Kirjotan tänne, vaikka tiedän ettei tää synnytyksen jälkeistä masennusta oo, vaan masennusta muuten.
Pääsin tosiaan siitä ketipinorista eroon sillon synnytyksen aikana ja en saanut tilalle muita lääkkeitä pyynnöstä huolimatta. Toki sanottiin et heti yhteys vaikka päivystykseen jos tuntuu et olo huononee.
Tiistai alko ihan hyvin joskin huomasin olevani todella ärsyyntynyt kaikesta mitä mies teki ja tiuskin ja kiukuttelim hänelle kaikesta. Huomasin itsekkin sen, enkä kuitenkaan pystynyt korjaamaan äänensävyä vaikka yritin.
Keskiviikkona sama homma, mutta vielä enemmän tiuskimista ja huutoa mitättömistä asioista (esim. Ei antanut koiran pysähtyä haistelee -> hirvee huuto ja saarna).
Torstaina vähän parempi olo, mut nyt jo pelkkä miehen läsnäolo ärsytti suunnattomasti. Oisin vaan halunnut olla yksin vauvan kanssa. Suututti myös se, että hän vaan nukkuu (yöt) ja minä hoidan vauvaa yötä päivää eikä mulla oo oikeutta nukkua tai edes käydä suihkussa.
Perjantai meni samaa kaavaa ja pe-la yö oli yhtä helvettiä. Ensin olin nukahtamassa kunnes mies tuli sänkyyn ja herätti mut siitä horroksesta. Sen jälkeen en saanutkaan unta ja melkein jo itkin sitä et kohta pitää kuitenkin herätä, en kestä. Sit olin nukahtanut ja havahduin hereille 00.15 ihan virkeänä sekä äärimmäisen vihaisena.. Mielessäni raivosin miehelle kuinka tyhmä ja idiootti hän on, en jaksa enkä.kestä häntä, hänen takiaan en pysty nukkumaan. Vauva heräs muutamaa minuuttia myöhemmin ja aloin imettää.. En edes tiedä milloin olisin ollut niin vihainen
en tietenkään vauvalle, enkä sitä mitenkään ulkoisesti näyttänyt, mut kaikki ne vihan tunteet.. Pelottaa et vauva aistii ne kuitenkin.. No, syötiin 15min ja alettiin nukkuu. Loppu yö meni normaalisti, eli välillä heräiltiin syömään. Aamulla sitten kun sain vauvan pitkille unille, mies nousi sängystä, tönäs sänkyä niin et koko sänky heilahti, niin eikös pieni siihen herännyt.. Olin taas niin vihanen! Mun ainoo mahdollisuus nukkua ja taas hän valvottaa mua! Ei tietenkään tahallaan, mut siltä se musta tuntu. Sain vauvan taas unille, mut itse en saanut enää unta kaikkien vihan tunteiden keskellä. Lopulta tajusin et ei oo enää normaalia, eihän hän mua tahallaan valvota.. Vahinkoja sattuu ja miksi mun rakkain aviomies tahallaan herättäis mua ja vauvaa..
Nyt sit soitin mielenterveyspäivystykseen ja sain taas lääkkeet. Vaatimuksena oli, et täytyy sopia imetyksen aikana käytettäväksi.
3vk meni hyvin, sit lähti huononee. Oli kai liikaa odotettu, et oisin pärjänny ilman lääkkeitä
no, toi kaikki vihasuus ja kiukkuaminen miehelle on (aina) vasta alkusoittoo, eli tästä senkun huononee vaan. En tiedä, kuulostaa aika lapselliselta tollanen kiukuttelu ja vihottelu, mut niin se masennus on täällä aina alkanut. :/ pitää nyt toivoa et uus lääke alkais auttaa..