Uusia Taitoja II

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja J.J.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä istutaan ihan itse :D. Syöttötuolissa on jo istuttu yli kuukausi ihan suorassa, mutta lattialla ei olla pysytty pystyssä, voi tietty johtua siitäkin, että neiti ei pysy hetkeäkään paikoillaan :D

Juttelu on jäänyt tauolla :(. Ihmeen hiljainen neiti ollut kohta viikon verran... Ehkä ei ole mitään asiaa? ;)

Louvre, eikö yleensä jos oppii jotain fyysistä niin unohtuu se juttelu ja toisin päin? Näin muistaisin kuulleeni. Ja onnea istumisen johdosta!!  emoticon
Meillä opittiin lauantaina kunnolla kääntymään selältä mahalleen, ja ei muuten ole ab viikkoon jutellut niin kovasti kuin ennen.. Tiedä sitten..

Oletteko muuten huomanneet, että mitä enemmän nämä toukat osaavat ja pystyvät fyysisesti, sitä paremmin ja pitempään viihtyvät itekseen? Meillä ihan selkeästi aina uuden taidon opittua tulee minuutti/kaksi pitemmäksi se aika jonka neiti viihtyy viihdyttämättä
emoticon

Pinsettiotteen esiaste löytyy...ottaa ohuesta paperista tms sormenpäillä kiinni...+ ottaa esim. tutista yhdellä sormella kiinni ja nykäisee suusta pois, siis tutin renkaasta...

No eipä meitin tyttöä olis tullu mieleenkään laittaa sitteriin enää kuukausi sittenkään ilman turvavöitä. Toisaalta ei tuo siinä oikein viihdy enää muutenkaan ku ei siinä pääse ympäri eikä eteenpäin.

Joo mä olen kans kuvitellu et noi uudet taidot saattais sulkea toisia pois vähäksi aikaa. Ei meillä. Huudetaan, kiljutaan ja kurlataan ihan mahottomasti mut ryömimään on kuitenkin opittu samalla.

Jep Louvre. niin viihtyvät lapsoset paremmin ku uutta oppivat. Ainakin meillä.

Me ollaan harjoteltu pinsettiotetta iha huvikseen ku näyttää nii tykkäävän kaikesta pienestä ja näppärästä. Sylissä keittiön pöydän ääressä hyvin keskittyneesti yrittään ottaa etu sormen ja peukun väliin pientä punaista legoa. Ja siis mä koko ajan tarkkeilen et sitä ei laiteta suuhun. Mut nyt taito vielä niin onneton et ei sitä ole saanut vaikkae nolis pahemmin estänytkään.

Meillä ei ole sitteri ollut käytössä enää n. kolmeen viikkoon. Ei vaan poika viiihdy siinä. Ostettiin bumbo jossa voi syöttää pojan. Todella kätevä laite.

Virkayskä on palannut meille. :D

Meillä on kuukauden verran harjoteltu ryömimistä..ei vieläkään ihmeitä matkoja mutta nyt tää viikko on harjoiteltu kontilleen nousemista... apua emoticon emoticon

Ääääh ensin stressasin siitä kun poika ei käänny. Nyt kun kääntyminen  on sujuvaa, ei poika viihdy ollenkaan selällään vaan heti punkeaa mahalleen. Pian iskee kiukku ja äiskä saa olla kääntelemässä takaisin selälleen josta pian ollaan masullaan. Viime yönä sain muutaman kerran käännellä poikaa kun jätkä oli vääntänyt itsensä poikittain mahalleen pinnasänkyyn. Pää oli pinnoja vasten ja jalat koukussa laitaa vasten kun ei muuten sopinut emoticon Muuten en varmaan olisi herännyt muksun puuhiin, mutta ähinäpuhina oli sen verran tuskaisen oloista että piti mennä kääntämään.

