Uudelleenraskautuneet

TyttöKoo Herran jestas kun kattoo tuota sun tickeriä! Se on yks hujaus, kun ootkin jo synnyttämässä! Mihin tää aika menee?
Mitäs, tiesittekös te nyt tulevan vauvan sukupuolta?

No mä sitten soittelin niistä pissatestien tuloksista ja sain aika huonoja uutisia.  Pissan viljely oli  positiivinen ja ja pissassa sekakokki muutoksia ja streptokokkia. Joka aiheiuttaa supistukset ja vatsakrampit;pehmittää paikkoja ja aiheuttaa ennen aikaista syntymistä. Ja mullahan kohdunkaulan pituus lyhentynyt 1cm ! No ne käski soittaa heti TK:seen, että mitä tehdä, ja koko päivän yritin saada lääkärin vastausta ! Soittelin ja soittelin ja ei mitään... olin jo  päättänyt, että jos puolen tunnin päästä vieläkin odottelen, niin soitan yksityiselle ja meen suosista sinne, en rupea odottelemaan ja riskeeraamaan kun kyse on mun lapsestani! No sitten justiin soittivat TK:sta ja lääkäri oli määränny mulle lääkekuurin jonka pitääs auttaa.... Oon nyt pari päivää syöny erittäin pahoja hevosen kokooosia pilleireitä kolmesti päivässä  mutta niin vain loppui supparit ! Eikä ole kramppejakaan tulltu.
Viikon päästä taas kontrolli ja kolmen viikon päästä lääkärille.... 
Kyllä tämä prinsessa koettelee; mutta visusti pidän haarat kiinni sinne 30 viikolle ainakin !!!
Mun miehen serkullahan oli sama juttu ensimmäisen raskauden aikana. Heidän tyttö syntyi TAYS:ssa 23+4 ja menehtyi. Toisessa raskaudessa sama juttu; joutui prenalle viikolla 20+ ja kohdunsuu sidottiin ja vauva syntyi "vasta" viikolla 35....
Mutta oon ihan hyvillä mielin nyt, kun sai nuo lääkkeet. emoticon
ja vauva potkii rakkoon, eli ei oo edes kääntynyt vielä; joka on tosi hyvä asia !

Hui kauhee... Hyvä että Suomessa seurataan niin tarkkaan ja sait ton lääkityksen <3

Tadaa! Kattokaas naiset mun tickerii!!!!! 30+0! emoticon Tää on kyllä niiiiiiin iloinen, että raskausaika on kohta ohi! Vaikkakin tänään on ainakin toistaiseksi ollut hyvä olla niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Käytiin ostamassa Lastentarvikkeesta Emmaljungan Twin Nitro-yhdistelmät, nyt ei enää tarvitse panikoida että jos vauva syntyy ennen aikojaan eikä meillä ole vaunuja pojille.
Laitoin tuonne Facebookin puolelle myynti-ilmoituksen vanhoista yhdistelmistä, mutta laitan sen nyt myös tänne jos joku tietää jonkun jolla on tarvetta:

MYYDÄÄN!!!! Emmaljunga Duo Edge Sport-yhdistelmävaunut&hoitolaukku vm. 2010, väri dark grey tarpeettomina pois tuplien alta. Takuuta jäljellä yli 2 vuotta ja vaunut on kuin uudet! Isot ilmakumipyörät, työntösuunnan voi vaihtaa. Ovh 849€, hintapyynti 500€. SANA KIERTÄMÄÄN!!!!

kuvia vaunuista ym. saa vaikkapa @postiin. Vaunut on pidetty kokoajan sisätiloissa. "Vapautuvat" toukokuun lopussa tai aiemmin riippuen pikku-ukon syntymäpäivästä.

