Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saini meillä esikko oli ylläri perätila joka selvis vasta synnärillä, kuvasivat lantion ja mittailivat vauvan. Onpa muuten kokemus magneetti kuvat kun supistaa, aivan kamalaa maata siinä tuubissa kun ei saa liikkua :( mut lupa saatiin synnyttää alakautta ja hyvin tyttö mahtu tulemaan, syntymäpaino 2,9kg. Tyttö alko loppumetreillä kääntymään selkä alaspäin ja sit vaan ruutattiin lisää oksitosiiniä ja kätilö käski ponnistaa vaikka en täysin auki ollutkaan että saatiin lapsi laskeutumaan ja pysymään pt, leikkuri oli kyl koko ajan valmiudessa jos tulee lähtö sinne. Tais olla kyl onni että tyttö oli pt kun sillä oli napa nuora 2 kertaa kaulan ympäri ja muutenkin lyhyempi nuora, olis saattanut käydä muuten köpelösti:/ muuten synnytys oli helppo, mutta en saanut nousta sängyltä pois että ei napanuora tule ulos ja kun ei saanut syödä eikä juoda mitään jos tulee sektioon lähtö. Toivottavasti saisit synnyttää pikkusen alakautta, tsempit:)

Täällä erittäin positiivinen kokemus perätilasynnytyksestä[emoji4] Joulukuinen oli kääntynyt perätilaan tuossa rv 30+ kohdilla. Yritettiin kääntää, ei onnistunut. Mulle annettiin vaihtoehdoksi siis sektio tai alatiesynnytys. Mitattiin sit lantion leveys, joka riitti at-synnytykseen. Mä olin jotenkin tosi levollisella mielellä loppuun asti, vaikka moni kauhisteli/pelotteli synnytystä. Kävin muutamissa ylim. ultrissa missä seurattiin sikiön painon kehitystä ja asentoa. Mulle sanottiin, jos ei synny LA mennessä, niin mietitään asiaa uudelleen. Synnytys sit käynnisty itsekseen laskettuna päivänä ja sit mentiin heti sairaalaan. Seuraavan päivän iltana synty meiän poitsu 3242g. Porukkaahan synnytyksessä oli kun pipoa, mut ei se mua vaivannut[emoji16] Ponnistusvaihe kesti 39 min. Episiotomia tietysti tehtiin, kun aika iso paketti sieltä kaksin kerroin tuli;) Mun koko synnytyskertomuksen voit lukea täältä forumiltakin. Tsemppiä!

Joo ensikon synnytyksessä oli "yleisöö" ihan hulluna, kätilöä,lääkäri ja opiskelijaa... mut eipä sitä siinä tilanteessa niin miettinyt;)

Mä synnytin esikoisen alateitse ja oli pää alaspäin mutta imukuppiavusteisesti nii oli kyll tungosta huoneessa silloin. Netistä kun googlaa kokemuksia nii aina löytyy noi huonot kokemukset happivajeista jne. Mies pelkää että napanuora kietoutuu pojan kaulalle. Näkeekö sitä ultralla että onko sitä riskiä vai ei? Ja ittellä ajatus episiotomiastaki inhottaa :/ jotenki tuntuu hankalalta ootella ens viikkoon. Yritin spinning babies harjoitteita tehdä mutta selkä meni kipeäksi ja huono olo tuli :(

Mulla on vaan hyvä kokemus pt synnytyksestä. Tyttö kyllä joutu tarkkailuun yöksi sen napanuoran takia kun oli niin tiukasti kaulan ympäri ja joutuivat hetken häntä virvotella syntymän jälkeen mut ei siitä mitään ongelmaa hänelle jäänyt:) mut onhan jokainen synnytys erinlainen...

Meillä oli tänää 3kk neuvola ja kaikki ok. :) Seuraa hienosti katseellaan ja päätä kannattelee pitkiä aikoja vartalotasossa. Hampaita on kuulemma tuloillaan, näköjään menee samaan tapaan esikoisen kanssa kun esikoisella ekat hampaat pukkas 3,5kk iässä.

