Uusi raskaus !

Höh :( Eipä tää mun ilo kauan kestänyt.. Keskenmeno tuli. Sit vaan odottelemaan ja uutta yritystä putkeen
 
Onpa Dinsku surku, että meni kesken :(
 Hieno asenne sulla näyttää kuitenki olevan asian suhteen. Tsemppiä uuteen yritykseen.
 
Heippa!
Kirjoittelen ekaa kertaa tänne foorumille. Esikoispoika syntyi 5.11 eli ikää vajaat 9kk.. <3 Nyt odottelen toista vauvaa, laskettuaika menee maaliskuun loppuun. Pahoinvointia ja väsymystä paljon enemmän ollut kuin ekassa raskaudessa. Ikäeroksi lapsosille tulee 1v 4kk..
 
Rakenne ultrassa näky pippeli <3 :)
vauva paino 420g. hyvin kasvaa keskikäyrällä.
 
täällä ei hirveesti keskustelua oo näistä uusista masuasukeista ü
meillä mennään jo rv 24+1 ja maha on yhtä iso ku esikoisesta viimesillään :P
painoa tullu tähän mennessä n.6-7kg koko raskauden aikana. tosin, viime neuvolakäynnillä täti merkkaili mun painon hiukan yläkanttiin, +13kg hänen mukaan tullu KUUKAUDESSA lisää painoa ü heh
meille siis tulossa toinen poika, benjaminille ainaki leikkikaveri.
onko muilla raskausdiabetesta ? mulla se on tässäkin raskaudessa. sen verran ollu paastoarvot koholla lähestulkoon kokoajan, joten epäilen että pitää lähtä käymään mutka oulussa äitipolilla ja alotetaan tabletti hoito, metforem. ei kait se auta. oon potenu huonoa fiilistä tästä asiasta, mutta pitää aatella pikkusen parasta <3
poika on kova myllertään, jumppailee pitkin päivää ja joskus yötki on sellasta melskettä että vähän väliä herään ku jäbä möyrii :) isoveljeensä ihan selvästi tullu. hauska sitten nähä, että onko tämä pikkunen saman näkönen ku isoveljensä <3 kovasti on ollu jo synnytys mielessä, näinki aikasin jo. varmaan siitä syystä, kun nyt sen tietää mitä se homma on.. toki joka synnytyshän on varmasti erilainen. ehkä pikkusen pelottaaki tuleva...
jotenki sitä ei usko, että jopa 3,5kk:n päästä meilllä voi olla jo pikkunen tuhiseva käärö, se paras joululahja <3
 
Heips kaikki. Mulla on poika joka syntyi marraskuun lopulla, ja seurailin koko odotusajan juttujanne :) Viime keväästä asti olen haaveillut uudesta raskaudesta, mutta ilmeisesti imetyksen takia kuukautiset eivät alkaneet ennen kuin heinäkuussa tuli ensimmäiset, mutta sen jälkeen ei ole tullut seuraavia :( imetän siis yhä keskimäärin 3 kertaa vuorokaudessa ja kova yritys olisi käynnissä jos vaan ovulaatio olisi tullakseen. On kiva seurata teidän raskaus juttuja ja miettiä millaista olisi jos olisin raskautunut heti kun halusin. Tuntuu vaan että vähän lopahtanut tää keskustelu
 
Tännekkin vois hiukka päivittää asiaa :) Elikkäs Ninni saa pikkuveljen.Rakenne ultran mukaan laskettu aika ois 6.1.mut eivät menneet muuttamaan sitä kun aluksi laskettu aika antoi 3.1.
Tänään sain raskaustodistuksen ni pääsen laittelemaan hakemuksia kelaan.Mies lupaili viedä ne illalla suoraan kelan postilootaan niin ovat varmasti äkkiä siel peril :)
Painoa ei ole kovinkaan paljoa vielä tullut..tai no lähtöpainoon n.1.7kg. tähän mennes.Noil kesähelteil paino tippu semmoset 4kg lähtöpainost ku oli hankaluuksii pahoinvoinnin kanssa sekä syömisen kanssa.Verenpaineet ovat tässä toisessa raskaudessa paremmat,kun taas Ninniä odottaessa verenpaineet olivat aina korkealla kuten myös pulssikin.Tänään taas neuvolassa kyseli että haluanko sokerirasitukseen mutta katsottiin sitten että ed.raskaudessa ei ollut mitään häikkää sokeriarvojen kanssa niin nyt ei tartte mennä.Se oli kyl kamalaa kun joutu Ninnii odottaes siel käymään.
 
