uudelleensynnyttäjät

Ei mulla tällaista ollut kyllä ekan kanssa! Nytkin istun pitkät päällä, villasukat, villatakki ja villahuopaan kääriytyneenä ja silti palelee! Googlasin ja kun näkyi monta keskustelua "raskaana ja palelen", niin varmistui epäilyni tämän olevan osa tätä raskautta.. Ekassa raskaudessa olin NIIN tunteet kauhean pinnassa, että jouduin ihan sen takia olemaan pari päivää pois työstäkin, en pystynyt olemaan suunnilleen hetkeäkään itkemättä..että kaikkea tämä tila näköjään teettää.. Nyt oon ihmetellyt, kun ei oo yhtään tehnyt herkkuja mieli, ja minä kun olen sellainen suklaahirmu.. Hyvä näin, toivon mukaan tämä "oire" jatkuu piiiitkään! :D Viime raskauden loppupuolella luin jostain, että paljon sokeria sisältävä ruokavalio altistaa raskausmyrkytykselle, eli jos nyt tällä kertaa ei saataisi sitä riesaksi!
 
Täälä on vähän hätäisiä vanhempia, me kun ei ehkäisyä käytetty ollenkaan esikoisen syntymän jälkeen.

Tosin meillä on taustalla 3 vuotta yritystä, 4 keskenmenoa ja vihdoin syntyi 3.8.12 tyttö. Plussasin eilen, ja raskautta olen epäillyt jo pidemmän aikaa kun menkkoja ei näkynyt mutta eka testi näytti negaa jonka tein viikko sitten. Nyt oli selvä +. Menkoista laskettuna LA olisi siis 29.9, että saas nyt sitten nähdä tuleeko vain vuosi ikäeroa. Likan LA kyllä oli 17.8, mutta syntyi 2 viikkoa aikasemmin. 
 
Toista lasta odotellaan, esikoinen täyttää parin viikon päästä jo kaksi vuotta. Iso tyttö. :)
Esikoista odottaessa pahoinvointia ja väsymystä/unettomuutta oli välillä niin paljon että useamman kerran olin saikulla. Pahoinvointi helpotti puolen välin aikoihin mutta unettomuus sitten vaivasikin loppuun asti, varsinkin kun loppua kohden itse olikin jo niin iso ettei hyvää nukkumisasentoa löytänyt millään, ainkaan pitkäksi aikaa kun paikat puutu nopeasti.
Muuten odotus meni mukavasti loppuun asti.
Paria viikkoa ennen laskettua aikaa varattiin aika käynnistykseen kun epäilivät, että vauva kasvaa niin isoksi. Käynnistystä ja laskettua aikaa edeltävänä iltana alkoikin supistukset mutta sairaalaan päästyä sitten ehtivät lähes loppua. Jäin sairaalaan seurantaan yön yli.
Seuraavana aamuna sitten alettiin käynnistelemään ja samana iltana meille syntyikin kaunis tytär.
Toisen asteen repeämä taisi tulla mutta siitä en tiennyt tuon taivaallista, ennen kuin seuraavana aamuna kun kävelemään aloin. :D Pari kolme viikkoa olin hieman kipeänä mutta suht normaalisti pysytin olemaan ja elämään.
Mitään pelkoja ei jäänyt, positiivisin ja avoimin mielin lähdin tähänkin raskauteen. Ainoa asia minkä olen mielessäni suunnitellut, on se että epiduraalin otan tässäkin synnytyksessä! :D
 
Moikka :) ei nyt liity hirveästi aikaisempiin vastauksiin tämä juttu mutta haluisin kysyä/pyytää apua. Minulta löytyy maailman suloisin 1,4v poika. Nyt ehkä kuukausi sitten aloittanut äidin lyömisen ja äidin tukan repimisen. Poika ei ole vihainen tai pettynyt tätä tehdessään vaan kokee tämän lähinnä huvittavana. Onko kokemuksia? Olen suht tiukka ja johdonmukainen äiti eikä meillä mikään ole muuttunut nyt lähi aikoina paitsi että olen tullut raskaaksi. Poika on erittäin tunteikas ja tietää mitä tahtoo sekä 3kk asti saanut näitä affektikramppeja väsyneenä.
 
