Valitusketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä, että jollain muullakin on pätkäunia, niin on lohtua siitä että löytyy kohtalotovereita. Alkaa vähitellen hermo menemään kun tuntuu että ei saa kunnon unia. Toisaalta saattaa sitten ottaa illalla päikkärit. Ja nukkua aamulla pitkään. Onneksi meillä on töissä erittäin "liukuva" työaika. Tai no oikeastihan pitäisi ihan normitoimistotöiden liukumia noudattaa, mutta aika vapaalla kädellä niitä saa soveltaa. Ja meikä soveltaa sitten varmuuden vuoksi vielä enemmän kuin muut :). Onneks pomo jo tietää, niin ei ala edes kyselemään perään.

Tää mun porkkananarskuttelija (tai kenties silppuri, ainakin kun välillä mattoa kattoo) on koira. Ei tarvii sanoa kuin että otatko porkkanan, niin kaveri menee keittiöön oottamaan.

Mulla maaginen joka yö herään klo4 (aina melkein samaan aikaan) ja saan unta tuskailtua 5-6 maissa.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Pohjekrampit alko!! Prkl.. viime raskaudes alko vast rv 20 jälkee.. täytyy taas nappaa magnesiumit käyttöö...

Mulla oli kans viime raskaudes tota yövalvomista, paheni loppua kohden. Ilmeisesti kropan tapa valmentaa tuleviin yöheräämisiin. Ja mikäs siinä mammalomalla oli valvoessa, sitä ennen kyllä ärsytti. Nyt toistaseks vielä nukun ku tukki, en herää ees vessaan.

Pohjekrampit alko!! Prkl.. viime raskaudes alko vast rv 20 jälkee.. täytyy taas nappaa magnesiumit käyttöö...
Luin jonkun artikkelin, jossa sanottiin että raskaana oleville voi krampit tulla kalsiumin puutteesta.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

No mä vedän kalsium lisää 2xtabl päivässä joten en usko siitä johtuu :)

Oon rallileskenä ja huomenna pitäs vielä lähtee Himokselle ja Surkeelle näille kuskiks. Onneks porukoitten kissa tuli pitään mulle seuraa. Tosin sekin naukuu vaan koko ajan kun haluaa huomiota..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Huonosti nukuttu yö takana. Valmistumisstressiä. Rahastressiä. Työstressiä. Kämppä pitäis siivota. Pitäis tehä sitä ja tätä, mutta saan vaan ruoskittuu itteeni henkisesti, työhön tarttuminen ei onnistu. Kroppaa kolottaa, turvottaa, kaikki muuttuu, mutta vaan mussa ei miehessä eikä se ees ymmärrä. Hormonit heittelee mielialoja. Pelottaa kaikki tuleva: muutto, asuntolaina, synnytys, oma vointi, vauva-arki. Laskostin pyykkejä ja se iski. Lievä paniikkikohtaus. Happi loppu ja kurkkua ja rintaa puristi. Onneks koira tuli lohduttamaan hysteerisenä parkuvaa emäntäänsä ja punki syliin. Paska päivä.

Ahdistaa alkava remontti, kun tiedän etten jaksa odottaa, et se on valmis. Vihaan väliaikajärjestelyjä ja olen kaikki mulle heti-ihmisiä. Potuttaa myös, kun en jaksa osallistua niin paljon, kun yleensä. Muutossakin nolotti kun mies kanto kaverin kanssa kaiken ja itse pystyin ainoastaan aukomaan ovia saakelin issias! Mies nimenomaan kehottaa lepäilemään. Se vielä puuttuskin, et sekin pitäis mua laiskana, kuten itse pidän.

Ärsyttää toi helle. Viikkaan pyykit, tulee hiki. Ajattelen imuroida, on jo hiki. Eikä mitään normaalia pientä nihkeyttä ei! Liinalla saa pyyhkiä otsaa, kun mikäkin vanha pulari. :mad: Hävettää oikeen ihmisten ilmoilla, kun varmaan ripottelen hikikarpaloita kanssaihmisten päälle.

