Ultrakuulumisia & kuvia 1-20vko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanna77
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nt-ultra täälläkin onnellisesti takana, samoin kuin ensimmäinen kolmannes. Neuvolalääkäri kun luuli,et mennää 5pv 'myöhäsemmässä' -mut tuolla selvis ettei mennäkään. LA siis pysyi 8.4.
Turvotusta 1.2mm, pienellä pituutta 5,1cm ja oikein vilkkaasti liikkui ja vilkutteli emoticon
Nyt alkaa vasta tuntua,että voi hieman iloita ja innossaan odotella,vaikka meilläki kotidoppler on ja äänet on jo muutaman viikon kuulunu. Nyt konkreettisesti näki,et kaikki 'osat' on kohdillaan.

Kaikille ihan mahdottomasti onnea hyvistä utra uutisista! :) Ihanaa kuulla ja nähdä teidän positiivisia uutisia :) Itselläni 12vkon ultraan viel 2 vkoa aikaa...jännittelee jo :)

Täällä mentiin jännityksellä niskapoimuseulontaan viime perjantaina ja siellä sitten todettiinkin, että ei koko oikein täsmää viikkojen kanssa. Mutta ei kuulemma paniikkia, sydän sykkii kovasti ja pari viikkoa ollaankin jäljessä aikataulusta.

Laskettu aika siirtyikin sinne 27.4 asti, mutta mukavaa vain niin ehtii olemaan pitempään töissä tuolla pohjosessa. :)
On ollut pienenä henkireikänä tähän kamalaan pimeään syksyyn että kohta pääsee nauttimaan pohjoisen luonnosta täältä betoniviidakosta.

Ainakin suoraan komennettiin housut pois ottamaan ja aika nopialla tahdilla tarkisti ettei näkynyt tulehduksia emättimessä ja sitten ultrattiin. Oikeasta munasarjasta löyty yli 3cm kokonen kysta tms, mikä on ehkä voinut aiheuttaa ettei munasolu irtoa ihan siinä tahdissa mitä pitäis.

Elikkä porskutellaan 9+4 tällä hetkellä, mutta olihan se kiva nähdä pieni köllöttelemässä. Ollut niin epätodellinen olo, vaikka pahoinvointia ja unettomuutta ollut sen takia, mutta silti.. Konkreettisesti näkee pienen ihmisen alun.. Ihanaa.. Parin viikon päästä sitten uudestaan ultraan ja jänskäillään silloin sitten niitä turvotuksia.

Tsemppiä kaikille jännitykseen! :)

Ihania ultrakuulumisia ja -kuvia kaikilla! Onnea! Piikulle erityisonnittelut!

Mitä heinille kuuluu?

tulevaäiti, osasivatko vielä sanoa, onko vauvoilla omat istukat? Varmaan hurjan jännää!! Saanko kysyä, että ovatko vauvat "luomukaksoset" vai hedelmöityshoidosta alkunsa saaneet? Aika ihanaa :) Itsellä on muutamia tuttuja, joilla on kaksoissisarus, ja heidän välinen suhde on jotakin aivan erityistä. Sitä on hienoa seurata sivusta.

Täällä onkin jo paljon iloisia ultrauutisia, nii pal kauhiasti ONNEA kaikille!! <3

Tänään myös itse pääsin tuon ilon kokemaan. En osannut jotenkin valmistautua näkemääni: että mun vatsassa on ihan ihmisen näköinen kaveri, joka liikkuu tosi vilkkaasti! Kovasti kääntyili joka suuntaan ja heilutteli jalkoja ja käsiä. Uskomaton fiilis, konkretisoi todella paljon tätä raskautta! Ihanaa!

Laskettu aika myöhäistyi muutamalla päivällä, niin kuin jo varhaisultrassa arveltiin. Niskaturvotus oli enimmillään 1,0. Kaikki siten ihan kunnossa, kehon osat symmetriset keskenään jne. Verikokeen (riskikartoitus, vai mikä se oli) tulos viikon päästä.

Mutta ihmettelin hieman, kun kysyin siltä ultratädiltä, että olisko nyt keskenmenon todennäköisyys jo paljonkin pienempi, niin sitten kuulemma vasta, kun se 12 viikkoa tulee täyteen eli neljän päivän päästä. Eli olisko nyt vielä ihan normaalia, että normaalisti tähän asti kehittynyt sikiö yhtäkkiä kuolee??

Ja sitten selvisi, ettei sinne Naistenklinikalle otetakaan synnyttämään keväällä kuin ihan erityistapauksia sen remontin vuoksi, eli Kättärille siis. Siellä voikin sitten olla hieman ruuhkaa, liekö pääsee sinnekään!

