uudet taidot

Nea keksi 3kk ylläritaidon! Se yritti siepata setänsä kelta/oranssia suomileijonaa t-paidasta itelleen. Se tuijotteli ensin pitkän aikaa kuvaa, laitto käden eteenpäin ja hamusi kuvaa kädellään. Sit kosketteli paitaa ja ilme oli ihan että "wauuuu tän mä haluan omaks". Sitten se nappas monesti siitä paidasta kiinni ja veti sitä itteensä päin <3 Yritin pyytää tytön sedältä että jättäis sen paidan nyt meille mutta jostain kumman syystä se ei suostunu [:D][:D]
 
Meillä naurettiin ekan kerran ääneen lauantaina. [:D] Käheä miehen nauru, joka sai iskän ja äidinkin repeilemään.
 
Meillä kans kun peiliin kattotahan niin Turo-Eemil naureskelee kovasti, mutta mun mielestä ei vielä hoksaa kattoa ittiänsä,
vaan kattoo peilin kautta muhun.[:D][:D]

Meillä kans hymyillään ääneen, mutta ei voi vielä sanoa, että naurettaisiin ääneen. Mutta hilkulla on[:)][:)]
Sitä odotankin innolla, että poika osaa ääneen nauraaa. Se on maailman suloisinta kuunneltavaa<3
 
Täällä käännytin eilen ensimmäistä kertaa vattalta selälleen lattialla. Ja nauraa joka päivä ääneen. Ainakun minä nauran niin Lucakin alkaa nauramaan[:)] Luca tykkää jos kutittaa rinnan kohalta tai puhaltelee ihoon. Ai, että voisin vaikka kuunella tuota naurua monta päivää.
 
Meillä myös päätä kannatellaan tosi hyvin jo ! Ja lelut kiinnostavat tosi kovasti, varsinkin sellaiset lelut joista tulee ääni[:D][:)]
 
meillä löydettin selkeesti jalat. Näytin lelukaaren kanssa, miten niillä jaloilla voi potkia ja hetkeä myöhemmin likka katsoi minua, katsoi jalkojaan, nosti, tähtäsi, potkaisi, ja vilkaisu minuun menikö hyvin. Ja tätä siis monen minuutin ajana ja tänään aamulla näytettiin iskällekin [:)]

Peilistä on oma naama löydetty ja täällä myös käydään vaipanvaihdon jälkeen kurkkimassa..

Ja naurua on nyt tullut parin viikon ajan [:)]
 
VIIMEIN alkaa viihtyä hetkiä leikkimatolla kun on alkanut tarttumaan siinä roikkuviin leluihin. Ja tänään aamulla vaatteitten vaihdon yhteydes istu mun sylis, mul oli sellaset collage housut jalas ni toooosi pitkään piti oikeen asenteella niitä tunnustella --katto kättää ja silitteli ja koitti ottaa housuista kiinni <3 
 
Jossai ketjus oli tosta vasen kätisyydestä juttua, niin kiinnitin huomioo tähän meilläkin. Ja tosiaan tyttö tekee mielummin vasemmalla kun oikeella. Siirsin tos lelukaaressakin vasemmalta sen lempilelun oikeelle puolen ja sen jälkeen ei lelu enää kiinnostanu. Siirsin sit takas sen vasemmalle... Ja sängys sama juttu, vasemmalla tartutaan ja silitellään pehmoleluihin, oikeelle hädin tuskin vilkastaan mitä siellä on. Vaik eihän tuon oo väliä kumpi kätinen tulee, mut jännä juttu! 
 
meillä ollaan hymyilty kuukauden ikäsestä, peili keksittii muutama viikko sitten, leluihin ollaa tartuttu jo kuukauden päivät ja naureltu varmaa yhtä kauan. mutta mahalleen ei ole suostunu kääntyä vaikka kova on yritys. :)
 
Eilen käännyttiin ensimmäisen kerran selältä vatsalle. Tänään toisen kerran [:D].
Selällä ollessa potkitaan jaloilla lattiaa ja minua ja siten liikutaan selällä.
Käsillä otetaan kiinni mm. hiuksista, vaatteista ja tänään yritti ottaa tuttia sylistään käteen.
Käsia tutkitaan muutenkin tarkkaan ja sormia.

Syvyysnäkö (tai taju että jokin on nyt lähellä) on selkeästi parantunut, eli rupeaa räpyttelemään silmiä kun tulee ihan liki.

Juttelee puhelimessa [;)], luuri vaan korvaan ja poika jokeltelee [:D].
 