Täällä kans uudelleensynnyttäjä. Esikoinen nyt 1v1kk ja viikkoja kasassa nyt 15+5. Esikoisen synnytys käynnistyi lapsivesien menolla ja edistyi 8cm asti, kunnes sydänäänet heikkeni niin paljon, että piti lähteä kiireelliseen sektioon. Pahinta synnytyksessä oli sektion jälkeiset kivut, jotka oli niin kamalat, että itkin sairaalassa kun sattui pelkkä paikallaan olokin :/ Kivut onneks helpottui jo 5 päivän päästä huomattavasti.

Tulevassa synnytyksessä jännittää tuon arven kestäminen synnytyssupistukset, kun edellisestä sektiosta on niin lyhyt aika. Kätilön mielestä todennäköisesti kumminkin lähdetään alatiesynnytykseen, mutten tiedä uskallanko lähteä siihen, jos pelkään jokaisella supistuksella, että kohtu repeää. Ja varsinkin kun tulee ponnistusvaihe. Miten uskallan ponnistaa täysillä jos pelkään, että arpi repeää? :/
 
Nobe... toivottavasti oot jo saanut jostain keskustelu apua tohon repimiseen ja lyömiseen..
Vaikuttaa siltä että teet ihan oikeen jos kiellät johdonmukaisesti.
Mulla on joskus ollut jollain muksulla tota lyömistä (en kyllä millään muista kenellä)
Mut sen muistan että se loppui kun otti käsistä kiinni reippaasti (ei siis väkivalloin mutta napakasti) Katsoi suoraan silmiin ja sanoi tiukasti EI! Äitiin sattuu!
Onko tilanne jo hellittänyt vai jatkuuko vielä?

Enkä ole varma olenko tähän ketjuun jo ilmoittautunut, mulla on siis kuudennen lapsen odotus meneillään, vanhin on 17 seuraava 16 kaksoset täyttää kesällä 13 ja nuorin elokuussa 8.  Vanhimmilla lapsilla on sama isä ja tällä tulevalla on sitten eri.
 
Heippa!

Viikot lentää tässä tokassa raskaudessa niin uskomattomalla vauhdilla, etten ole huomannut tällä kertaa tulla tänne kirjoittamaan. Nyt mennään viikkoa 18 +3. Esikoispoika on syntynyt 19.9.11 ja nyt LA 12.9, joten melko tarkkaan taitaa tulla tuo 2 vuotta ikäeroksi. Lapsiparat saa sitten aina yhteissynttärit. :D

Oletteko muut huomanneet eroja nyt näissä seuraavissa raskauksissa ihka ensimmäiseen raskauteen verrattuna? Musta ainakin tuntuu että merkittävin on tuo ajan kuluminen ihan eri tavalla. Viime raskaudessa tiesin jatkuvasti tarkalleen mitä viikkoa ja päivää eletään ja montako päivää on seuraavaan neuvolaan tai ultraan. Nyt tuntuu etten välillä muista ollenkaan että olen edes raskaana (eikä sen puolin miehenikään, joka ekassa raskaudessa oli jatkuvasti masua silittelemässä). Onneksi pikkuinen on jo jonkin aikaa antanut potkuja ja muistutellut itse itsestään. Tietysti kiristyvä vyötärönauha on aika tehokas muistuttaja myös.
 
heips... täällä kans uudelleensynnyttäjä... esikois poika täytti kaks helmikuussa ja nyt toisen LA ois 11.9... 25 päivä ois ultra ja varmaan kysellään sukupuolta :Heartred...

Joo tää aika on kyl menny tosi nopeesti enkä ole kauheesti tänne foorumille kerenny kattelemaan...

Ensimmäinen raskaus meni tosi hyvin ja synnytyskin meni hyvin ilokaasun voimin kun en epidruaalia loppujenlopuksi kerennyt saamaan...

Tää toinen raskaus on tähän asti mennyt tosi hyvin hyvin ilman mitään oireita ja semmosia... ainoo et todettiin raskausajandiabeetes.... mut ei noi arvot mitenkää ole heitellyt nytte sokerirasituksen jälkeen...
 
