Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä myös poika viihtyy välillä liiankin hyvin mun sylissä, onneks myös miehenkin syli kelpaa. Mut välillä kaipais enempi vapaita käsiä. :p Riittämättömyyden tunne on kyllä tosi kova, välillä tuntuu tosi pahalta esikoisen puolesta. :sad001 Uuden opettelua meillä kaikilla...

Joo eipä siirikään oikein isänsä sylissä viihdy:( jospa ajan kanssa... tosta riittämättömyyden tunteesta, vaivaa täälläkin ja jos vaan mun kädet vapaana niin kaappaan kyl muut muksut syliin halimaan, mut onneksi meillä noita muksuja sen verran että viihdyttäävät toisiaan jos äiti/isi ei kerkiä:) pakko kyl hypettää tota mun mies että se kyl ihan mahti isi, se ottanut niin ison osan kotitöistä ja isompien leikityksistä tms ja antanut mulle mahdollisuuden imetykselle ja levolle<3 arvostan suuresti!
Me täällä siirin kaa vaan valvotaan, vois kyl mennä nukkumaankin;)

Äippä käsittääkseni seuraavat noiden verenpaineiden takia. Itteki yllättyny että näin tiuhaan seuraavat tätä. Kun Elisaa seurattiin 3vko välein sen keuhkon takia. Eka käynnillä selittivät että jos nää mun paineet on merkki alkaneesta verenpainetaudista eikä pelkästään raskaudesta niin sit saattaa vaikuttaa vauvan kasvuun sekä niihin virtauksiin jotka menee kohtuun. Ku muuten missään rakenteissa ei ole mitään vikaa. Sokereista ja lääkityksestä tuskin on vaikutusta tähän vaikka nekin siihen kasvuun vaikuttaa.

Meillä menee ihan mukavasti, kamala hartiajumi vaan päällä kun tuota pötkylää kanniskellut :D Illat menneet ihan perseeksi kun ei sänkyyn suostukaan, vaan pitää hytkytellen ympäri kämppää imettää, jos tissi sattuu kelpaamaan... Jos ei kelpaa, niin täytyy löytää asento jossa kantaa ja hetken päästä uudestaan tissiä. Isi ei kelpaa ollenkaan, päivällä ehkä hetken kelpaa jos oon vieressä. Aikaisemmin oli helppo vaan mennä sänkyyn pötköttämään iPadin kanssa ja netflix laulamaan pariksi tunniksi kun neiti tankkailee, mut eipä enää kelpaa. Jonkun puol tuntia ku hytkytellen imettää, niin ehkä pystyy jumppapallolle istumaan ja siinä pomppimaan, parhaimpina iltoina pääsee ihan sohvalle istumaan :D

Kasvaa ja kehittyy, kilo taas painoa lisää kuukaudessa, pituutta 2,5cm, eli mitat 3kk 6495g ja 59,8cm :) Hymy irronnut jo kuukauden ajan, alkanut nauraa ääneen. Vielä ei kovin viihdy lattialla, ei mahallaan eikä selällään, mut onneks jatkuva kantaminen kehittää myös motorisesti. Vaunuissa nukkuu vain jos makuupussi paikallaan, kuumina päivinä ei rauhoitu vaunuihin kun liian "avoinaista" varmaan hänelle.

Kaikin puolin huvittava tapaus tuo pieni diktaattori :D Onneks yöt sentään nukkuu yhdellä syötöllä edelleen kunhan vain sänkyyn päästään.

Esikoisella joku mulkkuikä meneillään kun kaikesta valitettava ja väitettävä vastaan :D Ihan sama mitä tapahtuu niin neiti narisemassa... Joskus tulee valittamaan ku meidän joulukuinen piereskelee ja haisee... Huoh, minähän sille jotain voin :D Toisiks vanhin, ainut poika, odottelee innolla syksyistä eskariin menoa. Joulukuinen touhottaa menemään vanhaan malliin, päiväunet jääneet melkeinpä kokonaan pois. Vauvasta meinaa tulla välillä riitaa, kun haluis vaan silitellä, sylitellä ja pusutella :D

Vanhemmat aloitettiin säästötalkoot, semmonen 600e siipastiin kauppalaskusta pois ja meinattiin nyt ottaa tähtäimeksi se okt vuoden sisällä. Mitä enemmän omaa rahaa, niin sitä enemmän tietty valinnanvaraa :) Bulkkiruualla siis mennään, luomunaudan tilalla halvinta sikanautaa jne, mut kai sitä max vuoden syö vaikka käpyjä unelmansa saavuttaakseen :D Mies ei sit kuitenkaan niin kovin ole lämmennyt kovin syrjässä asumiseen, mikä mulle passaisi vallan hyvin, mut aika näyttää miten korpeen lopulta muutetaan.

