Uudelleen raskaana?

XoXo

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heippa! Ajattelin vertaistuen toivossa kyhätä tänne keskustelun, jospa jokin muukin olisi jo ennättänyt raskautua uudelleen. Meillä poika syntyi siis 11.10.11 ja nyt mennään taas! Raskausviikkoja epävarmat 5+4 ja näillä näkymin ehditään yhdet synttärit viettää ennen synnärillä käyntiä. Laskettu aika siis 3.11.2012. Tämä(kin) raskaus on tiedostettu, mutta kuitenkin suunnittelematon. Päätimme jälleen olla ilman ehkäisyä ja antaa tärpätä kun tärppää. Ja ei siinä sitten pitkään nokka tuhissut.... :D 
Onko muita? Ja jos on, niin mitkä fiilikset? Oliko ihana(kamala?) vahinko vai suunniteltu juttu? Olisi ihanaa kuulla muistakin, jos olette samassa jamassa! :)
 
Oi onnea!
Meillä on toiveissa että saisi tulla heti perään toinenkin. :)
Jos saan kysyä, niin imetitkö/imetätkö? Ja jos, vaikuttaako tuo raskaus maidon tuloon?
Entä ehtikö sulla alkaa kuukautiset?

Mä toivon ettämeilläkin tärppäisi heti uudelleen. Ensimmäistä raskautta kun odoteltiin reilu vuosi. Mutta tulihan se onneksi sieltä. <3

Jotenkin ajattelen että haluasin nyt "samaan syssyyn" toisenkin. Ikää on kertynyt jo sen verran, että ensi vuonna tulee 30 täyteen. Ja en sitten enää kovin vanhana uskalla edes yrittää raskautta. Ja muutenkin, ihana tämä vauva aika olisi nyt kerralla kokea. :)

Varmasti tulet saamaan osaksesi kauhisteluita ja ikäviäkin kommentteja (varsinkin tällaisilla nettipalstoilla joissa "kaikkitietävtä-aina-oikeassa-olevat-supermammat" haukkuu, pelottelee ja provosoi omaksi ilokseen koska heillä ei ole muuta sisältöä elämässään. Mutta ei kandee välittää. :)

On varmasti aluksi rankkaa kahden vaippaikäisen kanssa, mutta onhan niitäkaksosten ja kolmostenkin äitejä jotka pärjää ihan hienosti! Ja loppujen lopuksi se kuitenkin on ihanaa kun on sisaruksia ja aina joku leikkikaveri.

Onnea ihan älyttömästi. Toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
Onnea kovasti!
Minuakin kiinnostaa että imetitkö kun tulit raskaaksi? Itselläni poika on 5 kk ja täysimetyksellä mutta haluaisin kans tähän samaan syssyyn sen toisen vauvelin. Ensimmäisen "yrittämisessä" meni muutama vuosi ja nyt tosiaan tekisi mieli saada toinen pikkuinen maailmaan. Täytyykö imetys lopettaa jos mielii raskaaksi? Olen luonnollisesti lueskellut nettipalstoja asian tiimoilta ja joillakin ainakin on onnistunut uusi raskaus imetyksen aikana.
 
Kiitos onnitteluista! :)

Meillä ei imetys onnistunut juuri ollenkaan, joten siksi ensimmäiset kuukautiset tulivat melko nopeastikin ensimmäisen syntymän jälkeen. Kuukautisia taisi yhteensä ehtiä olemaan kolmet kappaleet. Minäkin olen kyllä kuullut/lukenut jostakin, että raskautuminen olisi tapahtunut imetyksestä huolimatta ja että imetyskin olisi raskaudesta huolimatta jatkunut ihan mallikkaasti. Sitä omaa kokemusta tästä ei tosiaan ole.

