Unohtunut Helmikuu

Ja jatkan samaan syssyyn tuota tammikuun vaate- ja kenkäkeskustelua... Yksi kaveri vannoi Kuomien nimeen, pari muuta sanoi, että ehdottomasti gore-tex kengät kevääseen. Onko kenelläkään kokemuksia Tepsuista?
 
Hei, meilläkin muutes vilkutellaan, jopa itselleenkin hän vilkuttaa :grin Pari päivää tämä taito ollut!
Mietin että kuomat varmaan menis tälläiselläkin joka ei vielä kävele ja niin kastele, mutta kyllä gore-texit on olleet hyvät vähän isommilla. Mutta siis kevääseen itsekin ajattelin näitä gore-tex kenkiä.
 
Tota kenkäasiaa mietin minäkin. Ärsyttää, kun vauva sai monet kengät lahjaksi, kun oli ihan pieni. Eihän niistä yhdetkään mahdu jalkaan enää, kun niitä tarvittaisiin. Joo, lahjoista kai ei saisi valittaa, mut tuntuu vaan hirveeltä haaskaukselta. Mihin noita kenkiä nyt sitten laittaa.

Eilen mietin, kun vauva puistossa konttaili, että pitäis kyllä varmaan olla sellaiset melko korkeavartiset kengät, missä saa säädettyä kokoa pohkeesta. Eilen meillä oli siis käytössä äitiyspakkauksen tossut, eikä nekään oikeen meinanneet pysyä jalassa. Ehkä hanskaklipseillä vois yrittää. Ja mietin kyllä, että ehkä muovipussit jalkoihin teipattuina ei edes olis niin huono vaihtoehto.

Lapsille myydään kyllä niin typeriä kenkiä, että koita nyt sieltä löytää ne parhaat. Ne on ihmisten mielestä varmaan niin söpöjä ne minikokoiset aikuisten kengät, että ne myy, mutta eihän niitä meinaa usein saada edes jalkaan koosta riippumatta.

Mä oon kans ymmärtänyt että sellaiset ohutpohjaiset, taipuisat kengät olis parhaat, mutta talvi, räntä ja sade tietty tarjoaa omat haasteensa kenkien valintaan.
 
Joo meidänkin tyttö vilkuttaa ja moikkailee. :) Musta on vaan hassua, kun jotkut ihmiset vaivaantuu siitä, eikä reagoi millään tavalla vauvan hymyyn tai vilkutukseen. Tulee vähän paha mieli vauvan puolesta. No joo, ehkä vähän turhaan tietty...
 
Musta on niin ihanaa kun joskus esim kaupassa tai jossain ulkona joku ihana söpöliini heiluttelee! Toiset vaan katsoo just naama mutrulla takaisin :sad001
 
Mä ostin joulun alla HM:stä coretexin "kengät"/tossut. Pitää kuivana ainakin lumessa möyriessä. Pohja on kyllä pehmeää, eli ei niillä seisoskella lumessa hirveästi, mutta möyrimiseen hyvät.
 
Mä ostin tänään hennesistä 5 euron kengät kokeiluun. Puristelin pohjaa ja oli kyllä melko taipuisa, mutta ei, ei ehkä kuitenkaan kenkiä konttaavalle lapselle. Kotona annoin tytön konttailla niissä, mutta kyllähän niissä jalat menee vähän hassuun asentoon. Kohtahan nää jo mahdollisesti kävelee, mutta olis kiva jos joku toimiva ratkaisu olis ennen sitäkin. Ehkä stonzit. Sellaisia töppösten päälle laitettavia rukkasiakin kai myydään, mutta tietääkö kukaan missä?
 
kuukiurustakesään, tulit eilen illalla mieleen, kun kaivelin pojan vaatekaappia :) Kyselit, että mistä kapeanmallisia housuja, niin Villervallan canvashousut ainakin ovat mukavan kapoista mallia! Yhdet sellaiset löytyy ja ovat kyllä istuvuudeltaan loistavat meidän rimpulalle.
 
Kysymys menkoista. Onko muilla ensin alkanut ja sitten hävinnyt moneksi kuukaudeksi ja sitten taas tullu yhdet ja taas kadonneet? Täysimetän muun ruuan ohella. Ärsyttävää tämmöinen, et joutuu pelkään uutta raskautta kokoajan.
 
Meillä siirryttiin vaatekokoon 80! Mun iso poika! Viime yönä oli isojen poikien pyjama päällä, eli semmoinen kaksiosainen. Jotkin vaatteet koosta 74 tietty vielä menee, mutta suurin osa housuista alkoi oleen lyhyitä ja bodyt kittanoita. Jännän mallinen jätkä, kun ohkanen, mutta joka suuntaan pitkä :joyful:
 
Nimenomaan, mitkä menkat!! Siis imetän edelleen, mutta oon kyllä odotellu että varmaan tulee pian. No eipä oo näkyny. :eek: Sitten kun lopettaa imetyksen niin saan varmaan kulkea ämpäri jalkojen välissä :D Mulla on meinaa ollu tosi runsaat menkat ennen pillereitä... Yyh!
 
On menkat ja kaks ekaa päivää hirveitä, ämpäri haaravälissä siis :grin Mutta nyt päätin ottaa sen kapselin. Pitäs soitella tk aikaa vaan sen laittoon.
 
Takaisin
Top