Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en taaskaan jaksa näistä suosituksista ressiä vetää:p maalaisjärjellä mennään;)
Millon tää pahaolo loppuu? Voimat ihan kaput tähän etomiseen...
Rv 11+5

Siis sitä justiin kun ei niitä suosituksia kukaan voi noudattaa kun ovat ristiriidassa keskenään :D Sehän on fakta, ettei nykyruuasta saa tarvittavia ravintoaineita, varsinkaan jos niitä suosituksia noudattaa. Mä kyllä jaksan stressata ja nähdä vaivaa ruuasta, kuitenkin mahassa kasvaa ihmisalku ja mä olen vastuussa lasteni ravitsemuksesta. Näemmä siitä on ainakin se hyöty, ettei sairastella lähes ollenkaan ja muksujen sairastelut on päivä kerrallaan ja that's it!

Pahoinvointi kesti mulla viimeks läpi raskauden ja siihen varauduin nytkin, mutta se sitten loppuikin tuossa rv 16 tienoilla. Jospa se sielläkin alkais pian helpottamaan :)

Mulla tää paha olo on kestänyt kohta kk pidempään kun kertaakaan ennen ja mulla alkaa olla voimat loppu... Sannin kanssa mulla oli puolenvälin jälkeen muutama viikko etomista, siis alun olojen jälkeen ja nyt ei loppua näy... Tänäänkin ollaan käyty oksella muutaman kerran:( mut siinäpä ne mun oireet enää onkin... Mut kyl sais tääkin loppua! Onneksi mies on tän viikon talvilomalla:)

Ei mullakaan kahdessa aiemmassa raskaudessa kestänyt ku 14 ja 16 viikoille pahoinvointi, mut tuo edellinen raskaus oli jtn aivan helvettiä! Aamusta iltaan paha olla ja oksennus lensi millon mitenkin. Yleensä kesken saunomisen sai lähteä oksentamaan kun verenpaineen tipahtaminen sai vielä kamalamman olon aikaiseksi :D Onneks raskaus kestää vaan 9kk...

Miehen vanhemmat oli saanut meidän tekemän isänpäivä kortin jossa kerrottiin iloinen uutinen uudesta vauvasta ja kommentti oli että "onhan tää nyt viimeinen?" Ei tullut onnitteluja tai mitään muutakaan, taaskaan:(

No ei jumankavita mikä reaktio!! ARGH! Onko se heiltä pois vaikka tekisitte 20 lasta? Eivät he varmaan niitä joudu kasvattamaan.. mur!!

Noh eipä ne näitäkään oo hoitanut kun eivät kerkiä/jaksa/kiinnosta... Kiinnostus näihin kestää maks 30min/vierailu joten eipä oo heitä kamalasti vaivattu:( masentaa... Niin ja oksettaa, ylläri o.O

No olipas törkee kommentti.. Miten joku voiki ajatella noin. Lapset on ihana asia ja musta on ihanaa ku ihmiset lisääntyy ja rakastaa lapsiaan. :)
Meillä taas päinvastainen reaktio. Esikoinen ku synty, niin kysyvät että millonka toinen :D ja osasivat siis oottaa uutisia toisesta.

Mä kävin aamulla sokerirasituksessa. Tulokset saan reilun tunnin päästä. En tiiä miks tää jännittää niin törkeesti. Varmaan siks ku menis ruokavalio ihan täyteen remppaan jne.
Se alku paastoarvo oli 5.3 sormesta mitattuna. Mutta kohtapa oon viisaampi.

Ite se rasitus ei ollu oikeestaan kauhee. Näin sokerihiirenä se litku meni äkkiä alas eikä ollu pahaa. Pahaolokaan ei onneks tullu missään vaiheessa. Olin myös yllättyny ku tein leivän mukaan, että saan syödä sitten sen jälkeen niin se leipä piti väkipakolla syödä ku ei ollu nälkä eikä heikottanu..

Äippä, ei helvetti mikä kommentti! :( Mitähän se toisaan muille kuuluu perheen lapsiluku, jokaisen oma asia.

Olen Äippä pahoillani sun puolesta. Ihan törkypuhetta tuollainen. Ei ole ikinä kenenkään asia kommentoida toisten lapsilukua.

Oon myös pahoillani äippä sun puolesta. Ei tosiaan mikään mukava kommentti. Kai vastasit takaisin tyyliin "katsotaan ensivuonna" tai "tokavika ehkä", "perheautoon mahtuis vielä kolme lisää" :D

Ja jos perhe-autossa tulee ahdasta nii hommaa minibussin sit :D
Toi on törkeetä sanoa noin.