jospa minäki vähän päivittelisin tänne jotain asioita.
aika paljon on kyllä tapahtunukki..
jouduin alottaan insuliinin 2 päivää sitten. aamulla ja illalla pitää piikittää :/ ei siinä auttanu mikään muu. kova pala mulle kyllä tuo inska mutta pitää vaan aatella vauvan parasta. painoa on tullu jo ihan tarpeeksi, n. 9kg !! järkyttävää... oon ollu siitäki ihan paniikissa.
uudelle paikkakunnalle tosiaan muutettiin niin ens viikolla on sitte täällä ekan kerran neuvola itelle sekä benjaminille. hiukan jänskättää että millanen neukkutätin nyt tulee ku edellinen oli niiiiiin ihana!! issias vaivoja on ollu jo parisen viikkoa.. väsymystä on ollu entistä enempi, hb oli laskenu jonku verran, aina ollu 143 niin viimeks ku mitattiin neuvolassa nii se oli 118. en vielä kuitenkaan oo mitään rautaa alottanu. katotaan mitä ne näyttää nyt ens viikolla.
vauva painaa tällä hetkellä n. 800g ja on ihan hyvän kokonen, vastaa viikkoja. nyt siis rv 25+4 menossa. maha on järkyttävän iso. seki tuottaa jo pikkusen hankaluuksia ku tuo esikoinen on niin painava että tuntuu ettei millään välillä jaksa nostaa esim pinnasängystä häntä pois...
kuukauden päästä taas pitää mennä ouluun ultraan ja db hoitajalle.
ninni: joko ootte nimejä miettiny? meillä se on jo täysin selvänä :)
 
Meillä jo kauan ollut pojalle nimi valmiina..sillon kun Ninnii odotin eikä tiedetty kumpa tulee niin yritimme keksiä kummallekin nimet.Pojan nimi oli jo lyöty silloin lukkoon mut mies sit kun Ninnin näki sen synnyttyä,niin ehdotti Ninni nimeä.Ihastuin siihen ja päätimme sit laittaa sen mun haluaman Julia nimen toiseksi nimeksi :) Tulevan pojan nimeen sitten sisältyy meidän kummankin suvussa kulkevat nimet :)
Melela:Toivottavast saatte mukavat neuvolantädit.Mul sama neuvolantäti nyt tätä toista odottaes ku Ninnin lasten neuvolas.Niin ihanaa kun saa tarvittaes senkaa keskusteltuu neidin asioist kun seuraava neuvola vasta 1v.Ja muutenkin tuo neuvolantäti on semmonen pirteä ja rento :)
 
Eilen oli eka kerta neuvolassa täällä uudella paikkakunnalla. Oliki puolituttu se terkkatäti. Tosi kiva! Ihmetteli, että miks ihmeessä oon joutunu oysiin esikoisen synnyttään, koska hän ei nää mitään estettä ainakaan sille miks ei vois synnyttää oman paikkakunnan sairaalassa. No, tää Oulaskangas on hiukan parempi paikka ku Raahen sairaala! Paremmat lääkärit, paremmat valmiudet joka asiaan! Oon ihan mielissään ku saan synnyttää täällä  :) jos asuttas vielä Raahessa, joutusin ouluun. Nyt ei tarvi edes pierasta sinne suuntaan koska täällä hoidetaan myös insuliinihoitoiset rd:läiset, onneksi!!
Vauvalla syke oli 133-140, pojan sykkeet siis. Sf mitta oli jo 26 vaikka terkka sano et on pieni vauvamaha mulla ja et pieni poika nytki tulossa :)
jäi hyvä mieli neuvolakäynnistä siis.. :) 2 vkon päästä uudestaan. tässä oottelen nyt aikaa diabeteshoitajalle/äitipolille.
 
hei kaikille mammoille pitkästä aikaa:)
ei oo tullu viimeaikoina kovin paljoa lueskeltua nettiä eikä kirjoteltuu tänne.
Tuntuu että kaikki aika vaan lipuu käsistä eikä ehdi omaa aikaa juuri oleen että ehtisin netissä olemaan :)
Vatsa kasvaa täälläkin vauhdilla, ja tuntuu että tää uusi raskaus menee ihan liian nopeesti eteenpäin tässä esikoista hoitaessa. Kohta sitä varmaan huomaa olevansa jo synnyttämässä eikä ole valmistautunu uuden tulokkaan tuloon juuri mitenkään. No eiköhän sitä ehdi myöhemminkin. Kuitenkin vasta reilussa puolessa välissä mennään.
Raskaus on sujunut hyvin, tosin supistelee usein kun joutuu paljon esikoista nostelemaan ja poika painaa kuitenkin lähemmäs 12kg. Rakenneultrassa oltiin viimeviikolla ja sukupuolta ei haluttu tietää koska esikoisenkaan aikana ei sitä tiedetty :) Nimet on melko valmiina tuli sitten kumpi vaan :)
Sokerirasituksessa olen ollut kerran ja siellä oli paastosokeri raja-arvolla, muut ok. sitten kotimittauksia 6:na päivänä ja kaikki arvot ok. Mutta myöhemmin sitten joudun vielä mittailemaan kun ekassa raskaudessa rdiabetes tuli ja piti lopussa inskaa pistää. Painoa tullut tähän mennessä n.6kiloa, rv22+4 meneillään.
 
