Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä täällä käännyttiin ensimmäisen kerran 3kk 1 viikon iässä. :) Oli aluks ongelmia juurikin sen käden kanssa kun tuppas jäämään alle, mut nopeasti hiffas siirtää kätensä pois. Hauskan näköstä kun välillä kierii koko asunnon poikki mahalta selälleen, selältä mahalleen jne. :)

Warheart sympatiat sinne! Ei kuulosta ollenkaan kivalta...

Mä rakastan vauvoja mut en vauva-aikaa. On tässä ne omat hyvät puolensa, mut voi jessus kun meillä on yli kuukaus kitisty ja rutistu päivät pitkät. Niin kova kiire olis pojalla päästä eteenpäin mutta kun ei tuo pieni vielä osaa. Mä jo niin odotan että oppis ryömimään, jos sitten helpottais. Taaperoiästä mä osaan nauttia täysin rinnoin, ihan mahtavaa kun on ymmärrystä puolin ja toisin, osaa kävellä, selkeät rytmit ja voi tehdä vaikka ja mitä. Silloin kun tuo joulukuinen oli sen 1,5v niin toivoin ettei kasvais enempää.

Talvitintti, oon niin sama mieltä! Onhan vauvat joo söpöjä ja ihania, mut vaatii sen 24/7 huolenpidon. Taapero osaa itse liikkua ja on mukana menossa, vauva taas pidettävä mukana. Ihan hyvä kun itsellä esikoinen oli todella suuritarpeinen ja moniallerginen, joten ei ole uutta asiaa ja tietää tasan missä mennään tämän neljännen kanssa... Huomenna tulee jo 7kk ikää, joten vauvavuotta on enemmän takana kuin edessä, lohduttavaa itselle :)

Talvitintti, perästä tullaan kääntymisen suhteen;) tänään on ollu koko ajan kääntymässä mahalleen mutta kun se pirskatin käsi...:D

Warheart kyl kuulostaa jotenkin super haasteelliselta sun oleminen:/ voimia tohon ruoka asiaan, itse en varmaan pystyis hirveästi rajoittaa syömisiäni kun muutenkin välistä haaste et saan/kerkiän syyä tarpeeksi :o

Minä kyl tykkään vauva-arjesta(myös lapsiperhe arjesta ylipäätään), toisin kun siitä raskaus ajasta... vauvat on vaan niin ihania! Vaikka tää eloni onkin nykyään aikamoista säätämistä univelan, koulu/kerho/neuvola/kauppa/liikunta/koti juoksujen kanssa ja yhteen sovittamisessa niin en kyl mitään vaihtais:) tää kaikki on vaan niin lyhyt aikaista et mä vaan nautin tästä ajasta mikä on just nyt, vaikka päähän koskee, hartiat tuhannen jumissa ja vielä olis muutama homma tekemättä että pääsee nukkumaan... mieskin töissä jo 6 yötä putkeen, et kovin "yh" settii meinaa olla taas vaihteeksi:P

Äippä, eihän tämä kovin mukavaa ole, mutta eipä ole vaihtoehtoja kuin karsia omia ruokia :( Muutenkin jo rajattu paljon pois kun on IBS, refluksi ja migreeni :D Tossa kateltiin niin edullisin ihan marketista saatava allergiakorvike olis melkein 6e/litralta ja melko varma olen, että tuskin sopisi kun naudanlihakin aiheuttaa oireet, joten ne seuraavat on aivan törkykalliita ostaa omalla rahalla. Esikoiselle tais olla nelisenkymppiä litralta korvike ilman korvattavuutta, että siihen touhuun en toistamiseen lähde kun ei ole mitään varmuutta sopivan korvikkeen löytymisestä ja rahat mieluummin käytän muuhun kuin korvikkeeseen ja polimaksuihin. Mikään ei ole tuskaisempaa kuin katsella kivusta kiljuvaa ja kiemurtelevaa vauvaa. Että joo, kyllä tässä kiukulla kestää sen 5kk vielä mitä olis suositeltu Suomessa imettää, sen jälkeen tietysti pakko jatkaa jos ei kiinteillä saa riittävästi ravintoa menemään, mut se nyt on sit pari kertaa enää vuorokaudessa. Esikoisen kanssa olin niin epävarma, että imetys loppui ja paloi yli tonni rahaa allergiajuttujen kanssa kun ei mistään saanut mitään tukea ja kuulemma ei maidon kautta voi oireilla. Nyt on aivan sama mitä joku lääkäri sanoo, ei ole tarvetta altistukselle tai tutkimuksille, koska ei ole hoitoon menossa vielä pitkään aikaan. Onneksi sitä voi päättää mitä suuhunsa laittaa kun ei tule kukaan sitä kotiin katsomaan :D

