uudet taidot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mohomaha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
sama tänään meillä. Äitiinsä on tainnut tyttö tulla "perkele ja mähän osaan tän" - hirveetä raivoomista ja kiljumista toisen ähellys, kun pitäs kääntyä vatsalleen [:D]

Olin laittaa pesukoneeseen tavaraa ja ihmettelin mitä se likka alko noin hysteerisesti huutaa nii siellähän se köllötteli olkkarissa mahallaan täydellisesti (ei ollu sitä toista kättä alla) [:)]

Täällä myös tyttö pyörähti tänä aamuna pari kertaa ympäri, selältä mahalleen, ja minä tietty en ollut näkemässä [:(][:D] Laitoin selälleen lattialle ja puuhailin jotain muuta ja hetken päästä tyttö olikin mahallaan painimassa lelunsa kanssa. Nyt kun olen yrittänyt vahdata että kääntyis uudestaan niin että näkisin niin ei tietenkään enää onnistu [8|]

Meillä löytyi tänään aamulla jalat! [:)] Herttinen sentään, mikä kyylääminen "mitkä noi on... *heiluttelee jalkateriään* ..jumatskuukkeli" [:-][:-] [:D][:D][:D][:D][:D]

Tosi pitkään Jemina on jo kääntynyt mahalta selälleen, mutta alkuviikosta keksi sitten selältä masulleen kääntymisenkin [:)] Kädet on myös täällä löydetty jonkin aikaa sitten ja ne myös löytää tiensä suuhun [:D] Joskus aikoinaan vaunuissa ollessa katteli ihan ihmeissään silmät kierossa käsiään. Katto mua ja sitten käsiä, äitiä ja sitten käsiä sillä ilmeellä, että "Äiti! Mitkä nää on?! Mitä ne tekee tässä?!" [:D] Ääntä on alkanut tulemaan niin mahottomasti. Tuos leikkimatolla ollessaankin kuuluu sellanenkin jokellus ja kiljahtelu että [:D]

Lauantaina Nea oppi mahalta selälleenkin, joten viikonloppu meni sitten ihan vaan pyöriessä mahalle-selälle-mahalle-selälle ja sit olikin noukkiminen ruokapöydän alta kun sinne asti kierinyt [:D]

Täällä tartutaan leluihin.

Ja pari kertaa on kääntynyt selältä mahalleen. Sitten hirvee huuto ku ei tyttö viihdy mahalteen vieläkään yhtään.

Pitää tulla nyt tännekkin kirjoittamaan ku ihmetyttää ihan sairaasti tuo neuvolanlääkärin touhu. Oltiin siis reilu viikko sitten 3kk lääkärintarkastuksessa ja lääkäri määräsi meille fysioterapiaa kun Joona ei kannattele päätään käsistä kohottaessa yhtään, mahallaan ollessaan siis kantaa tosi tukevasti. Nyt sitten käytiin tänään siellä fysioterapiassa ja siellä se täti ei ollut ollenkaan tietoinen mitä lapsen kuuluisi osata tämänikäisenä, sillä oli mukanaan iso kansio mistä luki mitä pitäisi osata. No oli sitten ihan äimänkäkenä että miten on mahdollista ettei kannata sitä päätään selällään yhtään. Toinen juttu mihin se kiinnitti huomiota oli ettei Joona tarttunut leluun ja vienyt sitä suuhunsa, sanoin että kädet on löytyneet vasta viikko sitten, joten eihän sitä voi heti oppia kaikkea, mutta oli vahvasti sitä mieltä että pitää jo tuon ikäisenä osata. Mä en oikeesti käsitä mihin on mennyt ajatus että jokainen lapsi on yksilö ja kehittyy omaa tahtiaan. Oon ihan raivona niinkun tekstistä varmaan huomaa[:@]. Nyt sitten jäi fysioterapeutti pähkäilemään ja konsultoimaan jotain vauvajumpparia asiasta ja soittaa sitten mulle jatkoista. Kotiin tullessani huomasin että siinä neuvolakortin takaosassa on se taulukko jossa tuo pään pitäisi nousta 2-4kk ja tarttua esineeseen 3-5 kk välillä eli mihinkähän tässä nyt on kiire. Joonalla siis ikää nyt 3kk14pvä tänään.

