uudet taidot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mohomaha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainii Pulinalle myöhästyneet synttäri-onnittelut!emoticon mä oon kans välil kuulevani "anna" ja "ättä" pojan suusta, taitaa meilläki olla enemmän kehitys verbaalisuudessa, toi "tä-tä-tä" on niin hellyyttävää kuultavaa, toinen kun välillä ihan vakavalla naamalla hirveen totisena tätättää leluilleenemoticon selkeesti harjottelee eri ääniä, päristyksiä, eri-asteisia kiljumisia ja ärinää ja murinaa...
aikamoista jumppaa toi liikkeellelähtö-harjottelu, pieni punnertaa mahottomasti ja koittaa päästä liikkeelle mahallaan kädet ja jalat ilmassa sojottaen(ja tietenki komentaen samallaemoticon ) viel ei oo hokannu ryömimistä vaikka pyllyäkin osaa jo nostaa, toisaalta ei mikään kiire, ei tarvi viel niin vahtia kun ei toinen pääse ku max metrin eteen-tai taaksepäin ;)

Meillä harjoitellaan nyt kovasti tota konttaamista, käsiä ja jalkoja nostelee jo kovasti mutta toistaiseksi on jäänyt peruutusvaihde päälle, eilen naureskeltiin miehen kanssa että onpas meillä taitava tyttö kun osaa jo kontata takaperin emoticon  Eteenpäin liikkuminen on meillä tällähetkellä jonkinlainen sekoitus konttaamista, ryömimistä ja mittarimatoa. Kovasti liikutaan joka suuntaan emoticon

Meillä myös kovat konttausharjoitukset menossa. Keikutaan siinä asennossa, mutta ne kädet ei vielä liiku...

Niin ja meillä opittiin tällä viikolla "inkkari lallatus". Oon aina naamaa pestessä taputtanut sitä kättä Netan suun edessä. Nyt Netta hoksas, että se kuulostaa hauskalta kun ääntää samaan aikaan. Nyt sitä pitäs sitten olla tekemäs koko ajan... XD En tiedä tajusko tästä mitä mä niin ku tarkotin.

Roni oli 5kk 1vko kun lähti tosissaan ryömimään etiäpäin ja nyt 5kk 3vkoa ja konttausta treenataan! Asento on löytyny ja etiäpäin ku yrittää niin toistaseks pääsee "askeleen" tai pari mut sit nenilleen maassa :))))

Nyt rupes Jami kierimään :D wuhuu! Ei tarvii huutaa enää mammaa kääntämään mahalta poies! hih,hetkeks käännän katseeni nii jo on toinen toisella puolella huonetta :D

on se vaan jännä lukea miten erillaisia lapset ovat, toiset alkavat jutella enemmän kun toiset taas konttaa. voi vitsit :)
meillä taitaa konttailut ja ryömimiset jäähä, ne ei kiinnosta ollenkaan. poika pyrkii seisomaan suoraan, itse ei vielä seisoma asentoon pääse mut kun auttaa niin pitkiä aikoja pysyy seisaltaan, siis tukia vasten.
minne meijän pikkuvauvat on hävinny, iik <3<3<3

Meilläkin on kovasti ryömimistä harjoteltu jo jonkin aikaa ja nyt alkaa olemaa kohta konttauksen vuoro, kovasti tytto aina nousee konttaus asentoon, mutta eteen päin ei iha vielä osaa mennä kovasti kyllä yrittää polvia eteen päin laittaa, mut käet ei liiku samaan tahtiin nii naamalleenhan se aina sitte johtaa.. :) Kovaa vauhtia tyttö jo eteen päin menee ainakin sillon jos lähi etäisyydellä on johtoja, kaukosäädin, puhelin tai jotain vastaavaa. :D

onnittelut kaikille uusista taidoista ! <3
Meillä ei vielä liikuta, siis ryömisestä ei tietoakaan vielä...ympyrää selällään pyörii, kome kertaa kääntyny ite selältä vattalle ja siinä se...
Meilläkin enemmän tullut uusia taitoja tuonne kieli puolelle. Erilaisia äänteitä, kieli löytynyt, hampaita tullut, päristellään, nenällä oppi tuhisemaan,  varpaat on löytyny joku aika sitte, ehkä meilläkin pian ruvetaan kehittymään motorisesti enemmä

meillä jo jonkin aikaa pakitettu ja pyöritty ympyrää ja nyt joulunpyhinä noustiin konttausasentoon ja siitä mennään taaksepäin ja vauhdilla :) eteenpäin ei vielä mennä millään tyylillä mutta ehkä sekin suunta kohta hoksataan :)

Pakko tulla nyt tännekkin vielä hehkuttaa, vaikka tuolla fb ehdinki jo, mutta meillä lähdettiin tänään konttaamaan!! emoticon  Oon niin ylpee :DD Tyttökin oli vähän ihmeissään, että hei kato mä osaan :)

Istumaankin ollaan opittu, osaa itse mennä ja tulla pois. Oon vielä varmuuden vuoksi aina kiikuttanu tyynyn taakse kun on menny istumaan kun saattaa innostua ja potkaista jaloilla ja sitten muksahtaa ja koppaa päänsä, mutta koko ajan tukevammin pysyy.

Kyllä nää kasvaa ja kehittyy niin nopeesti emoticon emoticon

Meijän neitillä tulee ensviikolla 7kk täyteen ja nyt nousee tukea vasten jatkuvasti seisomaan ja "käveleekin" sivu suunnassa pieniä pätkiä, siis tukea vasten. Meillä käytiin kaikki vaiheet läpi, aluksi pakitettiin, sitten ryömittiin eteen päin, sitten kontattiin ja nyt tosistaan seisoskellaan jatkuvasti! Hurja on tämä vauhti, jolla näitä taitoja kertyy!!! Tyttö ei edelleenkään oikein istu, kuin syöttötuolissa. Istuu kyllä omalla tyylillään (jalat pepun alla/vieressä koukussa), mutta ei sillain "normaalisti".