Meillä muuten kehitytään samaan tahtiin kuin kuuluukin, vaikka kannetaan vain sylissä ja ehkä korkeintaan 5min viihtyy lattialla :D Neuvolassa siitä th sanoikin, että ei tarvitse huolehtia, on tutkittu niin paljon motorista kehitystä, että se tulee tavallaan luonnostaan, kun on verrattu kanniskeltuja ja paljon lattialla olleita vauvoja. Ihan helpottava tieto, ettei mene vauva pilalle kun liikaa pitää sylissä ;)

Onhan hintasia noi allergia korvikkeet :o hintavia ovat kyllä noi tavan korvikkeetkin mut litra hinta taitaa pyöriä siinä 1,5€ paikkeilla? Me käyttään nannin 1 jauhetta ja se maksaa vajaan 6€ ja siitä saa 3,3l... ollaan oltu onnekkaita että näillä ei oo allergioita tai muita yli herkkyyksiä! Voimia sinne warheart, eipä sitä kukaan halua kuunnella kun pikkusella paha mieli ja sitä tekee kaikkensa että toisella hyvä olla!

Siiri kans oikea hali vauva, mut alkanut kyl paremmin jo viihtymään lattiallakin! Voin jopa tehdä ruokaa ilman että huutaa lattialla/sitterissä:D siskojaan tykkää seurailla ja kaikki yleensä hyvin jos joku näistä sen kanssa "leikkii", Sannin seura on kyl parasta kaikesta<3 ainut vaan kun Sanni osaa olla hiukan arvaamaton liikkeissään o.O

Pakko toivottaa tässä välissä kovasti tsemppiä ruokaongelmien kanssa painiville! Kuulostaa aivan kauhealta ruokaviidakolta kun tarkkaan joutuu syömisiä kyttäämään.

Täällä alkaa tuleva vauva aika hieman pelottamaan (nyt siis rv39). Samaa mieltä oon teidän kanssa siitä että helpompia on nämä taapero ikäiset, jotka osaa jo kertoa mitä haluavat ainakin jotenkin ja nukkuvat yönsä hyvin. Ei nyt yöheräämiset ja imetysmaratoonit tunnu ollenkaan sellaiselta mitä kaipaisin tällä hetkellä. Enemmän kampaamokäynti ja vaikka hieronta voisi toimia.

Joulukuinen on löytänyt jostain taas lisää omaa tahtoa, mitenköhän se rajähtää käsiin kun mustasukkaisuus pikkuveljestä alkaa. Sitä odotellessa..

Tiiä kui hullu idea oli jo nimijuhlat pitää mutta tänään ne oli! Eilen oli katastrofin merkit ilmassa kun yksi juustokakku ja kaks satsia porkkanamuffineita meni pilalle :( no saatiin nekin sit onnistumaan lopulta. Ihan ei saatu kaikkea valmiiksi ennen vieraita ja pojanki puin vasta ku puolet vieraista oli jo tullut. No hyvin saatiin kaikki tehtyä ja kaikille maistui :) pojan nimeksi tuli Eliel <3

Sen verran masuherkkis poju on että paprikaa ei passaa mun syödä eikä sit omenaa. Omenasta alkoi ittelläki rintakehälle tulla punaisuutta ja alkoi kutistakin. Pojalla peppu taas punainen ja peppuvaossa melkein rikki iho :( nyt onneksi osaa jo vähän yhdistää mahdollisia oireita

Mun piti ihan liittyä Facebookiin, jotta pääsin imetysdieettaajat -ryhmään. Helpottanut oloa huomattavasti kun tietää myös muiden painivan samojen asioiden kanssa ja tämä oma ruokavalio on vielä todella helppo, vaikka tuntuu ettei mitään voi syödä. Ero vauvassa on kuin yöllä ja päivällä!

Mush, meillä selvitty ilman mustasukkaisuutta, otettu taapero mukaan kaikkeen. Silittelee ja pusuttelee vauvaa edelleen. Kannattaa yrittää ääni pitää tasaisena ja kehottaa muihin puuhiin, just silittelyyn esim ja antaa sitä positiivista huomiota niin ei mene siihen, että taapero huomaa saavansa huomiota perseilyllä. Kyl se siitä alkaa sitten sujua <3

Saini, ihana nimi ja kiva kun onnistui tarjoilut lopulta! :)

Mush ootpa sinäkin jo pitkällä, tsempit viime metreille! Meilläkään oo kukaan ollu mustis, paljon vaan esikoiselle hommia (kuten anna tutti/vaippa tms) ja huomiota :)
Saini ihana nimi tosiaan<3 täällä kans yks männikoura, mitä tulee leipomiseen! Mun makeat leivonnaiset harvoin onnistuu halutulla tavalla:/ ristiäisiin pestasin äidin ja siskon leipomaan kun mä en osaa:p

Tässä jo panikoin joulukuisen synttäreitä ja miettiny että alan kohta kyselee jo että minkä hintainen ois jos tilais joltain leipomolta ainakin makeat tarjottavat.

