Uudelleen raskaana?

jauh !
ei oo vielä tänne ehtinnyt, mut näin 1kk kunniaks päätin nopeest tulla päivittään, että meille syntyi marraskuun 17pv pienenSUURI poika, 3748g ja 53cm(noloo, jouduin tarkistaa noi mitat, esikoisen omat muistan osaan vaiks unissani).

arki rullaa hyvin, tyttö 1v2kk ei osaa ees olla mustasukkanen mikä helpottaa suunnattomasti, jos mulla veikka sylissä niin ei ees pyri mun syliin, ottaa sit kaiken irti kyllä kun vauva sitterissä tai nukkumassa :)
synnytys oli ajallisesti samanlainen kun ekasta, tyttö synty ilta6 ja poika nyt aamu6, molempien kesto 10h eikä kummassakaan noista mun mielestä ees noin pitkä kun supistukset epäsäännöllisiä vielä.. naama ylöspäin oli tää kaveri, kätilö kun anto luvan alkaa ponnistaa ni mä mietin et mitä helvettii mä ponnistan kun tuntu et vauva on tyylii navan kohdalla vielä eikä siellä missä pitäs, mutt toi pikku-ukon asento siis tekikin siitä haastavamman. ponnistusvaihe kyllä tässäkin n 20 min, että helppo synnytys kyllä, mutt esikoisen kanssa pääsin viel helpommalla :) sairaalassa olin yhen yön ja jälkisupistusten takia oon vannon etten enää tee yhtään lasta !!!!!!!!!!!! JÄRKYTTÄVÄT JA AIVAN SAIRAAN KIPEET ja niitä kesti 3 vai 4 päivää siis synnytyksestä, mä sanoinkii monta kertaa et ihanku synnyttäs uuelleen, ei paljoo buranat ja panadolit kuulkaa auta. ja kuulemma ne pahenee vaan mitä enempi niit mukuloita tekee... onneks viimisen päivän niit tuli enää vaan sillon kun imetti mut voi morjesta.

joko alissaa jännittää ? mitä kaikkee teidän esikoinen osaa itse tehdä ? meil ei muuta kun kävellä, mut en koe et syöttäminen jotenkii veis mun aikaa vauvalta, harjoteltu tietty on jo itsekseen syömistä mut aika usein kieltäytyy lusikasta ja sormiruokailuun mun pinna ei riitä :D pottailua en oo ees harkinnu alottavani.
 

Paljon onnea mirr näin jälkikäteen!!!:) Aikas pitkä poika tuli.=)

Hieno juttu, että kaikki meni suht ripeästi ja muutenkin hyvin.

Mulla ei ollu esikoisesta mitään jälkisupistuksia. Hui, toivottavasti ei tulis nytkään. Kuulostavat hurjilta...=/

Vähän jänskättää jo. Tai oikeastaan innolla odotan, että koska alkaa tapahtua.:D Kaikki on valmiina jo niin siinä mielessä pikkuinen saa tulla milloin vain. Mutta jos nyt kummiskin malttais pysyä masussa vähintään 37+ viikolle.;)

E kävelee ja juoksee. Ja kiipeilee. Voih, tuo kiipeily ei ole kovin kiva taito, pitää välillä olla silmät selässäkin. =/ E osaa jo hyvin viedä lusikkaa suuhun mutta en oo antanu omin päin syödä, ruoan saaminen lusikkaan on vielä vähän haastavaa. Meillä ei kans pahemmin sormiruokailla, paitsi jotain välipalajuttuja. Multa menis vaan hermot siinä touhussa kun E leikkis enemmän kuin söis. Nokkamukista poika kyllä juo ite, tavallisesta mukista osaa jotenkuten juoda kun joku toinen pitää mukia.

Mekään ei pottailla enkä ole aikonut aloittaakaan vielä toviin. Sitten kun poika alkaa osoittaa valmiuksia siihen...:)

Sanoja on alkanu tulla nyt vähän uusia ja poika osaa muutamaa sanaa käyttääkin, ei tosin paljoa puhu oikeaa puhetta (taaperohöpötystä sitten senkin edestä:D).

Hampaita on jo 16! Hätäinen heppu tekemään purukaluston, enää puuttuu takaposkarit. Sen puoleen hyvä, että nyt yöt on rauhallisia ja poika pystyy pureskelemaan ruokaa paremmin eikä sylje paloja pois suusta.:)

Toivotaan, ettei E:kaan osaa olla mustis pikkusiskolle. En kyllä usko että on, kun ikää on niin vähän.=)

Vielä ei ole oikeastaan mitään synnytykseen viittavaa ilmassa. Limatulpasta on irtoillu pieniä kappaleita jo viikkoja mutta sehän ei kerro mistään mitään. Esikoisesta alkoi näillä viikoilla irtoilla ja silti meni 4 päivää yli.:P

Olo on mainio kaikin puolin. Nukun täysiä öitä eikä tarvi edes vessassa käydä öisin. Vaivoja ei ole, mitä nyt joskus häntäluu vähän jomottelee mutta se on pientä. 3.1. mulla on lääkärineuvola, toivottavasti siellä sais Nupusta jonkinlaisen kokoarvion.:) Oma tuntuma on, että neiti on veikkaansa sirompi ja pienempi, vaikka masu alkaakin olla jo melkein isompi kuin eka kierroksella maaliviivalla.:D Hih

En malta odottaa, että saadaan tänne pieni prinsessa...<3

 
16 hammasta !
mie just yks pv ihmettelin et meil vast 4, taitaa tytöl olla muuta puuhaa et ei niitä ehi tekemään ..

pikku-ukolla on nyt kuukauden vanhana joitain vaatteita käytössä mitä isosiskolla oli puolvuotiaana, semmosta :D
meil ei likka kiipee muualle kun sohvalle ja sekin taito opittu vasta nyt täl viikolla, ihan hyvä vaan. eniten mua ällöttää ton neidin mielenkiinto tutkia vessaa, pönttö, kissojen hiekkalaatikko, jolta oon onneks saanu sen piettyy pois mut tulee se päivä kun äitin "ei" kaikuu kuuroille korville..
maitoo on tullu alusta asti ihan sairaasti, sit ukko veti tilttiin kun sitä suihkus suuhun ja oli epämukavaa, pumppailin pitkän aikaa ennenku alotin varsinaisest syöttää sitä ja nyt oli muutama päivä kun olin nniiiin mielissäni kun maidontulo tasaantu eikä se syöminen ollu sähläämistä ja kakomista, autappa kuule kun se sitte alko taas, paidat märkinä saanu kulkee. mukavahan se on että riittää, mut voisko se maidon määrä olla vakio :D en koe suurta ylpeyttä asiasta, imettäminen on mulle asia jota en tekis jos sosiaalinen paine ei ois näin kova.. hyvin näyttää esikoinenkin pärjäävän vaiks imetys loppu 3kk, yks kuisen imetystä en yksinkertasest vaan kehtaa lopettaa vaan siks etten tykkää siitä. en tiiä mikä siit tekee semmosen, en sano sitä kliseistä 'ei oo mun juttu', vaan ehkä enemmänkii että en koe sen olevan onnellisen lapsuuden ja mun ja vauvan upeanmahtavansiirappisen suhteen perusta, eikä esikoinen nyt ainakaa vielä oo sairastellu juur mitään vaiks silläkin pelotellaan että kun ei imetä niin laps sairastelee.

seuraava operaatio alkais olemaan kahen raskauden kilojen tiputtaminen, peili kertoo että urakkaa on.
 
Takaisin
Top