Joo meillä oli kuumekouristus tytöllä silloin toissatalvena. Ei ollut noin paha (onneksi) ja itse mentiin päivystykseen, missä kuume oli jo laskenut, vaikka lapsi olikin uninen ja veltto. Sen jälkeen olen flunssan aikoihin pumpannut tytön täyteen lääkettä aina kun lämpö alkaa kohota kuumeen puolelle. Myös mun veljellä oli taaperona sellainen kouristus, vähän isompi kuin meidän tytöllä, mut ei sekään ambulanssilla joutunut. Saattaa johtua iästäkin, pienemmillä voi olla rankempaa!
Ihan hirveetä! Sympatiaa ja jaksamista!
Meillä ei ollut mitään kuvauksia, mut ulkoiset perustutkimukset ja verikokeet. Mua itketti silloinkin lapsen puolesta. :'(
Mutta luulen, että meidän tyttö joutuu geeniperimänsä takia olemaan tarkemmassa syynissä kasvaessaan, sillä meillä on jo kolmen sukupolven verran epilepsiaa. Nytkin se oli ensimmäinen, mitä kirjasivat ylös.
Eihän nuo aivoille hyvää tee, samoin kuin epikohtaukset aina 'tuhoo' jotain, mut onneks aivot on niin ihmeellinen paikka ja kaikki häikät ei aiheuta vahinkoja. Toivotaan, ettei mitään näkyvää/pysyvää tuu! :-*