Urheilu raskausaikana

Susun

Silmät suurina ihmettelijä
Uusi ahdistuksen aihe iski raskauteen liittyen: mitenköhän pitkään pystyy jatkamaan (kilpa)urheilua raskauden aikana tai edes aktiivista urheilua. Miten te joilla on jo aikaisempia raskauksia taustalla olette liikkuneet raskausaikana?

No mulla ei oo kuin yksi keskenmennyt mutta vastaan kuitenkin, että kävin äitiysfyssarilla ja hän teki mulle saliohjelmat 👍 Siitä sai Kela-korvaustakin

Kilpaurheilusta en tiedä, riippuu varmaan hyvin paljon lajista. Minkä tyyppinen laji? Itse harrastin viimeksi ratsastusta vähän yli puolivälin, sen jälkeen pilatesta, salireeniä ja lenkkeilyä (kävely) loppuun asti. Liitoskivut vaivasit jonkun verran, mutta muuten pystyin hyvin liikkumaan. Aktiivisuus myös varmasti auttoi synnytyksestä palautumiseen, ja palasin heti jälkitarkastuksen jälkeen hevosen selkään.

Tässä raskausessa sama suunnitelma, mutta koska loppuraskaus on talvella, varmaan otan uinnin mukaan, kun lenkkeily ei ehkä suju niin hyvin

Mulla ei kokemusta mutta oon tuskaillut nyt juoksemisen kanssa, jotenkin ajattelin että olisi ok oman voinnin mukaan käydä juoksulenkeillä ainakin aluksi, mutta sitten luinkin että voi aiheuttaa jotain painetta vatsaonteloon ja herkemmin tulee vammoja ym. Varsinkin kun juoksen yleensä ison koiran kanssa, niin että se lantiovyöllä, niin oon nyt jättänyt sen pois. Vaikka siis veto tuosta lantiovyöstä tulee luisille alueille ja lähinnä selkään... En tiedä, tuntuisi niin kivalta käydä juoksemassa näin kesällä mutta pitääkö tässä aktivoitua takaisin uimahallille, kun yleensä olen sen jättänyt kesäksi tauolle ja uinut vain luonnonvesissä, mutta nekin niin kylmiä nyt.

Ihan normaalisti arkiliikuntaa, kotona calisthenics treenejä ja salilla käyn aina sellaisella tempolla millä kykenee. Oma kroppa kyllä kertoo, jos joku on liikaa. Pitää vain malttaa kuunnella, eikä vetää kipeänä kuten allekirjoittanu.. :Upside Down Face:

Liitoskivut ovat alkaneet vaivata jossain vaiheessa, mutta niihin myös kehonpaino- sekä liikkuvuusharjoittelulla saa helpotusta. Sitten on kaikki muut spessuvaivat, kuten yllättävä noidannuoli, virtsankarkailu, harkkasupistelu ja sellaiset mitkä nyt saattaa hetkeksi jarruttaa enintä intoa. :D

Lohduttelen itseäni, että synnytys helpottaa kun kyse on kuitenkin sitten vain joistakin kuukausista kun ei niin täydellä tarmolla mennä enää.. :)

Takaisin