Uudelleenraskautuneet

Mä oisin ehkä voinu harkitakkin meneväni siihen testiin, muttei se törppö th perustellu mitenkään miks mun sinne tarvis mennä ja se esittikin koko asian tosi ikävästi! Siltä lääkäriltä vielä kysyin, että voiko klamydia muka olla kolme vuotta piilevänä jommassa kummassa meistä ja se sano että ei voi. Jarkkokin oli puhunu leirillä jonkun kurssikaverin kanssa tosta klamydia-jutusta ja se kaveri on Helsingistä kotoisin ja sillä on kolme lasta ja joka raskaudessa sen vaimo on joutunu käymään sukupuolitauti testeissä. Ymmärrän, mut onhan se ihan eri asia joutuuko siinä testissä käymään kaikki vai joku joka ei nyt vaan miellytä sitä terveydenhoitajaa.. Odotan nyt siis ainakin sitä seuraavaa neuvolaa ja jos se oma th kehottaa mua vielä menemään siihen testiin niin sit meen. Muuten taidan skipata.

Mä olen myös joutunu kahdesti klamydiatesteihin saman miehen aikana. Ekalla kerralla se liitty ehkäsyn alotukseen ja toisella sitten raskauteen. Ehkä ne kerää jotain tilastoja :D

Mainitaan nyt vaikka tänne, että uus äitiyspakkaus on kyllä kaamee! Mä en sieltä ees huolis kun sellasen vihreet potkuhousut ja sellaset omenakuosiset potkuhousut myös. Mutta eipähän tarvii huolia kun ei oo vauvaakaan tulossa :D Btw näin unta viime yönä, että päätettiin alkaa yrittää ja siinä samassa tunsin jo ekat potkut :D Et siel asuttiinki jo

Ihan ensiks Pulinalle ihan hirveesti onnea emoticon

Jotenki ihanaa seurata täältä muitten raskausfiiliksiä, itellä meni lievä vauvakuume hyvin nopeasti syksyllä ohi mutta hassusti sitä välillä muistelee kaiholla raskausaikaa vaikka siitä en kauheesti nauttinutkaan. Varsinkin nyt kun muistelee kuin vuosi sitten oli niin tosi raskaana emoticon

Noista testeistä, muistaakseni mullakin testattiin ihan rutiininomasesti jotain silloin alkuraskauden aikana kun otettiin jotain verikokeita.

mullekin tehtiin niitä klamydia testejä verikokeitten yhteydessä ja oli kuulemma ihan normaalia..vaikka kyllähän se vähän oudolta tuntu...
Piti kommentoida tota Mohomahan kommenttia tosta äippäpaketista..Mä tykkäsin! Ihan nättejä vaatteita :)

Tänään on Hyvä Päivä!

Olen lottovoittaja ( ei tullut ihan päävoittoa, mutta 13,20€ kuitenkin joten saa onnitella! ) emoticon , synttärisankari, ulkona on aivan mahtava ilma ja olo eiollenkaanahdastaitukala, joten tänään on oltava hyvä päivä! Tuli tuossa mieleen, että oliskohan tää pikku-ukko nyt kääntynyt pää alaspäin(?) kun on niin paljon helpompi olla ja hengittää... Sitten vielä äitini itketti mua heti aamutuimaan viestillä: "Kiitos lapseni yhteisestä, ihanasta 35 vuoden matkasta. -Äiti"

Neljän maissa pitäis lähteä juhlimaan kummityttöä ( täytti eilen 2v) ja siskoaan (1v). Ostin kummitytölle nuken syöttötuolin ja pikkusiskolle sitten oman nuken, niin ei tule tytöillä riitaa enää. Ne pitäis vielä paketoida-onneks on neliskanttiset paketit. Mun hermot kun tunnetusti ei kestä minkään valtakunnan paketoimisia... Ilta vissiin hurahtaa tv:n ääressä vaalivalvojaisten merkeissä. Ostettiin tulisia hornetteja istujaisiin, kun teki niiiiiiin mieli.