Mulla ultrassa todettiin vasemmalla puolella kysta, joka oli noin 5 cm. Lääkärin mielestä en saanut panikoida, että ei kuulemma mikään viittaa syöpään, mutta joudutaan todennäköisesti kuitenkin tähystysleikkauksella ottamaan pois. Raskauden jälkeen kuitenkin vasta, ellei nyt sitten yhtäkkiä jotain pahempaa ilmene. Olin noissa kasvainmerkkiaine verikokeissa, missä voi ilmetä, onko kenties kyse munasarjasyövästä, ja mulla tulos oli 43, eli vähän kohonnut (normaali arvo alle 35). Kuulemma uuteen verikokeeseen kuukauden päästä, ja keskusteli vielä ylilääkärin kanssa, onko tarvetta lisätutkimuksille.

Onhan tuo kieltämättä vähän pelottavaa, kun muuten mennyt kaikki hyvin, mutta toisaalta eivät ne varmaan mitään kamalaa epäile, kun kuukauden päähän lykkäsivät tuon uuden verikokeen.

k_repolainen: Mulle ei puhuttu Naistenklinikalla mitään siitä, etten sinne voisi mennä synnyttämään huhtikuussa. Siis koska se remppa oikein alkaa?

Iloisia ultrauutisia täälläkin ja onnea kaikille muille joilla kans ihanat ultrat takana! :) Mulla oli siis eilen np-ultra ja kaikki kunnossa, ensviikolla on lääkäriaika ja saa tietää sit myös ne verikokeiden tulokset yms. Oli aika nopea ultra, kun pikkuinen löytyi heti ja oli ihanteellisessa asennossa mittaamisen suhteen. Sain 6 kuvaa mukaan ja samannäköinen mötikkä siellä köllötteli kuin muidenkin ultrakuvissa :D Olihan se ihanaa nähdä ekaa kertaa rakkauspakkaus!

Turvotusta oli 1.5mm eli melkein sama kuin esikoisen aikana ja LA muuttui ylläriksi 1.4. kun se aikasemmin oli 9.4. Jotenka juuri ja juuri pysyn täällä huhtikuisissa :D Nyt siis viikkoja 13+2. Niin ja istukka on takaseinässä, joten on kuulema mahdollista että tunnen jo hennot liikkeet, niinkuin tunnenkin <3 No, ompahan yks raskausviikko vähempänä yht´äkkiä :) katoin muuten kalenteria, että 1.4. on pääsiäisen aikaa, hih!!

Suffeli80: sanoikohan se kätilö, että helmikuussa alkaa remppa. siis jos on ollut aiemmin jotain häikkää raskaudessa tai on nyt erikoistapaus, niin sitten sinne otetaan, mutta vain pieni määrä kuulemma. ja mun piti valita uusi synnytyspaikka. tuli kyllä ihan yllärinä. :O

en mä tajua, mihin ne tunkee kaikki pk-seudun synnyttäjät, NKL on kuitenkin tosi iso sairaala. varmaan löytää itsensä jostain hyvinkäältä tai porvoosta. no, kunhan ei tarvii kotona saunassa synnyttää. ;)

kiitti kommenteista, piristi hieman kun sai purkautua. Oon miettinyt hirveesti noita riskilukuja, jotka nyt jäi multa pimentoon, mut oon ajatellut ettei se loppupeleissä varmaan muuttaisi mitään, koska tuskin se olis mikään kauheen suuri mulla, kun se niskaturvotus oli normaali ja kaikki rakenteet mitä näky jne. tai sit vaan yritän lohduttautua:) luultavasti en joka tapauksessa joutuisi menemään siihen lapsivesipunktioon.
Mulla oli tänään neuvolakäynti ja lääkäri sanoi, että mitä myöhemmin on np-ultra sitä todennäkösemmin on vähän enemmän niskaturvotustakin kuin aiemmilla viikoilla. ja kuulemma 13rv:lla jolloin ite kävin ultrassa, on keskimäärin 1,5mm turvotus. ilmeisesti se turvotus häviää sitten joskus 15 rv:lla kokonaan. ultrasi vielä sikiön, ja kaikki oli hyvin, kovasti liikuskeli. kuvia en saanut tällä kertaa mukaan, mut eipä haittaa, eiköhän niitä kerry ihan kiitettävästi vielä.
ihanaa tosiaan kun on pääsiäisen aika silloin huhtikuun alussa :)!
Anna-Helena: tsemppiä, toivottavasti kaikki hyvin <3
 täällä on tosi ihania kuvia ultrista, ihan herkistyy kun kattelee, kyllä tää kaikki odotus palkitaan sit huhtikuussa:)

anna-helena: Mulle vaan sanottiin, että kontrollikäynti marraskuussa. Ja nuo verikokeet oli juurikin tuota np-ultraa varten.
Muuta en siitä kontrollikäynnistä sitten tiedä. Turvotus mulla oli sen 1.1, että ilmeisesti ei
mikään hätäännyttävä? Mutta en tiedä sitten, näin mulle sanottiin.