Vieläkin sitä välillä miettii, että mihin soppaan sitä on tullut lusikkansa laitettua, mutta toisaalta on sellainen olo, että näin kai sitten oli tarkoitus käydäkin. Olen muun muassa miettinyt, että olisiko toinen jäänyt kokonaan tulematta jos olisinkin pitänyt pidemmän tauon? Mene ja tiedä. :) Itse kuitenkin ajattelen, että kyllä se elämä aina kantaa.
 
Okei, kiitos vastauksesta!

Voi kuule, älähän murehdi. Rankkaa tulee varmasti olemaan (tosi lohduttavaa:), mutta eiköhän se kaikki rankkuus ole sen arvoista. Itselläni oli koko odotusajan aivan järkyttävä pahoinvointi niin sekin tässä mietityttää että mitä jos uudessa raskaudessa käy samalla lailla ja esikoinen ei saa silloin kaikkea sitä huolta ja rakkautta minulta mitä hänelle haluaisin antaa. No, turha sitäkään etukäteen huolehtia:)
 
Heippa,
Onnea uudesta vauvelin alusta!! :)
Täällä ollaan myös uudelleen raskaana. Esikoinen on ½-vuotias ja itselläni jo 17. viikko menossa! :) Eli vajaa vuosi tulee meidän vauveleille ikäeroa. Kyllähän tuo ajatus alkuun hieman hirvitti mutta nyt odotellaan kyllä innokkaasti. Tiedostaen että rankkaa alku tulee olemaan mutta ajan kanssa palkitsevaa kun on kaksi niin samanikäistä. Yhdet menkat ehti itselläni olemaan ja samantien naps. Ja ekaa kun yritettiin iät ja ajat! Näin se elämä heittelee :)
 
Melikah, Onnea myös teille uuden vauvan johdosta! Onpa kivaa kuulla toisesta lokakuisesta, joka on jo ennättänyt! :)

Oliko tämä raskaus siis ihan toivottu ja oikein yritetty? Meillä tämä oli sellaista puolittaista yrittämistä, että tärppää sitten kun aika on. Ja nopsasti se vain meilläkin sitten kävi. :) Täälläkin on jo positiivisemmat tuulet. Kävimme varhaisultrassa ja nyt kun isäntäkin näki kuvaruudussa touhuavan vauvanalun, niin johan alkoi hänkin innostua taas oikein kunnolla. Ja se on vaikuttanut sitten taas minuun innostavalla tavalla. Tai siis innostuneita olemme molemmat tietenkin aina olleet, mutta ultralla on vain kumma vaikutus. Kuten myös ajalla, kun on ehtinyt totutella ajatukseen toisesta vauvasta. :)
 
Kiitokset :)
No en voi sanoa että yrittämistä, mutta ei oltu yrittämättäkään ;) en kyllä uskonut esikon jälkeen että näin nopeasti olisi mahdollista mutta kyllä vain olikin. Ajatuksena että halutaan kohtuullisen lyhyt ikäero mutta ei ihan näin lyhyttä suunniteltu (2vko vajaa 1v). Imetys ei onnistunut oikeastaan ollenkaan joten se varmaan myös edesauttoi raskautumista. Nyt vaan on tullut jo heti alkuraskaudesta samoja raskausvaivoja jotka esikossa olivat vasta myöhäisellä vaiheella joten kauhulla odotan millaiseksi ne vielä muodostuvat...
 
Täällä on myös yksi joka on uudestaan raskaana. Poika syntyi 12.10. ja seuraavan laskettu on nyt 16.11. eli vuosi ja kuukausi tulee ikäeroa :). Nyt menossa siis rv 8+4 :)
 
Onnea myös Riikalle! :)
Onko teillä 2. raskaus edennyt samalla tavalla kuin ensimmäinen? Itselläni ainakin vauvamaha tuli huomattavasti aiemmin näkyviin, nyt jo vaikka kuinka suuri kumpu!! Viimeksi samanlainen maha oli vasta joskus +26 viikoilla, huh!! :D
 
