uudet taidot

Ei meilläkään ryömitä..ja taitaa jäädä ryömimiset väliin kokonaan,sen verran hyvin tota konttaus asentoo harjottaa :O jo kuukauden menny konttiasentoon,nyt ruvennu pikkasen käsiä liikuttaan jalkojen kanssa,mutta toosi epävarmaa viel..että en voi sanoo vielä että konttaiskaan ;D
 
Repesin tolle petupapun jutulle emoticon

Eipä meilläkään vielä kovin vauhdikasta tuo meno ole. Vajaa viikon verran on menty taaksepäin liukumalla. Ja tuohan onnistuu vaan lattialla, ei maton päällä... Ei siis ryömitä täälläkään. Mutta ei mitään kiirettä, sopii mulle. Kyllä tuon perässä saa varmasti joskus vielä juosta.

Eilen opittiin "prinsessavilkutus". Välillä poika vilkuttaa takaisinkin, kun äiti vilkuttaa ja sanoo hei hei emoticon
 
Meillä opittiin tällä viikolla nousemaan tukea vasten seisomaan. Ei meinaisi edes malttaa rueta nukkumaan, kun pitäisi vaan kiipeille pystyyn. Jos vaikka sohvaa vasten keikkuu ja laittaa kaukosäätimen vähän matkan päähän sohvalle niin käppäilee hakemaan sen:) Mahoton tappaus:D Olis kyllä saanut tuo uusin taito tulla vaikka vähän myöhemminkin.
Viime viikolla ke. iltana hokas miten käsiä käytetään konttaamisessa ja siitä lähtien ollu kova meno päällä.....
Puhetta...anna, nanna, (v)että, mitä, tä, ätä.
Ihan on pää itellä pyörällä, kun niin kovaa tahtia tuo kehitys edistyy. Mut onhan se ihanaa, kun on minulla niiin taita tyttö <3

petupapun jutuille kikattelin kans:D mahotonta... niitä aikoja odotellessa;)
 
hihihiii, ihana Petupapun poikaemoticon

Niin ihania noi juttelu- ja vilkutusjututemoticon meil ei tuu viel tää-tää-täätä tai toi-toi-toita kummempaa, melkeen olin yks päivä kuulevani äittän mut tais olla mun omaa mielikuvitusta.. mut hirveesti jotain höpinää tulee ja päristyksiä ihan mahottomasti. Niin söpöä kun Liekki on oppinu kuin saa huomion itteensä; osaa tekoyskiä ja röhkiä. Sit kun yskii tai röhkii takas niin sit oikeen kiljutaan ilosta :D Ja iskän ja äiskän käsiä vasten taputetaan, omia ei oo viel hokannu iskee yhteen. Ja toinen huomionhaku-juttu; ruokapöydän ääres kun ei hetkeen katota poikaa niin jos on lelu käes nii täähän alkaa hakkaan pöytään niin kovaa että menee ihan punaseks naamastaemoticon
 
Oho, menee yksinpuheluks.. no ei se mitäänemoticon

Nyt kuuluu anna-nanna ihan selkeesti, monta kertaa tullu nanna ku alan antaan ruokaa joten kai se meinaa sitä itteään emoticon

Ja sit tos alkuviikost alko nouseen kontilleen ja heijaamaan eestaas. Et asento löytyy mut konttausaskeliin menee varmaan viel tovi. Vaikka tosta leikkikehästä voi olla montaa mieltä niin siellä Liekki saa parhaiten harjoteltua konttausasentoa-> meijän lattiat on tosi liukkaat niin sutii ja leikkikehän verkkoreunusta vasten on hyvä pistää pää ja pönkeä siinä konttausasentoon. Tekikö muilla muksut tollasta hassua asentoa et käsien ja varpaitten varassa nostaa koko kropan ilmaan? Mun pikku jooga-maisteri emoticon
 
Piti tänne päivittää että seisoon nousu ite omille jaloille tukea vasten onnistuu.

Käsiä ei vielä lyö yhteen, mutta huomasin kun käytin pitkästä aikaa kylpyammetta (käydään yleensä vaan suihkussa) ja heitin sinne joitain leluja kylvyn ajaks niin Nea hakkas kahta lämpömittaria yhteen :)
 
Meilläkin on nyt löydetty vessaharja:D ällööö...no pistin nyt sen vähän piilompaan, saas nähä kauanko se siellä pysyy..
 