Vielä pitää Huutonettiin ja kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ilmoitukset laittaa ja viedä tuohon meidän lähipuistoonkin lappu. Saas nähdä onko liian kova hinta, mutta noi on niin hyvin pidetty ja vaan vajaan vuoden olleet, eikä missään mitään tahroja, mikään ei ole rikki tms. niin luulis nyt jollekin kelpaavan. Onni koeajoi kärryt ensin kaupassa ja sit vielä täällä kotona, pienisuuri Isoveikka!!! emoticon

Jenni90: Kyllä tääkin tulokas on poika, muut tekee niitä prinsessoja... Tyttöä olisin toivonut neljän pojan jälkeen, mutta onhan se aika hauska juttu kun saa ihmisille kysyttäessä sanoa, että olen viiden pojan äiti.

Just kun valitin noita omia neuvolakäyntejäni niin peruivat torstain ajan koska taas on tullut uus ohje täällä, ettei enää ole rv 30 käyntiä ollenkaan vaan seuraava on rv32. No, se sopii mulle ihan hyvin.

Juu, tämmöstä tänne tänään, aika jees päivää siis ollut so far.
Nyt esikoisen kanssa tekemään mokkapaloja, nam... ja illalla pitäis kuulemma olla jotain tämmöstäkin tiedossa: emoticon (olipas kerrankin hyvä hymiö...)
Mutta nyt heipat kaikille! emoticon

Mikä vointi viirukhan? Toivottavasti ei tarvii vielä moneen viikkoon lähtee synnyttämään.

Heippa taas! Tuntuu että tänään on taas ihan sairaan hyvä päivä!!!

Saatiin myytyä Onnin vaunut tosi nopeesti Huutonetissä, ehtivät olla myynnissä vaan pari tuntia. Ja tänään käytiin Onnin kanssa tekemässä kunnollinen neitsytajelu ulkona uusilla tuplilla, tais olla hyvä kyyti kun uni tuli heti. Hirmu kevyet oli työntää ja vaikka etupyörät on pienet, niin menivät tosi hyvin myös lumessa. Eilen oltiin Ikeassa, ostettiin tulokkaalle samanlainen pinnis, mikä Onnillakin on, joten täällä on nyt kaikki valmiina pikkusta varten.

Tervetuloa Viirukhan tähän ikävään supistelijoiden kerhoon... Täällä tulee päivittäin noita suppareita, muutaman kerran on ollut sillai niin kipeesti, että on mietitty jos pitäis lähteä näytille. Onnistahan olin sillon just näillä viikoilla sisällä sairaalassa, kun poika halusi jo maailmaan. Ja taas on mietitty että mahtaakohan tällä perätilalla olla jotain osuutta asiaan... hmm... Tuleeko sulla supistukset vaan rasituksen yhteydessä vai myös levossa? Mullahan niitä tulee myös nukkuessa tai maatessa sohvalla, joten tälläkään kertaa ei lepo auta, hissukseen on vaan mentävä. Pitää vaan toivoa että saatais pitää pienet massussa mahdollisimman pitkälle, turvallisille viikoille. Mulla on laskettuun aikaan enää vähän matkaa, mutta sulle toivon, että tilanne on rauhoittunut ja saat tarvittaessa apua kotiin.

Kaiveltiin eilen kellarista nuo 50-56 cm vaatteet ja voi että ne on niiiiiin pieniä!!! Sen verran paljon noita pikkuvaatteita tossa on ettei aiota ostaa ollenkaan uusia, joku niitä kuitenkin ostaa lahjaks. Ja sitäpaitsi meillä jäi monta vaatetta viime kesänä pitämättä, kun oli niin kovat helteet joten ihan uusia, käyttämättömiäkin löytyy. Eka satsi pyörii koneessa ja kohta saa viikata ne hoitopöydän laatikoihin. Mies oli jotenkin niin sulkku, kun haikeena istui lattialla vaatekasan vieressä ja sanoi että "onneks meille tulee vielä yks pieni, on ne vaan niin ihania..." Juu, onhan ne mutta mulla alkaa kroppa tekemään jo tenän, ei tällä iällä jaksa kahta peräkkäistä raskautta. Ja muutenkin, ihanaa on kääntää uus lehti elämässä.