Meillä joulukuinen meinasi repiä mustasukkaisuutta kun poika oli sylissä ja hän ei päässytkään syliin. Mutta sitten on keksitty kainalopaikka

Saini meillä on sannin synttäreillä tarjolla vaan joulu herkkuja, torttuja (omena ja luumu), piparit (valmis jos tytöt ei jaksa leipoo) ja glögi juusto kakku, näissä onnistun jo edes jotenkin :,D sit tietysti karjalanpiirakkaa, graavilohta, savuporoo/härkää ja munavoita;)

En uskalla oikein edes lukea noista warheartin ruokajutuista kun alkaa hirvittää :eek: jos se omalle kohdalle sattuu niinsittenhän sitä on mietittävä mutta nyt on parempi olla vielä stressaamatta.

Huomenna 40+0 eikä vauvaa näy ei kuulu. Ei mitään merkkejä mistään.. Mush varmaan kerkee synnyttää ennen mua :meh:

Mitäs tässä muuta kun odotella sitten, yliaikakontrolli olis tähän tietoon1,5 vkn päästä perjantaina. Hohhoijaa :dead:

Ihana nimi saini tuli teidän pojalle :happy:

Ei noita etukäteen kannatakaan miettiä, ei ole kovin yleistä olla noin herkkä kaikelle. Meillä esikoinen allerginen refluksilapsi ja miehen puolelta tulee nyt vahva rasite allergioille, eikä mun maha meinaa sietää tiettyjä ruokia ollenkaan. Kaks normaalisti kaikkea selvää lasta meillä kuitenkin on noiden kahden allergisen lisäksi :) Onhan se hyvä pitää mielessä, että vauvat ei turhaan itke ja joskus voi hyvä olla ihan vain kokeeksi jättää ne pahimmat allergisoijat pois niin näkee tilanteen.

Nuppu, maali häämöttää! Ei kai nykyään raskauksia kovin paljon päästetä oikeasti yliajalle? Ite en ainakaan tiedä ainuttakaan kuka olis synnyttänyt 42+ viikoilla :D Tsemppiä!

No, täälläkään ei näy minkäänlaisia merkkejä että pitäisi synnyttää. Hyvä että edes harkkasuppareita tulee. (Eilen taisin bongata jopa kaksi. Wuhuu!)

Tänä vuonna ajattelin pitää joukukuisen synttärit ja tämän lokakuisen ristiäiset samalla kertaa. Pääsee paljon helpommalla kun ei tarvii kun kerran tarjottavat miettiä. Vaikka on siinäkin hommaa. Varsinkin kun en ole ikinä tykänny emännöidä mitään juhlia

Meillä samat suunnitelmat kuin mushilla, että yhdistetään ristiäiset ja synttärit. Jo itseä ajatellen kahdet juhlat niin pian syntymän jälkeen on ihan kauhee ajatus mutta kyllä se nyt vieraillekin on aikamoista ramppaamista. Samat vieraat kuitenkin olis pääosin tulossa. Ja eipähän tarvi kotiakaan siivota synttäreiden takia kun pidetään srk kodilla missä esikoisenkin ristiäiset :grin

Jaahas, me päädyttiin nyt sitten käynnistykseen eilisen neuvolan seurauksena. Verenpaineet kun on olleet nousujohteiset niin terkka kirjoitti lähetteen et sairaalalla katsovat tarviiko käydä ultrattavana ja aamullapa ne nyt soitteli ja käski näytille.

Lääkäri sitten totesi että näillä paineilla ei ole nyt enää lasketun ajan mentyä järkeä jäädä odottelemaan. Kohdunsuu auki 2 cm mutta kanava pitkä. Cytotecillä on nyt aloiteltu ja jotain pientä ehkä lähtenyt tapahtumaan. Että täällä sitä pötkötellään neljän muun mamman kanssa samassa huoneessa. Saas nähä kauanko tässä pyörähtää..

Vähän olen itse järkyttyneessä mielentilassa tämän käänteen takia.

Nuppu, siellä jännän äärellä:) toivomme että synnytys lähtee reippaasti käyntiin tai jos ei muuta niin sinä saisit yön nukuttua ja aamulla "työn touhuun";)
Tuuhan kertoo kuulumisia :)

Takaisin