Moikka kaikille!
Kattelin että teillä on jo paljon tapahtunut, ootte mua paljon pidemmällä! Tsemppiä kaikille oikein kovasti!!
Onnellisena aamulla plussasin ja menin herättämään ukkosen tikkua näyttäen. Olin aavistellut asiaa, kun perjantaina viime viikolla sain jonkun ihme itkukohtauksen ja samoin parina seuraavana päivänä mitättömästä syystä. Muita oireita ei ole nyt ollut. Viikkojakin tosin vasta vaatimattomat 4+5 :) la siis 26.9.
Ikäeroa pikkuisille tulee näin ollen 2,5v, mikä tuntuu ihan kivalta.
Ekassa raskaudessa eka raskausoireeni oli jännä: aamulla sängyssä noustessani istumaan rintojen "laskeutuessa" sattui se niin kovasti, että tarrasin molemmin käsin niihin kiinni :D arvasin, että sen täytyi johtua raskaudesta! Aloin kivun takia käyttämään sitten myös öisin rintsikoita.. Testi näytti heiveröistä plussaa muutaman päivän kuluttua.
Tänään menkkojen ollessa myöhässä 4-6 päivää, näytti testi vahvaa plussaa jo 17 sekunnin kohdalla!! Olipahan selvä vastaus :) :)
Eka synnytys käynnistettiin 40+4 mun kohtalaisen raskausmyrkytyksen - ja mun toiveiden - vuoksi niillä kohdunsuuta pehmentävillä tableteilla. Luulin selkäkipuja huonosta makuuasennosta johtuvaksi.. Ihmettelin hurjia "ilmavaivakipuja", jotka tuli säännöllisin välein.. Että en kyllä tunnistanut niitä kumpaakaan supistuskivuiksi!! Klo 14 mulle siis laitettiin eka tbl, klo 18 toinen ja klo 19 aikaan alkoi säännölliset "ilmavaivakivut", jotka pikkuhiljaa tajusin synnytyskivuiksi, kun useamman lapsen synnyttäneen ystäväni kanssa puhelimessa jutellessani, hän sanoi: kyllä sulla nyt on synnytys alkanut! Puhisinkohan siihen malliin?? Tyttäremme syntyi sitten aamuyöstä klo 04.07 12min ponnistusvaiheen jälkeen. Jo synnytyksen aikana ajattelin, että haluan kokea sen uudelleen! :) traumaa ei siis jäänyt. Epiduraalin sain siinä klassisessa (??) 2,5cm auki-vaiheessa klo 01 aikaan, ja toinen klo 01.30, kun eka ei alkanut vaikuttaa. Sen jälkeen pystyttiin lepäämään koko sakki. Mukaan ukkosen lisäksi olin pyytänyt fysioterapeuttiystäväni, mikä oli kyllä ihan huippujuttu, supistukseni kun jäytivät selkääni (vatsan puolella ei tuntunut mitään), niin hän hieroi selkääni minun ollessa kyljellään. Sängyssä jouduin siis koko ajan olemaan klo 22.30-> kun vauvan sydänääniä jouduttiin seurailemaan sillä päähänsä ruuvatulla piuhalla (scalp??).. Mies sitten hoiti kasvopuoltani ja sai liian kovasta ilokasuttelusta seuranneet oksennukset käsilleen :/
Jotenka tänään ukkonen jo kysyikin, meinaanko pyytää tuon ystäväni jälleen mukaan :)
Neuvolaan jo soittelin ja aika varattiin kuukauden päähän, 20.2. Odottavan aika on pitkä, vaikka eipä siellä mitään erikoista ekalla kertaa vielä, doppleriakaan ei tuossa vaiheessa vielä kuulema käytä. Mutta kuitenkin.. Tuntee homman etenevän!