Heips!

Täällä ekassa ultrassa käyty viime viikolla, kaikki hyvin ja vauveli vastaa viikkoja, eli nyt rv 12+6 <3 Laskettuaika siis 19.3. Muutenkin kaikki näytti olevan niinkuin pitääkin =) Ultraava kätilö näytti vauvasta 4d-kuvaakin omasta aloitteestaan =). Äkkiä nää viikot kuluu esikoisen kanssa touhutessa.. Edelleen kovasti väsyttää ja on pahoinvointia. Huimaustakin ollut alhaisen verenpaineen takia.. Mutta kaipa nää oireet tästä pikkuhiljaa rupee helpottamaan :)
 
Mulla oli just neuvola. rv 28+2.
Verenpaine hyvä, pissa puhas mut hb vaan 110 joka on mulle vähän koska normaalisti 143. pitänee ottaa rauta kehiin. jospa tää väsymyski vähän lievittys ku alkaa ottaan rautaa.. vauva liikku, oli hyvät sydänäänet n.130 kieppeillä. Pää alaspäin, mutta jotenki jännästi viistossa pötköttelee :) painoa oli pompsahtanu 3kg lisää :o josta järkytyin. pitäsköhän ehkä alkaa juoda vähän enemmän vettä?? :P jos nuo suonenvedot loppus kans. tosin niitä tulee max 1x vkossa mutta neki on liikaa ku on niin äkäsiä.
ens viikolla sit ultra ja diabeteshoitajalla käynti. :)
 
ultra takana. vauvan paino tällä hetkellä 1,3kg. perätilaan oli kääntyny, toivottavasti kääntyy vielä toistepäin.. vielähän tuolla on aikaa ja tilaa kääntyä, mut ei enää muutaman viikon päästä. nyt siis rv 29+2. keskikäyrällä menee vauvan koko. jos tätä samaa rataa kasvaa, niin syntymäpainoksi tuli arvio 3,5kg. aikalailla samoissa mitoissa mennään ku esikoisestaki. jännä nähä nyt et kuin heittää ja mihin suuntaan nuo arviot. :)

 
Eilen oli rv 31+2 neuvola.
Verenpaineet hyvät.
Hemoglobiini oli nyt noussu, 128. Jatkan edelleen joka toinen päivä rautaa..
Pissa puhdas.
Painoa oli tullu +200g/vko, koko raskauden aikana tullu nyt 12kg. Toivottavasti hidastuu vielä tuo nousu.
Vauvan sykkeet 130 molemmin puolin, kovasti liikku kuuntelun aikana :)
Ultralla katottiin miten päin se pikku herra siellä köllöttelee, niin olipas onneksi kääntyny raivotarjontaan. Toivotaan,että pysyy niin loppuun asti.

Käynnistyksestä puhuttiin, ja terkka totes et voipi olla et käynnistellään synnytystä rv38 tienoilla ja havahduin, et hetkinen, sehän on jo 1,5kk päästä !! :O Pitäs varmaan pikkuhiljaa alkaa miettiin noita vauvan tavaroita paikoilleen ja kattoo mitä pitää häntä varten ostaa. Vaatteethan on esikoisen jäljiltä vielä käyttökelpoisia.

Issias vaiva on joka päivästä nykyään, pitäs muistaa oikasta ittiä enempi päivän aikana. Saattaa mennä päivä niin etten oo levähtäny ollenkaan. Nyt kun siihen ois parempi mahdollisuuski kun mies kotona päivät ainaki vielä.

Mitäs muiden uudelleen raskautuneiden masuasukeille kuuluu? Ja miten mammat on voinu?
 
