Uusperheet

Kauheeta kyl ku miehet tommosia latelee..... ite repeisin varmaan nauraan ja/tai vetäsin hirveet raivarit jos toi sanois mitää sellasta. Miehen mummu on kyl joskus suhteen alussa hokenut sitä että "pidä sitä poikaa sit vaa ihan ku omaas", mut ne kommentit voi ohittaa iha vaa olemal hiljaa.... mutta oon aina kans ollu sitä mieltä, että tommonen on tosi törkeetä sanoa (vaikka hyvää tarkottaski), että pitäs rakastaa toisen lasta (jolla on vielä se omakin äiti!) / pitää sitä ku omaansa. Se ei ole oma eikä koskaan tule olemaan - sitä ei koskaan näe eikä pidä kuten omaansa. Piste.
Minä en voi edes sanoa rakastavani miehen poikaa oikeestaan millään tasolla, ei mulla ole siihen vaan minkäänlaista kummempaa tunnesidettä koskaan muodostunut.
 
Mulla on tällä hetkellä se tilanne, että kummallakaan ei ole ennestään lapsia entisestä liitosta, niin ei tarvitse onneksi käytäntöä pähkiä. Mutta exällä oli kaksi lasta edellisestä liitosta ja niistä tuli kyllä ihan tuhottoman tärkeitä mulle ja rakastan niitä muksuja edelleen. Ei varmastikaan niin paljon kuin omia tulee rakastamaan - se rakkaus on niin erilaista - mutta samanlaista rakkautta kuin esimerkiksi omia sisaruksia ja vanhempia kohtaan tuntee. Onneksi eron jälkeen ystävystyin sitten näiden lasten äidin (eli exän ex-vaimon kanssa) niin sai olla näiden lasten elämässä edelleen mukana. Ja mulle oli tosi tärkeä, että pääsee olemaan mukana etteivät vaan millään tasolla luule, että ero johtuisi heistä. Tällä hetkellä asutaan valitettavasti tosi kaukana, että pääsis näkemään kuin ehkä kerran vuodessa, mutta samalla paikkakunnalla asuessa nää lapset oli esim. mun luona eron jälkeen yökylässä - jonka olin sopinut lasten äidin kanssa! Ja viime vuonna tämä poika (9v) tuli käymään mun ja nyxän luona ralliviikonloppuna, et käytiin EK-pätkää katsomassa yms. :) Tyttö onkin nuorempi, niin ei tietty voinut lähteä pitkää matkaa (Turusta Jyväskylään) yksin kulkemaan, mutta sit taas Turussa käydessä vieny niitä leikkipuistoon jne. pientä hemmottelua :)

Niin ja siis missään vaiheessan en yrittänyt / halunnut eikä exä olettanut, että olisin lapsille ollut äiti silloin kun olivat miehen luona. Vaan vähän niinku esmes täti tms on. Lapsilla on jo äiti eivätkä toista äitiä / äitipuolta kaipaa, mutta kuitenkin sellainen aikuinen, johon voi luottaa ja jonka kanssa voi tehdä asioita, kun haluaa :) Mutta härregyyd jos mies olisi jotenkin olettanut, että olen niille lapsille joku äiti silloin, kun ovat hänen luona tms. No way! Kyllä lapsille se yksi äiti riittää :)

Ja oli tuossa kuviossa se hyvä puoli, että tajus, ettei ne lapset ookkaan niin kauheita kuin luuli (ennen sitä kun olin siis 110% varma, etten halua omia lapsia koskaan). Ne kun oli joka toinen viikonloppu paikalla ja tyttö oli vielä vaippaikäinen siinä vaiheessa, kun aloitettiin seurustelukuviot, niin tuli opeteltua sitä "arkea" (eihän se ihan aitoa arkea ollut) ja kummasti sitä vain mieli muuttui kun näki vierestä, ettei lapset ookkaan kamalia vaan itseasiassa aika ihania - kaikkine kiukkukohtauksineenkin :) Tosin nää kaks oli tosi ihania ja ns. helppoja (kovimmat kiukuttelut kun kiukuttelivat äitinsä luona), joten helppo oli heihin ihastua ja rakastua :)
 
