Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä meinasi käydä köpelösti, mulle/vauvalle... eilen illalla mun oikea jalka turposi ja kipeytyi ihan yllättäen siitä sitten soittelemaan ensi neuvoin et mitä pirua tää on? Siitä lanssilla sairaalaan ja oikeassa jalassa veritulppa, onneksi saatiin liotettua ja kotiin pääsin nyt aamulla... hepariini kuuri nyt loppuraskauden ajaksi ja mahdolisesti vielä pari kk synnytyksen jälkeen... joten ottakaa toispuoleinen turvotus ja kipu vakavasti! Ja mahd nopeasti hoitoon jos epäilyttää! Mut nyt kaikki hyvin, meillä molemmilla...

Noh kyllähän toi säikäytti ja oma kuolevaisuus kyl tuli harvinaisen selkeäksi... kunhan te muut raskaana olevat ja sitä suunnittelevat (tai muutkin) pidätte mielessä et tois puoleiset turvotukset ja järky kipu on parempi kun hyvä syy mennä lekuriin...

Huhhuh äippä :/ onneksi selvisitte säikähdyksellä <3 <3 Mikä sun vointi muuten on ollu?

Fyysisesti ihan ok, kipuja on kyl joka päivä enempi vähempi mut kestettävissä on... mut toi henkinen kantti onkin toinen juttu... kyl tää nyt oli tässä tää meidän lisääntyminen... enneku henki menee:(
Mitenkäs siellä teillä pikku neidin kanssa? Ootteko jo kotiin päässy? Onko joulukuinen mitä mieltä uudesta siskosta?

Onneksi tilanne päättyi hyvin Äippä!

Mulla starttaa huomenna viimeinen raskausviikko. Huhtikuun eka maanantai sektiopäivä. Sais kyllä alkaa synnytys itsestään aikaisemmin. Oon niin täynnä tätä raskautta...

Nuupa toivotaan että siellä alkais vauva itse haluamaan maailmaan! Tsemppiä:) tuuhan sit kertoo kun vauva maailmassa teidän vointeja ja synnytys kertomusta;) täälläkin ollan jo ihan kypsää kauraa synnärille... vielä olis 8+ viikkoo laskettuun, blääh...

Äippä, minä valkkasin sen polikliinisen synnytyksen ja päästiin kotiin 12tunnin päästä syntymästä (lääkärin tarkastuksessa vauvalla kaikki ok ja pissat+kakat tuli osastolla) :) eli ei oltu yötä siellä kuin se yö kun neiti syntyi.
Esikoinen on ollut hienosti. Saa kyllä koko ajan olla silmät ja korvat auki kun menisi mielellään vähän "silittelemään" vauvaa.. mutta muuten ei vielä oo tullu mitään järisyttäviä kiukkukohtauksia tms. Vauva on onneks kiltti yksilö. Ja osittaisimetyksellä mennään, ei nää mun tissit mitään toimi taaskaan :(
Huomenna ois sit ns kotiinlähtö tarkastus meidän kunnan lasten polilla, toivottavasti kaikki on kunnossa <3

Oi kun ihanaa että siellä ollaan kotiuduttu ja sisarukset tulee juttuun:) äläkä vielä lannistu imetyksen suhteen, jospa se siitä lähtis liikkeelle ja jos ei lähde niin ainahan on korvike joka on kans ihan ok vaihto ehto;) mulla on samanlaiset tissit, niistä oo mihinkään muuhun kun koristeeksi :p mut ainahan sitä toivoo että jos nyt tällä kertaa onnistuis... tuskin mut ainahan sitä voi kokeilla ja toivoa;) tuuhan sit kertoo mitä lääkäri sanoo:) voih että kun aika menis nopeammin ja mäkin saisin tytön syliin ja kropan taas itselleni... kade;)

Äippä, onpa ollut hurja tilanne! Onneksi ymmärsitte hakea apua ajoissa.

Nuupalle tsempit viimemetreille! :)

Timbe, kiva kuulla, et olette jo kotiin päässeet ja hyvin menee! Joillainhan maito nousee vasta viikonkin päästä synnytyksestä ja siihen ei auta ku ahkera imetys ja lisämaidon minimointi. Ei tosiaan tässä vaiheessa vielä kannata heittää imetyshaaveita menemään, vaan pitää vauva jatkuvasti rinnalla ja paljon ihokontaktissa. Se on kuitenkin todella pieniä määriä mitä vauva maitoa tarvitsee aluksi, joten lisämaitoa helpompi purkaa mitä vähemmän sitä menee. Ei ole tarkoitus siis saarnata, vaan kannustaa jos on halua imettää :) Kyllähän korvikkeella tosiaan kasvaa ihan normaaleja ja terveitä ihmisiä, että jos se imetys ei onnistu ja eihän siihen kahden pienen kanssa niin pysty panostamaankaan, niin ihan surutta vaan pullosta sitten maidot!

Meillä ois huomenna eka neuvola pienimmällä, saas nähdä miten on kasvanut :)

Minäkin odottelen warheartin neuvola kuulumisia :)
Maito nousi eilen samanlailla kuin esikoisestakin, mutta osaan vasenta rintaa, oikeaan ei melkein ollenkaan (tuntuu vain sellainen holfpallon kokoinen patti yhdesdä kohtaa ja muuten rinta pehmeä). Kiinteemmiltä ne tuntuu, mutta vauva eikä pumppu oikein saa tyhjennettyä niitä :/ haen tänään rintakumit jos auttais. Mullahan on tosiaan implantit, joiden EI kuuluis vaikuttaa imettämiseen, mutta tuntuu siltä että ne vois olla syynä ettei maito tule ulos rinnasta..? :/
Täysimetykseen en edes tähtää, mutta olis kiva jos vauva sais ees jotain määriä omaa maitoa.

Onhan se osittainen imetyskin jotain ja kaikkea voi kokeilla;) onko teillä monelta lääkärin tarkastus?

Tokihan ne implantit voi vaikuttaa, saattaa tukkia osan tiehyistä tai vaikuttaa muuten rintojen toimivuuteen( jos sellaista sanaa voi käyttää :D). Kyl luulis osittaisen imetyksen onnistuvan, vaikka rinnat toimii miten toimii, kyllähän jotkut täysimettävät vai yhdestä rinnasta vauvan hylkiessä toista. Jotkut imettävät vain öisin, toiset vain päivisin. Kyllähän se äidinmaito tuo osansa vastustuskykyyn, pienetkin määrät.

Mulla kanssa kaveri imetti vain toisesta rinnasta, ihan sinne 6kk täysin ja sen jälkeen muun ruoan ohessa jonnekin 1,5v vanhaksi. Ja mulla ei pakkautunut missään vaiheessa silloin alussa maito rintoihin sillä lailla, että olisivat olleet kovat. Muutaman kerran sen kokenut, kun imetyksessä syystä tai toisesta himpun pidempi tauko. Nytkin kun lopetin imettämisen, ei rinnat olleet missään vaiheessa pinkeenä maitoa. Ihan pehmeinä ovat säilyneet. Eihän se missään nimessä kerro maidonnoususta, onko tissit täyden tuntuiset. Mutta jokainen ruokkii vauvansa omalla tavallaan.

Takaisin