Unettomuus

Mulla on yöt alkanut noudattaa samaa kaavaa ja tätä on jatkunut jo varmaan parisen kuukautta; saan herätä noin tunnin välein käymään vessassa ja tuntuu vaikealta saada rakkoa edes tyhjäksi. Viime yö meni 45min. väleillä. Tämän lisäksi minulla kuivuu suu niin pahasti etten meinaa saada henkeä öisin ja koska joudun juomaan, joudun juosta vessassa. Öisin ja aamuisin on ihan hirveä jano. Sokereissa ei ole häikkää eikä ole virtsaputkentulehdusta. On vain hirveä univelka jo ennen vauvan syntymää, koska en saa nukuttua päivisin kahden pikku-neidin takia. Ja meillä on herätys joka aamu 6.15 kun mies lähtee töihin, neidit ovat heränneet jo siihen mennessä.
 
Kiran, ehkä olet kokeillutkin mutta... kokeile etu- ja takakenoa pissaamisen loputtua ennen kuin nouset ylös. Kädellä vaikka hieman alavatsaa autellen. Ehkä auttaa niiden viimeisten pisaroitten tuloon eikä ole tunnetta, että kesken jäi. Tämä tällainen rakon laskeumista kärsivien mummojen kikka.
 
Voi ei noita öitä... pelkkää vessassa ramppaamista ja asennon vaihtamista... eipä siinä välissä paljon ehdi torkahtaa... no mutta onpahan ainakin tottunu katkonaisiin öihin sitte valmiiksi, kun vauveli saapuu :rolleyes:
 
Hellis, ihan ku ois ite kirjottanut :D Viime yö tosin meni jopa suht iisisti, kävin vissiin "vaan" kolme kertaa vessassa 22.30-06 välillä :angry1Yllättävän hyvin kyl viime yönä sain nukahdettua uudestaan vaikka joinain öinä tuntuu et valvoo tunnin ennenku saa nukahdettuu uudestaa vessareissun jälkeen ja just kun on nukahtamassa on taas hirvee vessahätä...
 
Se on kyl jännä, että vaikka ihan hetki sitten ois käyny vessassa, niin silti se hätä vaan jostain hiipii uudestaan ja ihan pakko nousta pissille :wacky:
 
Vaikka vessaramppaukset ei kivoja ole, on ihan tosi helpottavaa kuulla muidenkin heräävän vessaan kertaa X yössä.

Olen yrittänyt nyt äitiyslomalla juoda enemmän pitkin päivää, ettei tulisi iltapainotteisesti tankattua vettä. Mutta ei ole sekään vaikuttanut yöpissimisiin. Lisäksi juon yölläkin melkein puoli litraa vettä.
 
Ei auta, vaikka kuin koittais juoda päivällä riittävästi ettei tartteis illalla niin paljon, ni mulla on ihan yhtä jano illalla ja tulee sitä vettä litkittyä koko ajan :D Olen muutamaan otteeseen suunnitellut (jo koulussa) kestokatetria ettei tartteis hypätä vessaan koko ajan :'D
 
"Ihana" naapuriin alettu rakentamaan niin alottivat jo aamulla kaivinkoneella puol seiskan aikaan hommat, kiva herätä siihen.. NOT... Meteliä kuulunut koko päivän, sai tossa onneksi äsken vähän aikaa nukuttuakin. Väsyttää vaan ihan sairaana..
 
Huhhui, tuli taas vedettyä päikkärit... ne ei vaan meinaa sopii mun kropalla, kun niiden jälkeen mulla on sitten aina huono olo ja tekee hirveesti makeaa mieli... mutta se on siis aina ongelmana, oli sitten raskaana tai ei! Mutta kiva nukkua ja sen jälkeen huonon olon vie pois vaan makee ja se nyt ei kauheen hyvä asia ole :wacky:
 
Mulla on päikkäreiden kanssa sama ongelma. Ihan semmonen tukkonen olo, ei siis nenä tukossa vaan semmonen fyysinen koko kropan tukkoisuus. Ei oo kivaa se.
 
Taas joku 4 kertaa ravannu yöllä vessassa. IHan hyvin saanu unta kyl sit kun oon käyny vessassa, mut kun katoin siin kolmannen kerran kohdalla kelloa ja se oli 4.25 niin oli kyl aika epätoivoinen olo. Ja kyllä sen huomaa et pätkissä nukutaan kun silmiin koskee ja päätä särkee ja kaikki kiukuttaa kun on niin väsynyt.
 
Kohta pääsee taas nukkumaan mahalleen:smiley-angelic002 Toki jos rinnat sallii, ennen ei oo väsyneenä haitannut, froteeta vaan riittävästi alle. Tuntuu että mahalleen nukkumista kaipaan niin paljon että voisin nyt nukkua kin pyllypystyssä sikiöasennossa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Just viime yönä (taas) valvoessani mietin, että kohta pääsee nukkumaan mahalleen :Heartred tuhat sydäntä! Semmonen pesä vaan peitoista ja tyynyistä ympärille ja köllöttämään!
 
LMK ,tämä tieto toi mullekin tuskaa esikoisen odotuksen jälkeen :D Tosin oon oppinut aika hyvin nukkumaan kyljelläni ja en silleen kaipaa mahanukkumista enää :D
 
Kyllä mä oon voinu heti synnärillä nukkua mahalleen! Sitä en tiiä mitä tissit siitä tykkää... Mutta siis oon vaan laittanut froteeta alle että jos paine saa maidon vuotamaan sängylle. Ja voihan sitä nukkua vähän ylä vartalo vuorostaan koholla/kierteellä kun on mahan kanssa ähissyt monet yöt.
 
Ai niin ja viimeksi oli synnytyksessä ja osastolla oma tyyny mukana. Esikoisen kohalla tajusin etten voi nukkua niillä muovipussitetuilla tyynyillä. Taitaa taas lähteä oma matkaan, vaikka tiedän ettei oo kovin hygienistä.
 
Nyt kyllä mahakin haittaa jo nukkumista. Ja levottomat jalat pitää hereillä. Ja 5 vessareissua yössä. Ja hormonit, jotka herättää kolmelta. Ja selkäkipu. Vali vali. Iltasin tuntuu että hyvää yötä-toivotuksen sijaan tarttis että joku sanoo "tsemppiä". Kamalaa ämpyilyä koko pimeän aika.
 
Takaisin
Top