Meil ei liikuta viel muuten ku navanympäri ja kierimäl, konttausasentokii on viel vähä hakuses mut yrittää ainaki jalkoi vähä alle laittaa.
Tosi hienost Petupapun tyttö konttas videos!!!

Muutama viikko sit poika puhalteli koko ajan "phyy ja phuu", nyt sit muutaman päivän on HUUTANU vokaaleja kovaa äänee AAAOOOEEE. Kaikki taputtelu on hauskaa ja leluja heiluttaa kädes sitteris istuessaa ylös alas pitkät tovit vaikkei ne ees pitäis mitää ääntä.

Meillä myös otettiin eilen ensimmäiset "konttausaskeleet", eli jalat ja kädet liikku pari askelta kummatkin, huteraa vielä on mutta tänä aamuna lähettii konttaa takaperin joten eiköhän se ihan näinä hetkinä... Ja meni muuten mua piiloonkin eilen! Herranjumala kun pelästyin että mihin se tyttö on hävinny, etin moneen kertaan olohuone-keittiö-eteinen kun meillä pääsee ympyrän tekee huoneitten välillä. No löyty sitten sohvan ja patterin välisestä pienestä raosta. Käsi patterin päällä, ihmetteli hiljaa varmaan sitä lämmintä patteria.

Hyvän piilopaikan löysi mohomahan tyttö emoticon  Ihana :)

Meillä kans peruutti kerran olkkarin pöydän alle ja sain hetken pyöriä
ihmeissäni että mihin se nyt katos :D Sitten vastakun alkoi huutelemaan
sieltä alta niin tajusin että tuollahan se.. emoticon

Kylläpä on täällä kovia menijöitä!! Petupapun tyttö kyllä tosi hienosti konttas siinä videolla! 

Ei meillä vaan olla edelleenkään kiinnostuneita liikkumisesta :( Tiedän kyllä et kaikki ajallaan mut välillä tulee sellanen olo, et onks tää nyt normaalia kun poika vaan edelleen selällään viihtyy ja kattelee, nyt ei oikeastaan oo sitäkään vähää kiinnostunu kääntyilystä ku ennen. Vatsalleen ku laitan välillä (kun ei halua ite kääntyä ) niin alkaa kitinä saman tien.. Kyllä hän siitä sitten hieman liikkuu leluja kohti navan ympäri pyörien mut siinäpä se... Hampaita on tehny nyt joulusta lähtien, eka puhkes jouluaattona alas oikealle ja vasemmalle on kans puhkeemassa ihan näinä päivinä, ehkä se sit vie keskittymistä liikkumisesta... Muuten on kyllä iloinen poika ja tykkää istua hirmuisesti eli jättäiskö hän nämä ryömimiset ja konttailut sit väliin?? Seistäkin tykkää kiinni pitäen..No aika näyttää..

Tuosta lilikkeelle lähtemisessä on kyllä kaikki yksilöitä. Oma siskoni lähti konttaamaan 6kk ikäisenä ja jätti ryömimisen väliin. Kun taas toinen siskoni lähti ryömimään vasta 9kk ikäisenä ja itse ryömin 6kk ikäisenä.
Oma tyttöni ei ole ryöminyt, mut konttaamisharjoillelu menossa. Ikää hänellä huomenna 7kk:)
Naureskeltiin siskoni kanssa, et ihan normaaleja meistä on tullu (no normaaleja ja normaale siis omasta mielestämme;D) vaikka niin eri-ikäisinä ollaan liikkellä lähdetty.

Voi että, ai AinoL.:n tyttö on kans huomen 7 kk?emoticon mietin juur et on se kun meän jannu on huomen sen 7 kk ja vasta hieman mönkii-ryömii, tänään ekoja kertoja tais peppu ja käet nousta ees jotenki synkassa ;) mut mä oon ihan kauhuissani jo siit et rupee enempi liikkuu, hirveet kauhukuvat vaan pääs siit kuin se teloo ja muksahtelee sit joka paikkaanemoticon

*huoh* täällä yks kadehtii kaikkia konttijoita ja ryömijöitä...meillä kyllä noustaan konttausasentoon ja siinä heijataan ja siitä pakitetaan mutta siinä kaikki... välillä "vahingossa" ryömii pienen matkan eteenpäin mutta siis max. 1metrin...

Mä oon kans yrittäny opettaa käsien taputusta yhteen, kun ennen joulua onnistuin opettaa kuinka taputetaan pöytää.
Meillä noustiin eilen melkein seisomaan, kun vaippapaketti oli lattialla ja tyttö kontillaan siinä edessä ja sit oli isompi laatikko vieressä nii meinas ottaa siitä kiinni ja ponkasta ylös. Onneks ei kuitenkaan! Sit näinkin unta, että Nea 7kk lähti kävelee jossai kauppatungoksessa emoticon

Heh... tais lukee just tääl vaun omil sivuil tost käsien taputuksest, ni mietin et eihän se voi tarkottaa et taputtaa käsii yhtee :D :D
Päättelin et täytyy tarkottaa justiinsa pöydän taputtamista, mikä täälläkin opittii jouluna, mutta eli siis vois koittaa oppisko taputtaa...
äiti vissii vaa pitää poikaa vielki ihan sylivauvana ;D
Pitkän aikaa oli niin ettei suostunu yhtää olee sylis selällää mut tänää mies huus kattomaa ku poitsu anto heijaa sylis ku pien vauva :D
Oli jotenki niin sulosta ku kuitenki jo "niin iso poika". <3

Takaisin