Alkuaika oli tosiaan siinä mielessä raskasta kun vauva kärsi masuvaivoista ensimmäiset 2 1/2 kk. Imettämisen kannalta, aina kun imetti esikoinen olisi halunnut tulla syliin tai oli muuta vailla. Ja noihin aikoihin kun vauva syntyi niin isosisko oli juuri hiljan täyttänyt 1vuoden ja heräili öisin hampaiden tulon takia. Siinä oltiin sitten miehen kanssa monta yötä hereillä, toinen toisen kanssa. Siinä pitää sitten miehenkin olla vähän jo skarppina. Mutta onneksi nyt jo on ollut useamman kuukauden helpompaa kun esikoinen on nukkunut heräämättä ja vauvakin herää vain kerran yössä syömään jos sitäkään. Ja päiväunille nukuttaminen oli sekin oma operaatio. Mutta sekin on jo helpottanut kun esikoinen ja vauva nukahtaa omatoimisesti unillleen. Ja eihän noita kahta pientä voi vielä jättää hetkeksikään kahdeksi samaan huoneeseen jos käy esim wc:ssä. Vähän on ollut sitä että yritettäis läpsiä vauvaaa naamalle ja kiivetä päälle. Siinäkin mielessä on jo helpottanut että esikoinen on jo jokusen kuukauden syönyt itse. Alkuaikana meni siihenkin tosi paljon aikaa kun esikoista piti syötellä, joskus oli niin että vauva roikkui rinnalla ja toista syötettiin syöttötuoliin. Omaa-aikaa sitä ei kyllä enää pahemmin oo laisinkaan, silloin ehkä vähän jos lapset sattuvat nukkumaan päiväuniaan yhtä aikaa ehkä 1/2 tuntia, mutta mihinkä muuhunkaan se aikaa menee kuin kotitöihin .Mutta hei, nyt tää mun teksti alkaa kuulostaan siltä että kaikki on niin hankalaa ja vaikeaa. Ei suinkaan, nyt kun vauva jo seuraa siskonsa puuhia on heistä jo toisilleen kovasti "seuraa". Pitää toivoa kaikille teille jotka odotatte toista lasta pienellä ikäerolla että vauva ei kärsi koliikista tms. Mutta kaikkeahan kestää vain oman aikansa. Olen edelleen tyytyväinen että hankimme lapset näin pienellä ikäerolla. Mutta kolmatta lasta en enää tähän rytäkkään haluaisi ainakaan näin pienellä ikäerolla. :D Raskausaika oli siinä mielessä "helppo" kun esikoinen nukkui yönsä hyvin jo ihan muutaman kuukauden iässä kun ei herännyt enää öisin syömään, kun päivisin ei oikein kovin pitkiä päiväunia nukkunut ettei siinä ehtinyt lepäämään. Väsyksissä olin hyvin nukutuista öistä huolimatta melkein koko raskausajan ja se aika menikin kuin sumussa. :D