Jaaha, nyt heräs Onni uniltaan... ukko ylös ja sit mennään yhdessä ruuanlaittoon, mun raskausherkkua taas tiedossa eli kanaa ja riisiä, nam!

Täältäkin topicilta tsempit viirukhanille !
Onneksi tilanne nyt parempi.

Mä täälä edelleen kamppailen näiden alakerran kipujen kanssa.... soittelen sinne yksityiselle jos ens yö yhtä tuskaa....

Heippa kaikki mammat. minäkin sain taas koneen esille kaapista ja huomasin että täällähän on muitakin uudelleen raskautuneita....mulla on laskettu aika syyskuun 20pv. elikä lapsille tulee sitten 1v3kk-4kk ikäeroa.

Aluksi sain negatiivisiakin kommenteja pikkukakkosen suhteen, mutta nyt tuntuu että lähimmäiset on toipuneet alkujärkytyksestä.

Raskaus on ollu mulle ihan erilainen kuin ensimmäisestä, jolloin vietin alkuajan vessassa ja sängyssä :) Nyt olo on ollut kokoajan oikein hyvä ja en ole oikein edes itse tilannetta tajunnut. ultrassa kun olen ollut jo kolme kertaa niin tuntuu että pikkuhiljaa alkaa ajatus iskostumaan päähän....

Vaunuja paljon vertaillut hmmm....mitkä mahtaisi olla hyvät , kaikissa taitaa olla ne hyvät ja huonot puolet.

Heissan!

Siskonmakkarasoppaa odotellessa pikaiset kuulumiset/fiilikset tänne...
Havulle Isot Onnittelut plussasta ja onnea odotukseen!
Niin ja vielä pieni lohdutuksen sana: arvaapa miten paljon mun tätä raskautta kommentoitiin, kun tulokas on nro 5... Ensin tuntui TOSI pahalle, mutta nyt en ole enää ottanut kommenteista itseeni- jokainen saa olla mitä mieltä haluaa, tää on kuitenkin mun elämä ja muiden ihmisten mielipiteet ei siihen vaikuta.

Alan olemaan aika loppu tähän odotukseen... ei kai pitäis valittaa, kun itsehän tätä haluttiin että vielä yks ja äkkiä... mutta valitanpa nyt silti. Ihan näin äkkiä kun en olis ehkä halunnut-vaikka itse uskon ettei se ole ollenkaan omissa käsissä tuo raskautuminen. Oma kroppa ei vaan enää kestä, mielestä puhumattakaan. Tiedä sitten kestäiskö se kuitenkaan, vaikka raskauksien välissä olis ollut enemmän aikaa... Plussaa tässä on tosiaan se, että Onni saa leikkikamun näin pienellä ikäerolla, mutta oma fyysinen jaksaminen on jotenkin niin olematonta, ettei ole tosikaan... ikä painaa... huoh... Mutta enää ei ole pitkä aika! Ja sitten:ei koskaan enää uudestaan! Tänään taas ärsytti, kun yks ihminen sanoi että eihän sitä koskaan tiedä jos vielä yks, että älä vielä sano! No prkl, sanonhan jos meillä on mies jo jonossa piuhojen katkaisuun ja minä seuraan perässä niin varmasti sanon!!! Nii!

Mies lähtee viikonlopuks mun isän kanssa mökille ja ottaa koirankin taas mukaansa. isojen poikien piti mennä isälleen, mutta pidänkin porukan ihan suosiolla kotona mun seurana. Mitäköhän kivaa sitä keksis kundien kanssa...?

Plääh, tänään on vaan huono päivä vissiin... huomenna paremmalla onnella.
Nyt syömään...

Tänne kun tulee fiilistelee, niin pyörii kyl ihan sekalaiset ajatukset pääkopassa.
Kovasti tsemppiä kaikille!!