:) Minulla taasen tuo kiinalainen syntymäkartta heitti heti toisen lapsen kohdalla häränpyllyä, mutta mukavahan siitä on aina sukupuolta arvailla!
Mutta sitten vähän toiseen aiheeseen. Onko jollakin toisella uudestisynnyttäjällä jäänyt "linea negra" ilmaantumatta, vaikka aikaisemmissa raskauksissa se olisi näkynyt..? MInä ihmettelen täällä kovasti, kun aikasemmissa kolmessa raskaudessa viiva on ilmestynyt jo hyvissä ajoin, ja nyt ei näy mitään... viikkoja 19+6. Tai onko jollakin ilmantunut viiva vasta myöhemmin?
Muutoinhan tuolla ei nyt niin väliä ole, mutta tietysti tämä sukupuoliasia mietityttää, kolme poikaa kun on ennestään..
 
Mulla ekassa raskaudessa oli hyvin selvä ja nyt jostain syystä ei ole ilmestynyt. Molemmat poikia.
 
Milloinkas sulla My Little on ultra? Todennäköisyydethän alkaa kyllä olla sun puolellas sikäli että jos kolme poikaa jo on, niin eiköhän sitten se tyttökin sieltä jo tule. Täällä on peukut pystyssä!
 
Mulla on ultra 8.5... jännittää :) Silloinhan se selviää! Tosin joku tutkimus väittää, että mitä useampi poika/tyttö on jo ennestään, sitä todennäköisemmin syntyy samaa sukupuolta edelleen, mutta lapsiahan tässä saadaan, ei tyttöjä tai poikia :) Mutta olisihan se yllätys jos vaikka pieni prinsessa sieltä saapuisi, tämä kun jää meidän viimeiseksi "iltatähdeksi"
 
Voihan tuokin pitää paikkansa. Mutta kai iän lisääntyessä jostain syystä myös mahikset saada tyttöjä lisääntyy. Jostain ainakin olen niin kuullut. Itselläni on kaksi pikkusiskoa ja isoveli, joten meillä tuo 3+1 on ollut todellisuutta, vaikkakin toisin päin. Ja aivan niin, lapsia tosiaan saadaan. Jännitän silti myös teidän ultraa. :D
 
Hei!

Pakko kysyä miten te ratkaisette vaunuasian jos kotona entuudestaan ei niin itsenäisesti kävelevä pienokainen?? Meidän esikoinen tulee olemaan 2v vauvan syntyessä, eikä varmaan jaksa aina seisomalaudalla olla tai kävellä nätisti vieressä.
Tuplarattaat ovat tosi raskaat enkä halua peräkkäin istuttavia vaunuja kun esikoinen ainakin oli sellainen tiirailija ja veti kilarit heti jos ei nähnyt maisemia kunnolla :) Eli sääliksi kävisi sitä rattaiden alla istuvaa :)
 
Pumpulipallo : osta se seisomalauta, ja sit rengasliina. Rengasliina on helppo tapa kantaa lasta ja nopea pukee päälle. 2 vuotiasta jaksaa hyvin kantaa siinä.

Ja mulla on muuten se ruskea viiva jääny tulematta. Mulla siis 5 poikaa edellisen miehen kanssa ja nyt on mies vaihtunut ja toivon kyllä ihan tosissaan sitä tyttöä. Edellisessä ultrassa lääkäri arveli vaan että voi olla tyttö ja voi olla poika, saattoi näkyä pippeli mut kiveksiä ei ja ei se mikä siinä näkyi kuulemma välttämättä ollut pippeli... huoh.
Mutta sit on viel muutama juttu mitkä on eri lailla kun edellisissä raskauksissa. Kokoliha ällöttää. meni monta viikkoa kun en syönyt sitä ollenkaan. Kohtu on levinnyt kylkiin , siis sivuille niin että alimmaiset kylkiluut meinaa pakahtua siihen paineen tunteeseen.

