Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Luultavasti ei korvaa tabletteja vaan on lisänä. Toivotaan, että sulla loppua kohden arvot palaa normaaleiksi, niin ei tarvii niin pitkään pistellä.

Saini tsempit, Toivottavasti pistämisen pelko(?) helpottaa ajan kanssa;) ainakin mulla helpotti ajan kanssa... vielä pari viikkoa niin sit sais lopettaa mahaan tökkimisen!

Niin siis mulla edelleen ne verenohenteet käytössä ja pitää käyttää jälkitarkastukseen asti...

Täytyy sanoa että toivottavasti tää vauva ny pitää tän eikä sit ku alkaa olla 36+0 nii lopettaa kaikki merkit. Nyt on useamman päivän nivuset vihlonu. Ja yks ilta oli sellaiset juilinnat ja kivut että mietittiin soitanko synnärille ja lähden taksilla näytille. Rauhottui sit onneksi. Vielä on korkealla ettei kohdunsuuta kiusaa päällään. Kovasti sinne se päin tuntuu ku muljuttelee päätään ku nivuset ja alaselkä tulessa usein. Tänä aamuna sit lävähti ihme heikotukset ja menin vielä takas sänkyyn ja nukahdin sit. Herätessä piti alkaa laittaa likkoja lähtökuntoon nii yhtäkkiä tuntui että maailma heittää kuperkeikkaa. Verenpaineet nakutti 152/91. Meni sit ohi mutta koko päivän tuntunu että sais matalammalla olla paineet. Lääkärin ohjeistuksen mukaan seurata paineita ja jos on rajojen yli useampana päivänä niin soitto äippäpolille. Minun puolesta saa syntyä heti ku täysaikaisen lupa tulee. Oliko se ny 36+0 vai 37+0? Kumpikin kyllä käy. Tai sit just tuolloin loppuu kaikki merkit ja muut ja 16.9. poksutaan 40+0 ja käynnistykseen astellaan.....
Inskoissa nostetaan tänään 9yksikköön ku ei suostu ny laskee alle 5.5 ja enkä mä vieläkään pysty itte pistää :D onneksi mies suosiolla auttaa

Saini oletpas sä jo pitkällä. :woot: Tsemppiä loppuraskauteen!

Meillä oli tänään 2kk neuvola.

Paino 5610g (5155), pituus 62,7 cm (61,8) ja py 40,5 (39,8). Suluissa 6 viikon mitat.

Painokäyrä -2 ja pituuskäyrä +2, pitkä ja hoikka poika. :)

Tarkasti katselee, päätä nostelee ja kannattelee hienosti pitkiä aikoja, tykkää höpötellä ja seurustella. :)

Rotarokote otettiin, nyt jännäillään tuleeko mitään. :nailbiting:

Meilläkin oli tänään 2kk neuvola ja oli 4980g ja 54cm, iso tyttö alkaa olla jo;) rota saatiin täälläkin ja kaikki oli muutenkin hyvin:).tää meidän neito on kans aikamoinen räpätädin alku:D huomenna olis sit oma jälkitarkistus, pitäkää sormet ristissä että saan urheilu luvan lääkäriltä;)
Saini rv37-> on laskettu jo täysi aikaseksi;) jospa pikkuinen tajuis ulostautua hyvissä ajoin, voimia loppu metreille:)

No niin, nyt on sit jälkitarkastuksessa käyty ja treeni lupa saatu:) lääkäri kovin ihmetteli että kuin voi viiden raskauden jäljiltä olla lihakset (vatsa ja lantionpohja) näinkin hyvässä jamassa, ei siis erkaumaa ja lantionpohjan lihakset tiukat:D huomenna kokeilen juoksu lenkkiä, saapa nähä kuinka huonossa kunnossa sitä ollaan:p

Onkos kukaan luopunut tutista tässä lähiaikoina..? Vertaistukea kaipailen :)

nyt la:n lähestyessä on meillä pitänyt esikoisen tutista luopua. Tähän asti kesä ollut yhtä hulinaa mutta nyt vihdoin tuli sopiva sauma.

Eilen aamulla leikkasin tuteista imuosat pois salaa ja selitin miten on menneet rikki. Päikkäreille nukahti tosi hienosti, ehkä vartin vehtaamisella. Illalla resusi pari h, heräsi kahden jälkeen ja 1,5 h ennenkuin nukahti taas. Ja aamulla kuudelta ylös, yleensä siis 8-9.

Ja nyt tuo lapsi on ihan järkyttävä duracelpupu, kokoajan pahanteossa eikä aamun pikkukakkoset napostele yhtään. Hirvittää miten tää tästä etenee... jo se että millanen pv tästä tulee puolikkailla yöunilla o_O

Mut pakko todeta että ei tuolla lapsella ainakaan ole vikaa keuhkoissa :D

Nuppu hienoa että muksun keuhkot on kunnossa, meidän lapsillakin on kyseiset elimet kunnossa;) mut korvissa on jotain vikaa vaikka neuvolassa sanoneet että ne on kunnossa:D
Meillä kestänyt muutaman päivän (3-4) että tutti unohtunut täysin! Tsemit tutittomuuteen, jospa sen olemassa olo unohtuis pikapikaa:)

Meillä on nuppu sama tilanne! Tosin vasta edessä päin. Asetin itselle takarajaksi tämän kuun tutista luopumiseen. Tutti on vaan niin rakas pojalle ja helpottaa minun näkökulmasta monia tilanteita.
Esimerkiksi poika nukahtaa päikkäreille kun oman peiton ja tutin tyrkkää käteen ja vie vaan sänkyyn. Aamulla saadaan tunti lisänukkuma aikaa kun tutti on lähellä ja poika osaa ottaa sen itse uudestaan suuhun. Ja jos väsykiukku kaupungilla alkaa vaivaamaan niin tutti taltuttaa sen heti alkuun.

