Ultrakuulumisia

Ninni*

Silmät suurina ihmettelijä
Avataan tällainen ketju, kun aika moni taitaa lähiaikoina olla ultraan menossa.

Mulla oli varhaisultra tänään ja kaikki oli täysin kunnossa. :love2 Pieni vauvanalku vastasi viikkoja 7+3 eli laskettu aika olisi 28.2. mutta mieluummin pysyn täällä maaliskuisten puolella, kun täällä olen jo aloittanut kirjoittelemaan ja helmikuiset ovat jo niin kauan jutelleet keskenään. Ultrassa näkyi vahva tasainen syke. Oli se kyllä huojentavaa nähdä, kun omia vähäisiä oireita tulee verrattua muiden vahvempiin ja pelättyä siksi, että jokin olisi pielessä, vaikka ensimmäisen raskauden osalta pitäisi tietää paremmin.

Muiden ultrakuulumisia odotellessa. :)
 
Tänään itselläkin varhaisultra ja sieltähän se löytyi, 11mm pitkä ihmisen alku, sydän pamppaili minkä kerkesi ja vastasi viikkoja :) Paikat kiinni ja muutenki näytti kuulema hyvälle! nyt sitten vaan odotellaan ja toivotaan että kyydissä pysyy :Heartred
 
Täällä myös tehtävä suoritettu :) Pieni herne sykki siellä ja viikot 6+0 täsmäs :Heartred Tulipa siinä tierautettua pieni kyynelkin. Kyl vaan sai jännittää huh huh!
 
Ultrailtu myös ja asukki vastasi laskelmia ja 7+ vkoilla oltiin..Syke näkyi ja kuului selvästi. :) Kaikki näytti olevan kunnossa.
Ihan mahtavaa, kunhan pysyy kyydissä vielä reilun 30 viikkoa :smiley-bounce016
 
Tännekin vielä. Eli varhaisultrassa käyty tänään, lukemilla rv 7+0. Ruudussa näkyi heti kuplan sisällä oleva kasa :D Pikkuinen löytyi oikeasta paikasta, vastaten viikkoja 7+4. Itse en sykettä nähnyt, mutta lääkäri sanoi sydämen kyllä lyövän :) Mies epäili nähneensä jotain. Emme kyllä kuulleet mitään? Voiko ultran kautta kuulla sydämen lyönnit?

Hmm, ehkä oli tyhmä kysymys :D Heti huolestuin, kuin luin tuon kuului- sanan. Lääkärin mukaan nyt on kuitenkin kaikki niin kuin kuuluukin :) Viimekerralla meillä siis oli kohdunulkoinen raskaus. Mutta tällä kertaa hyvin mielin eteenpäin! NP-ultra onkin sitten 28.8.
 
Aca - yllätyin myös siitä että se syke kuului. :) Siihen tuli sellainen käyrä kuvan alareunaan ja syke ilmestyi lukemana (141) ja kun lääkäri vei kursorin käyrän päälle niin huoneen täytti se ihana jumputus..
En muista moista eka raskaudesta yhdenkään ultauksen yhteydestä. Tosin tämä lääkäri oli synnytykseen erikoistunut ilmeisen kokenut ultraaja. Selitti ja näytti kuvasta kaiken, sekä tulosti kuvat ja tiedot mukaan . Näytti myös ruskuaispussin tms.. Sydän oli valkoinen täplä mikä sykki.
Kuvakin on esikoisen NP-ultraa selkeämpi tokikin asukki muistuttaa tässä vaiheessa enemmän katkarapua kuin ihmistä :D
 
Mä kävin varhaisultrassa viime perjantaina koska epäiltiin kohdun ulkoista raskautta :s 6,03mm veitikka löytyi sieltä eikä kummempaa hätää.. annettiin varovainen arvio 6+3

Sitten uudestaan eilen koska epäiltiin keskenmenoa.. :sad001 Ja siellä se pikkuinen taas muina miehinä killui ja sydän sykki vimmatusti.. 6+6 tässä vaiheessa jos eka arvio piti paikkansa.. nyt voisi hetken vaikka pitää noista ultrista taukoa.. Tai voishan sinne omaksi ilokseen mennä mutta aina on ollut vakavia oireita taustalla joiden vuoksi on pahinta joutunut pelkäämään.. toivotaan että jatkuis hieman ruusuisemmin :)
 
Rckitty, täällä kanssa lievä vuoto ja olin jo sata varma että tässä mennää taas. Kuitenkin viime viikon ultrassa kaveri sykki 6+0 sekä kaikki kunnossa. Kohdustani löytyi mahdollinen "syykin". Meinaan oli tuloillaan kaks ja toisen pussi näkyi tyhjänä siellä. Hieman näin esikoista odottaessa jännitti että sykkiikö toinenkin sydän siellä :smiley-ashamed004
Näin alkuun kun yhdestä terveestä oltais jo todella kiitollisia! :)
 
Kävin eilen ultrassa, koska vuosin hieman ruskeaa verta ja tästä panikoituneena varasin ajan gynelle. Siellähän se pieni voi oikein hyvin, vastasi viikkoja 8+2 ja LA olisikin jo 1.3.2014. Sydän sykki kovasti, oliskohan lukema ollut 176. Kirppu näytti jopa ihan vähän jo ihmiseltä, sillä oli selkeästi pää ja vartalo sekä kädet ja jalat! Olin NIIN helpottunut sen ultran jälkeen, mitään syytä verenvuodolle ei ollut. Lääkäri oli sitä mieltä, että jos vuoto ei ole runsasta ja punaista, ei ole syytä huoleen.
 
