Unirytmi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja eevis4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eipä ollut apua tän päivän neuvola käynnistäkään :sad001 heräily ei siis ainakaan korvista johtuvaa, ne oli ihan siistit. Kahden viikon päähän saatiin lääkäri aika..

Voi itku sentään sss:sad001 kylläpäs teitä nyt koetellaano_O
meilläkin meni viime yö ihan persiilleen heti kun täällä ehdin hehkuttaa,likka oli 03-05 hereillä treenaamassa konttailua :eek:nukahti onneksi sitten uudestaan,mutta en tykkää kyllä nyt yhtään näistä yöllisistä jumppahetkistä,arvostaisin enemmän niitä kunnon unia:sour:

Oltiin viimeyö reissussa hotellissa yötä, jossa tyttö nukkui pitkästä aikaa vieressä ja tulipa siinä todettua, ettei mun kaipuu oo syynä yöitkuille, koska edelleen heräsi vähintään kerran tunnissa itkemään :meh: Äsken kotiin tultuamme siirrettiin tytön sänky omaan huoneeseen ja kokeillaan, jos syynä onkin se, että havahtuu meidän pyörimiseen yöllä ja siksi itkee. Nukahti yllättäen itse sänkyynsä niin, että istuin vain vieressä ja vähän silittelin (yleensä nukahtaa ainoastaan viereen) ja nyt on nukkunut reilu pari tuntia ilman itkuja. Toivottavasti tämä nyt auttais..seuraavaks täytyy sitten meidänkin kai käydä lääkärillä. Hampaitakaan ei kerran näytä olevan tulossa ja nimenomaan toi itkuisuus koskee vain öitä, päivisin tyttö on oikea aurinko.
Vähän on orpo olo, kun toinen nukkuu muka kauhean kaukana vaikka oikeesti välissä on vaan kapea käytävä :grin

Kuulostaa Lurua hyvin tutulta. Kerro kuinka yö meni! Mä ajattelin kans kokeilla nukkua sohvalla yhden yön ja katsoa nukkuuko tyttö sillon paremmin kun en mee makkariin pyörimään (oon ite huono nukkumaan ja pyörin ennen ku saan unta, mies nukkuu toisessa huoneessa), jos niin siirrän omaan huoneeseen mutta epäilen.. Kokeilin myös nostaa sängyn päätyä muttei sekään vaikuttanu,riisuin yöllä myös vaippasilteen jos ois ollu kuuma, annoin panadolia, lopulta musta tuntuu aina kuitenkin ettei mikään auta. Jossain vaiheessa yöllä tyttö alko taas harjoittelee kääntymistä, oppi vasta vähän ennen 6kk ikää kääntyyn mahalleen ja välillä öisin kääntyy mutta siitäkin tulee huuto kun ei pääse pois :grin aamulla ilokseni huomasin että vihdoin nukku mahallaan mitä ei koskaan aikasemmin oo tapahtunu.

Lisättäänkö vielä että päivisin meillä ei oo mitään turhia kitinöitä ja päiväuniakin nukutaan vaan kahteen otteeseen 1-1&puol tuntia joten luulis yöllä unen maittavan, mutta joku häiritsee.. :sad001

Lurua, oon näitä sun kirjoituksia lukenut enkä ole huomannut, että kukaan olisi kirjoittanut sellaisesta kuin kauhukohtaus. Meidän toinen typy sai näitä nelikuisena päiväunillaan (mikä on hyvin harvinaista, kun yleensä tulevat yöunilla ja johtuvat USEIMMITEN epäsäännöllisestä rytmistä, mitä meillä ei ole ikinä ollut...nyt ovat menneet ohi siis)...onneksi ei saanut ikinä yöunillaan..mutta googlettele ja vertaa..Tuskinpa teillä on tätä, mutta ihan näin "uutena näkökulmana tuon tällaista esille".