Kävin eilen ostamassa vielä viime metreillä uudet hiekan väriset reisitaskumammahousut kun vanhat ratkailee liitoksistaan eikä enää pysy kasassa vaikka kuinka niitä ompelin/parsin. Esikoinen oli hyvä kun housuja yritin paikata, katosi mua ihan suu auki: "Äiti, osaatsä OIKEESTI ommellakin???" emoticon No mutta nyt on siis upouudet housut ja ne menee hyvin vielä sektion jälkeenkin eikä paina haavan kohdalta.

Klamydiatestistä... En ole koskaan joutunut siihen/multa ei ole sitä otettu. Onkohan joku paikkakuntakohtainen juttu vai mikä lienee, mutta aika oudolta kyllä kuullostaa ainakin mun korvaan...

Tämmösillä fiilareilla siis mennään tänään... Mies jo totesi mun kärsivän vakavista mielialan vaihteluista (AI MITEN NIIN MUKA???!!!) kun koko viikko on ollut tätä kaikkea:  emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon
Viikot käy nyt tosissaan vähiin, sektioon olis enää 5 viikkoa... APUA!!! Vastahan tää raskaus alkoi ja nyt ollaan jo taas tässä pisteessä. Ja toisaalta, ONNEKS ollaan!

Nyt ruuanlaittoon ja sitten lahjat pakettiin.

Ihanan aurinkoista päivää kaikille!

Voi herran jumala Tyttö Koo missä välissä sä oot ehtiny jo noin pitkälle?!? Mulla meinas silmät tippua päästä kun luin ton 5 viikkoa ja vilkasin sun tickeriä emoticon Kohta on odotus ohi emoticon  Mä joudun kärvisteleen vielä piiiiiiiiiiiiiiiikän aikaa!

Tääl on kans aika yleist et helpost laitetaa klamydiatestii. Mä en kyl nää siin mitää ihmeellist, se on kuka mitenki minkäki asian ottaa. Kaveri kans raskaanollesaa hirveest loukkaantu ku terkka oli laittanu klamydiatestii :D
Tosin toi Gibsonin miehen polvisärky --> klamydiatestiin oli kyl aika hauska :D

Ja TyttöKoolle myöhästyneet synttärionnittelut!

Aurinkoista tiistaita!
Laitetaas tännekin jotain kuulumisia, kun tuntuu tämä puoli olevan aika hiljanen.

Pääsiäinen on nyt vietetty, ihanan aurinkoiset ja lämpimät ilmat olikin! Isot pojat oli isällään ja me nautiskeltiin 1-lapsisen perheen helppoudesta. Eilen sitten Onni oli kummitätinsä luona ja me käytiin poikien kanssa syömässä oikein ravintolassa, ehdittiin ennen vauvan syntymää, kun niin oltiin sovittu. Ja tänään pääsen taas ulos syömään, kun äiti vie mut ja siskoni juhlistamaan mun vuosipäivää.

Omia allergiaoireita oon jo jonkin aikaa odotellut, mutta näyttäis siltä, että tänäkin vuonna olo on raskauden takia inhimillisempi mitä normaalisti. Jotain hyötyä siis tästäkin tilasta! Yleensä koivu on aiheuttanut hirveetä silmien kutinaa ja tukkoisuutta, aivastelua, mutta nyt ei ole mitään ja hyvä niin.

Sain eilen niin maailman ihanimpia uutisia rakkaalta lapsuudenystävältäni että vieläkin tulee kyynel silmään... Hän on jo 15 vuotta halunnut oman lapsen, muttei ole voinut tulla normaalilla tavalla raskaaksi. Yhden parisuhteen on "uhrannut" sen takia ja nyt jaksoivat yrittää luomusti 5 vuotta vauvaa nykyisen miehensä kanssa. Helmikuussa sitten päättivät koeputkihedelmöityksestä ja eilen kuulin, että olivat tehneet viime torstaina elämänsä ensimmäisen positiivisen raskaustestin! En voinut mitään-mulla tuli iso itku tusota uutisesta. Heille jos kenelle sen vauvan suo! Nyt vaan sitten toivotaan että kaikki menis hyvin, niin he saavat pikkusen vuoden vaihteessa. Kenenkään muun ihmisen raskausuutinen ei ole koskaan aiheuttanut mulla tuommosta onnenhuumaa ja suuria kyynelvirtoja-olkoonkin, että nää omatr hormonit varmasti jyllää täysillä...