Pömpylä onnea ja toivottavasti kaikki menee hyvin sinulla ja muillakin.. :) Minkä kokoinen alkio sulla oli?

Nuo vuodot on varsin pelottavia ja varsinkin kun omalla kohdalla ei ole syytä löytynyt niin pistää jännittämään.. Tämä on ihmeellistä ja varsin hermoheikkoa aikaa mutta tässä oppii aika paljon itsestään samalla. Ja meillä ainakin myös parisuhde on vahvistunut hurjasti kävi miten kävi :)
 
Mä kävin perjantaina ultrassa ja ultraajalla oli hieman vaikeuksia saada mitattua luotettavasti alkioita... Eli meille on siis tulossa identtiset kaksoset - jos kumpikin pysyy matkassa loppuun saakka. Toinen näytti vähän pienemmältä, mutta toisen sykkeet näkyi ja kuului ja toisen sykkeet näkyi, muttei saanut kuuluviin. Uusintaultraan sain lähetteen rv 9+0, silloin tarkistetaan, että jakaako alkiot lapsivesipussinkin vai onko omat. Yhteinen istukka niillä ainakin on.
 
Ihanaa lukea teidän ultrakuulumisianne. ONNEA! Mulla on ylihuomenna varhaisultra, hui...

Tuplasti onnea mamae :)

VAU :)
 
Sama täällä on ollut mahtavaa lukea, että teillä kaikilla on ollut ultrassa kaikki hyvin! Mulla myös ultra perjantaina ja täällä ollaan kuin tulisilla hiilillä, vaikka kuinka yritän ajatella kaikkea muuta niin ei se oikein onnistu. Perjantaina on viikkoja kasassa 6+2 ja viime raskaudessa oli 6+3, jolloin sykkeet näkyivät hienosti. Toivon totisesti, että ultrassa olisi kaikki hyvin.
 
Jännää tuo kaksos juttu! :) Hurjasti Onnea ja tsemppiä kaikille :wink

Mittaa mahassa eläjällä oli noin 3,25mm, vastasi hyvin arvioituja viikkoja. Huomenna neuvolaan :) Meen jo 7+0 kun ei osunut oikein aikataulut yhteen neuvolatädin kanssa. Minkä kokoisia kavereita muilta on löytynyt? Ja millä viikoilla :)
 
Ohhoh, paljon onnea mamaelle tuplista! Ja kaikille muille tietenkin myös hyvistä ultrakuulumisista.

Pömpylä, meidän pieni oli ultrassa 11,6mm ja vastasi silloin viikkoja 7+3. :)
 
Menin jo eilen ultraan, kun en jaksanut enää odottaa. Ai olenko vähän malttamaton?:smiley-ashamed005 No mielessä pyörivät kaikki pahimmat skenaariot kohdunulkoisesta tuulimunaan, joten en pystynyt enää odottamaan. Viikkoja oli omien laskujen mukaan eilen 6+0 ja lääkäri varoittelikin, että syke ei välttämättä näy. Kiertoni on kuitenkin hyvin tasainen, joten ajattelin, että mahdollisuudet ovat hyvät, jos kaikki on kunnossa. No siellähän se papu pötkötteli ja syke näkyi ja kuuluikin sitten. Oi tätä nykytekniikkaa! Viikkoja lääkärin mukaan 6+1 ja pavulla pituutta 4,74mm.

Onnea vielä kaikille ultrassa käyneille ja jarrusukkia matkaan. Nyt on itselläkin helpottunut olo, vaikka onhan se keskenmenoriski vieläkin olemassa. Nyt tiedän kuitenkin, että masussa asustelee ihan elinkelpoinen pieni papu :happy093
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Onnea Suvituuli :) aivan ihanaa :)
 
Eilinen varhaisultra jännitti aivan kauheasti.. Ensin löytyi pussi ja alkiosta näkyi vilahdus. Hetken aikaa meni, kunnes alkio tuli selvästi näkyviin ja siellä se sydän pamppaili :Heartred :) Suoraan sanottuna, en millään uskonu, että kaikki voisi olla hyvin! Oli huojentavaa, kun pystyi sen sykkeen itsekin sen näkemään. Mitat oli 6,2 milliä ja rv 6+3. LA siirtyi kuitenkin kahdella päivällä eteenpäin, vaikka raskausviikot pysyi tasan samana. Hmm. Eli 17.3 LA. :) Kerrottiin eilen mun mummolle ja tänään toiselle mummolle ja illalla sisaruksille sitten.

Ja noihin mun vuotoihin ei löytynyt syytä kohdusta, joten ne ei liity mitenkään alkioon. Todennäköisesti on vain joku verisuoni katkennut emättimessä, kun paikat turpoaa ja se on ihan vaaratonta :) Kuulin myös sen, että kohtuni on voimakkaasti taaksepäin kallistunut, kuten joillakin teillä muillakin on..

Stressi ei poistunut. Vieläkin pelottaa kovasti, että tää pikkunen ei pysy mukana :sad001 En voi uskoa, että kaikki menisi niinkuin pitäisi.
 
Takaisin
Top