Kiitos ihanaiset:) kyllähän mulle itku (taas) tuli, mut eipä ne tällä kertaa sanonu et pitäis abortti tehä... Edistystä kai? Mieshän se tälläkertaa flippas ja totes vanhemmilleen et ei kuulkaas tule olemaan viimeinen vaavi tämä vaan tähtäimessä olis seitsemän sisarta:D sano niille et jos eivät halua olla meidän puolesta onnellisia niin eipä tarvii soitella/tulla käymään! Olin itsekin hiukan et mitä ihmettä, kun toi mun mies harvoin aukasee sanaista arkkuaan ja nyt anto täyslaidallisen:D kaipa toi mieskin on herkistynyt tähän raskauteen jotenkin eritavalla, en tiiä? Mut oli syy mikä tahansa niin musta tuntuu niiiiiiin hyvälle kun mies pisti porukoilleen jauhot suuhun[emoji173]️ hitto kun mä rakastan tota miestä!!!

Ihanaa, että miehesi sai heille sanottua. Todella asiatonta tuolla lailla kommentoida.

Hitsi taaskaan en ole ilmoitusta saanut uusista viesteistä niin myöhässä kommentoin... :meh:

Warheart oletpas sä jo pitkällä, ja ihana vauvamasu! :)

Tärppionnea kaikille yrittäville uuteen kierrokseen! :)

Äippä, pahoittelut täältäkin! Onpa kurjasti sanottu ja ikävä reaktio miehesi vanhemmilta. :sad001

Huomenna olisi uusintaultra, ei kyllä jännitä yhtään että jokin olisi huonosti kun lauantai-sunnuntai välisenä yönä jouduin päivystykseen ja nähtiin miehen kanssa pikkuinen täysissä voimissaan vilkuttelemassa. :) nyt rv 13 + 4

Talvitintti MITÄH? Mitä tapahtu? Oonkin ihmetelly missä sä luuraat... Oothan kunnossa? Mutta ihanaa että pikkunen on voimissaan:) tuuhan sit huomenna kertoo uutiset, tsemppiä!

Mulla siis alkoi lauantaina päivällä jomotus ja pientä kipua tuntumaan vatsassa, tuntui todella oudolta etten edes osaa selittää, mutten huolestunut. Iltapäivällä kipu paheni ja välillä käveleminen piti lopettaa kun niin sattui. Illalla klo 21 aikaan kipu taas vain paheni ja paheni ja oli paha olla, niin mentiin miehen kanssa päivystykseen varmistamaan että onhan kaikki kunnossa. 3h jouduttiin odottamaan ultraan pääsyä, sitä ennen mulle tehtiin virtsatestit, verikokeet ja gynekologinen tutkimus. Mutta pikkuisella oli kaikki hyvin. :) Lääkäri sanoi, että mun kohtu on todella arka ja herkkä, ja veikkasi että kun synnytyksestä on alle 11kk aikaa niin sekin voi vaikuttaa + kun oli niin raju ja pitkä synnytys takana. Ehdotti osastolle jäämistä mutta koti ja oma sänky houkutti enemmän. Kipuilua on jatkunut aina silloin tällöin, mutta nyt en jaksa huolestua kun on varmistus tullut että kaikki hyvin.

Äippä, oonko ainut vai tuntuuko vaan musta siltä että tuolla toukokuisten yleisellä puolella on aika hiljaista..? :oops:

Noh huh Talvitintti, onneksi kaikki on kuitenkin hyvin! Toivotaan pikkuselle vielä pitkää vuokra sopimusta;)
Kyl tuolla aika hiljasta on munkin mielestä, ainakin kun vertaa meidän joulukuisten jutusteluihin aikanaan;) mähän en siis tunne tarvetta olla salaisissa ryhmissä, niin en tiiä minkälainen räpätys toukokuisten (tai miks ei joulukuistenkin) salaisessa ryhmässä on:p

Äh piti lisätä, et mulle ei lääkärit oo ees sanonu et kannattaa pidempää väliä näihin raskauksiin pitää kun aikalailla vuoden sisään on uus alivuokralainen matkassa;) tää raskaus on kyl nyt alusta asti rankka tän pahan olon takia, toivottavasti olis ees helpompi loppu! Tai jos ei ainakaan supistelis yhtä pitkään sannista aikanaan (2-3 vikaa viikkoa);)

Takaisin