Paino 5905g, pituus 64,6 cm ja py 41,5.

Paino ei meinaa korvikkeella nousta tarpeeks pituuteen nähden, niin th mietti että luultavasti voidaan kiinteät alottaa hieman ennen 4kk ikää. Rokotteet saatiin, nyt vaan peukut pystyssä ettei mitään tulis. :rolleyes: Ennen yöunille käymistä itki ja huuti jonkin aikaa, onneks tais sitten Panadol auttaa.

Meillä ois neuvola ens viikolla... innolla odotan et kuulee kuin on tyttö kasvanut, sannilakin on 1,5 v neuvola lääkäri ens viikolla:) Mä kävin tänään lekurissa juttelemassa siitä steristä, jonossa ollaan... mitä nyt se jono on semmosen 2 vuotta o.O :o kyllähän monta kertaa kysy et oothan varma:p

Onpas pitkä jono äippä :O tosin kahdessa vuodessa ehtii viel yhden pyöräyttää :D

Mä oon niin onnellinen etten sillon mennyt sterilisaatioon kun olis sillä essurella tehty :/ En tiedä miten nyt sit, varmaan mies käy pistämässä piuhat poikki tai jatketaan kumilla.

Tää on kamalaa [emoji19] pitäis olla tyytyväinen että pojalla kaikki hyvin. Mutta sit kun oma mieli niin malttamaton että haluaa pojan syliin ja että pääsee imettämään jne. Melkein tekee mieli itkeä välillä että miksi ei vielä. Omakin olo ihan hyvä. Mitä ny selkä väsähtää suht nopeasti seisaallaan.

Anteeksi tää napailu :/

Saini onhan noi vikat metrit kamalia, malttamattomuus ja tukala olo kasvaa päivä päivältä... onneksi kohta saatte hänet syliin:)
Plääh, menkat alko o.O

Hän on pää alaspäin! Wuhuu! Jes! Korkealla vielä nii ny sais sit painaa päänsä alemmas ja kiinnittyä. Kahden viikon päästä käynnistys viimeistään. Painoarvio oli nyt 3.1kg

Heippa pitkästä aikaa :) Ei oo tullukkaan aikoihin kirjoiteltua itse, mutta melkein päivittäin lueskeltua tein juttuja. Paljon onnea kaikille uusista vauvoista! :)

Meille syntyi maanantaina tyttö, rv 38+5 ,aivan ihana pieni tuhisija :D
Mites teillä joulukuiset ottaneet uudet sisarukset vastaan?
Kohta Sainin vuoro, tsemppejä!!!! :)

Joulunyytti sielläkin viimeisiä viikkoja (tai päiviä) viedään:) miten on raskaus sujunut?
Täällä otettu vauva vastaan hyvin, ei mtn mustasukkaisuutta tms:) tänään käytiin 3kk neuvolassa, 58cm pitkä ja5,7kg, iso pikku pätkälle alkaa olla;) rokotteet sai ja nyt kuumetta nostaa ja on hiukan kiukkunen, mut sylissä on hyvä olla<3

Joulunyytti, onnea koko perheelle! :) Meillä on ihanasti otettu uusin tulokas vastaan, ens viikolla tulee jo 6kk nuorimmaisella mittariin. Vauvaa käydään pussailemassa, silittelemässä, halailemassa tai muuten vaan katsomassa, vauva kun nukkuu niin muistaa kuiskailla, että vauva kukkuu <3 Toisinaan taas just sillon tulee ne päivän kovimmat raivarit kun pienin torkkuisi hetken :D

Joulunyytti soriii, "hiukan" oikolukasin:) menin kyselemään sun raskauden sujumisesta kun ois pitänyt kysyä et miten synnytys meni o.O :D onnea pikku tylleröstä koko perheelle <3

Takaisin