Uniongelmat

Täällä kanssa uni ongelmia ollut alusta saakka suurin niistä pissa hätä ja pahoinvointi. Nyt tämän viikon herännyt keskellä yötä ja ollut pakko mennä lattialle nukkumaan petarin päälle jossa olen saanut loppu yön sitten aina nukuttua hyvin. Taidan siirtyä nyt jo heti iltaisin latialle :grin
 
Ite harkitsin jo sohvalla nukkumista mutta vielä on yöt menny sängyssä.
 
Viime yönä/aamulla sain unta viiden aikaan. Ensin yritin nukkua sängyssä, mutta oli liian kuuma ja oksetti. Sohvalle nukahdin jossain kohtaa, mutta en mennyt oksentamaan. Tänään on taas ollut päivän hyvä olo, mikäli tunnekohuja ei lasketa, mutta ootanpa taas sitä, että pääsen nukkumaan... Sitten ei varmaan uni tulekaan.
 
Yrittää tässä taas nukkua. Mahassa on ilmaa, oksettaa ja röyhtäyttää. Hengittäminen tuntuu raskaalta ja mies kuorsaa ja haisee pierulle. Ja on kuuma.

Jokatoinen yö on tällainen, jokatoinen olen niin väsynyt, että en välitä.
 
Oon niin tyytyväinen että voin torkuttaa pitkään.. Eli jään heräämisen jälkeen sänkyyn vaan makoilemaan. En tiedä miten selviytyisin muuten :D ku en saa kuitenkaan nukuttua päikkäreitä
 
Mä teen vuorotyötä, iltavuoroon meneminen on kivaa, aamuvuoroon meneminen ei... Mutta nukun huonosti ja nukahtaminen on vaikeaa. Tietysti päässä pyörii kaikkea ja nyt on vielä kuuma. Perjantaina meen lääkäriin, käsissä on outoa kutiavaa /polttavaa ihottumaa, johon ei auta mikään rasva, nyt kun oon raskaana, niin kädetkin paheni. Ja se kutina /kipu valvottaa myös. Mietin, että olisiko ihokeliakia kyseessä, mutta ainakin se kannattaa sulkea pois. Mulla on muutenkin vahvaa autoimmuuniongelmaa, joten kaikki on mahdollista. Mutta nukkumaan en pysty.
 
Nyt kun sain gradun alta pois, voisin taas keskittyä lepäämiseen, mutta eipä väsytä.. :sad001 Esikoinen herää yhä vähintään kaksi kertaa yössä, joten sekin heikentää palautumista. Yleensä oon aamuisin ihan tööt ja jos vaan saan tytön houkuteltua jatkamaan unia, niin lähes itken ilosta. Tänään otin tytön viereen ja jatkettiin puoli kymmeneen asti. :D Ja onneksi nyt voin taas nukkua päikkäreitä, ne pelastaa paljon! :Heartred
 
Pari kolme viikkoa nukuin hyvin ja nyt se taas alkoi,kaks edellistä yötä mennut nukkuu 23 ja nulahdanut vasta 3-n jälkeen yöllä, 8lta pakko herää esikkon kans. Tosi ärsyttävä. Tänään jo alamaha tosi arka ja tosi huono ja voimaton olo. Lasken sekunteja esikon päiväuniin.. jos tänään taas just esikko päikkärin aikana tulee työmiehet korjata tota eteistä niin en kestää enää :sad001 mieskin koko kuukaudeks laitettu iltavuoroihin eli joudun koko päivän esikon yöuniim asti jaksaa ja silloin kun esikko ei saa työmiesten takii nukkuu niin joudun kanniskelee koko illan väsynyttä taaperoa :angry1 ja ulkona ei suostuu enää vaunuis nukkuu että voisin varalta laittaa ulos nukkuu. Mikä tuuri oikeesti että tos pari viikon aikana joka toinen päivä aina ne tyhmät työmiehet pamahtaa ovesta sisälle just silloim kun esikko nukahdanut ja tottakai se herää siihen meteliin :angry1 aaaagrhhhh sori pitkä selostus, pakko purkaa tunteita johonkin
 
Toistaiseksi olen nukkunut ihan hyvin. Olen yrittänyt välttää päikkäreitä, jotta unta riittäisi yöllä ! nukahdan illalla 21-22, herään viideltä pissalle ja sit pyörin muutaman tunnin sängyssä kun en mä jaksa nousta vielä viideltä :s Onneksi on loma ni ei ole rytmillä ja ylösnousemuksilla niin väliä :D
 
Pyllerö, mulla on niin sama tilanne... Ihan ärsyttää. Opin nopeasti menemään sinne silmät kiinni että pääsee jatkamaan heti unia.
 