Mä ite alottelin tota raudansyömistä ja syön päivittäin.Heti paljon pirteämpi olo ja kun neuvolakin vast muutaman viikon päästä.Mulle sanottiin neuvolas et heti kun siltä alkaa tuntuu niin voin alkaa rautaa syömään.Mulle pitäs jossaa vaihees tulla postist synnytys tapa arvioon aika ja sen pitäs olla joskus rv 36.Viime neuvolalääkäris ei ollu käyny mitää muutoksii kun lääkäri tutki ja kun neuvolantädiltä kyselin tuosta paineen tunteesta alhaalla ja siitä kun välil tuottaa tuskaa kävelykin,niin siihen totesi vaan et kun edellisen lapsen syntymäst niin pien aika et toi seuraava muksu voi olla jo aika alhaal.
Joskus tulee ihana kamalii harjotus suppareit nukkumaan käydes ja kyljen vaihtokin on tuskaa. Välil saatan jo miehelleki todeta et haluun jäädä ennemmin katujyrän alle ku kestää tät karseaa oloo :o
Meil ei olla viel mitään uutta tulokast varten ostettu,mut tärkeimmät taitaa olla ainakin sänky ja sit kattelen sivusilmäl sisarus rattait.Nyt pitää ostaa tulevalle pikkuselle oma vaaleensininen unirättikin ku Ninnille ostin aikoinaaan pinkin,josta tuli hänelle tärkee apu nukahdukseen.Tosin nyt ei enää unirättiään kaipaile.Muut tavarat onkin sit jo neidiltä valmiina odottamas.
 
Aamulla käyty neuvolassa ja kaikki hyvin :) Nyt alkaa sit parin viikon välein olemaan noita neuvola käyntejä.Yritti mulle puhua influenssa rokotuksesta koska kuulemma Ninnille se ois ilmanen samoin ku mulle mut taidan jättää sen kokonaan väliin.En oo ikinä mitää influenssa rokotteit ottan.Jotenki vaan on mennyt luotto noihin turhiin rokotteisiin :(
Sydänäänet olivat tosi vahvat pikkuisella ja oli raivotarjonnassa.Ens kerralla neuvolasta laitetaan sitten lähete synnytystapa arvioon.Toivon vaan oikein kovin että saan seuraavan lapsen synnytettyä normaalisti eikä sektiota tarvitse.Nyt vast painoa on alkanut tulla enemmän..ennen se oli tosi pientä painonnousu mut nyt oli n.500g per viikko.Totesin että edelleen heittelen muutaman tunnin pituisia vaunulenkkejä ja kuulemma se ois osasyy kun ei mitään turhia kiloja ole tullut.Eikä mitään ylimäärästä tuyle mässättyä.
Tääl ei olla vieläkään hankittu mitään vauvalle :( Miehen liitonrahojen saamisen kans on ollut vaikeuksii kun on muutaman kuukaiden työharjottelussa jonka jälkeen saattaa sit työllistyy. Olis niin ihanaa kun ei tarttis stressata hankintojenkaa ja kaik säästötkin melkein jo ollaan käytetty. Suunnitelmis oli kans että sais tosta makkarist tehtyy pienel rempal nätin muksujen huoneen mut ei vaan oo varaa tehä mitään ylimääräsii.Täytyy sitte enemmän satsata siihen kun taas jaksaa :s
 
Kävin tänään äitipolilla taas ultrassa. nyt siis rv 33+2. Vauva painaa 2,3kg ja on edelleen onneksi raivotarjonnassa. Pissa oli puhas ja paineet hyvät. Eka käyräki jo otettiin ku ollu noita supistuksia. Kohdunsuu kuitenki kii ja kanavaa jäljellä. Eli supistukset ei oo saanu onneks vielä mitään aikaan. Seuraava aika taas 2 viikon päästä.
Vauveli kasvaa niin hienosti keskikäyrällä, että lekuriki kehu ;D 
Jos keskikäyrällä kasvaa loppuun asti, ei tarvi käynnistää vasta ku sit jos ei ala laskettuna aikana syntyyn.


Liitoskivut on tällähetkellä taas ihan jotain kamalaa, ja issiaskipu myös. max 10 min kävelylenkkejä pystyy tekemään,muuten lähtee jalka alta ku vetää turraks niin pian. 
 
rv 37+2 äitipolikäynti takana. pissa puhdas. paineet hyvät. vauvan sydänäänet hyvät. ultra anto painoksi vauvalle nyt 3,3kg. reippaasti kahelle sormelle oon auki ja paikat pehmentyny ja kanava lyhentyny. vauva tosi alhaalla. synnytys käynnistetään tulevana maanantaina, syynä äidin väsymys ja vauvan noususuunnassa oleva paino.
 
Tänään aamulla oli käynti synnytystapa arviossa ja estettä normaalisynnytykselle ei ollut.Oisin halutessani saanut sektionki aiemman sektion vuoksi mut en halunnut.
Rv37+0
Painoarvio:2,625kg
Liikkeet:++
Kohdunsuu:2cm,auki sormelle,pehmeähkö
Tarjonta:RT
Ennen äippäpolille menoa olin keren jo maalailla kaikenmaailman pirut seinille ja olin valmistautun siihen että kuitenkin joku sektio tuomio on edessä,mut onneks ei :)
 
Takaisin
Top