Mekin käytiin eilen np-ultrassa ja kaikki oli hienosti =) Niskaturvotus normaali ja kovasti touhukas pikkukaveri siellä oli. Kätilö ultras melko pitkään kun pieni ei meinannu millään mennä asentoon missä ois saanu niskaturvotuksen mitattuu mutta saatiinhan se lopulta. Oli ihana nähdä että kaikki on hyvin. Onnea muillekkin jotka ovat saaneet hyviä ultrakuulumisia!

k_repolainen: Viime vuonna ku olin menos kättärille synnyttää, sanoivat et naistenklinikalla kans ollut mut soita sinne ei välttämättä nää sulkua mut jos on niin sit soita Jorviin, no soitin naistenklinikalle ja onneks siel oli tilaa. En olis halunnut synnyttää mun lasta muualla ku helsingissä :D Vähä huolestuttaa et miten nyt huhtikuussa sit ku naikkari on kii, ja kaikki tungetaa kättärille, siel o varmaa koko aika sulkupäällä ja sit joutuu jonnekki Jorviin tai hyvinkäälle tai jtn :S 

Meillä oli tänään np-ultra. Tuntui jotenkin konkreettisemmalta tää raskaus, esikoinen pitää ajatukset muualla ja jotenkin välillä ihan unohtaa että siellä masussakin joku on. Mutta ihan mahtavaa oli nähdä että kova vilske siellä kävi ja kaikki ainakin vielä oli kunnossa. Huojentunut olo!

Meillä oli tiistaina tuo np-ultra ja kyllä sitä tuli etukäteen vähän jänskättyä,vaikka kävin varhaisultrassa tk:ssa vähäisten oireiden vuoksi.Tk:ssa vaan sen verta vanhat laitteet,ettei sieläkään ihan kunnon näkymää silloin saatu.Sen verran,että jotain näkyy ja ilmeisesti sydänkin sykki silloin..Jäi vähän epämääräinen olo jo silloin.Etenkin,kun viikkoja oli jopa 2-3 vähemmän sen ultran mukaan ja mä kyllä itse tiedän suunnilleen päivän millon tärpännyt ja arvasin ettei voi pitää paikkaansa.
Tuola np-ultrassa sitten varmistu,että olin ihan oikeassa viikkojen suhteen.Oli kyllä sillein vähän jännä tilanne alkuun,ku alakautta alkoi ultraa tekemään ja kysyi sitten,että niin oliko sielä aikasemmassa ultrassa jotain nähty..Sanoin,että oli ja kysyin,että eikö sielä näy mitään.Ei näy.
Voin sanoo et seuraavat ehkä 5min tuntui tunnilta.
Katsottiin sitten vielä vatsan päältä ja sieltä se pikkuinen sitten näkyi.On vaan jo sen verran korkeella ettei alakautta enään näkynyt.
Niskaturvotus oli 1.5,mutta negatiivinen eli ei jatkotutkimuksia tarvita.

Eevi^: Ite menossa NKLään synnyttää eikä kukaan oo sanonu ettei sinne tulis pääsee. :o No ehkä sen kuulee sit viel ennen ku se vauva pihalle tulee. :D Mut en kyllä haluis muualle ku naikkarille, siitä niin hyvät kokemukset ja kättäristä kuullu tosipaljon huonoa varsinkin muilta hoitajilta. :/

-masu-: en mäkään oo kuullut että naistenklinikalle ei pääse paitsi täälä vaussa ihmsiet puhuu, mä kun oon menos kättärille, jouduin vimeks naistenklinikalle, mutt hyvät kokekmukset siitä jäi, tosi mukavaa henkilökuntaa ja parempia käytäntöjä mitä kuulin et kättäril taas ei oo, oon kuullut huonoa kättäriltä mut myös paljon hyvää ja mä haluan sinne koska oon itse syntynyt sielä ja tutumpi paikka ku naikkari ja ku se on uudempi

-masu-: Mullekin tää NKL:n remonttihomma selvisi siis vasta np-ultrassa, eli jos et oo vielä käynyt, niin siellä sulle sit varmasti kerrotaan tosta.

Takaisin