Vaippapohdintoja

Juu pul-taskut on siitä helppoja, et niihin saa haluamansa määrän imuja, ja sit imut saa nopsaan kuivausrummussa kuivaks ja itse tasku kuivuu nopeeta narulla (niitähän ei rumpuun saa laittaa).
 
Miu,vähänkö kiva vauvalahja kaupungilta! :)

Martuti, itseasiassa just tuskailin mikä määrä imuja on kuivatettavana kun ei sitä rumpua meillä oo :D mut tälleen syksyllä jo kun saunaa lämmitetään paljon niin laitan telineeseen ja saunan lauteille telineen, niin nopeesti kuivuvat sielläkin..
 
Miu, sie taisit olla tilailemassa kestoja jostain..mistä? Minkälaisia, minkä hintaisia?
 
Ebaysta tilaan, pul-taskuvaippoja ja imuja (mikrokuitu ja/tai bambu). Kiinasta tulevat ja usein ilman postikulujakin, vaipat ~4-5e/kpl. Vaikka monet "true-kestoilijat" usein parjaa näitä kiinavaippoja ja on toki kiva suosia suomalaisia valmistajia, niin kyllä nää "halpikset" ainaki meillä ihan toimii! Ei sen jälkeen kauheesti innosta maksaa 15-20e uudesta vaipasta ku tuohonki hintaan saa täysin toimivia vaippoja ja kuoseja on kymmeniä erilaisia. Ebayssa on monia vaippamyyjiä, esim hakusanal pocket diaper löytyy.

EDIT. eikusiis "cloth diaper"
 
Muokattu viimeksi:
No siis meillähän oli Kiina vaipat esikoisella.. eli tätä Sunbaby merkkiä. Vai onko se japanista.. joka tapauksessa siltä suunnalta :D huutonetistä kylläkin niitä huutelin sillon 7-8 e kappalehintaan. Ja todellakin toimivat :)

Pitää yrittää tutustua tuhon Epayn toimintaan, oon siellä joskus kurkkimassa käyny.
 
Nää mitä mä viimeks tilasin, on merkkiä Little Bloom ja myyjänä yellowbloom. Imuissa oli vaihtoehtoina bambu tai mikrokuitu. Hienosti toimii jo parin pesun jälkeen :> Ku tilas 5 vaippaa, sai yhen kaupan päälle - kuuden vaipan ja imujen hinnaks tuli euroissa siis ~33e (sis pk).
 
Voi vitsi kun tuo tuntuu olevinaan niin hankalalta :/ katkerana kävin kattelemassa vaan mihinkä hintaan tosiaan irtois vaipat tuolta... no mutta, ehkä minä tässä kun kunnon rauhallisen hetken saan.. maksatko sen paypal systeemin kautta vai miten?
 
Mie ostin pampersin active fit vaippoja ja tykkään niistä paljon enemmän kuin ns normi pamperseista, muutoin meillä onkin liberot käytössä.
 
Hyvä marce, siitä se lähtee :thumleft

Meilläkin edelleen osakestoillaan.
Lähinnä päivisin kun oon kotona kaksin neidin kanssa niin käytän kestoja. Reissussa ei käytetä, eikä öisin. Eikä juurikaan iltaisinkaan, kun mies ei nyt sit kestoista innostunutkaan :rolleyes:
 
Tänään oli taas kolme kestoa käytössä :) Jännää kun esikoisen kanssa oli automaattisesti kestot parin kuukauden iästä eteenpäin. Jospa tää tästä.
 
Mie yritän käyttää ainakin yhden kestovapan päivään. Tykkään kovasti niistä, ja mun mielestä ne on tosi käteviä, mutta jännitän edelleen vaihtoväliä ja muuta sellaista, niin meillä ei varmaan täyskestoilijoiksi koskaan siirrytä, toisekseen ei meillä noita vaippoja ja imujakaan oo niin paljon, että voisi siirtyä.
 
Oon ollut jotenkin laiska tuon kestoilun suhteen, mutta olipa kerrassaan hyvin sanottu tuo, Martuti! Jos ees sen yhen vaipan kestoilee päivässä, niin onhan siinä vuodessa jo aika merkittävä pino vähemmän kaatopaikalle. Pitääpä nyt tosiaan aktivoitua, ees osa-aikaiseksi kestoilijaksi :)
 
Täällä käytetään pelkästään kertakäyttösiä, ja niissä huomasinki tossa joku aika sitten jännän eron.

Eli siis liberon 3:sta yritettiin siirtyä 4:seen kun kolmonen ei pitänyt koko yötä, niin nelonen oli sitten sen verran kuitenkin iso että sieltähän pissat tuli miten sattu yöllä ja voi että kun otti päähän minua ja niin myös poikaa!
Sitten päätin kokeilla liberon housuvaippoja kokoa 4, olin ihan varma että poikahan hukkuu niihin jos teipitkin oli niin kovin isoja. Vaan toisin kävi, housuvaippa on juuri sopiva ja pitää kuivana meillä ainakin 13 tuntia, pidempään en ole kyllä kokeillutkaan, mutta eipä ole tarpeenkaan kokeilla! :)
 
^ aika kätevää, housuvaippaa en oo osannu vielä aatellakaan! Vois itekin melkein kokeilla. :)
 
Ostin tarjouksesta liberoa,mutta tuli taas huomattua et oma lemppari on pampers.
 
Mikäs olikaan kikka sada hajuja esim imuista pois? Huuhtelen aina ennenkun vien sit kylppäriin roikkumaan, oottamaan pesuja. Saiko Pul-vaippoja pestä kuumemmassa kun 60?
 
Pul-vaipat sisältää muovia, niin keittopesu voi olla hyvinkin kohtalokas. Eli se 60 astetta turvallisin.
 
Takaisin
Top