Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suosittelen todella lämpimästi bumpriderin lautaa. On todella hyvä ja kulkee jopa hangessa :D sopii valtaosiin rattaista.

Meillä tutista luopumisen jälkeen kahtena yönä heräsi itkemään, sitten tutti unohtui. Me selitettiin, että tutti on syöty loppuun. Ekana yönä tätä pojalle selitin, kun ei meinannut rauhoittua. Sitten vähän aikaa toisteli "loppu, loppu" ja nukahti sitten petiinsä tutin "raato" kädessään. Seuraavana päivänä näytti minulle tuota tuttia ja sanoi "loppu". Ehdotin, haluaako heittää tutin roskikseen, kun se on syöty loppuun. Heitti ja se oli siinä. Kannattaa siis kokeilla myös tätä, että lapsi ikään kuin itse heittää tutin pois, jos se auttaisi.

Me vietiin Sannin kaa tutti mun siskon koiran pennulle ja sinne jäi:) mut kitinää oli silti muutaman päivää... Sanni olis nyt sitä mieltä että siirinkin tutti pitäs viedä sinne siskon koiralle, muutama ollaankin jo menetetty kun se ollu siellä kyseisen koiran ruoka kipossa:D

Onneks en ihan hirveesti ehtinyt nuolaista ennenkuin tipahtaa suht hyvän toissayön jäljiltä. Silloinhan koko yö meni pelkillä pikkukitinöillä ja nukahtikin varsin helposti. Herätys oli edelleen seitsemältä mutta pikkuvikoja :)

Nyt sitten viimeyö oli oikein öiden kuningas tässä hommasssa. Nukahtaminen kesti mutta oli suurimmaksi osaksi levollista. Mitä nyt äitiä huuteli pääasiassa. Alkuyöstä heräili useita kertoja lyhyesti kunnes kello tuli kaksi :( silloin repes pelihousut aivan täysin. Kirkui ihan sellasta hirveetä itkua ihan kun joku karhu olis yrittänyt syödä eikä siitä meinannut tulla loppua millään. Taatusti tuli joku kuulonalenema mulle. No 1,5 h siinä meni että lapsen sai siihen pisteeseen että makasi sängyssä ja sain pinnojen välistä siliteltyä uneen. Pari kertaa siinä vielä havahtui kysymään äitiä mutta jatkoi unia ja sitten nukkuikin kasiin.

Luoja sitä epätoivoa kun se lapsi vaan kirkui :( pikkusiskonsakin häiriintyi menosta kun mylläsi oikein urakalla ja kun lopulta pääsin omaan sänkyyn tuntui kun toinen olisi yrittänyt kaivautua mun alle turvaan.

Toivottavasti ensi yö olis parempi. Nyt kun on saanut nukuttua taas paremmin kaiken sen vauvavuoden valvomisen jälkeen niin tuntuu aivan kamalan pahalta nämä vajaat yöunet. Silloin vuosi sitten oli ihan ok olo vaikka olis ollut vaan muutama katkonainen tunti unta. Nyt tuntuu että on heti ihan sekaisin ja pinna kireellä. Tottumiskysymys vissiin..

Kyllä se sängystä nouseminen yöllä verottaa ihan eri tavalla mitä vauvan hoito yöllä. Meillähän vauvalle vaan tuikkaan tissin suuhun ja jatkan unia, mut perkele jos tuo joulukuinen herättelee edes kerran tai jos vessassa täyty käydä, niin johan on silmät ristissä aamulla :D Esikoisen kohdalla vauvavuosi oli raskaampi mitä muuten, kun oli niin moniallerginen, mut näiden normaalien kans vauvavuoden yöt on jopa luxusta <3

No nyt on bumpriderin lauta odottamassa käyttöä, torista löytyi :) kiitos kommenteista!

Pari yötä mennyt jo paremmin nyt tutista luopumisen jälkeen. Jospa ne yöt vielä siitä rauhoittuisi ja itsekin malttaisi mennä ajoissa nukkumaan kun alkaa illatkin jo hämärtyä :)

Vinkkejä puremisen ja raapimisen pois kitkemiseen? Ei mua niin paljon, mut isiään, koiraa ja muita. Luulee leikiksi tai pusuksi, vaikka kuinka kieltää. Keinot loppu, kauan jo yritetty ja aina pahenee. Etenkin hammastenkivistyksen aikaan ja sit jää päälle.

Me käännetään huomio muuhun, ei annetta perseilyllä huomiota. Jos läpsii/nipistelee/yrittää purra, niin sit vaan nätisti sanotaan, että silitetään ennemmin tai pussataan. Toiminut nyt kolmen muksun kohdalla :) Ennemmin aina huomio positiivisen kautta.