Tyttö Koo: Mekin kun käytiin laivalla ja näin siellä yhet 50cm housut niin oli pakko huutaa miehelle toiselle puolen kauppaa, että ONKO NEA MUKA OLLUT NÄIN PIENI? :D Ja olihan se pieni kyllä, muistan kun bodytkin pyöri päällä isoina ja käytettiin vielä heinäkuussakin niitä 50cm. Mutta juu ei montaa kertaa tullu vaatteita käytettyjä kun kesä oli niin kuuma. Laitoin jo osan (eli kaikki vaaleenpunaset :D) vaatteista eteenpäin kun äidin yks kaveri sai kaksoset, tytön ja pojan. Jos en väärin muista niin ne synty vko 36 ja tyttö paino 2200g ja poika 2300g ja ihan normaalisti alateitse synty vaikka b oli poikittain, a oli ihan oikein pää alaspäin tulossa.
Niin siis kun meikäläinen ei kauheesti tosta vaal.punasesta perusta ja ne olikin sellasia epäkäytännöllisiä vaatteita ja muutenkin mietin että miks säilyttäisin niin paljon vaatteita kun ei niitä nytkään keretty Nealla pitää kaikkia.

Hellou hellou ! emoticon

havu paljon onnea  plussasta ja tulevasta pikkukakkosesta ! Ihana juttu. 

Täälä siis edelleen tulee supistuksia ja alakerta sanoin kuvaamattoman kipeä. Sain ajan yksityiselle ja se oliskin nyt maanantaina sitte illasta. Mies tulee onneksi mukaan... Jos saadaankin huonoja uutisia. 

Muuten ei "ihmeempiä" tänne. Masulla on jo taas kokoa jonkun verta. emoticon

Prinsessa potkii niin mojevasti, että koko maha jo hölähtää kun monoa tulee sinne ja tänne. . .  Tietää ainakin, että neidolla kaikki ok. 

Oon pessyt nyt eilen ja tänään yhteensä 7 koneellista prinsessan vaatteita. Saatiin tutulta 5 jätesäkillistä tyttöjen vaatteita 50cm- 92cm. Eli niitä on aivan vähän  8D Edelleen mukavan kokoinen pyykkivuori tuola odottelee. Ei vaan voi vielä enempää pestä kun ei oo tilaa kuivata....
Kovaa jo taas tekis mieli laittaa kotiutumis vaatteet kasaan. :D :D
on se ihanaa näprätä mini ihmisen vaatteita ! 

Neuvolakuulumisia tältä päivältä:

rv: 31+2
paino: +427g/vko
turvotus: -
RR: 128/84
U-Prot: +
U-Gluk: -
Sf: 32cm
tarjonta: PT
Syke: 145
Liikkeet: ++

Pissassa siis protskut plussalla, joku tulehdus jyllää-oireettomana. Huomenna haen pissapurkit ja tutkiaan tarkemmin mistä on kyse. Tulehdus saattaa aiheuttaa nää supistukset. Seuraava käynti on vasta toukokuussa neuvolaan, huhtikuun äitiyspolikäynti korvaa taas yhden neuvolakäynnin.
Ja kun poika on perätilassa, tuo sf-mitta vetelee taas tuolla omilla käyrillään. Eli maha on viikkoihin nähden ISO.

Tänään onkin ollut sitten oikein vittupäivä (anteeks kielenkäyttöni!). Heräsin klo 2 eikä uni tullut enää sen jälkeen. Sitten vaille 6 olisin saanut unen päästä kiinni, mutta Onni päätti herätä just sillon... Sitten bussin päättärillä neuvolareissulla olin ekana tuplien kanssa, että varmasti mahdun kyytiin. Sitten siihen tietysti tunki joku äiti rattaidensa kanssa ja yritti etuilla. Mulla kun oli niin loistava aamu, niin avauduin, että olin kyllä tässä ensin ja aion myös kyytiin mennä. Nainen mulkas mua vihaisesti ja kysyi mihin asti oon menossa että jos hän meneekin mua pidemmän matkan niin on oikeutettu tulemaan kyytiin... Hänen mielestään mun olis pitänyt tulla seuraavalla bussilla. Lopulta kuski puuttui asiaan ja tää nainen jäi rannalle ruikuttamaan. Siitäs sai!!! emoticon

Neuvolassa oli sijainen, joka runnoi tota alakertaa siihen malliin, että huh... Ei millään halunnut uskoa, että poika on perätilassa, yritti metsästää päätä alhaalta, vaikka kuinka sanoin tuntevani kaikki potkut siellä. Sitten haki toisen th:n paikalle joka sanoi heti että perätilassa on, ihan selvästi. Ja ultrasivat sitten vielä: pieni istuu ihan kuin veljensä, intiaanina selkä suorassa.