Niin kun tonne Vauvan tuoksua-osioon kirjotin, meillä naurettiin tänään ihan kunnolla, ei voinut enää erehtyä tai miettiä että olikohan se naurua vai ei, sen verran pitkään neiti hekotteli[:)] 

Ja kaikki asiat mitkä käden tielle osuu, menee suuhun[:D]

Jemina kans nauro tänään ekan kerran ääneen!! Ei oo koskaan ennen ääneen nauranu ja oli kyllä sellastakin hekotusta et ei oo tosi!! [:D] Ja sitä kesti PITKÄÄN! Jemina oli kylvyssä ja siinä välissä kun Jemina nauraa käkätti niin mä ehdin juosta olkkarista kylppäriin kattomaan ja sen jälkeen takas olkkariin hakemaan puhelin ja soittaa äitille et sekin puhelimen välityksellä kuulee ja takas kylppäriin puhelimen kanssa ja silti äitikin viel ehti kuulla hyvät pätkät [:D] Oli kyllä niin koomista [:D] Mamilla meinas tulla ihan itku silmään kun toinen nauro niin ihanasti [:)]

toi nelos-pätkä on ihan mahtava! joskus aiemminki oon kippuras nauranu tolle[:D][:D] meil tuli tos pari pv sitte ensimmäinen ha-ha-nauru. ei siitä kuitenkaan innostunu vielä enempää kokeileen, kiljuminen ja hihkuminen on viel parasta [:)]

nois käyristä yms. tuli mieleen kun kaverin tytöstä oli sanottu(oisko ollu 4-v) neuvolassa et tää on ylipainonen tää tyttö. Sit selvis et terkkari oli mitannu pituuden ihan vituralleen[:@] mulla on tää sama terkkari ja oon kuullu tält kaverilt kaikkee sen muitaki sössimisiä niin suhtaudun erittäin varauksella kaikkeen sen sanomaan... noi käyrät ja mitä kuuluu missäki iässä tehä-jutut on niin tulkinnanvarasia, ei sais niit ottaa liialla vakavuudella. mun mielestä siis[;)]

off topic: löytyykö jostai netistä niit kasvukäyriä minkä mukaan ne neuvolassa kattoo kui vauva kasvaa? En nyt sillä et alkaisin hulluna seuraamaan meneekö meidän muksu niiden mukaan mut ihan mielenkiinnosta et minkäikäsenä noin on minkäkin kokonen. Meiksin googletustaidot ei riitä...

[:D] Kai tääkin jokin uusi taito on... [:D]
Säikäytti ainakin äidin.

Netta KILJUI eilen kaksi kertaa 10 kk vanhalle serkkutytölleen. [:D]
Mä oikeesti vähän säikähdin kun en nähnyt tytön ilmettä (oli mun sylissä). Mutta ilme oli kuulemma sellainen "komentava"... [:D]

meidän neiti on kääntyny tasan kerran vattalta selälleen ja selältä vattallee..nyt ku se on tajunnu sen ni ei se enää jaksa yrittää vaan köllii vaan [:D] sit kun makaa ni jos käsistä nostaa ni menee ihan jäykäks ja nousee suoraan seisoon..seisookin sit niin tomerana ettei tartte ku vähä tukee ni pysyy pystyssä pidemmän aikaa [:)]

Meillä sama ^^ ja silläpä saatiin se lähete neuvolalääkäristä fysioterapiaan ylijäntevyyden vuoksi. Fysioterapeutti oli sitä mieltä, että ei nyt kovin kovin "epänormaali" mutta selvästi jäntevyyttä lihaksissa ja niitä pitäis nyt vetreyttää ahkeralla jumpalla ja näytti monia asentoja missä pitäis kantaa vastaliikkeen vuoksi. Ja että mahalleen mieluiten lattialle.. 

tääl neiti on kans jäntevä jonka takia käydää fysioterapias kerran viikkoon.juurikin venytellä ahkerasti.kädet on hieman jäykät.mahalte ei viihdy ollenkaa..mut jospa tuost fysioterapiaast on hyötyä.

en mä tiänny et vauva voi olla ylijäntevä[:-][8|] luulin vaan et paha jos ei kunnolla oo jäntevä... taas pikku pirulainen päässä muistuttaa että on ihmisistä ennenki ihan kelpoja tullu vaik ei oo vauvojen fyysistä kehitystä juurkaan seurattu[;)]
meillä on pikkumies oppinu ihan itte heiluttamaan helistintä[:D] niin symppis ku toinen paukuttaa hirveellä vimmalla! Sit taas kääntyminen ei oikein ota tulta alleen, pari kertaa kääntys pari viikkoa sitten mut sit ei sen enempää oo kiinnostanu se homma...

Meillä tänään vasta eka kertaa kannatteli päätään käsistä nostettaessa[:)] Vielä eilen kun kokeilin niin pää vaan roikku[:D]

Takaisin