Ultrakuulumisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tänään käyty np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. :) Olo on kyllä niin onnelllinen ja helpottunut kun sen pienen näki :Heartred
Niskaturvotus oli 0,7mm

IMG-20141110-WA0001.jpg IMG-20141110-WA0000.jpg

Siinä pari kuvaa meiän pikkusesta.. Saatiin kuvia yhteensä 8.kpl.

Täällä myös eilen käyty ultrassa. Kaikki oli hyvin ja vastasi täysin viikkoja. Kovasti pyöri ja potki, eikä pysynyt paikallaan ollenkaan <3 Ensimmäisiä liikkeiden tuntemuksia odotellessa <3 Voi tätä onnea minkä tuo pieni ihme aikaan saa.

Eilen oli meilläkin ultra, laskettu aika pysyi samana 21.5., mutta viikolle 38+0 varattiin synnytystapa-arvio josko hallitusti käynnisteltäis. Meiltä yli kahden tunnin matka synnyttämään ja syöksysynnytys taustalla mikä oli kamalan raju ja jätti hirveän pelon.. Teidän muiden pikkuisilla näyttää olevan pienet niskaturvotuslukemat, ei meilläkään hälytysraja ylittynyt, mutta 2,2 sitä oli.. Onneksi Kysissä hoito Suomen ykköstasoa. Nyt olen vain igaillut meidän pikkuisen kuvia ja onnenkyyneleitä tuon tuosta tirautellut. Tämä on ihanaa, elämän parasta aikaa!!

Tänään käytiin ultrassa, niskaturvotus 1,6 mm ja laskettu aika siirtyi melkein viikolla eteenpäin. Olipa ihanaa nähdä pikkuinen siellä heilumassa, edellisen kerran kuultiin sydänäänet neuvolassa kuukausi sitten ja sitähän ihminen ehtii saada vaikka mitä päähänsä kun ei muka muutamaan päivään ole ollut "mitään" oireita... Alkuvuodesta sitten rakenneultraan. :)

Maanantaina oli meilläkin ultra ja kaikki oli juuri niinkuin pitääkin kätilön mukaan <3 niskaturvotus oli tasan 1,0mm ja seulan down riski normaali eli ei kohonnut :) meidän pieni ihme on ilmeisesti ihan yhtä jääräpäinen kuin molemmat vanhempansa :P ei olisi millään suostunut kääntymään niin että sivuprofiilin olisi saanut. Mutta vihdoin kun kätilö laittoi mut vähän kävelemään suostui näyttämään sivuprofiilinkin <3 tää oli kyllä niin rakkautta ensi silmäyksellä! Voiko kauniimpaa olla kuin alienin näköinen kummastus tuijottamassa kameraan <3ImageUploadedByVau Foorumi1415817700.280949.jpg

Np-ultrassa venytteli 5.9cm peruna ja kaikki mitat ja riskit oli oikein hyvät ja pienet :) Nyt vain sitten odottamaan tammikuun rakenneultraa ja katsomaan miten tää diagnosoimani poskiontelontulehdus kehittyy. Karsea päänsärky/naamasärky/korvasärky. Onneksi ensi ti on lääkärineuvola :)
Ja tosiaan sitä kuvaa kehiin vielä liitteeksi :) Oli tosi selkeä profiilikuva ja nenäkin näkyy hienosti, hii <3

Liitteet

• ultra 12+2.jpg
    ultra 12+2.jpg
    113 KB · Katsottu: 45
Muokattu viimeksi:
Miullaki oli tiistaina np ultra. Pelonsekaisin tuntemuksin menin paikalle ja kerroinki tadille etta pelottaa tietaa onko siella mitaan. Sitte ku pieni ilmesty kuvaan niin tuli itku :D sen jalkee alkokin naurattaa ku toinen satki ja venytteli nii hirveesti. Niskaturvotus oli 1,2mm ja laskettu aika pysy samana vaikka pieni oli kolme paivaa pienempi ku mita olis pitany. Mun vika ku en muistanu kunnolla mika paiva oli edelliset kuukautiset ni heitin vaa jotai siihe suuntaan. :D
Rakenneultra onki ens vuoden puolella eli 8.1.

Moikka! Meillä eka ultra oli reilu viikko sitten. Eli nyt on 13+5 Mua jännitti ihan kamalan paljon tuulimunan mahdollisuus, vaikka pönttö on ollut hyvä ystäväni jo 2kk. Kaikki oli hyvin muuten, mutta raskaus oli alkanut kaksosraskautena.... Onko muille käynyt samoin? Eli sikiön takaa löytyi toinen ruskuaispussi, missä oli vielä jotain pieniä jäänteitä jäljellä Toinen oli luovuttanut ilmeisesti aika alussa jo. Asia on jäänyt pyörimään mieleen aika paljon, vaikka olen todella onnellinen, että mukana matkustaa edelleen yksi vahva pikkuinen ❤️

Mun veljellä löydettiin/poistettiin sikiöpussi eli kaksonen sen selästä kun se oli parikymppinen. Eli oli alkanut myös kaksosraskautena mut en sit tarkemmin ole perehtynyt asiaan miten se toinen on päätynyt mun veljeen kiinni. Mitään ulkoisia epämuodostumia ei hänellä ollut, kunnes vasta 20-vuotiaana alkoi valittaa alaselän kipuja ja tarkemmissa tutkimuksista sieltä löytyi toinen sikiöpussi, joka poistettiin!! Kuulin sit jälkeenpäin ettei tämä oo ees mikään erikoistapaus vaan niitä esiintyy aika paljon :O
Ei nyt liittynyt ihan sun kysymykseen Pearl82, mutta tuli siitä mieleen toi veljen juttu.. Onneksi kuitenkin sinulla on toinen pieni matkassa :)

Kirsikka2014, mä oon kans joskus kuullut, että vauvaan on kasvanut kiinni toinen sikiö, joka on poistettu leikkauksessa . Aika erikoisia tapauksia, mutta mun mielestä on hyvä että tälläisistä puhutaan, ettei pidä itseään täysin friikkinä.