Ja tuo keskivartalo...voisko se maha tulla nyt kunnolla näkyviin!? Nyt on rintojen alta saakka pullollaan. Pahinta on se, että napa on sisällä, joten kahden makkaran silhuetti korostuu kivasti :sad001 Kaupassa joku täti sano mulle, kun otin kismetin koriin "tuonhan vois jättää poiski" (niinku what!?) Meinasin tokasta, et älä sä jätä enää koskaan kuonokoppaas kotiin tai muotoilen sun feissin ihan uuteen kuosiin... (joo, oikeen vuoden äiti...)

Mitäs muuta...niijoo väsyttää. Klo 4.45 ja meikä on herännyt tälle yölle jo 5kertaa. Nukun sellasia 30min pätkiä ja tätä on jatkunut nyt 11 viikkoa. Taivaan kiitos en käy töissä. En näillä univeloilla jaksaisi mitään.

Joo siinähä sitä taas olikin...

On niitä ihaniakin asioita mielessä. Mieheni on ihanin ihminen maan päällä. Nautin jalkahieronnasta, ymmärryksestä ja kehuista joka ikinen päivä. Sintiäisen liikkeitä tuntuu iltaisin. Vesimeloni on kohtuu hintaista :grin

Nyt kun olin lomalla, olen nukkunut 10 tuntia. Töissä ollessa sitten heräilen aamuyöstä... Mutta pelottaa jo valmiiksi, että pitääkö alkaa mennä yhdeksältä nukkumaan nyt, kun taas palaan töihin.

Ja olen normaalistikin pieni hikipossu, mutta nyt... kylven hiessä.

Liikkumaan en ole jaksanut vääntäytyä, syytän kuumuutta. Tekosyy. Iltaisin pystyisi liikkumaan. Toivon, että ensi viikolla tilanne muuttuu, kun liikunnalla puran myös työstressiä. Vaikka menisin sitten uimaan tai hyvin ilmastoituihin halliin.

Valitusaihe: vaatteet! Ihana, että maha kasvaa, mutta kun pitää kerätä nestettä jokaseen ruumiinosaan niin vähiin käy vaatteet, joita voi käyttää. Ja äitiysvaatteita ei myydä missään! Henkkamaukalla on muutamat rumat housut, lastentarvikeliikkeessä ois ihania mamalicious ja boob paitoja, mutta mun maha on vielä liian pieni niihin, mutta liian iso mun normipaitoihin. Plus: noi paidatki maksaa ihan törkeesti. Haluisin vielä hetken pitää mahaa peitossa töissä, mutta ei taida onnistuu näin kuumilla keleillä kun ei voi mihinkään isoon neuleeseen verhoutua. Haluisin jonkun kivan hameen töihin, mutta näistä surkeista äitiysvaatevalikoimista ei löydy ja kaikkien muiden (bikbok, cubus, seppälä, lindex, kappahl jne jne) normihameet on niin lyhyitä, etten kehtaa laittaa päälle tän mahan kanssa. Ja h&m:llä ei ollu ees niitä mahatuubeja enää! Ja vauvakaupan mahatuubeista s on nyt just ja just sopiva ja m liian iso. Joka päivä sama virsi: mulla ei oo mitään mitä laittaa päälle!

Tänään vaihdoin viime hetkellä paitaa kun "näytin ihan mursulta". Mies lohdutti sanomalla, että "sä nyt vaan alat näyttää päivä päivältä enemmän mursulta. Sun pitää vaan hyväksyy se." MITÄ KETTUA?? Yrittikö se tukee mua jotenkin?? Luuleeko se saavansa jonkun Vuoden aviomies -palkinnon, kun on niin iso sielunen, että pystyy hyväksymään vaimonsa valtavan vartalon? Aargh! Tyrmistyin niin etten sit sanonu mitään. Se osaa kyllä olla ihana ja huomaavainen, mutta välillä tuntuu ettei se kyllä paljoo ajattele...

• Tykkään
Reaktiot: DT
Mun mies kutsu mua makkaraksi.. Ja sama ongelma! Tosin ihanan lötköily mekon löysin, jota oon käyttäny nyt monta päivää. Onni on, että hoikatkin näyttää siinä isolle.. Henkkamaukalta ostin ekat mammahousut mut vielä on liian kuuma!! Ja aika tyyriitä muissa paikoisa vaatteet!

