Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tytsy meillä tosiaan tissitellään tunti tolkulla ja en oo heti lisämaitoa antanut vaan sit hetken (30min päästä) huutaa jo lisää ja taas tissitellään -> tyttö vetäsee palkokasvin nenään kun ei vissiin maitoa tuu niinku hän haluaa-> 20-30ml lisää maitoa päälle-> taas tissitellään->raivotaan->juodaan 60ml lisä maitoa ja rauhotutaan eli sama kaava kun ennekin... nii ja kaljaa (alkotonta) juotu, samoin vettä ja omasta ruuasta huolta pidetty... mut tosiaan vielä pidän toivoa yllä että jospa se laukasis tisut täyteen maitoa pahasti viiveellä ja vielä täys imetettäis;) aika näyttää...

Ootteko muuten jo parantuneet?:)

Mies ja esikoinen alkaa suht terveitä olla, vauvakin on jo paremmassa kunnossa ja ite alan olemaan parempaan päin, mutta en silti täysin kunnossa oo. Helposti alkaa heikottaa kun pystyssä on ja kurkku on kipee + nenä tukossa koko ajan, on kyllä pirun sitkee tauti. :sad001 Vauva ei enää yski, välillä aivastelee mutta muuten suht kunnossa. :)

Niin ja kyl kaikki neuvot on tervetulleita, eikä se oo lapsi luvusta kiinni;)
Talvitintti koita säkin saada levättyä! Mut hyvä et suunta jo parempi:) mun äidillä kans joku pirun sitkeä tauti joka kestänny nyt 3viikkoa:o pikku hiljaa ottanut suuntaa parempaan mut kyl kähisee ja köhii kun sille soittelee...

Äippä, vaihda rintaa heti kun semmonen tehokas imuttelu ja nieleminen loppuu, ekat kuus viikkoa on suunnilleen tiheää imua :D Kädet vapaaksi liinalla/kantorepulla. Vauvan kasvuhan sen kertoo, että riittääkö maito ja tietty pissavaippojen määrä. Toki se voi teidän perheelle olla helpompi antaa pullosta jos ei meinaa aika riittää, mut näin alussa on melko vaikea sanoa maidon riittävyydestä itse mtn. Ne "oikeat" tiheät imut ajoittuu johonkin 3 ja 6 viikon paikkeille. Suosittelisin kans pikaseen edes vilkaisemaan rinnalla -blogia, jos siis on haluja imetyksen jatkamiseen. Tärkeää myös muistaa kalsium+magnesium riittävissä määrin. Tsemppiä! :)

Pitääpä illalla perehtyä tohon blogiin:) liinassa tää ei viihdy kun pieniä hetkiä... Kiitos vinkeistä:)

Eikä ole tarkoitus painostaa, tossa mun vinkit imetykseen :) Oonhan mä itekin epäonnistunut kolmesti, vaikka kaiken mukamas imetyksestä tiedän :D

Juu en painostuksena ottanu ja kaikki vinkit on tervetulleita:) mäkin epäonnistunut imetys rintamalla mahtavasti joka kerta että nyt kyl ois aivan ihanaa jos nyt onnistuis edes osittain;) ei ressiä asiasta siitä ei ainakaan mitään hyötyä oo:)

Meillä taitaa kans taas olla tiheän imun kausi 18kk :) Josko sen seuraavan 3kk sit vielä maitoa pojan iloksi vähän riittäisi :)

Äippä, tuntuisko pahalta koittaa antaa vauvan raivota ja itkeä ilman lisämaitoa vaikka seuraavaan neuvolan punnitsemiseen asti? Kyllä se kai ihan voi juuri sitä maidon vähyyttä kiukutella, mut monesti aika tosiaan auttaa siinä, kun on sitkeä. Vauva ei siitä kuitenkaan silleen liikaa kärsi, vaiks onkin kurjaa. Ja vaihdella imetysasentoa (vaikka tosi eksoottisiakin voi kokeilla :) ) ja tissiä ihan koko ajan (vaikka monta kertaa yhden imetyksen aikana? Niillä mä sain maidon nouseen paremmin, ku alussa pojan kasvu vähän notkahti ja tehostettiin imetystä tuolleen muistaakseni 2 viikkoa. Ihan ilman lisämaitoa. Kunhan niitä pissavaippoja kuitenkin tulee. Olihan se aluksi enemmänkin niin, et tuntu et imetystaukoja oli vähemmän ku imetystä :D Ja nännit oli niin sairaan kipeet, et itku tuli monta kertaa. Ja tosi kipeitä jälkisupistuksia kans samalla. Aijai, onneksi nuo muistot on jo haalistuneet.