Typy, joka näitä "kohtauksia" sai, oli mun vieressä aluksi omassa pinnasängyssään (laidat alas ja ikäänkuin jatkettu petiä).Tälleen meillä saatiin "omiin sänkyihin YKSIN ilman siskoa", hänen osaltaan..Toiselle se oli ihan sama, siskoa voi kiusata myös päivällä..mm.repiä tuttia pois nukkuvan siskon suusta....voi kuinka ihanaa.

Me käytiin tänään Mehiläisen lastenlääkärillä ja otetaan nyt kokeiluun refluksilääke, sitä siis epäili. Suolistoäänet oli tavallista vilkkaammat ja aristi vähän vatsaa tutkiessa. Siispä seuraavaks kokeillaan helpottaisko yöt sillä :)

Muokattu viimeksi:
Voiko yölliseen hyörimiseen mitenkään vaikuttaa? Meillä liikkuminen on aivan mahdotonta ja siksi poika heräilee usein.. Toki liikkuu päivälläkin kokoajan.

Voi kun jotenkin voisikin vaikuttaa, meillä on myös todella levottomat yöt, tyttö menee unissaankin kontta asentoon :eek: ja sit ku tää vaihe menee ohi niin sit tulee lisää hampaita ja sit ne alkaa nousee pystyyn sängyssä jne. Eka vuosi on kyllä kokoajan jotain vaihetta ja siitä kun selviää niin alkaakin tahtoikä :laughing002

Voikohan olla, että iltapuuro voi aiheuttaa noita öisiä heräilyjä? Meillä jäi toissapäivänä iltapuuro antamatta, kun oltiin reissussa ja pitkästä aikaa tyttö nukkui yönsä heräämällä vain kerran syömään (nyt ollut kuukaudn ajan suunnilleen siis jopa tunnin välein itkeskelyä). Jätin sitten kokeeksi eilenkin iltapuuron pois ja taas meni yö hyvin. Ajattelin nyt sitten hetken vaihtaa iltapuurot vaikka hedelmä/marjasoseeseen ja ottaa vähän ajan päästä taas kokeeksi takaisin puuron, jos nämä hyvät yöt nyt jatkuu...

Tosta iltapuurosta joku jo aiemmin meitä täällä varoitteli, että toisilla häiritsee yöunia ennemmin kuin on avuksi!! Meillä meni toissailtana rytmit sekaisin ja annoin vihannessoseen ja marjaa päälle vielä illalla ja yö oli ihan tuskaa! Iltapuuron aloituksen olen jättänyt (juurikin varoituksesta kiitollisena) tarkoituksella tuonnemmaksi kun meidän yöt ovat olleet vielä rikkonaisia. Teen illalla riisijauhosta pienen vellin ja lisään sosetta. Siis ihan lusikalla syödään velli ja sose. Meillä toiminut hyvin. Mutta tosiaan toisilla iltapuuro on taas se öiden pelastus.
Vaikka kuinka olen muiden muksuja ikäni hoitanut, niin tämä mahdollinen päinvastainen vaikutus oli uutta ja hyödyllistä infoa -kiitos siitä :)

Minä ainakin täällä jossain vaiheessa kirjoitin, että olen kuullut useammalta äidiltä että iltapuuro on huonontanut nukkumista, kun taas marja/heldelmä/lihailtapala parantaneet unia. =)

Meillä puuro on ollut öiden pelastus. Iltapuuroa vetelee ison lautasellisen. Yöt ovat parantuneet niin, että nukkuu yleensä 6-8 h putkeen. Ja tietenkin kun nyt täällä hehkutin, niin ens yönä alkaa taas heräilyt :D

Tuntuu olevan kovin yksilöllistä. Meillä taas iltapuuro pidentää ekan uni pätkän tosi hyvin. Ja nimenomaan marja puuro. Aamulla menee hyvin kaurapuuro tai mikä tahansa puuro mut illalla uppoaa vain Onnin puolukkapuuro tai itse tehty puolukka-tai mustikkapuuro. Tavan kaurapuuro ei kelpaa illalla? En tiiä mikä siinä on?