Perjantaina onkin sitten aika sinne äitiyspolille sopimaan sektioaikaa...jännittää kyllä tosi paljon! Täytyy toivoa, ettei vastassa ole jotain mulkero-lekuria, jonka kanssa saa tapella ja vääntää...nyt on kuitenkin itsellä niin selvät sävelet enkä jaksais siellä tapella, vaikka viimeks kyllä kaikki sujui hienosti, kun sektiosta päätettiin.
Lisäjännitystä tuo ton vauvan asento, onko vieläkin perätilassa vai mitenpäin siellä majailee... hirveen selkeitä, teräviä potkuja en ole enää tuntenut, kun kamulla on masussa niin kamalan ahdasta, mutta veikkaisin, että edelleen on perätilassa tai sitten poikittain. Välillä tuntuu jotian epämääräistä ihan alhaalla tai sitten tuolla vasemmalla, lonkan luona.

Neuvolaan on aika ens to 5.5. ja sitten vielä 17.5. Sen jälkeen tulee th:n kotikäynti joka sovitaan etukäteen vikalla kerralla kun nähdään. Ja ens viikolla pitää käydä vielä labrassa antamassa verinäyte aiemman keltaisen lapsen takia. Sitten se olis siinä; vauva maailmaan ja paranemaan operaatiosta. Huh, vastahan mä tein sen testin... ja nyt jo loppu häämöttää!

Mies tuossa pyhien aikana yks ilta sanoi, että "voi hitsi mä niin odotan heinäkuuta..." ja minä siihen: "ai että pääset takas töihin???" Mutta ei, hän odottaa pääsevänsä "mylläämään kunnolla lakanoihin"...MIEHET!! Vaikka eipä tässä meikäläinen enää voi harrastella mitään kun kokoajan sattuu joka hiton paikkaan ja kaikki on niin vaivalloista, että kyllä sitä itsekin odottelee... ja muutenkin, pääsee taas normaalikuosiin itsensä ja kroppansa kanssa. Varmaan sitten vuoden vaihteen jälkeen vois palailla tuonne salillekin, pääsis rääkkäämään itseään. Oon ihan rapakunnossa näiden kahden raskauden jälkeen niin työmaata riittää vaikka muille jakaa...

Jep, nyt taidan mennä keräämään noi Onnin duplot tuolta lattialta ja hetkeks pitkälleni sohvalle, kun poikakin jo nukkuu ekoja uniaan. Mies tulee kohta töistä, sillä onkin taas lyhyt viikko, eli herää töihin 3.30 ja pääsee aikaisin pois. Ens viikolla taas 12-tuntisia päiviä. plääh... saa yksin komennella tätä kundilaumaa täällä.

Mitä muille kuuluu????

Ittekseni täällä jatkan juttua... ihan vaan pikaiseen kerron, että sovittiin tänään se sektiopäivä, joka tulee olemaan ke 25.5. Just semmonen saatanan mulkku osui lääkäriks mitä pelkäsinkin... vieläkin tosi paha mieli käynnistä. Mutta siis aika saatiin sovittua, kun olivat ensin myöhässä vajaan tunnin ja sitten veivattiin edestakas tätä mun tilannetta. Ensimmäinen tosi huono kokemus Kätilöopistolta, onneks ei kyseistä lekuria tarvitse enää koskaan nähdä!

TyttöKoo aivan meni kylmät väreet kun luin 
tekstiäsi. Toivotaan, että sielä ystävlläsi menee kaikki hyvin
loppuun saakka! <3
Se ois kolmisen viikkoa ja teillä uusi perheenjäsen ! Hitsit, justiin
vasta säkin rupesit odottamaaan....

Onnea tytöstä LauraElina!