Mut tosiaan, kehot on erilaisia, jos maitoo ei tuu, niin ei tuu, ei liikaa kannata ressata. Musta on ihana, kun sä suhtaudut neuvoihin aina hyväntahtoisilla neuvoina :) Niinkuin ne onkin. Poimii ne mitkä itse haluaa :)

Voisihan tota edes takas veivaamista ja asentojen vaihtoa kokeilla jos vaikka siitä apua:) mut nälkä raivoa en raaski kuunnella kun oon hiukan lepsu näiden raivomisten kanssa kun annan aina periksi kuten esim unikoulut hoitaa mies kun sillä paremmat hermot, vielä kun se vois hoitaa tän ruoka raivoomisen;)
Kyllähän mä tosiaan mielellään kuuntelen muiden neuvoja kun en voi väittää että kaikkea tiedän, varsinkin tää imetys asia on mulle puhdasta utopiaa:p

Nii ja jos sitä antais vähemmän korviketta et pitäis vaan useammin tissillä... ainakin tulee istuskelua/makoiltua ;)

Eihän vastasyntynyttä pitäiskään huudattaa/kitisyttää, koska se turvallisuuden tunne tulee vauvalle kun viesteihin vastataan. Isompi sitten osaa jo vähän aikaa odotella kun viesteihin vastattu alussa viiveettä. Sit toki vauvan nälkäviestejä kannattaa seurailla ja tarjota rintaa ennen ku jäätävä huutonälkä yllättää, niin jaksaa vauva paremmin keskittyä :) Jos siellä vielä ukko kotona, niin mä antaisin neuvoksi pesiytyä nyt sänkyyn makoilemaan vauvan kans, reilusti juomista ja jtn herkkua mukaan, ihokontaktia ja tissittelyä, sillä se maito nousee tehokkaasti ja voi helpottaa isosti arkea jatkossa! :)

Joo enpä mä paljoa mitään muuta teekään kun vauvaa halittelen ja viihellän menemään pelkissä urheilu liiveissä:D mies sit hoitaa kaiken muun, onneksi se vielä viikon kotona;) niin ja täällä taas tissi suussa dataillaan ja katotaan emmentaalia:D

Äippä, jossain paikoissa annetaan hieman lisämaitoa ennen imetystä jos tuntuu ettei oma riitä. Näin vauva oppii että kylläsyys tulee tissistä eikä helposti pullosta. Itsellä kanssa kaksi epäonnistunutta imetystä takana, esikoinen oli aika lailla vajaa syntymäpainon kahden viikon iässä kun yritin kaikkeni että tissit riittäisi. Ei auttanut kun lisämaitoo antaa. Joulukuisella oli pelkkää tissiraivoa alusta asti. Yhdistän sen kyllä siihen kun vasta vuorokauden ikäisenä huomattiin että oli synnytyksessä solisluu murtunut. Imettäminen ja liikuttelu oli varmasti sattunut kun käsittelin tietenkin normaalisti häntä. Yhdisti tissin aina kipuun. Haaveissa olisi vielä yksi mahdollisuus yrittää imetystä mutta aika huonolta alkaa näyttään..

Ahaas, pitääpä kokeilla tota et eka tilkka lisämaitoa ja sit vasta tisut:) kaikkehan sitä kokeilla voi;)

Mitä kaikille kuuluu? :)

Meillä oli tänää toinen neuvolakäynti ja kaikki kunnossa. Tarkasti jo katselee ja tuottaa erilaisia ääniä, jaksaa myös hienosti kannatella päätään. :)

Paino 4738g (4320), pituus 57cm (53) ja päänympärys 38.4 (37.5). Suluissa syntymämitat.

Ikää pojalla päivää vaille 3 viikkoa, vauhdilla kasvaa ja kehittyy. :)

Talvitintti meillä olis toka neuvola keskiviikkona, jännällä odotan mitkä on neidon mitat;) teillä on ainakin hyvän kokonen jäppinen<3:)
Siirikin on hyvin tarkkaavaisesti läsnä ne tunnit mitä hereillä on, mut ei kyl viihdy missään muualla kun mun sylissä... ehkä hetken sitterissä mut sekin on iso EHKÄ... Jonkin sortin päivä rytmiä yritetään luoda, on n 4h aamuin illoin hereillä putkeen ja yöt nukutaan suht hyvin, herätään 1-2 kertaa syömään:) nukkumaan mennään siin 22-23 ja aamulla herätään päivään 7-8... kelpaa mulle! Itselläkin levinnyt olo kun saa nukkua:)
Ikää meillä 2,5viikkoa, hirveän nopsaan aika juoksee:o

24487f04fb9f88a7d718e915721c0dc9

Tääll 26+2 ja käytiin seurannassa. Miehen mielestä ihan pojan näköinen :D kasvaa tasaisesti. Vähän jalat alkanu olemaan kovilla iltaisin ja hiukan turvoksissa. Kolmen viikon päästä about seuraava seurantakäynti. Ens viikolla neuvola.

Saini Saanko udella että minkä takia teillä on usein seuranta ultria? Mulla menny kyl hyvin ohi jos oot jo sanonu o.O mut ei siis tarvii tarkentaa jos ei halua:) söpö kuva kyl pikkusesta<3

Takaisin