Mä olen vasta nyt herännyt siihen todellisuuteen, että mun housut alkaa kiristää. Onneksi olen käyttänyt aika paljon mustia (urheilu)housuja, joissa on resori. Ikävä vaan, että mun profiili on oikeasti muuttunut ja paidat näyttää todella pahoilta. En näytä siltä että olen raskaana. Näytän vaan läskiltä. Se korpee todella pahasti. Taitaa olla aika paljastaa lopuillekin työkavereille tilanne, kun palaan töihin. Esimieshän tietää jo.

Painajaisia en sentään näe. Toisaalta näin unta, jossa yksi melkein eläkeikäinen mies (gynekologi) paljasti mun työpaikan porukalle kahden raskaana olevan nimet lukemalla ne jostain raportista. Sihisin sille vihaisena, etten todellakaan ollut vielä paljastamassa tietoa kaikiööe. Sitten se keinutti mua sylissä ja silitti tukkaa, että rauhoittuisin (jostain syystä en voinut lähteä sylistä vaikka olisin halunnut, ja melkein nukahdin unessa). Myöhemmin uni muuttui tyypillisemmäksi toimintauneksi, jossa taistelen terroristeja tm. vastaan.

Turvotusta ei sentään ole jaloissa. Alaselkää on hieman jäytänyt, mikä ei ole uutta mutta on ollut pitkään pois.

Mä sain myös unihalvauksen yksi aamu :( oli ihan karsea kokemus.

Oletko Vappu ajatellu ostaa äitiysvaatteita käytettynä? Mä olen nettikirppiksiltä ostanu jo parit farkut ja paitoja, että ois suht siistejä vaatteita just töihin. Kotona nyt menee muutkin vaatteet vielä.
Siel on paljon esim just mahatuubejakin myynnissä ja laidasta laitaan löytyy kyllä kaikkea.

Mä olen myös ostellut jo vaikka mitä facebookin kirppareilta. Hyväkuntoisia vaatteita ja istuu päälle! Toppatakista lähtien löytyy jo kaapista :) mahan kasvaessa täydennän sitten lisää. Ollu ihana kesä helteistä huolimatta kun on mahtunut vaatteet päälle. Mun omat puristaa jo liikaa.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Hansu_79, oon kyllä ajatellu, mutta en oo uskaltanu kokeilematta ostaa mitään. Kun oon käyny sovittelemassa niin s on yleensä liian ahdas, mutta m liian iso. Housuissa ei tunnu toimivan mikään logiikka! Ja ainakin kun torista selailin niin ne on mulle liian isoja kokoja eikä mikään oikeen näyttäny silmäänkään hyvältä. Kiukuttelen nyt kun en löydä vaatteita, jotka tuntuis omilta. Mistä te ootte niitä ostellu? Onko teillä antaa jotain hyvää nettikirppistä? Urheiluhousut tarviisin kanssa nyt kipeesti! Sekä ulos että salille. Aloin tänään kaupassa itkee kun en saanu ees alushousuja valittua kun en enää tiiä mikä mun koko on ja mikä malli ei puristais. Kaikki hormonit ihan sekasin samoin kun kroppa ja mieli!

Intersportissa oli alennuksella (silti älyttömän kallis) ohut naisten pyöräilysadetakki, jossa oli siis pidempi selkäosa. Ohut ja mahtuu pieneen tilaan. Edes L ei mahtunut vatsan kohdalta kunnolla, yleensä kriittinen paikka on lantio. Siis kyllähän se meni kiinni, mutta jos sinne alle haluaisi muuta kuin t-paidan, niin turha ostaa. Harmittaa, vaikka eipähän tuo ainakaan tule kuukausiin paranemaan, päinvastoin.
Eli turha kai on väittää, etteikö vatsa olisi kasvanut.

Täällä myös vaateongelma! Mahaa on jo kunnolla ja saa se näkyä, mutta en halua sitä vielä korostaa. Kaikki äitiysvaatteet nimenomaan korostavat mahaa.

Mä olen ostanu mammavaatteeni kans facebookin kirppiksiltä. Tori.fi sivuilla ei ollu juurikaan mitään valikoimaa.

Takaisin