Onnea kaikille uudelleen odottajille. Itse sain vuosi sitten huhtikuussa esikoisen ja hän täyttää ensi viikolla vuoden. Samalla tässä jännitetään ehtiikö pikkukakkonen syntyä ennen veljensä synttäreitä sillä laskettu aika on vain kaksi päivää ennen.
Ja muut kuin kyseli voiko täysi-imetyksen aikana tulla raskaaksi niin kyllä voi.
 
täällä myös uudelleen raskaana, oon silmäilly tätä sivua ja nytt tuli tuttu nimimerkki vastaan RiikkaTe ! meikäläinen poistui naamakirjan 'laskettu aika lokakuussa'- ryhmästä ja koko systeemista, nyt tuntuu ett ois kiva tietää mitä siellä ryhmässä oleville kuuluu !
meillä syntyi siis tyttö 14.10 ja tällä hetkellä kovaa vauhtia masussa kasvavan laskettu aika olis 17.11 : )
 
Mirr : Moikka!Täällä yx,joka on edelleen ryhmässä facessa.Hyvää kuuluu kaikille Entäs itelles?Melko varma oon,kuka siellä ny on "linjoilla",mut en satavarma Mitä,mitä...sielläkö ollaan raskaana myös uudelleen?Onnex olkoon kovasti!!!
 
tattista !
täällä kans kaikki hyvin, tyttö menee painossa -10 käyrää, mut muuten ei oo hätiä mitiä.
eteenpäin on alkannu liikkuu tällä viikolla :)
toi ryhmä on ainut asia mikä harmittaa kun tuli poistuttuu sieltä ;<
 
Oi, onneksi olkoon mirr!!
Mieki lähin naamakirjasta, harmitti jättää ihana ryhmä taakseen, mutta halusin päästä naamakirjasta eroon..:/
Niin siis mie olen ryhmästä se, joka sai pojan samana päivänä kuin sie sait tytön!!Oispa kiva kuulla enempiki teiän kuulumisia, josko laittasin uuen topicin tuonne mihin vois kirjotella??
 
RiikkaTe: ONNEA! Sen jälkeen kun lähdin fb-ryhmästä, oon miettinyt niiiiiiiin miljoona kertaa et miten teillä menee sen uudelleen raskautumisen kanssa. Melkein lähetin kerran jopa tekstarin mut ehkä se olis ollu hitusen omituista udella toisten raskautumisia silleen :D. Voi hitsi, onnea valtavasti, <3 ja onnea tietty kaikille muillekin plussaajille, perästä tullaan (toivottavasti) :)>
 
Kirjotinki jo tuonne toiseen topiikkiin, mutta kirjotellaan nyt tännekin, että meille myös ois toinen pikkutuhisija tulossa. ;) 5.1.2013 on laskettu aika. Mutta todennäköisesti edellisen raskauden hepatoosi uusii jälleen ja se tietää yleensä käynnistystä viim. viikolla 38. Eli olettaisin, että uusi tulokas syntyisi jo tämän vuoden puolella. :) Nyt viikkoja siis 8+4. <3
 
Iiksjaiks... Tämä mama on myös nyt sit plussalla......! :)) <3
Tuli hieman yllätyksenä, että nyt jo. Ois saanu tärpätä vaikka hieman lähempänä loppukesää, mutta hyvä näin. Juniori matkalla<3
 
Kiitos!<3
Kerro vain...;) Hih... Oon niin onnesta soikeana täällä..!!! Viime yö oli melkoisen uneton, täytyy myöntää.:DD
Ei tätä vieläkään oikein todeksi tajua...
Ens viikon ti on sit eka äippäneuvola ja seuraavan viikon ti lääkärineuvola, jossa viimeistään ultrataan. Mut veikkaan, että mahd ultraavat jo tolla ekalla kerralla, kun ei oo mitään kk-kiertoa, josta vois laskea kuinka pitkällä ollaan. =)
 
Takaisin
Top