Tuuhan Jenni90 sitten kertomaan mitä yksityisellä sanoivat tänään! Tsemppiä matkaan!

Näin täällä tänään, eipä mulla muuta. 

Eilen sitten oltiin illalla miehen kanssa sielä yktyisellä lääkärillä/gynellä.
Kanava ennallaan, ei lyhentynyt, paikat kiinni ja kiinteet. Tämä oli ennen kaikkea se jjuttu mitä toivoinkin ! Tyttö perätilassa edelleen, jes jes ! Eli ei prinsessa vielä syntymässä. emoticon

tytön sydän terve ja kaikki mitat ok. Tyttö kasvaa hyvin.  Kerroin sitten, että kun viimeksi olin labrassa kuurin jälkeen ja kun tuloksista soittelin, niin leukkarit oli plussalla; mutta asialle ei mitään enään tehty. Tätä ihmetteli kovasti! Sanoi, että se tarkoittaa, että tulehdusta on. Ja sain virtsatie infektioon 7 päivän kuurin; kolme tablettia päivässä.  Supistuksiin sain nirto supistuksen ehkäisy läästatreita 30kpl 5mg.  Lääkäri myös määräsi, että soittaa neuvolaan, että ottavat edelleen streptokokki viljelyn ja lääkekuuri siihen. Sielä eivät voineet enää ottaa kun labra jo kiinni.... Lääkäri sanoi myös, että tälläisissä tapauksissa viikot 20-30 on ne pahimmat; ja kun koittaa viikot 30+ niin oireet, kivut ja supistukset  vähenee, katoaa jopa kokonaan... Kriittisimpiä vaiheita juuri nämä "väliviikot"  mutta lääkäri sanoi myös, että viikolla 26 syntynyt vauva selviää nyky ajan lääketieteen avulla. Mutta ei voi taata, että olisi täysin terve.  Eli me voidaan jo tuulettaa, että ollaaan voiton puolella ! Niin ja sitä lääkäri vielä sanoi, että kannattaa vielä  viikolla 30 mennä ultraan ja katsoa, että vauvalla kaikki ok .  Ja jos streptokokkia vielä  kanavassa niin tarkistaa ennen kaikkea vauvan sydämen toiminta....

Olo on nyt niiiiin huojentunut, etten voi edes sanoin kuvailla.

TyttöKoo inhottava kun sullakin nuota suppereita, toki sulla on jo tosi hyvät viikot ! Mua ainakin ärsyttää tämä ainainen labrassa juokseminen noiden pissojen kanssa ! Ja varsinkin kun sinne pitää aikaasin ja sitte kantaa ja pukia Turo-Eemil aina mukahanemoticon
Voi että, onneksi avasit suus ! Joskus ihan hyvä avata suunsa. Vaikkakin välillä miettii, että olis voinu pitää kiinni; mutta tuossa tilanteessa aivan oikeen. 

Täälä kans yöt nykyään niiin kamalia. En saa nukuttua ja jos vahingossa saankin nukuttua, niin T-E valvottaa aivan varmasti tai supistukset.....

