Ultrakuulumiset

Miten teitä on ohjeistettu menemään labrakokeisiin ennen nt-ultraa? Mulla lääkäri kirjoitti papereihin "week 10". Jollakin suomalaisella nettisivuilla luin, että paras aika labrakokeisiin olisi mennä kun 10. viikko tulee täyteen. :shy:

Miten teitä on ohjeistettu menemään labrakokeisiin ennen nt-ultraa? Mulla lääkäri kirjoitti papereihin "week 10". Jollakin suomalaisella nettisivuilla luin, että paras aika labrakokeisiin olisi mennä kun 10. viikko tulee täyteen. :shy:

Tarkottaa todennäköisesti juuri sitä, että kun 10 viikkoa on täynnä. Jossain puhuttiin just siitä, että neuvolaki käyttää usein termiä "viikolla 10" jos on vaikka 10+4 menossa. Mitä lähempänä 10+0 pystyy seulontaverikokeet ottamaan, sitä parempi.

Sitä minäkin, ajattelin mennä labraan tänä perjantaina, silloin olisi 10+0 :joyful:

Muokattu viimeksi:

Mulle terkka sano viime viikolla ku oli 9+0, että ois hyvä käyä labrassa jo seuraavana päivänä, tai viimestään nyt alkuviikosta. Tänään sitte kävin 9+5.

Kontrolli ultrassa käyty ja laskettu täsmentyi nyt vastaamaan omia laskujani eli menossa 9+2. CRL 24.7 mm. Olen huojentunut, ekassa ultrassa alkion mitat olivat liian vähän omiin laskuihun verratuna. La 14.12. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Ihanaa Hippiäinen kuulla!
Itsellä sama jännitys huomenna edessä. Kontrolliultra siis.

Mulla on ultra terveyskeskuksessa torstaiaamuna. Ei ole aikaisempaa kokemusta ultrasta rv:lla 9 tai 10, joten tyhmiä kysymyksiä esitän paremmin tietäville. Tehdäänkö se sisätutkimuksena vai mahan päältä, vai vaihteleeko paikasta? Onko mitään vinkkejä, tyyliin että ei saisi käydä pissalla aamulla ennen sitä vai onko mitään väliä? Kauankohan tähän toimenpiteeseen yleensä menee?

Mulle neuvolatäti kirjoitti lähetteen labraan alk. rv 11+0 vasta. Näyttää olevan aika paljon vaihtelua. Tuntuu, että tuo on jo tosi myöhään.. :eek:

Mulla on ultra terveyskeskuksessa torstaiaamuna. Ei ole aikaisempaa kokemusta ultrasta rv:lla 9 tai 10, joten tyhmiä kysymyksiä esitän paremmin tietäville. Tehdäänkö se sisätutkimuksena vai mahan päältä, vai vaihteleeko paikasta? Onko mitään vinkkejä, tyyliin että ei saisi käydä pissalla aamulla ennen sitä vai onko mitään väliä? Kauankohan tähän toimenpiteeseen yleensä menee?

Itse kävin rv 8+0 ja tehtiin sisätutkimuksena. Odotustilassa oli kyltti, jossa kehotettiin käymään pissalla ennen ultraa. Itse ultraukseen meni ehkä 10 min ja koko käyntiin vain 20 min. :woot:

Mulla oli verikokeet viime viikolla, viikkoja oli tuolloin 10+2. Nt ultra ensi viikolla 12+4❤️

Minulle tehtiin jo 6+ viikolla mahan päältä. Vaihtelee tekijästä ja vatsanpeitteistä riippuen. Huominen kontrolliultra tehdään varmasti myös mahan päältä.

Kannattaa ehdottomasti mennä rakko täynnä. Se on helppo käydä tyhjentämässä jos tekijä haluaakin tehdä alakautta.
Vatsan päältä ultrattaessa on hyvä, että rakossa on virtsaa --> näkyvyys paranee.

Päijät-Hämeessä neuvolan alkuraskauden ultra viikoilla 8-9 sisätutkimuksena ja lääkäri tutki muutenkin kohdun suun ja tunnusteli kohdun.

Seulontaverikokeessa ohjeistettiin käymään 10+0 - 11+6. Nt-ultra-aikaa odotellessa, se taitaa olla sitten viikoilla 12-13.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista. Mä sain onneks varhaisultraan ajan ens viikolle et nääkee onko tuolla ketään. Saa kiittää ihanaa neuvolan tätiä että laitto ettei tarvii odotella ens kuulle asti nt-ultraa.

Meidän pienen sydän oli lopettanut lyöntinsä jo melkein kolme viikkoa sitten. taas.. raskaat ajat ja toimenpiteet edessä.
Poistun la listalta, jos vain osaan.

Meidän pienen sydän oli lopettanut lyöntinsä jo melkein kolme viikkoa sitten. taas.. raskaat ajat ja toimenpiteet edessä.
Poistun la listalta, jos vain osaan.

Voi ei Tiiti1, olen niin pahoillani.

Me käytiin eilen aamulla keskusneuvolassa ja siellä näkyi syke. Ultraaja kehui, että on komea ruskuaispussi joka hänen kokemuksellaan lupaa hyvää. Kooltaan vastasi varhaisultran arviota pienempää (6+5) mutta ei lähtenyt vielä vaihtamaan lasketun ajan arviota koska mittaaminen on tässä vaiheessa vielä haastavaa. Ihanasti loi uskoa, että kaikki voi mennä ihan hyvin. Parin viikon päästä pääsen kuuntelemaan sydänääniä.

Toki mieltä taas kaivertaa edellisen vessakäynnin tähän mennessä runsain vuoto + isohko hyytymä.... Edellisestäkin raskaudesta vuosin alussa runsaammin ja loppui vasta n. vkolla 11, mutta hyytymiä ei ole ennen tullut. Vatsa ei kramppaa, mutta mulla tuntopuutosten takia vähän vaikea arvioidakaan normaaleja tuntemuksia. Nyt pitää vaan koittaa rauhoittua ja toivoa, että loppuu.

Takaisin