Meillä oli tänään kauan odotettu ultra. Kaikki näytti olevan kunnossa, niskaturvotus 0,8mm. Oikein ihanasti hän esiintyi meille ja vatsanpäältä tehdessä tuli silti tosi hyvää kuvaa! Nähtiin jopa kun hän piti juomatauon, hörppi lapsivettä ja se meni masuun! Ihan oli samannäkönen naama kun esikoisella <3 sykkeet oli 159. Nyt vielä ootellaan seulonnan tulokset :)

Noniin, nyt viimeinkin pääsen tänne kirjoittamaan :)
Nt-ultra oli tänään ja kaikki oli siinä hyvin :Heartred pituutta oli 6 cm ja niskaturvotus 1,0mm, laskettu aika päivän edellä neuvolan ajasta eli 29.5., mutta pysytään siis listan mukaan tuossa vanhassa 30.5.
Nähtiin niin paljon kaikenlaista mm. sydämen lyönnit (ja kuunneltiin niitä kanssa), haukotus ja sikiön pyörähdykset :) ja tietysti ultraaja kertoi ja näytti paljon kaikkea muutakin. Pään mitta 2 cm ja reisiluun 8mm! hihi, voi pientä :Heartred

Itkua ei tullut, vaikka ajattelin että alan heti itkemään kun nään sikiön, olin vain niin häkeltynyt näkemästäni. Yritettiin vatsan päältä eka, mutta taaksepäin kallistunut kohtu niin saatiin parempaa kuvaa alapään kautta. Saatiin ihania kuvia ja mittoja sikiöstä, mutta ainut ongelma oli, ettei sikiö meinannut suostua kääntymään sivuttain, että saisi itse niskaturvotus mitan :) paineltiin noin 15 min mun mahaa ja jouduin hyppimään mutta ei, se tykkäsi kattoa suoraan "kameraan"! Ultraaja pyysi toisen henkilön lopulta avuksi ja lopulta hän joutui ultraamaan mahan päältä aika lujasti painaen. Kiva, kun alkoi olemaan vessahätä ja kaikki paineli mun mahaa :rolleyes:

10811524_10152616938769748_1540926255_n.jpg

Meilläkin oli nt-ultra eilen, siellä hän pötkötteli ja venytteli jalkojaan <3... Kätilö laitto mut välillä hyppimään, että saataisiin kuvaa ja mittoja eri suunnasta. Näky oli mykistävä ja itkuhan siinä pääsi! :love7 Vastasi mitoiltaan päivälleen viikkoja, seulonnan tulokset tulee kotiin. Jokohan tästä uskaltaa alkaa iloitsemaan...!

No niin! Kaikki kunnossa! Niskaturvotuskin vain 1,2mm. :smiley-bounce016
Laskettu aika muuttui, uusi on 28.5. ja tänään 12+5 jo. Iso vauva on jo siis hän, 67mm :Heartbigred

Aivan uskomaton kokemus. Kyyneleet valui. Elämä on aikas ihmeellistä.

Muokattu viimeksi:
Ultra takana.. mieli kevyt :smiley-angelic006
Siellä oli tyyppi jolla mittaa 72mm ja kaikki hyvin! Siinä me ihmeteltiin kuinka hän joi pitkän tovin, haukotteli, aivan kun olisi vilkuttanut , käänsi selän ja alkoi nukkumaan :)
Niskaturvotuskin oli vain 1,1..
Ihanan helpottunut olo vaikka en muka edes jännittänyt ultraa.. :smiley-bounce022

Ja laskettuaika 25.5.. pari pvää aikaista sekin..

Ihania kuulumisia, ja uskomatonta, että tuollaistakin voi nähdä! Siis, että juo ja kaikkee. On ne laitteet melko hiteckiä! :grin

Mulla oli tänään np-ultra ja siellä köllötteli yksi pikkuinen nokosilla, heräsi puolessa välin ultraa ja alkoi raukean näköisesti venyttelemään :) :Heartpink

Mitat ei ihan vastannut sitä alkuperäistä 11+6 arviota, vaan viikot muuttuivatkin 14+2, oli pienoinen järkytys kun tiesin kuitenkin ovulointini ajankohdan(tai ainakin sen mitä ne kaksi tikkua mulle väittivät), en ymmärrä miten on mahdollista että heitti noin paljon aikaisemmaks la :O Mutta niskaturvotus oli 1,1 ja kaverilla pituutta vähän päälle 8senttiä :)

Ja vitsit oli ihana kotona näyttää nuita kuvia (3kpl saatiin matkaamme) meiän alle 3v poikasille, kun ne tuli ihan innoissaan kattomaan äidin masussa olevan vauvan kuvia ja katselivat niin tarkkaan hymyillen ja kysellen :) Kuviin oli tallentunut yhen käden kaikki sormet ja yhestä kuvasta löytyi toisen jalan kaikki varpaat ja voi että meiän pojat oli innoissaan kun ne kuvista näkivät :) :Heartred Kiva että ovat jo nyt nuin innokkaita tulevasta pikkusisaruksesta(tai siis ovat ainakin vielä :D )

Oon kyllä sitä mieltä että siellä ultrassa saisi olla myös monitori ja kamera joka kuivaisi tulevan isän ilmeitä :P ainoa mikä jäi harmittamaan kun mies istui hieman olkapääni takana niin en nähnyt hänen ilmeitään :( olisin mielelläni hänenkin reaktionsa nähnyt...

Takaisin