No mutta ihmeiden aika ei ole ohi!
Mä tein aprillipäivänä positiivisen testin!! Oli kyllä todellinen ylläri kun poikaa odoteltiin sillon vuositolkulla ja nyt sit tokasta kierrosta tärppäs ihan yrittämättä..Ja aika harvakseltaan ollaan miehen kanssa edes puuhailtu eli tää muksu tosiaan haluaa tulla meille!!Nyt pitäis sit ajatukset taas ohjailla raskauteen ja kahden muksun kanssa pärjäämiseen :)

Kävin eilen varhaisultrassa, nyt ois viikkoja 7 ja hienosti pieni sydän siellä läpätti :) Laskettu aika ois ton lääkärin mukaan 21.11.11 mut sehän saattaa vielä NP ultrassa muuttua. Jos menkoista (ne ainoat jotka ehti tulla) ois laskettu, la ois 30.10..Eli hieman kierto oli sekasin..Johtunee imetyksestä joka jatkuu edelleen.

Mutta meitähän on nyt sit tosi monta??6,7 vai enemmänkin? en oo pysyny enää laskuissa :D

Päivää! 32+3 ja 53 days to go, vähiin käy...!!!

No jopas nyt, Isot Onnittelut Pulinalle ja onnea raskauteen! emoticon Niin vaan tääkin porukka täällä lisääntyy, kivaa! Onneks itsellä jo loppusuora häämöttää!!!

Juu... täällä on ollut monta päivää pinna ihan v:n kireenä tämän oman massiivisen olon takia. Tuntuu, ettei oikein huumori enää riitä. Mutta tänään sitten tuli veroehdotus ja tämän mamman mieli ja olo muuttui kuin taikaiskusta: saan kerrankin ihan sairaan hyvät palautukset!  Odottelin muutamaa satasta mutta sainkin huimasti enemmän, jeeeeee! Joulukuuta odotellessa!

Pikkunen on täällä edelleen tiukasti perätilassa ja näyttää taas vahvasti siltä, että noin se myös sinne jää. Jotenkin on taas semmonen olo itsellä, ettei se mitään käänny-ihan niinuin oli Onnin kanssa ja paikkansahan se sitten piti. Sinänsä ei ole väliä miten päin vauva tuolla on kun leikataan anyway, mutta vauva perätilassa on tosi tukala juttu, ainakin jos vertaan 3 vanhinta poikaa, jotka siis kaikki oli hirmu aikasesta pää alaspäin. Tai sitten aika kultaa muistot...?

Onni söi eilen koirannappuloita hyvällä ruokahalulla... Istui tässä keittiön lattialla koiran ruokakipon äärellä ja suusta kuului rouskutus, käsissä oli lisää nappuloita ja ilme... se oli niiiiiiiin tyytyväinen, että oli ihan pakko olla hyvää! emoticon  Ja käsillään läträä vesikipossa , katsoo aina ennen kuin laittaa kädet veteen, että huomaako kukaan ja itse pyörittää päätään  sanoen"eieieieiei" eli hyvin tietää tekevänsä kiellettyjä juttuja. Ihana!

Jeps, nyt pitää mennä haukkaamaan jotain ennenkun taju lähtee... ja sitten tarvii kai kaivaa imuri taas esiin, hiekkaa ja koirankarvoja talo täynnä. Ajattelin nakittaa isot pojat hommiin, onneks ovat niin isoja että niistä on oikeesti apua.

Hyviä vointeja kaikille!

Voi jukranpuju! Onnea hirmusesti Pulina!!! emoticon  Just aprillipäivänä miehen kanssa autossa juteltiin, että olis hyvä päivä tehdä positiivinen raskaustesti :D
Meitähän alkaa tosiaan olla jo aika paljon! :D

Tänään aamulla kun makasin sängyssä selälläni niin huomasin, että pikkuisen potkut näkyy jo ihan selvästi mahan päälle! Jemina huuteli omassa sängyssään ja mä huusin sille, että malta nyt hetki kun äitillä on tässä vähän hommaa kun kattelin masua ja pikku potkuja :D Harmitti vähän kun ei ollu mitään tallennusmateriaalia käden ulottuvilla.