Tutia hinkataan ikeniä vasten, siitä kuuluu pojan mielestä hauska ääni :D Pinsettiotettakin poika harjoittelee, peukku ja etusormi on siinä tutin rinkulan ympärillä. Jonkin aikaa on tullut mammamammamammam-marmatusta ja kaikenlaista pärinää. Kukkuu-leikin salatkin on opittu, tuntuu että poika voisi leikkiä sitä ihan loputtomiin :D Ja se kieli.. Sitä näytellään äiskälle oikein ahkerasti :P
Eli joo, tuntuu että meillekin näitä uusia taitoja on tullut roppakaupalla 6kk synttäreiden kunniaksi :)

Meillä aloitettiin konttaaminen 6kk-päivänä ja heti vaan vauhdilla ja pitkälle. Mitä sitä enää miettimään, kun kerran homma hiffattiin. Nyt ei neitiä pitele enää mikään.
emoticon

Täällä ryömitään jo pitkin kämppää, keittiön baari jakkarat on lemppari niitten seuras viihtyy parhaiten:D tänää kontallaan oli monta kertaa mut keinu vaan edes takas, saa nähä koska tajuu et sillee voi liikkuakki :D

Ei vieläkään käänny selältä mahalleen, mut jos oon laittanu masulleen nii kohottautuu melkein  suorille käsille. Viihtyy kauemmin masullaan jos olen vieressä ja syö yhtä pehmeää kangaskirjaa. Juttelee paljon, ähpyh on lempisana :) syö sormiaan, nauraa kun kutittaa käsistä tai kaulasta (ei joka kerralla) leikkii helistimellä kun oon laittanu sen hänen käteensä. lelukaaren leluja on kiva kosketella. Kuolaa valuu ihan mahdottomasti, mutta vieläkään ei näy ensimmäistä hammasta.

ai niin ja kun on selällään varsinki vaipan vaihdossa on kiva näprätä varpaitaan. vielä ei varpaat mene suuhun asti.

6kk päivä se oli meillä se virstan pylväs ku liikkeelle lähettiin. Siitä ny jo jonkin aikaa siis. Tänä päivänä koluta jo kaikki nurkat. Johdot on erityisen mielenkiintosia... Miksköhän? Samoin kukat just ne kaikista terveellisimmät. Tai käydään eteises nuolemas kenkiä. Jep jep. Tänää se kiskoi pisimpiä pyykkejä narulta alas sitä mukaa ku mä niitä sinne laitoin. Ai et sil oli hauskaa emoticon .

Eemi :) Meillä myös, kai tuo meinasi, että nyt mä olen iso tyttö, kun 6 kk tuli täyteen ja päätti että nyt on hyvä alkaa konttaamaan ;). Istumaannousu tuli viikon perässä, jotenkin hassulta näyttää, kun tuo pieni tiitiäinen istua törröttää milloin missäkin.
emoticon
Juttelu on palannut muutaman viikon tauolta, nyt on taas paljon asiaa. Olohuoneen pöydän alta on kiva huudella hä!

Pikkuhiljaa aletaan nousta seisomaan tukea vasten, nyt pysytään vielä polvillaan, mutta yritys pystyyn on kova. Kävelyttääkin pitäis koko ajan. Ihme adhd, keneen lie tulee ;)

Grenie: meillä on tehty hampaita jo kolme kuukautta!emoticon  Hetkittäin kuolataan ihan kauheasti ja purraan kaikkea mitä käsiin saadaan ja ikenetkin on turvoksissa, sitten taas vähän rauhoittuu, eikä niitä hampaita vaan näy :(

Louvre: Meil mennää kyllä ihan ryömien. Ei kontaten. Eikä istumisesta ilman tukea ole vielä tullut mitään. Kurkottelee vaan korkealle mut ei sitä ny kontalleen vielä ole osattu mennä. Aikas aikasin teitin vesseli on menossa ylöspäin.

Tänään meni poika takaperin mahallaan ja navan ympäri pyörien liukkaalla lattialla...Yritti saada lelua kiinni ja sit suuttui kun lelu menikin kauemmaksi itsestään...Vaikka itse liikkui poispäin...

Peppu nousee tosi ylös ja jalat osin alle, mutta ei jaksa käsillään nostaa itseään konttausasentoon...Tai siis yrittää ensin nostaa peppua ja nenä kiinni lattiaan ja sit punnerretaan käsien varassa ylemmäs ja peppu maahan...

Sylissä ollessa on kova yritys punnertaa ylöspäin tai sit halataan äitiä aika kovasti...