Kyllä on  Nea kasvanut huimasti! Hienosti jo seisotaan tukea vasten !
Meillä nyt kuukauden verta istuttu ilman tukea; muttei liikkumista mihinkään suuntaan emoticon :D
Ei siis vaikka jättäisin mahalleen tai selälleen niiin ei mitään. Huutaa vaan ja haluaa istua ja leikkiä niin. Turo-Eemil ei käänny kun vaippaa vaihtaessa; muuten ei koskaan käänny. Tuntuu, ettei se oikeen tykkää siitä; osaa kyllä joka suuntaan kääntyä. Oonkin miettinyt; josko T-E lähtee vaan suoraan kävelemään sitten? Kun eihän kaikki tee kaikkia vaiheita :)
 
Nea osaa jo sohvaa vasten kävellä sillei sivuttainkin. Kamalan nopeesti se oppii :O

Eilen kun mentiin sinne Tayssiin, niin valittiin sellanen hissi mikä oli eka menossa alaspäin ja mies (en tiedä eikö tajunnu vai halusko muuten vaan ränkätä) paineli sitten tosi monta kertaa sitä 9-kerrosta mihin me oltiin menossa. Eihän se hissi siis "lukinnu" sitä ysiä ennenku käytiin alempana. Mies paineli ja paineli sitä ja Nea toki katteli mitä se isi siinä tekee ja se aikansa katteli ja huus sitten kovaan ääneen TÖÖT! Ai että me revettiin tyystin kun se tuli niin puun takaa koko tööt-sana :D
Neallahan on tossa kävelytuolissa ratti missä on töötti keskellä ja siinä ollaan sitä sanaa käytetty, että aina kun joku sitä tööttiä painaa niin sen lisäks että se vinkuu niin sanotaan se tööt ääneen. Ja varmaan toisinaan nenää koskettaessa sanotaan tööt, mutta ei kuitenkaan ihan päivittäisessä käytössä se sana. Voi luoja kuinka mä nauroin siinä hississä, ihan vedet valu silmistä ja Neakin räkätti kun me naurettiin niin.
Miten ne lapsen aivot toimiikiin niin :D
 
Ihana mohomahan Nea emoticon

Meillä myös kävellään sohvaa vasten ees taas, muuta uutta eikai oo tullutkaan nyt hetkeen.. Tai no tässä yhtenä päivänä huomasin että hienosti jo vaihtelee tavaraa kädestä toiseen ja pinsettiote sujuu mutta musta tuntuu että on osannut jo pidemmän aikaa, en oo vaan ite tajunnu emoticon emoticon
 
Älä Jenni yhtään oo huolissas T-En liikkumattomuudesta tai siitä et se vaan istuu. Meillä oli ihan sama. Julius oppi istumaan 6 kuisena ja siitä eteenpäin vaan istua tönötti koko ajan. Ei viihtyny yhtään vatsallaan, vaikka osas kääntyä niin ei kääntyny eikä ryömimistä harjotellu missään vaiheessa. Mutta nyt yht äikkiä keksi et istualtaankin voi liikkua ja harjoittelee kovasti konttausta muistutavaa liikkumista eteenpäin. Eli nyt istuma-asennosta laittaa kädet eteen ja nostaa takapuolen ylös ja yrittää potkia jaloilla eteenpäin. Sit taas istahtaa ja leikkii hetken niin ja sit taas eteenpäin. Hassunnäköistä touhua, mut kyllä se vaan pääsee sinne minne haluaa. Ja siis edelleenkään ei halua olla yhtään vatsallaan. Ylöspäin myös yrittää kovasti, kaikkia mahdollisia tukia vasten. Ja kun pääsee seisomaan tukia vasten niin yrittää sivukävelyä. Eli kyllä se sieltä tulee, kaikille omalla tavallaan :) Ja Julius on nyt 8,5 kk eli pari kuukautta hän oli oikein tyytyväinen vaan istuskellen.. Mut yllättävän koville se otti kun kaikkien muiden muksut liikkuu ahkerasti ja tää meidän ukko vaan istu.. Kun ihmiset tietysti sitä vielä kommentoi et ompa sulla helppoa kun ei lapsi YHTÄÄN vielä liiku ja kertoi kuinka millon kenenkin tädin siskon kummin kaiman lapsi jo 6 kuisena tyyliin käveli.. Mutta kaikki ne tosiaan oppii omassa tahdissa :)