Kyllä otti eilen päähän kun Jarkko tuli töistä kotiin ja ilmoitti ettei pääse 22. päivä sinne 4D-ultraan, jonka olin varannu :( Soitin sitten ja peruin sen ajan ja seuraava mahdollinen aika olis ollu 3.5 ja meillä on rakenneultra just sinä samana päivänä. Varasin sit ajan siitä viikon päähän eli 10.5.  Jos jotain positiivista täytyy nyt hakea niin ainakin vauva on ehtiny vähän kasvaa eikä oo ihan niin ruipelo kun mitä silloin rv 19+0 kun se alkuperänen aika olis ollu. Nyt sitten joudun elämään jännityksessä vielä seuraavat 3 viikkoa ja 6 päivää kunnes on rakenneultra ja sitten toivottavasti saadaan tietää tämän nappulan sukupuoli.

Lievä pahoinvointi jatkuu edelleen ja paino jatkaa laskuaan vaikka maha kasvaa huimaa vauhtia. Sain jo maanantaina neuvolassa vähän sanomista kun taas oli paino laskenu. Painan nyt reilu 3kg vähemmän kuin sillon kun Jeminaa aloin odottaa! Minkäs teet kun ruoka ei oikeen maistu. Joka päivä syön kuitenkin vähintään aamupalan, yhden lämpimän aterian ja iltapalan. Kauppareissut tulee kyllä tosi halvaks jos se ällötys-öllötys olo iskee kaupassa. Jää ostoskärry aika tyhjäks kun kaikki ällöttää :s
Neuvolassa puhuin kaikista supistuksista ja niistä sukkapuikkosupistuksista, joita on alkanu tulemaan ja tuli kyllä hyvä mieli kun se th otti tosissaan nää mun puheet. Käsky tuli, että heti jos niitä alkaa olla enemmän niin soitto sinne ja se laittaa mulle lääkärille ajan. Edellisessä neuvolassa sillon kun Jeminaa odotin niin sillä th:lla kun oli tapana vaan vähätellä kaikkea.
Verenpaineet oli kyllä taas huimissa lukemissa maanantaina 104/54. Sen neuvolan jälkeen lähdettiin Jeminan ja mun äitin kanssa käymään kirppiksellä ja oli kyllä tosi lähellä etten pyörtyny kun en meinannu ehtiä tarpeeks ajoissa istumaan sinne sen kirpputorin kahvion penkeille. Äiti sitten kiikutti mulle mehua sinne ja hetken päästä se olo helpotti, mutta loput pöydät jäi kyllä kiertämättä.

Nyt täytyy varmaan lähtee haukkaamaan jotain ettei huono olo pääse yllättää ja sit taidetaan kömpiä Jeminan kanssa saman peiton alle päiväunille! :)

Tässä tännekkin tänään otettu masukuva sen kunniaksi kun potkut alko näkyy mahan päälle. Eli rv 16+5

Saatat Viirukhan olla ihan oikeessa, että jo yhden lapsen synnyttäneen puheet otetaan vähän enemmän tosissaan. Tänäänkin sen huomasin kun soitin alueen päivystysnumeroon: "Onko kyseessä ensimmäinen lapsi?" "No ei ole" "No sitten!" emoticon

Tänään aamupäivällä siis alko ja kesti monta tuntia kipeet supistukset, vihlo kohdunsuuta ja särki koko alaselkää. Soitin neuvolaan ja th sano, että soita Päijät-Neuvoon (tää päivystysnumero) ja sieltä sanottiin ettei he osaa asialle tehä mitään et soita takas neuvolaan. Soitin sitten taas neuvolaan ja th:n kanssa sovittiin että käyn huomenna viemässä labraan 4h pissanäytteen ja sain ajan neuvolalääkärille ens keskiviikoks. Jos sitä ennen tilanne jotenkin huomattavasti pahenee niin sit ei muuta kun päivystykseen suoraan ilman mitään soittoja. Sit söin vähän ja painelin Jeminan kanssa saman peiton alle päikkäreille. Sain kuin sainkin unen päästä kiinni ja nukuinkin tosi hyvin. Sen jälkeen ei oo kauheesti kipuillu mitä nyt maha on edelleen tosi arka ja jos painaa kohtua niin tuntuu tosi ikävältä. Eipä mua vauvan vointi sinänsä tässä huoleta kun koko ajan on tuntunut kovasti potkuja ja möyryämistä. emoticon Ainut mikä huolettaa on se, etti tuolla kohdunsuulla oo alkanu tapahtuu mitään kohdunkaulan lyhenemistä tai kohdunsuun pehmenemistä saati avautumista. Toivotaan, ettei mitään tuu ainakaan ennen ens keskiviikkoa eikä tietysti sen jälkeenkään. Mua ei ainakaan henk koht pätkääkään houkuta mikään vuodelepo seuraavaks viideks kuukaudeks emoticon

