Uusi pulla uuniin?

Olisi muuten mukava kuulla miten nelihenkisillä perheillä on arki lähtenyt käyntiin! Itse miettinyt tässä miten sitä sitten saa asiat sujumaan, niin olisi kiva kuulla muiden kokemuksia!
 
Onnea Maaria! Ite pitelin tänään sylissä kuukauden vanhaa vauvelia ja jännitti miten esikoinen reagoi. Kun tajus, et on vauva sylissä, tuli ja yritti ensin ottaa pois (luuli varmaan nukeksi), sitten vähän silitti ja lähti jatkamaan leikkejä.
 
Onnea Maaria.

Mä olen ehkä vähän huono esimerkki siinä mielessä, että meillä on ollu molemmat vauvat niin hyviä nukkumaan ja helppoja luonteeltaan, etten ihan oikeasta pikkuvauva elämästä mitään tiedäkään. Mutta meillä on elämä nelihenkisenä perheenä lähtenyt rullaamaan tosi mukavasti. Meillä on onni, että pienempi nukkuu aamupäivällä noin 3-4 tuntia päikkäreitä, niin saadaan esikoisen kanssa yhteisaikaa silloin ja usein tulee jopa noin tunti, että molemmat nukkuu yhtäaikaa, saa äitikin levätä. Hiukan on mustasukkaisuutta esikoisessa havaittavissa, mutta tosi vähän. Ei tarvitse pelätä, että hän mitään vahingoittava ainakaan tahallaan tekisi. Välissä toki se vauvan lelu on just se paras lelu... Toki arjessa tulee tilanteita, kun molemmat huutaa ja tarvis äitiä yhtäaikaa, mutta silloin vain priorisoidaan sen mukaan, kummalla on akuutimpi hätä. Koko ajan olen yrittänyt kiinnittää omassa käytöksessäni siihen huomiota, ettei jomman kumman tarpeet mene aina toisen edelle. En halua isomman tuntevan, että hän joutuu aina syrjään, kun vauva inahtaa, mutten halua hänen oppivan siihenkään, että vauva väistää häntä. Hiukan stressinsietokykyä ja joustavuutta tämä vaatii kahden näin pienen kanssa, mutta itse olen ollut yllättynyt, ettei ole ollut tämän pahempaa. Mutta kuten alussa sanoinkin, on meillä tosi helpot lapset.
 
Onnea Maaria! Meillä lähti arki tosi hyvin käyntiin kun tyttö syntyi. Mun mielestä oli paljon helpompaa kun sillon esikoisen syntymän jälkeen. Vauva vaan "solahti" meidän arkeen ja samat rytmit on edelleen. Noita Lapittaren mainitsemia tilanteita toki välillä tulee kun tuntuu ettei kädet riitä ja molemmat huutaa samaan aikaan mutta onneksi ne on ohimeneviä juttuja. Ihanaa on seurata miten nuo kaksi jo leikkii vähän yhdessä ja isoveli halii ja pusii pikkusiskoa. Poika oli 2v kun sisko syntyi eikä tajunnut silloin olla mustasukkainen. Mustasukkaisuus tuli meillä kuvioihin vasta kun neiti lähti liikkeelle ja alkoi ottaa pojan leluja. Välillä on haastavaa kun isoveljellä on kunnon uhma päällä ja pienemmälläkin tuntuis jo olevan alkavan uhman elkeitä.
 
meillekin olisi pullaa luvassa ensi syksylle :)

vähän hirvittää, että mitä tästä arjesta tulee raskauden ja sitten vauvan kanssa, kun nyt jo on koti kaaoksessa ja kaikki asiat tekemättä. mutta mennään päivä kerrallaan :D
 
Onnittelut zousan! Elä huoli, kaaos se on täälläkin ja uutta tulee jo kesällä. Onneks voi viettää aikaa ulkona (toivottavasti), niin ei tartte sisällä sotkuja katella. :D kaikki aikanaan.
 
Täälläkään ei ole ehkäisyä käytetty, joten toinen lapsi saa tulla jos on tullakseen. Tosin arki yhdenkin kanssa on aika haastavaa ja ollaan vasta hiljattain alettu nukkua yöt paremmin... :)
 
Takaisin
Top