Tosta kiinalaisesta kalenterista: Jos on syntynyt heinäkuussa niin omaan ikään siis lisätään 1 vuosi? Ja se toinen on hedelmöittymiskuukausi, ei syntymäkuukausi? ja onko se mun ikä siis hedelmöityshetkellä?
 
Ilmeisesti joo, hedelmöityshetkellä. Näin arvelisin. Tosin jos ultraan on uskominen, niin mun kohdalla osoittautui huuhaaksi. Tyttö tulossa! :Heartred Meinaatteko kuudes mennä 4d ultraan?

Pumpulipallo: mä HIMOITSEN Bugaboo donkey duo rattaita. Ne kun ei oo juuri yksittäistä leveämpiä. Mutta niiden hinta on kyllä tosi mahdoton. Mulla epäilys päällekäinistuttavia kohtaan kohdistuu siihen että en varmaan jaksaisi joka kerta sulloa lasta sinne alaosastolle, kun jo nyt ärsyttää ottaa sieltä alahyllyltä edes tavaroita. Tänään eräs äiti puistossa tarjosi omia päällekäin istuttavia rattaitaan ilmaiseksi, ja silti jäin empimään.

Kantoliinan mäkin ostin nyt ja aattelin alkaa treenailemaan tolla isommalla sen käyttöä.
 
Vilma: nuo Bugaboot ovat todella hienot!! Olen niitä ihastellut jo kauemmin, mutta ei anna meidän budjetti periksi vaikka miten säästäisi :)

Olen tässä tätä nyt pähkäillyt ja myös ahdistunut ajatuksesta, että kahueasti pitäisi rompetta taas hankkia vauvan tullessa joten kallistun siihen, että pidämme vanhat yhdistelmät jossa kova koppa. Ostetaan niihin seisomalauta ja sitten kehitetään tämänlainen istuin:
http://www.lauranlastentarvike.fi/Sisaristuin-yhdistelmaevaunuihin

Kesäksi hankimme kuitenkin matkoja varten käytetyt matkarattaat joita voidaan sitten tarpeen tullen käyttää syksyllä jos ollaan koko perheen voimin liikkeellä.

Kuudes: Meillä on ergon kantoreppu jossa ajattelin molempia kantaa vähän vuorotellen. Tuossa kantorepussa vähän sama kuin päällekkäin istuttavissa sisarusrattaissa, että esikoinen ei viihdy selkäpuolella vaan tahtoo katsella maisemia eteenpäin..
 
Täälläkin on uudelleen synnyttäjä ja La ois siinä samoihin aikoihin mun eskarin kanssa 10.1.14.Eka neuvola on tänkuun lopussa ja saa nähdä pääsenkö ekaan ultraan aikaisemmin kun mut on luokiteltu spesiaali tapaukseksi eskari on 4kk ja kiirreelisel sektiolla syntynyt vko:34 raskausmyrkytyksen takia.

Päivä kerrallaan mennään,mutta jännittää ois kiva kun tulisi toinnenkin. :happy093
 
Meillä tulee ikäeroa 2,5v ja oon pähkäillyt pähkäilemistäni, että hankitaanko tuplat vai ei, selvittäiskö pelkällä seisomalaudalla vai ei, mut TÄLLÄ hetkellä meillä on ennakkotilaus vetämässä Bumbleride Indie Twin-rattaisiin, joihin kova kantokoppa sitten vauvalle. Edullisemmat olis ollut Ora Land-tuplat, mutta kun työnsin tässä yks päivä meiän 11,5kg esikoista meidän yhdistelmillä, joilla painoa pelkkinä rattaina n.17kg, aattelin, että olis hyvä, jos rattaat ei sitten olis ainakaan painavammat, kun on toinenkin lapsi kyydissä. JA ne kääntyvät isot etupyörät.. Erikseen säätyvät jalkatuet ja erilliset kuomut.. Osamaksulla kun saa maksaa, ei muuten olis mitään mahiksia ostaa ylipäätään, maksaa sitten heti siitä ekasta ä-pvrahasta pois kunnon summan, se kun on parempi kuin ne seuraavat..

Hannatuuli - esikoistytär 04/11, l.a 29.9...
 
Takaisin
Top