Muokattu viimeksi:
  • Tykkään
Reaktiot: tiu
No huhhuh, on kyl todella uskomatonta et joku voi lähtee vaatiin tollasta!! Mä kans varmaan repeisin hirveeseen nauruun jos ukko kehtais heittää jotain tollasta! Mulla on oikeestaan sama juttu kuin Miulla, eli en voi kyl millään tasolla sanoa rakastavani miehen poikaa eikä mulla oo kyllä edes minkäänlaista tunnesidettä siihen, näin karkeesti sanottuna voisin todeta että silloin kun se täällä on niin tuossahan se menee, on sitä ennenkin toisten lapsia hoidettu.. Mutta en mä kyl voi iteltäni muuta lähteä vaatimaankaan koska sen verran harvoin toista näkee ja sit viel kun tää on muutenkin ollu mitä on..
Kyllä mä voin sanoo että ihan kateeks käy kun kattoo miten puolestaan toi ukko on mun tytön ottanu, ei tietenkään rakasta kuin omaansa, mutta on kuitenkin tullu erittäin tärkeeks ja tunne on heillä kyl taatusti molemminpuolinen! :)
 
Hullua vaatia rakastaman toisen lasta kuin omaansa :eek: mutta hurjalta myös kuulostaa jos ei oo mitään tunnesidettä lapseen... Itse en semmosta puolisoa itselleni huolisi jos ei mun lapsesta välittäis, mutta tää on mun mielipide sori jo valmiiksi :rolleyes:
 
Ei sitä pauski anteeks tartte pyydellä, se on sun kantas asiaan. :)

Meillä sen asian kans ollaan ihan sinut koska oon ihan rehellisesti asian miehelle sanonu, eikä sekään lähde multa mitään vaatimaan.. Eikä se tunnesiden puuttuminen täällä ainakaan vaikuta mihinkään, ihan normaalisti on samat säännöt kaikilla ja pidän pojasta huolen täällä ihan siinä missä omastanikin ja ihan yhtälailla on myös mun vastuulla, et en nyt sanois että en välitä, tottakai välitän pojan hyvinvoinnista ihan niinkun kenen tahansa muunkin lapsen, mutta sellasta tiettyä tunnesidettä ei löydy. En taas oikeen osaa selittää.. :rolleyes: Noo mut kummiskin sehän on pääasia ettei se meille oo mikään ongelma,vaikka oishan se hienoo jos itellä ois noin kuin teillä monella muulla, mutta ihminen mäkin vaan oon, enpä mä pysty tunteitani määrään. :)
 
Pommiina tiivisti hyvin, noin se meilläkin (minulla) on, ja mieskin sen tietää. Ihan yhtälailla minulla on lapsesta vastuuta ja mies luottaa minun kykyyni selvitä pojan kanssa, ja usein kyllä kehuu miten hyvin meillä on mennyt (omille vanhemmilleen ym). Ja se että sanoi, ettei ole vahvaa tunnesidettä tai ei rakasta, ei tarkoita etteikö siitä lapsesta nyt yhtään välittäis. Mutta siis niin, ei niille omille tunteilleen (tai niiden puuttumiselle) mitään mahda, jos ei vahvempia tunteita tule niin ei tule, eikä ne varsinkaan tule painostamalla tai pakottamalla!

Omalle miehelle pakko kyllä antaa täydet pisteet siitä miten hyvin suhtautuu ja ymmärtää, on aina tukenut minua ja tietää että tällainen "äitipuoli"-kuvio oli/on minulle tosi vaikea, kun minulla ei ole ollut lapsista mitään kokemusta ennen miehen poikaa. En varmaan olis kyllä tätä kuvioo jaksanut, jos mies ei olis noin hyvin ollut tukena ja ymmärtänyt.
 
Niin joo eli siinä vois olla sellasta taustalla, ilmeisesti rupee sielläkin ukolla raskaushormoonit heitteleen jos tuollasia ruvennu pelkään.. :rolleyes:
 
Takaisin
Top