Nyt mua on alkanu jännittää et käveleekö poika kun lähden töihin elokuussa..Pidin sitä itsestään selvänä et kyllähän se jo 1v3kk iässä juoksee, mut saa nähdä!! 
 
tööt:D
Meilläkin jotakin vastaavia tilanteita on ollu  ja koko porukka räkättää. Ihania hetkiä omalla porukalla, meidän perhe <3
 
Pulina82  tuo lohdutti uskomattoman paljon! Kun aina tulee sellainen olo että "kaikkien muiden lapset..." ;s Mietinkin, että pitääkö mun vaan "väkisin " koittaa pitää vattallaan :D Joo meillä kans nyt kuukauden verta istuttu ilman tukea ja istuu todella tukevasti, pystyy kurkotella ja kääntyä eikä herjahdakkaan....

On se jännä miten kaikki menee omalla tavallaa ja omaa tahtia; mun pikkuveli käveli kun oli 8kk ja mä kävelin 10kk ikääsenä...

Ja eihän niitä lapsia saisi koskaan "verrata" toisiinsa.... Mutta sellasta se vaan on; aina kattoo mitä "tämän ikäisen pitäisi osata" juttuja :D
 
Mohomaha: Saittepas täälläkin ääneen repeämisen aikaan. Heh... Tööt! XD

Päivitetään nyt tännekkin. Meillä noustaan myös seisomaan tukea vasten ja muutama askelkin on otettu tukea vasten. Istuminen ei kiinnosta täällä, joten sitä ei osata...
 
Meil tän hetken uutusjutut mitä pitää tehä koko ajan on pään pyöritys sivult toiselle (kuten katusutariina oli laittanu videon bookis)
ja sit leikkimaton ottaa mukaasa niin et kääriytyy sen sisää ja näyttää joltaa kilpikonnalt ku matelee lattial :D
Aina ku koittaa laittaa mihin tahansa istumaa ni laittaa jalat tikkusuoriks ku haluis seistä, ei kyl iteksee kuitenka tuen kans viel seiso,
saatika et kävelis tuen kaa niinku summerwinella oli video :)
 
Niinhän sitä sanotaan, että jos ei liiku niin puhuu ja jos ei puhu niin liikkuu. Vauvan kehityksessä siis. Meillä ainakin pitäny ihan paikkansa, nyt vasta kun oppinu liikkuu nii voi vähän jutellakki. Äitin osaa sanoo ihan oikein, mutta en oo ihan varma tietääkö se todella sen merkityksen. Mutta ainakin sängystä herättyään huutelee ÄITI ja välillä kun lähen keittiöstä hakee jotain ja Nea istuu syöttötuolissa olkkarissa niin saattaa kuulua ÄITI.
Koirien nimet meillä on Aada ja Eetu, niin ainakin Eetun osaa sanoo mutta sen tarkotusta nyt ei ainakaan tiedä :D Aadankin oon kuullu, mutta siitä ei voi olla varma onko se jotain muuta höpöttelyä vaan...
Se Tööt oli ainakin ihan oikees merkityksessä :D Mut ei oo sitä tullu sen hissireissun jälkeen.

Meillä myös toi tollanen tanssiminen kun musiikkia, vihellystä, hyräilyä kuuluu jostakin. Pää vispaa puolelta toiselle ja välillä jos sattuu seisomaan niin saattaa polvetkin vähän joustaa tanssimiseen.

Nyt on uutena toi antaminen-ottaminen-leikki eli kun Nealla on kädessä jotain, niin se antaa sen mulle ja mä sanon KIITOS ja annan sen sitten heti takas ja sanon OLE HYVÄ. Sepäs sitten naurattaakin. Ja taas uudestaan. Huomasin tossa, että yritti tätä samaa meiän Eetu-koiran kanssa, eli yritti tunkee omaa puruleluansa Eetun suuhun :D No toki koira sen haluais ottaa, mutta tyhmä äiti kieltää. Kai se vielä joskus kävelee vastaan se purulelu suussa tms :DD
 
Takaisin
Top