Tämmöstä meille, aamun luxushetki menossa ku istun yksin vessassa ja muut vielä nukkuu :'D

Saini hienoa että seuraavat ja sä pääset katselemaan mitä se pikkunen masussa touhuaa:)
Warheart tsempit säästämiseen ja arjen kiireisiin:) kuulostaa kovin tutulle toi teidän arki... vaikka meillä ei kellään vielä mitään alkavaa murkku ikää oo mut uhkaa, itsenäistymistä tms on kyl senkin edestä;) minkä ikänen sun esikko olikaan? Itse vähän pahoin pelkään et näillä mun tytöillä alkaa teini-ikä aikaisin, mulla itsellä alko menkat ja ns naiseksi muuttuminen 11v ja olin itse piru teininä... jos siis samaa kaavaa mennään niin kyl se sieltä alkaa pikapikaa, huoh:/
Täällä menossa aamu kahvittelut pikku2 parissa, 3 isointa katsoo(tai noh yrittää) piirettyjä, Sanni yrittää saada niitä leikkimään sen kanssa ja Siiri vauva makaa mun rintaa vasten ja (vissiin) nukkuu ja itse juon miehen keittämää lattea. Yökin nukuttiin hyvin 21.30-7.30 meni 3 herätyksellä, levännyt olo:) kohta pihalle riehumaan ja kaipa tuo pitäis kaupassa käydä... taas kaapit tyhjänä o.O

Esikoinen täytti just 8 :) Samanlainen tuo on luonteeltaan ku minä, eli haasteita tiedossa täälläkin :D Mulla kans alkanut menkat joskus 11-vuotiaana ja sitä myöten se irtautuminen vanhemmista. Olin kans ihan kamala teininä... Ekaa kertaa maistelin tupakkaa ollessani 9v, että valistusta tupakasta, huumeista ja alkoholista on alettu jo hyvissä ajoin pitää. Muutenkin porukan mukana hölmöilystä ja vastuun ottamisesta keskusteltu. Hyvin ainakin pohjustetaan tulevaa jos ei muuta.

Nt-ultrassa käyty ja vauvalla kaikki hyvin <3 Vastasi päivälleen rv 12+2 ja la siis 25.12. Olo on onnellinen ja huojentunut.

c230a18a12d3a13e0a8d5081c9e761d7

Air, onnea :)

Äippä. Sulla oli sitä jalkakipua ja tukosta ja klexanea raskauden aikana. Huomaako että ei muisti toimi kunnolla? Miten se alkoi ja mitä oireita oli? Mulla nyt viime torstaista lähtien ollut jalat jonkin verran turvoksissa ja pökkelön oloiset mutta vaan iltaisin. Nyt ne on parina iltana kipuillu. Väsyneemmät jalat on olleet pidemmän aikaa. Tänä aamuna herätessä sain sit melkoisen suonenvedon päälle ja veti sit pohkeen jumiin. Pikku hiljaa alkaa kävely olla normaalin näköistä mutta ei passaa pohjetta venyttää kovin. Sit muistin nää tukosjutut mitä oon lukenu ja aloin stressaa :/

Muisti nyt toimi kunnolla muutenkaan:D. Mut tosiaan, alko et kohjut oli pikkasen hellän oloset ja oikea jalka pikkasen turpeessa, siitä alko sit kunnon kipu ja jalka turpos tuplat siitä mitä normaalisti... kipu oli jotain järkyttävää, tuntu siltä että joku sahais jalkaa poikki! Oireita ei siis muuta kun jalan turvotus ja kipu. Itse olisin huolissaan jos turvottaa vaan toista jalkaa ja koko ajan... mut tulppa epäily kannattaa ottaa tosissaan ja lääkäriin mahd nopeasti!

Eli voiko sanoa että onni ku molemmat turvottaa ja vain iltaisin? Pitääpä seurata tätä. Jos ny tästä helpottais

Noinkin vois sanoa ;) mut joo, seuraile ja jos kipu/turvotus yltyy niin herkästi soitto lekuriin!

Kiitos onnitteluista! Mulla oli niin pelko, että siellä onjotain vialla, kun synnytyslääkäri viimeksi polilla uhkaili niin kovin kehityshäiriöillä... Kai se vaan halusi pelotella, että pysyn ruodussa, en tiedä.

Hoitamattoman diabeteksen takia, kun arvot oli aamupaastoissa liian korkeita. Olin saanut niitä ruokavaliolla hinattua hieman alemmas, mutten ollut aloittanut lääkitystä, niin oli ihan kauhistunut. Mukava sinänsä, kun tämä diabetesdiagnoosi tuli juuri plussauksen yhteyteen, niin en saanut oikein mitään ohjeistusta mistään suunnasta. Terveyskeskus vaan totesi, että ne siellä polilla sitten katsoo ja polilla ne oli sitä mieltä, että olis pitänyt tulla tarkempaa ohjeistusta terveyskeskukselta...

Takaisin