Viime yö nukuin 23:30-02:30 ja sen jälkeen en ole enää uudelleen nukahdanut. Nyt pitää jaksaa koko päivän kolmen tunnin uneil :angry1 tiedäkö kukaan saako raskaana käytä unilääkettä? Jos en nuku ens yönäkään niin pakko mennä lääkäriin ja toivoon et saan jtn lääkettä sit kun pää tähän hajoo kohta. Ajatus ei kulkee yhtään enää kun ei aivot saa lepää ja sykekin aika korke päivisin. Unettomuutta ei toivoisi kyl pahimalleen vihollisellekaan
 
Se on kyllä viheliästä! Veikaan, että jos unet pitkään jää huonoiksi, niin sit mietitään käviskö joku lääke. Jos vaan mahdollista, kannattaa yrittää pitää asia neutraalina ettei pelko huonoista unista karkota unta. Siitä oon ite yrittäny pitää kiinni. Jos en saa unta, nousen ylös, luen vähän aikaa tai syön jotain ja kun yhtään rupee haukotuttaa, meen kokeileen uudestaan.
 
Kyllä täällä myös toi unettomuus vaivaa. Tänään heräilin about vartin välein.. Mut sinnikkäästi makoilin sängyssä. Pystyi vähintäänkin rentoutumaan jos ei muuta.
 
Kyllä raskaana voi käyttää lääkkeitä uneen Senni! Uni on tärkeämpää sikiölle kuin unettomuudesta aiheutuva stressi, väsymys ja ahdistus. Se kun moninkertaistaa kaiken pahan ja vaikuttaa elimistöön hyvin voimakkaasti. Kannattaa mennä juttelemaan lääkärin kanssa asiasta. Itse kärsin kroonisesta unettomuudesta ja siksi kaksikin eri lääkettä, joilla ei sikiöhaitan vaaraa, ollut käytössä koko raskauden. Jos äidin vointi vaatii, lääkitykset on tärkeämpiä kuin vaikea unettomuus. Meidän neuvolassa tätä ei neuvolaääkäri ymmärrä vaan maalasi minulle kaikki pirut seinälle vaikka hoitava lääkäri ja teratologinen oli asiasta täysin eri mieltä. Kannattaa siis miettiä hakeako apua kokonaisvaltaisemmalta lääkäriltä jos neuvolassa ei ymmärretä äidin kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin vaikutusta sikiölle.
 
Viime yönä unta 7:30-8:30 ja iltaan puoli kasiin jaksettava esikkon kanssa. Pakko soita tänään terveysasemalle ja toivoo että saa lääkärin ajan.
 
Viime yönä unta 7:30-8:30 ja iltaan puoli kasiin jaksettava esikkon kanssa. Pakko soita tänään terveysasemalle ja toivoo että saa lääkärin ajan.

Kuulostaa aivan kauhealta, huij! Ole ehdottomasti yhteydessä asiasta johonkin, toivottavasti tulet ymmärretyksi ja saat apua!
 
Uni on kyllä tärkeä. Kolme yötä putkeen vähillä unilla :sad001 no onneks yksi stressin aihe on ohi niin ehkä tänä yönä saan nukuttua. Ja hei unettomuudesta tuli mieleen että mulla nuorempana unettomuus laukaisi keskivaikean masennuksen ja kun sitä lähdettiin hoitamaan lääkityksellä niin helpottui huomattava asiat kun sai jälleen nukuttua vaikka olikin ns kemiallista unta.
 
Kyllä kannatti mennä lääläriin. Kävin vasta eilen lekuris joka määräsi pienimman annoksen opamoxia,otin sitä illalla puolikkaan. Nukahdin 12-5.15 heräsin vessa ja sit valvoin 7 ja nukuin viel 7.30-8.30. Ei ole vielä todellakkaan ihan kunnon yöunet mutta ihan eri olo näillä unilla kun ilman lääkettä oon nukkunut 1-3h yössä. Harmi vain että uskallan vielä 1-2 yötä max ota sitä lääkettä ja sit pärjätävä ilman.. ehkä se unirytmi nyt kääntyisk paikoilleen
 
Takaisin
Top