Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
c0084823e209b365b423ab547d848e11

Tää tuntuu jo ihan järjettömältä tää masu :D otin tän eilen 24+5.

Saini, onhan tossa mahalla kokoa, wau! Jospa se tasaantuu kasvu loppua kohden? Mulla ainakin kävi niin viimeksi :)

Saini, johan on masu mut ihana semmonen:) mulla ainakin masu tuntu vaan pienentyvän loppua kohden tai ei se ainakaan niin nopeaan kasvanut kun alkuun...

Meillä oli Warheart tää kakkonen just sellanen tissivauva/äitintyttö. Muistelisin, että ei alkuun suostunut isin nukutettavaksi, eikä oikeen rauhoittunut isin syliin. Tutin huoli onneksi kun jaksoin sitä tarpeeksi opettaa (oli pakko kun maito nousi kurkkuun ja olis lohtuimeny ittensä kipeeksi). Koskaan ei oppinut juomaan tuttipullosta eikä huolinut mitään muuta kuin tissimaitoa. Kokeiltiin kyllä eri korvikkeita ja kauramaitoakin, mutta ei. Oisko ollu joskus 3-4kk iässä, kun rupes kelpaan isikin paremmin ja 6kk jälkeen oppi juomaan silikonipillimukista vettä. Ei edelleenkään juo maitoa vaan pelkkää vettä tai mehua siitä samaisesta pillimukista :) Tsemppiä! Alkuun se äitiäiti-meininki on raskastakin, mut kyl se siitä pian alkaa helpottaa! Nykyään kumpikin vanhempi kelpaa ja isiä ikävöidään, jos oon tyttöjen kans kolmisin reissussa :)

Poodle, kiitos kommentista! Onhan tuo välillä raskasta kun pitäs moneen paikkaan revetä, mut onneks on manduca! Tyttö meillä nukahtaa tissille ja illalla meneekin 1-2h tissitellessä, mies laittelee sit isommat nukkumaan sillä aikaa. Sillon ku mies iltavuorossa, niin illat onkin vähän hankalampia, mut kyl niistäkin selvää :) Tutti aiheuttaa järkyttävää kakomista ja yökkimistä, että ollaan hylätty ajatus siitä kokonaan tässä vajaan 3kk aikana. Kyllähän tuo syömättä selviää tunnin pari, mut tällä hetkellä just ongelmana, että ei isi kelpaa ollenkaan... Kyl varmasti ajan kanssa helpottaa täälläkin :)

Äityli, mut kelpaako isin tai jonkun muun syli kuinka pitkään? Itse oon kyllä valmis imettämään sen WHO:n suositteleman 2v, se ollut tähtäimessä joka kerta, vaan aina jäänyt reilusti alle kotimaistenkin suositusten :/

Minäkin valmis imettämään tuohon kaksi vuotiaaksi. Nyt ollaan jo 1,5v onnistuttu. Ja isin syli ei ole koskaan kelvannut kunnolla. Aivan järkyttävä huuto jos siihen joutuu. Siskon syli kelpaa, jos äiti ei ehdi ottamaan syliin. Samoin jos käyn yksin jossain, niin siskon hoito kelpaa, mutta isin ei kunnolla.

Muokattu viimeksi:
Äityli, okei... Meillä varmaan samantyyppinen tapaus täällä sitten :D Voimia sinne arkeen! :)

Talvitintti, eikö sulle ohjeistettu rintakumeja? Me autto mulla (ainakin isoimpaan) kipuun, kun tajusin vielä vaihtaa isompaan ne...

Joo myöhemmin kokeiltiin rintakumin kanssa, mutta aika hukassa oli imuote pojalla ja mulla ei sitä maitoa noussut yhtään :/

Oliko sulla Talvitintti esikoisen kanssa sama juttu?

Joo oli, ei tosin ollu nännit lähellekään näin kipeät kuin nyt, mutta muuten sama juttu. Ei noussut maito kunnolla ja poika ei osannut imuotetta, vaan veti kamalat rintaraivarit joka kerta. :sad001

Äippä hyvä juttu! :) Meilläkin oli tänään eka neuvola ja kaikki kunnossa. :)

Talvitintti onneksi nää kasvaa hyvin korvikkeellakin;) joten ethän itseäsi syyllistä siitä että imetys ei onnistu! Hienoa että sielläkin kaikki hyvin, ootteko muuten jo parantunut?

Talvitintti onneksi nää kasvaa hyvin korvikkeellakin;) joten ethän itseäsi syyllistä siitä että imetys ei onnistu! Hienoa että sielläkin kaikki hyvin, ootteko muuten jo parantunut?

Kyllä tällä kertaa osaa olla armollisempi itselleen vaikka tietysti harmittaa... :) Mutta pääasia että vauva saa ravintoa! Täällä ollaan edelleen kaikki kipeenä. :banghead: Kyllä alkaa jo tympimään tää sairastelu, onneks nyt edes vähän parempaan päin ollaan menossa.

Talvitintti, se nyt on aivan luonnollista, että harmittaa ja väkisinkin sitä itseään syyttelee, mut onneksi se ajan kanssa menee ohi! :)

Talvitintti sinne suuresti voimia! Varmasti verottaa jaksamista kun vauva arki muutenkin väsyttävää ja siihen sairastelut päälle... ei voi kyl toivottaa muuta kun jaksamista ja pikaista paranemista:(

Takaisin