Sme kirjoitti:
Tänään meni poika takaperin mahallaan ja navan ympäri pyörien liukkaalla lattialla...Yritti saada lelua kiinni ja sit suuttui kun lelu menikin kauemmaksi itsestään...Vaikka itse liikkui poispäin...

Peruuttamalla on myös meillä liikuttu jo jonkin aikaa, tahto olis mennä eteenpäin, mutta helpompihan sitä on työntää käsillä kuin vetää...

Selkeesti ollu useesti turhautumista just ton lelujen kurkottelun kanssa, vähän aikaa jaksaa yrittää, mut sit tulee harmitusitku.

Eemi: Meillä ei eteenpäin ryömitty kuin kaksi kertaa, tai en ainakaan nähnyt, silloinkin mittarimadonlailla ja tooosi hitaasti. Taaksepäin mentiin kyllä pidemmän aikaa. Neiti keksi aika nopsaan sen nelinkontin heijaamisen ja muutaman viikon sitä harrastettuaan lähtikin sitten vauhdilla liikkeelle :) . mä luulen, että kova hinku kissojen perään on vauhdittanut liikkeellelähtöä ;) . Neuvolassakin ovat sitä mieltä, että on koko ajan ollut hurjan jäntevä (meillähän ei esim ole koskaan tuettu niskaa, kun jo muutaman päivän ikäisenä alkoi päätä itse nostamaan) ja aikainen, katsotaan, jääkö puhuminen sitten tosi myöhään...

Ihan kiva, että vauhdilla kehittyy, mutta kyllä tämä neiti onkin sitten aika levoton 24/7, yöheräilytkään ei johdu masukivuista, eikä nälästä, vaan ei vain malttais nukkua, pyörii ja potkii vaan...

Leluja (kovia) paukutellaan lattiaan kun kuuluu kiva ääni...Sit leluja lyödään yhteen käsissä...+ välillä 1 lelu roikkuu suussa (leikkimaton lelujen jalka yleensä on sopivan kokoinen suuhun) ja molemmissa käsissä lelu...Ei vissiin osaa päättää millä leikkisi...Navan ympäri kääntyy jo 45 astetta...sekä osaa nojata (jos malttaa) toiseen käteen mahallaan ja kurottaa lelua...

Eilen oli jo yritystä nostaa yhtäaikaa peppua ja käsiä ylös konttausasentoon...Aiemmin mennyt vuoronperään...Käsivarsista puuttuu vielä vain voimaa...-->jumpataan lisää...

Ikää nyt siis 7 kk, joissain asioissa on vielä hieman kehitystä jäljessä, mutta ei paljon...Ja yksilöitähän nää vauvat on...Toiset kehittyy nopeammin ja toiset hitaammin, mutta varmasti...emoticon

Sme toi sun kirjotus vois olla mun kirjottamaa.. Poika tekee just noita asioita mitä sä kirjotit. Paitsi että meillä ollaan oltu jo konttausasennossa reilun viikon ja kovasti yritetään eteenpäin mut vielä ei ihan pääse. Jännä tosiaan miten vauvat kehittyy eri aikaan, ikäeroa kuitenkin reilu kuukausi meidän pojilla! Puhe on nyt jäänyt meillä tauolle kun liikkumiseen nyt keskitytään.

Meidän tyttö on noussut konttausasentoon pehmeällä alustalla jo jonkin aikaa, viime päivinä hän on tehnyt samaa myös lattialla.

ryömiä osaa, mutta tällä hetkellä menee vain kiinnostavien tavaroiden (kissan ruokakuppi, kissanhiekkapussi, erilaiset lehdet yms.) perässä. Lelut eivät kuulu kiinnostavien tavaroiden listalle :-D

vielä siis pääsee helpolla, kun tytön löytää suunnilleen samasta pakasta, mihin hänet on jättänyt.

meillä ei vielä päästä eteenpäin, mutta yllättäen istua jököttää pitkiäkin aikoja (yllättäen koska meidän perheessä sen kanssa on ollut kaikilla hankaluuksia, siis edelliset sukupolvet). Paras uusi taito on mun mielestä nenän nyrpistys/rypistys ja semmonen nuuskutus siihen päälle.. En voi olla repeemättä joka kerta kun toinen sen tekee..emoticon

Takaisin