks ei sais käyttää mutta ei mulla ainakaan mitään ongelmia siitä tullu. Neuvolatädillekki sanoin että oon käyttäny eikä se sitä kieltäny.

Mulleki sanottiin neuvolassa, että jos vain haluan, saan reseptin. Toistaiseksi oon pärjänny Renniellä.

Viime neuvolassa kyllä otin puheeksi ja hoitaja suositteli just rennietä tai tota gavisconia, joka on mulle ennestäänkin tuttu. Mutta jos tilanne ei noilla nyt yhtään helpota niin täytyy pyytää ens käynnilla uusia neuvoja tai reseptiä..

Täällä taistellaan kipeän alaselän kans! Välillä tosi hankala esim. nostaa tyttöä syliin, ku tuntuu, että jalat pettää alta eikä oikein kärsi kumartua...

Flunssan kourissa on nyt oltu jo monta päivää, töistä vaan mun on hankala olla tunnollisena työntekijänä pois. :sad001Eilen oli neuvolalääkäri ja mainitsin sille tän kovan flunssan ja sen, etten oo saanut nukuttua yli viikkoon kolmea tuntia enempää minään yönä ja nyt ihan loppu. Lääkäri kirjoitti viikon saikun ja nyt oon nukkunut eilisen ja tän päivän hyvällä omalla tunnolla!
Huomaa et tulee liikaa sinniteltyä töissä ja ei muka voi olla pois. Ja sitte, kun on niin huonossa kunnossa et täytyy jäädä saikulle, niin sitten iskee kauhee väsymys ja tauti vielä pahempana. No nyt oon saanut nukuttua vähän univelkoja pois! Pitäis varmaan jäädä helpommin ja ajoissa saikulle!

• Tykkään
Reaktiot: DT
Mulla auttoi närästykseen piimä. Ihan parina päivänä join 1-2 lasillista ja sen jälkeen ei ole närästänyt ollenkaan. Kannattaa ainakin kokeilla, jos ois jollekin toisellekin hyötyä.

Valvominen...nukun niin saamarin huonosti. Het makuulle mennessä alkaa närästys, joka sit muuttu jäätäväksi kivuksi rinnassa ja oikeassa kyljessä. Ei lähe närästyslääkkeillä. Ens ti lekuri, ni katotaan. Krampit vaivaa myös ja jatkuva nälkä. Sit ei viitti kokoaikaa olla syömässäkään, ku sit taas närästää. En ylety enää kunnolla varpaisiin tahi edes pyyhkimään normaalisti persettäni. Jotenki niin avuton olo, ku heti heikottaa, ku vähän jotain tekee.

Täällä jo kuukauden verran nukuttu huonosti.. Jos hyvin käy niin herään vain kaksi kertaa yössä, mutta pahimmillaan 6 kertaa saatan herätä.. Yleensä närästykseen, janoon tai vessahätään. Sit kun nousen sängystä ja menen jossain vaiheessa takaisin, niin johan se pikkanenki on heränny.. No sit se onki helppo saada unta kun toinen potkii ja alottaa riehumisen :/tuo närästys on aika ilkeä kaveri. Heti kun menee makuulleen alkaa närästää. Rennie onneks on auttanu.. Välillä joutunu ottamaan kaksi peräkkäin, jotta helpottaa.. Mutta niitähän saa 11 kpl/vrk syödä :D miten haittaako teitä miestenne alkoholin käyttö? Minua ärsyttää todella paljon.. Jokatoinen vkl ois saatava juoda.. Minun mielestä vähän liikaa ? Ja joka vkl pe ja la on saatava 4 saunakaljaa.. Jopa nuo saunakaljat alkaa hermostuttaa :/

Olen vähän jäävi, kun mies juo yleensäkin aika vähän ja nyt vielä vähemmän.
Sille se 4 kaljaa illassa on jo ihan kunnollista juomista, toki joskus juo enemmän, mutta se on harvinaista.
Itseäni ei ehkä neljä olutta niin haittaisi viikonloppuisin, mutta ärtyisin varmaan parista kännistä kuukaudessa, saati jos niitä olisi useammin.

Lapsen kanssa olisin ehkä tarkempi. Humalaan asti juominen saa olla kun ollaan lapsesta vastuussa. Sain joskus yllättävän ärhäkän vastauksen eksältäni, joka oli perustanut perheen seurustelumme jälkeen (satunnaisesti ollaan oltu samoissa piireissä joissa sitten ollaan vaihdettu pari sanaa) ja jolta ohimennen kysyin jotain juomiseen liittyvää. Vastaus oli jotain tyyliin ettei kaljoittelu kuulu lapsen silmille, äänensävy ikävä.
Jäin pohtimaan vastausta, hän oli alkanut aikoinaan juoda 1-2 olutta iltaisin rentoutumiseen, ja kuulosti siltä kuin asia olisi ollut arka. Hyvä tietysti että jätti alkoholin. Se, että aihe oli herkkä tuntui ikävältä. Luulen, että se alkoi muodostua ongelmaksi.

Takaisin