Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eihän tuo 4-5 kk tosiaan ole vielä keskimäärin kovin pitkä aika vaikka pitkältä tuntuukin :( tosiaan ovista minäkin suosittelisin tikuttamaan, niin ainakin osuisi sitten varmasti oikeaan aikaan. Muistaakseni imetys ohentaa limakalvoja ja siksi ei ehkä tule raskaaksi niin herkästi. Eikös greipin pitänyt paksuntaa limakalvoja..? Plussatuulia täältäkin päin <3

Tytsy meillä sama juttu meneillään. Aika lailla sama aika ollaan oltu ilman ehkäisyä, mutta ei olla sen kummemmin "yritetty"..mekin aletaan jo vähän turhautumaan:(

Kyllä se ikä alkaa kolkuttaa. Täällä ei ole enää tarvetta ehkäisylle kun ei tuu näemmä enää raskaaksi... Ei siis ole yritetty mut ei ehkäisyäkään käytetty. Mulla jonkun verran ainakin esivaihdevuosioireitakin jo että tuota... Romukoppaan vaa koko akka... Ennen koskaan ei ole mitään ikäkriisiä ollut mut nyt tämä tilanne selkeästi alkanut ahdistaa. Siis se ajatus että en voi enää saada lasta koska olen niin vanha... Tässä tapauksessa myös liian lihava kylläkin. Ehkä ne yhdessä vaikuttaa.

Ihan tosi Angelique, nyt jo vaihdevuodet :o (päättelen siis sun nimimerkistä että oot mua 7-vuotta vanhempi eli 37) ylipainon olen kyl kuullut haittaavan raskautumista ja vaikuttavaan jollain asteella myös hormoni toimintaan... toivotaan että teillekin vauva vielä suotais jos sellaista kaipaatte:)

Esivaihdevuodet alkaa aiemmin ja niistä tulee oireita, lyhentynyt kierto esim tai epäsäännöllinen kierto, ovulaatiokipujen katoaminen, kuukautisten kesto vaihtelee... Huoh. Ja juu olen siis 37... Ahdistaa kyllä joo. Lihava olen ollut aina ja aina tullut raskaaksi kerrasta...

Äippä onnea uudesta taidosta. :wink Mua välillä ärsyttää kun poika ryömii niin nopeaan, ryntää aina päätä pahkaa esikoisen lelujen luo ja siitäkös se riemu repeää... Hohhoijaa. :p Meillä harjotellaan nyt konttausasentoa, hienosti osaa asentoon mennä ja siinä veivataan itteään. :)

Meillä ehkä viikko sitten opittiin ryömimään, konttausasennossa on hytkynyt jo pitkään ja ihan pieniä matkoja kontannut. Kovasti yrittää karhukävelyä ja nousee tukea vasten seisomaan. Olis saanut kyllä pysyä vielä maantasalla tovin :D Muuten ei uutta, sama helvetti jatkuu allergioiden kanssa, keskiviikkona olis soittoaika lastenpolille, eli oletettavasti toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos meiningillä mitä muiden kokemuksia kuullut... Jos sitä edes epipeniin sais reseptin.

Warheart on se kumma jos ei tosissaan oteta. :mad: Tsemppiä ja jaksamista allergia helvettiin. :Heartred Eipä kokemusta ole, mut voin vaan kuvitella kuinka väsyttävää ja turhauttavaa on...

Kiitos <3 Turhauttavaa tosiaan, tässä just ajattelin pitää lepoviikon ja syödä vain kuutta eri raaka-ainetta niin saan nukutuksi ja sitten taas kokeilla uudella draivilla uusia ruokia :) Tytölle onneksi käy vähän useampi ruoka, mut olettaen noi omat herkkyydet puskee jotenkin maitoon niin helpoimmalla pääsen kun syön itse vain samaa ja yksinkertaista ruokaa.

Hyvin, kiitos kysymästä :) Tänään menossa 36+1. Eilen tayssilla painokontrolli ja vauva edelleen siellä keskikäyrän tuntumassa, ehkä himpun yli. Kohdunkaulaa oli joku 2,5cm jäljellä, mutta sormelle auki. Liitoskivut on aika huumaavat, kun enemmän touhuaa ja suppareita aina välillä pukkaa, muttei mitään sellaisia, että olisi vielä lähtö lähellä. Vauvan vaatteita oon pessyt ja järjestellyt hoitopöydän laatikoihin. Nyt vielä ehtii tuo kattoremppakin ennen vauvaa, juuri tänään tyhjennettiin olohuone kokonaan ja tultiin joulukuisen kanssa mummolaan karkuun huomenna alkava remppaa. Muutama päivä menee, niin sisäkaton pitäisi olla korjattu ja loput tehdään ulkokautta. Reilun viikon kun siis ainakin tyyppi vielä yksiössään majailisi, niin saataisiin toivottavasti kämppä järjestettyä kuntoon.

Tsempit täältäkin air! Toivottavasti kerkiätte saamaan rempat ja kämpän kuntoon enneku pikkunen päättää maailmaan tulla :)

Meillä oli tänää 6kk ryhmäneuvola ja kaikki on ok. :) Painoa on tullu nyt onneks reippaammin lisää, tasoittuu pituuteen nähden vaikka pituuskasvu meneekin yläkäyrällä.
Paino 8040g ja pituus 72,2 cm.

Tiistaina otettiin koko perheelle influenssarokotteet ja niistä ei mitään tullu. :)

Hitto mä sanon! Toi meidän Siiri neidin iho, ihan punaisten länttien peitossa:( tuntuu että pahentunut nyt sen jälkeen kun aloitettiin noi viljat... pitää pistää puurot nyt tauolle ja kattoo että auttaako! Masentaa kun ihan sama mitä tekee niin ei vaan auta:( ajattelin että ma soittelen lääkärille ja se saa kattoo että onko ”vaan” atopiaa vai jopa allergiaa.
Sori tämmönen perjantai illan masennus avautuminen:/
Huomenna vietetäänkin päivän myöhässä sannin synttäreitä, meidän iso tyttö<3

Äippä, atopiahan voi olla yks allergian oire. Monilla atopia paranee kun jättää epäsopivat pois :) Meillä käy vauvalle viljoista vain tattari, riisi sopii mun syömänä, seuraavaksi varmaan kokeillaan hirssi, kvinoa ja ehkä maissi. Meillä jouluisellekin alkoi gluteeniviljat+kaura sopimaan vasta lähempänä vuoden ikää. Sit tietysti maito on yks yleinen lasten allergioiden aiheuttaja ja saattaa puhjeta allergia milloin vain, ihottuma on just läiskäistä, googlella löytyy kuvia. Joka tapauksessa tsemppiä, allergiat on hivenen perseestä!

Takaisin