Vauvajumpan alkamisen kunniaksi tyttö kääntyi tällä viikolla vatsalta selälleen. Ite laitoin just kenkiä jalkaan, joten en nähnyt. [:)] Seuraavaa kertaa odotellessa!
 
meillä on jääny toi selältä mahalleen harjottelu kokonaan...joku kuukausi sitten poika oli monesti kääntymässä ja harjotteli koko ajan,vaan nyt ei mitään...no jospa se vielä honais sen taas,kovasti yritetään ainakin auttaa[:D]
 
Hirmusen paljon teidän mukelot osaa jo asioita. Miten musta tuntuu, että pikku-ukko ei ossoo mittään...
 
No, kädet on kyllä jo löytyny, suussa melkein koko ajan. Pikkusen jo helistintä heilutellaan. Istumaan kampee ihteesä koko ajan, jos vähän takakenossa sylissä pidetään, ja sitterissä sama homma. Mutta jos lattialla on selällään, nii ei vielä yritäkkään kääntyä...
 
*mimosa*85: te ette suinkaan ole ainuita! Mustakin tuntuu, ettei täällä juuri mitään osata.. Ronilla ei ole kans minkäänlaista kiinnostusta kääntyilyyn! Välillä oon sitä kylelleen laittanu josta sitten kellahtanut takaisin selälleen, kerran vahingossa kylläkin meidän sängys kellahti turvalleen! [:)] Vähän yrittää tarttua leluihin.. Istumaan yrittää myös kammeta sylissä ja sitterissä! 
 
Joskus alle kk:n ikäisenä pari kertaa, luultavasti vahingossa, poika pyörähti mahalta selälleen. Toisella kerralla säikähin, kun oli parisängyssä, ja löysin pojan siitä ihan reunalta... Kauheeta jos se ois puonnu!!! [:(] Sitten oli omassa sängyssään ja olin laittanu mahalleen nukkumaan, menin sitten J:tä sieltä pois ottamaan nii tämä oli siellä selällään!
 
Taatu, eiköhän ne meidän vaavit kerkee vielä lähtee liikkumaan myöhemminkin. Keritään monta kertaa perässä juosta! [:D] 
 
meillä on nyt ruvettu tarttumaan ihan kaikkeen kiinni kädellä,ja sit eiku suuhun..oli sit paita,lelu tms..muutenkin helistimet sun muut pysyy kyllä tosi hyvin kädessä[:)]vielä ootetaan sitä kääntymistä[:D] ja sit on alkanu oppia että kun ollaan mahallaan niin nostaa päätään ylöspäin..ennen kun on pitäny päätään siellä lattian rajassa[:)]
 
Meillä ei ole mitään kiinnostusta kääntymiseen[:D] Kerran kääntyi kk sitten kyljelleen ja joskus muksahtanut vahingossa selältä vatsalleen kun hihkunut. Yöllä välillä kääntyy meidän sängyssä vatsalleen kun sänky viettää. Mutta itse herra kääntää vaan päätä jos yrittää saada kiinnostumaan kääntymiseen[:D]
Muutaman kerran on saanut jo kunnolla lelusta kiinni ja kovasti yrittää ottaa kaikesta. Ihan selvästi tajunnut omistavansa kädet[:D]!
 
Meillä käännyttiin tänään ekaa kertaa ihan täydellisesti selältä mahalle lattialla peiton päällä[:)] Lauantaina kääntyi tosiaan jo pöydällä ja pelästytti mut, kun oli tehnyt sen juuri kun selkäni käänsin! Mutta silloin jäi vielä käsi hassusti alle, nyt sai kädenkin ihan itse sieltä alta pois ja ihmeissään tapitti sitten mahallaan pää tomerasti pystyssä[:D] Hassu! Aiemmin on kääntyillyt vauhdikkaasti sohvalla, kun viettää alaspäin.

Ja tosiaan viime viikolla oppi syömään viimein sitä tuttia...

Ja tarttuu kyllä jo satunnaisesti esineisiin jos kohdalle sattuu, leikkimatollakin on onnistunut tarttumaan kaaresta roikkuvaan muumiin[:)] Kattelee myös tosi kiinnostuneen kaikkia kivoja kuvia ja kirjoja ja heiluttaa käsiä ja jalkoja ja hihkuu innoissaan mobilen alla ja leikkimatolla, kun äiti heiluttelee helistintä[:D]

Ja nyt on alkanut myös sylissä kammeta itseään istuvaan asentoon.
 
Pitääkin kiinnittää huomita tuohon vasemman ja oikean käden käyttöön. En ole edes hoksannut kattoa...

Meilläkään ei kääntymisestä tietoakaan[:D] Meidän Turo-Eemil on niin mukavuuden haluinen ja kun selällä on ihana olla, niin mihinkäs siitä kääntyilemään[:D][:D]

Peilistä löytyy nyt oma nassu! EI enään katota äitiä[:D]


Niin ja meillä kans tartutaan jo aika paljon leluihin ja sitte suuhun! Ja nyrkit ne vastaa ihanaa syötävää onki!
 
Takaisin
Top