Sehän on TyttöKoolla koht jo synnytys edessä :) Ja aivan ihana toi onni+vesikuppi juttu :D :D :D

Toivottavasti sekä Viirukhan että LauraElina kaikki menee hyvin ja molemmilla supistukset jäis pois =/

HUH, eilen käyty siel neuvolalääkärillä ja kaikki oli hyvin! Pissanäyte oli puhdas eikä noi supistukset ollu saanu mitään aikaan kohdunsuulla. Eli kohdunsuu siis kiinteä ja kiinni! :) Vauvaakin pääsin kurkkimaan ja siellä se köllötteli perätilassa. Peppu oli niin alhaalla, ettei lääkäri saanu jalkoväliä näkyviin vaikka kuinka yritti. Sen suhteen saadaan siis vielä elää jännityksessä. Suuri helpotus oli kyllä kun sai tietää ton tilanteen tuolla kohdunsuulla. Nyt sit van odotellaan rakenneultraa, joka on 3.5. Josko silloin pikkuinen vähän vilauttais meille emoticon

Hyvä etten muuten suuttunu eilen sille sijaisterkalle, joka mut otti vastaan ennen tota lääkäriä. Ekaks se vaan otti äitiyskortin ja käski odottamaan aulaan lääkäriä, mut sit se kutsukin mut takas ja pyys laittaa oven kiinni perässä. En ees pässy istumaan kun se alotti "Katoin just että sulla on paino tippunu koko ajan. Ootko sä tahallaan syömättä ja yrität pudottaa painoa?!" Olin ihan monttu auki ETTÄ MITÄ emoticon Sit selitin sille kaikki mitä oon omankin Th:n kanssa puhunu että nyt vasta pahoinvoinnit alkanu loppumaan enkä oo sen takia syöny niin paljon kun normaalisti kun on jääny kaikki ylimääräset herkut tms. pois. Sit se käski mut vaa'alle ja pikkusen oli tullu lisää viime neuvolan jälkeen niin anto sen asian olla. Sit se sano että "Mä laitan sulle lähetteen klamydia-testiin." Kysyin, että miks ihmeessä ja se vaan sano että varmuuden vuoks. En tiedä oonko outo, mutta tunsin itteni jotenki tosi loukatuks!? Kolme vuotta oltu nyt Jarkon kanssa yhdessä ja kaksi vuotta siitä naimisissa ja yks lapsi jo niin ajatteleeko se, että kun on nuori niin paneskelee jokaisen vastaantulijan kanssa...?

plääh.. Ajattelin olla menemättä koko testiin ja sit jos se oma th ens kerralla kysyy jotain niin kerron ihan rehellisesti mitä mieltä oon koko jutusta... emoticon

Pakko kommentoida. Toi LauraElinan "episodi"... Pisti naurattamaan. Joo, toisaalta varmasti olisin itsekkin ottanut tuollaisen loukkauksena, mutta voisko se nyt jotenki liittyä siihen painon putoamiseen? En tiedä...

Pakko kertoa kun mun mies kävi joku aika sit polvisäryn takia lääkärissä niin se määräs mun miehen myös klamydia testiin. Kotona lähinnä naureskeltiin. Kyllä mies kävi siellä... Puhdas oli, mutta mites moinen liittyy polvisärkyyn???? =D

Takaisin