Eipä ollut iltapuuro sittenkään syynä noihin heräilyihin..pari yötä nukkui paremmin eli itkeskeli ja söi yhteensä neljä kertaa, mutta nyt taas kaksi yötä täytynyt rampata tytön luona kokoajan. Viime yönä laskin käyneeni kymmenen kertaa ja tänä yönä jo saman verran vaikka yötä on vielä jäljelläkin :arghh:
Oon niin loppu tähän heräilyyn tällä hetkellä ja ihan toivoton, kun en enää keksi, mitä seuraavaks kokeilisin. Nyt on kokeiltu jo siirtää omaan huoneeseen, korottaa sängynpäätyä, antaa iltapuuroa, olla antamatta iltapuuroa, antaa särkylääkettä..hampaitakaan ei nyt näytä olevan tulossa.
Mies lähtee nyt viideksi pöiväksi reissuun ja jään yksin tytön kanssa ja tottakai kaikki tutut on jossain kesälomareissuillaan, etten saa edes ketään seuraksi tänne. Vähän jännittää, miten jaksan tuon naperon kanssa nää päivät :confused: Päiväunetkin tytöllä on niitä 20minuutin pätkiä, jolloin en ehdi itse edes saamaan unen päästä kiinni. Onneksi tyttö on päivisin sentään yleensä pelkkää hymyä, mutta vaatiihan tuo silti voimia, kun kokoajan täytyy olla katsomassa perään ja viihdyttämässä.
Täytyy yrittää huomenna saada neuvolasta joku kiinni ja kysyä heiltä apua. Ei tästä tuu yhtään mitään, kun mullakin on näiden valvomisten takia ollut viikon jo migreenikin, kun en imetyksen vuoksi saa syödä siihen lääkkeitäkään ja yleensä nukkuminen on ollut ainoa, mikä siihen auttaa :banghead:

No mites Lurua, onnistuuko teidän nukkua vierekkäin?
Mä luulen, että meillä olisi aika samanlainen tilanne heräilyjen suhteen jos nukuttaisin Elmaa omaan sänkyyn. Nyt taas ylipäätään huonomman nukkumisen jakson jälkeen nukutaan koko yö vierekkäin, ja itse ainakin koen sen meille toistaiseksi parhaaksi ratkaisuksi - nukutaan kaikki parhaiten!
Voihan se olla, ettei teillä toimi näin....

Siirsin tytön omaan sänkyyn parin kuukauden ikäisenä, koska silloin yöt oli yhtä syömistä, jos nukkui vieressä ja omaan sänkyyn siirtäminen vähensi heti yösyötöt maksimissaan kolmeen. Nyt reissussa ollessamme otin tytön viereen nukkumaan siinä toivossa, että edes siellä olisin saanut nukkua paremmin, mutta samat itkut oli vieressäkin erona vaan, että vaati useammin tissiä, kun ne kerran olivat tyrkyllä siinä :confused:

Okei, sitten sekään ei ole ratkaisu..
Enpä tedä sitten. Voisiko teillä olla silent refluksi?Mulla ei ole siitä sen suuremmin kokemusta tai tietoa, mutta voisin kuvitella että sen kanssa voisi olla ongelmaa nukkumisessa.

Meillä Lurua on ihan samanlaista. Ollut jo reilun kuukauden. Käytiin maanantaina yksityisellä lastenlääkärissä ja epäili juuri tuota silent refluksiaa, saatiin lääkekuuri siihen. Vielä en osaa sanoa auttaako kun tuossa taitaa mennä useampi päivä ennen kuin alkaa vaikuttamaan.

Koitin eilen myös korvata iltapuuron soseella mutta selvästi oli nopeammin ja useammin yöllä nälkä kuin puuron kanssa..

Nyt on ollu taas pari yötä kun ei tyttö oo suostunut nukkumaan ollenkaan omassa sängyssä, tai siis on sitä itkeskelyä 10min välein. Pari yötä nukkunut siis vieressä mutta on sekin melkoista säätämistä kun toinen pyörii niin paljon että vähän väliä on mahallaan eikä pääse pois tai sit potkii kylkiin tai muuten vaan heräilee :grin Ois kyllä kiva saada jo vähän helpotusta näihin öihin että jaksais itekin paremmin!

Takaisin