Mush ihan sama homma. Päivä ja yöunille viedään iltarutiinien jälkeen sänkyyn, tutti suuhun ja pois niin se oli siinä. Eniten hirvittää se jos tämä ei jatkossa olekaan enää näin helppoa o_O kun nyt se on ollut suorastaan nautinto <3

Meillä tässä tän kuun aikana vieroitettu tutista ja pullokin oli vielä kerran yössä käytössä. Nyt ei kumpaakaan ja ne yöt mitkä nukkuu, nukkuu tosi hyvin. Jos ei nuku niin valvominen edessä. Siihen ei auta mikään kun herää. Ja edelleen etsii tuttia. Suuttuu kun sitä ei tuoda tai anneta pulloa. Meillä tutti oli ainoastaan nukkumiseen.
Joskus aloittaa huutamisen nukkumaan mennessä, joskus herää yöllä. Vähintään tunnin kerralla ja parhaassa tapauksessa tunnin välein herää. Päivisin levoton ja päiväunillekaan ei meinaa malta alkaa. Niitä jää toisina päivinä pois ja sit vasta onkin loppuilta pelkkää menoa... Jatkettava sänky käytiin ostamassa ikeasta, siihen ei ole vielä yritetty nukuttaa, mut se on kuitenkin kasattuna siinä pojan pinnasängyn vieressä. Hän itse ei halua siihen, mut leikkimässä käy kyllä siinä...

Huh angelique, toivottavasti nuo itkuyöt pian helpottais.

Meilllä meni yö paremmin, illalla jäi itsekseen nukkumaan suoraan ilman mitään silittelyjä. Ehkä viisi kertaa itkeskeli joista osa meni ohi ihan minun nousematta ja pari kertaa kävin silittelemässä. Herätys tuli vähän ennen seitsemää. Itse tosin valveuduin kolmen aikaan puoleksitoista tunniksi :(

mutta muuten ei voi olla kuin tyytyväinen. Vielä jos tuota herätystä tyttö hilaisi vähän eteenpäin niin äiti olisi tosi tyytyväinen.

Asiasta toiseen. Onko ymmärrystä/tietoa/kokemusta niistä.. mitä ne nyt on.. laudoista.. mikä tulee vaunuihin isommalle lapselle.. seisomalautako..? Itsellä ymmärrys ei riitä näköjään edes niiden nimen tietämiseen :D

Meillä on kahdet vaunut joihin molempiin sen olis kiva sopia. Sopiikohan ne kuinka helposti eri vaunuihin? Vai joutuuko vaan tyytymään yhtiin..? Ja uutenahan ne on vissiin kalliita, että oletteko käytettynä löytäneet? Kommentteja ja huomioita jos tulee mieleen niin kiitos kovasti jo etukäteen :)

Jaksamisia itkuöihin! Täytyy yrittää vaan ajatella positiivisesti. Parempi luopua tutista nyt kun vanhempana. Kuulemma helpompaa

Jospa sitä itsekin tänään keräisi kaikki tutit yhteen ja leikkaisi kerralla kaikki tuttiosat pois

Muokattu viimeksi:
Seisomalaudoissa on joitakin merkkejä (lascal buggy board ja bumprider? )joiden pitäisi olla standardi kokoisia kiinnityksen suhteen. Kiinnikkeitä voi ostaa erikseen lisää jos aikomusta vaihdella eri rattaiden välillä. Laudan irrotus ja kiinnitys näin ollen kestää ainoastaan muutamia sekunteja.

Torissa näyttää ainakin olevan aika usein myynnissä ihan edulliseenkin hintaan erilaisia. Sieltä varmaan itse ensin katsoisin löytyykö sopivaa.

Meillä on 2 seisoma lautaa brion (sopii parhaiten brion rataisiin) ja sit on lascal buggyboard mini (65€) ja tämä lascalin seisimolauta taitaa sopia aika kattavasti kaikkiin rattaisiin mut kannattaa varmistaa vaunukaupasta että mikä olis se mikä teidän rattaisiin käy;) meillä on britaxin bsmart3 rattaat johon saa sekä brion laudan just ja just asennettua ja lascalin saa siihen kiinni heittämällä ja pääsääntöisesti käytetään mountain buggyn tuplia johon kans toi lascal sopii:)
Lascalilta saa myös tilattua toiset kiinnikeet että ei tarvii kun lauta irrottaa;) mut on niitä kiinnikeettömiäkin olemassa... kannattaa miettiä sen laudan rengas kokoa että kulkee edes jotenkin lumessa ja loskassa, vaikka tuskin niin isoilla renkailla olevia on että ei lumi paakkuntuis sinne renkaan ja laudan väliin mut tässä on isompi parempi;) ainakin tossa lascalin on isohkot renkaat ja pieni rako renkaan ja laudan välissä että uskoisin liikkuvan suht hyvin, kokemusta siitä vielä oo kun on ollu käytössä vasta pari kk;) itse oon kans tykännyt että laudan saa nostettua ylös kun sitä ei tarvii... me ostettiin toi lascalin lauta uutena kun oli vasta tullut markkinoille ja haluttiin mahd. ohut että miehen jalat ei kolkkaa siihen lautaan kun se rattaita tönii;) tulihan lascalin myynti puhe:D

Onhan niitä lautoja joissa se istuinkin mut mun mielestä se on turhake, ainakaan meidän 4 vuoden lautailu kokemuksella sitä oo tarvittu, lapset ollu tyytyväisesti seisomassa tai kävelemässä:)

Takaisin