Meillä masussa nyt kaikki ok taas.
Labraan saa taas huomenna viedä näytteitä...
En ole elämässäni ollu niin paljon labrassa kun tämän 
raskauden aikana. huoh. Onneksi loppu häämöttää jo !

Eilen oli neuvola ja masussa kaikki ok. 
Mun painoni oli laskenut; mutta ei huolettavan paljoa. 
Vauva on jo todella alhaalla. ja kiinnittynyt.

Katoin tänään ja vertailin Turo-Eemilin aikaiseen 
odotus korttiin, niin maha on nyt pienempi ja painoa tullut paljon 
vähemmän. Jotain positiivistaki :D

Mä oon aikalailla kypsänä tähän raskaana olemiseen.
Ei mulla ollu tällästä oloa T-E:tä odottaessa. Silloin tiesin, että
haluan toistekkin olla raskaana.
Nyt oon aina onnellinen kun on yksi viikko jälleen takana päin.
Ja huokaisen ei enään ikinä.
Voi olla että johtuu siitä kun tämä raskaus ollu niin hankala
alusta asti ja kun edellisestä raskaudesta niin minimaalinen aika. 
Että olis ihan kiva olla välillä ei raskaana  kauammin kun sen 3kk !

Niin kuin jotkut jo tietävätkin / ovat huomanneet, meitäkin on onnistanut emoticon

14.10 on laskettu aika eli viikkoja jo pian 18 kasassa. Meidän nuori neiti ei oikein pidä kun äippä on koneella, niin on jäänyt aika vähään netissä roikkuminen.. Mutta onnea Pulinalle vielä tätäkin kautta! Yritän päästä kirjoittelemaan vähän useammin.

Kiitos kaikille onnitteluista!

Me käytiin perjantaina NT ultrassa ja kaikki pienellä hyvin :) Aamujumppa oli just menossa, kädet ja jalat vaan viuho minkä kerkes!
Laskettu aika siirty viidellä päivällä aikaisemmaksi, eli tarkka päivä ois nyt sit 16.11.11. Yritän kyllä tähdätä siihen 11.11.11 !!

Voi että!! Hurjasti onnea Lennu!! Mä en ainakaan tiennyt!

Pulinalle onnittelut hyvistä ultrauutisista! Teilläkin nt-ultra jo takana! Hirmu nopeesti menee kyllä tää aika!

Meillä oli tänään 4d-ultra ja piene prinsessamme siellä oli ja voi hyvin <3 Perätilassa istua nökötti edelleen ja painoarvioksi saatiin 434g. 100% varmuudella ei lääkäri osannut sanoa omaa näkemystään sukupuolesta niin saatiin uusi aika ilmaseksi viikon päähän. Napanuora oli siis neidillä jalkojen välissä ja sanoi se lääkäri kuitenkin sen, että ei siellä kyllä sen napanuoran lisäksi muuta näy. Oli kuitenkin pakko tarttua tilaisuuteen kun kerran ilmaiseksi pääsee viikon päästä  taas kurkkimaan pikkuista! :D

Mahakin on kasvanu jo ihan kiitettävästi! Pitäis varmaan kohta puoliin ottaa vähän päivityskuvaa :)

Tässä vielä tänne kuva Jeminan pikkusiskosta 10.5.2011 rv 21+4 <3

Huomenta!

Ihan vaan piti tulla hehkuttamaan, että enää olis 2 viikkoa h-hetkeen!!! JEE!!!
Muuta hehkutettavaa ei sit olekaan, olo ihan karseen hirvee kaikinpuolin, pää ja kroppa ihan hajoamistilassa. Odotan vaan, että tää raskaus olis ohi ja pääsis uuden elämän alkuun.

Lennulle nyt tätäkin kautta onnittelut!

Ihanan aurinkoista päivää kaikille nyt kuitenkin!

Onnea minun puolesta teille kaikille joilla tulossa uusi tulokas. emoticon

Tyttökoolla ei oo enää pitkä aika että saa uuden tulokkaan jo syliin.

Ja kaikille muillekkin ihanaa odotusaikaa, toivottavasti ainakin. :)

Takaisin