Teidän innoittama ollaan aloitettu joulukuiselta vähentää tutin käyttöä :) öisin saa vielä mutta usein ei kyll öisin sitä luttuuta.

Milloin jalkojen puutuminen ei oo enää normaalia? Nyt neljäs tai viides päivä lähdössä ku jalat turrat ja puutuneet ja vähän herkkään kipuilevat. Tänä aamuna toinen pohje sit siinä kinttaalla että pienikin venytys sais suonenvedon tai krampin aikaan. Ja pistää kipeästi. :(

Saini, syötkö magnesiumia? Sitraattimuodossa ois tehokasta syödä, oksidi pistää sit vatsantoimintaan vauhtia :) Mulla oli aivan järkyttävät kivut jaloissa ja puutui varsinkin istuessa, mut magnesium auttoi ja nivusten venyttely. Venytys menee sillein, että astuu askelen eteen, etujalka koukussa ja työntää lantiota eteen päin voimakkaasti taaemman jalan ollessa suorassa, venytys tuntuu suunnilleen nivusissa. En osaa paremmin selittää, mut josko ois jotain hyötyä :)

Mä otan iltaisin aina magnesiumia just sitraattina ja sit lisäksi hierotaan pohkeisiin ja jalkapohjiin magnesiumvoidetta. Ja alaselkään myös. Nivusten venyttely kyll tuskaa ku alkaa vihloo samantien :/ no ny on helpottanu kuitenkin nii pitää tiistaina kysellä lääkäriltä tästä kun meen tyksissä käymään.

No ei sitä varmaan kotikonstein enempää voi tehdä. Puutumiset yleensä johtuvat siitä, kun kohtu painaa niitä isoja verisuonia tuolla lantion alueella, mut kannattaa tosiaan lääkäriltä asiaa kysyä, ettei ole mistään vakavammasta kyse :)

Heeeiiiii. Vinkkejä kaipailisin. Eli ollaan nyt pari viikkoa maisteltu kiinteitä, ja sen jälkeen neiti on ruvennut kakkaamaan noin 7-10kertaa vuorokaudessa (ennen kakkas kerran päivässä), kakka aika löysää, joskus limaista, väriltään keltaisesta vihreään. Onko muilla muuttunut tälläi päin suolentoiminta kun on kiinteitä aloteltu??

Vois olla ihan suoliston tottumattomuutta, että parin viikon tauko kiinteistä vois olla kohdillaan? Tai sit allergiaa. Meillä suolioireinen allergia oireili just limaisella kakalla, sit paloi iho kokonaan pepusta.

No joo bataatti aiheutti meilläkin sen että iho paloi. Mitä allergiaa teillä siis on? Meillä vauva ei oo mitenkään itkuinen, mutta ährää mahan kanssa ja kakkaa tulee hemmetin usein. Neuvolasta sanoivat että jatkaa kiinteitä noilla pienillä määrillä, eikä ota mitään uusia ruoka-aineita mukaan. Oon niiiiiin väsyny ettei pelitä enää ees pää. Oltiin ensin enterorokossa kaikki (paitsi mies) ja sit alkoi tää kakkarumba ja joulukuisen sänkyrumba (esim eilen palautin omaan sänkyyn kahden tunnin ajan illalla).

Siis tällä maaliskuisella ei olla vielä kiinteitä aloitettu, mut tissin kautta oireilee ainakin maito, muna, soija, maapähkinä isommissa määrissä... Esikoisella oli nämä oireet mitä aikaisemmin laitoin viestiin ja hän oli tosi moniallerginen, pitkään syötiin vaan parsakaalia, kesäkurpitsaa, porkkanaa, mustikkaa ja possua. Nykyään allergioista jäljellä muna, maito ja soija. Jos pylly pahasti palaa, niin helppo on vielä näin pienellä rauhoittaa tilanne, kun tosiaan vain maisteluannoksia saa, kyseessä kun voi olla vaan suoliston kehittymättömyys. Oireettoman jakson jälkeen kokeilee vaikka jotain muuta ensin ja katsoo miten reagoi. Jos noin voimakas reaktio tulee ihan pienestä määrästä, niin kyllä mä ainakin jättäisin nyt tauolle kiinteät, teillä kun muutakin mietittävää/tuskailtavaa tällä hetkellä.

Warheart, juu niin aattelinkin, katsotaan parin viikon päästä paremmalla menestyksellä :)

Tänään tuli neidille 5kk ikää ja isosiskolle 1v8kk :) 5kk neuvolassa käytiin tänään, kasvaa typy hienosti, melkeen kilo taas paino tullut ja pari senttiä pituutta. Kiirettä ei kiinteille ole, eli voi rauhassa täysimettää sen 6kk. Varovasti sit otettava maistelut munan ja pähkinöiden kanssa ku mun maidon kautta jo tulee kovat oireet.

Takaisin