Ultrakuulumiset

Ihan totta? Pitäisiköhän siis crl 9.2 olla jo enemmän raskausviikkoja kuin 6+6. Miten muill on ollut nuo mitat ja rv:t?

Heinäkuisista kirjailen..
mulla crl oli 7+2 11,34mm.
Edellisessä raskaudessa 6+1 oli 4.54mm.
Että varmaan on ihan normaalirajoissa nuo mitat :)

Täällä varhaisultrassa 0,87 ja viikoiksi lääkäri antoi 6+6, menkoista oli tuolloin 7+1.

Ihan totta? Pitäisiköhän siis crl 9.2 olla jo enemmän raskausviikkoja kuin 6+6. Miten muill on ollut nuo mitat ja rv:t?

Minulla ehkä meni se oikea CRL-mitta tunnemyrskyissä ohi, mutta jossakin vaiheessa mittausta näin tuon lukeman. :p Lopullinen mitta tainnut olla pidempi No, uskon ultrauslaitteeseen, että se on mitannut alkion koon oikein. Lääkäri ei myöskään sanonut mitään.

Kirjoittelenpa tännekin eli ultrassa löytyi yksi alkio ja tasainen syke. CRL mitta (onkohan termi oikein) oli 9,2 ja täten arvioitiin raskausviikot olevan 6+6. Olen itse kuitenkin sitä mieltä, että tuossa vaiheessa olisi pitänyt olla jo 7+3 eli neljä päivää isompi. Tästä syystä epäilenkin, että kehittyykö ihan normaalisti vai enteileekö keskenmenoa. Tiedän aika varmasti ovulaatio ajankohdan enkä myöskään usko, että plussa olisi tullut jo dpo 7 tai dpo 8, kuten olisi jos tuo ultran antama laskettu pitäisi paikkansa. Mulla on aika uuteen ultraan tarkistukseen vajaan parin viikon kuluttua. Vähän ahdistaa nyt.

Mulla viikko sitten rv7+0 varhaisultra, CRL mitta 8,6mm ja vastasi 6+6. Aiemmassa raskaudessa rv7+0 mitta 8,0mm ja vastasi silloin 6+5.

Erikoista, että tuo 9,2 vastaa myös 6+6.

Kiitos paljon vastauksistanne. Ilmeisesti skaalaa on jonkin verran ja mittaaminenkin vähän epätarkkaa näin aikaisessa vaiheessa. Paljon tsemppiä meille kaikille, eletään epävarmoja mutta kutkuttavan jännittäviä aikoja.

Voi apua, nyt vähän paniikki tarttui tännekkin.
Täällä siis eletään nyt raskausviikkoa yhdeksän (8+2).
Itse kävin raskausviikolla 7+1 (omien laskujen, ovulaatioplussan ja kierron todellisen pituuden mukaan, neuvola laskee kuitenkin 28 päivällä jolloin heidän mukaan olisi ollut 6+5) ultrassa, jolloin vastasi 6+3, eli sama tilanne kuin sinulla. Neljä päivää pienempi ja ultraaja ei ollut erosta huolissaan, niin olen elänyt toiveessa että kaikki hyvin ja että alkion koon määrityskin voi olla haastavaa noilla viikoilla.
Tuon alkion koon mukaan plussa olisi tullut dpo9, mikä kuitenkaan ei ilmeisesti aivan tavatonta.

Hämmentävää, toivotaan että nt-ultrassa kaikki hyvin.

Mä en olisi kovin huolissani :) Esikoinen oli nt-ultrassa 11pv pienempi ja vielä rakenneultrassakin vastasi pari päivää pienempää, mutta silloin ei enää muutettu laskettua aikaa. Kuopuksen kohdalla oli toisin päin eli vastasi aina isompaa. Kukin kasvaa jo kohdussa omaan tahtiinsa :)

Pahoittelen Tiiti jos tartutin epävarmuuden sinuunkin. Pitäisi vaan yrittää uskoa. Kun syke on löytynyt, on tilanne aina hyvä.

Huutelen taustalta, että mulle ultraaja aikoinaan sanoi, että koko voi vastata kahta viikkoakin pienempää ennen kuin alkavat olla huolissaan. Eli en olisi itse huolissani muutaman päivän heitoista.

Liekö vaikutusta myös ultraus "reitillä". Mulla tehtiin vatsan päältä. Voikohan sekin aiheuttaa epätarkkuutta mittaukseen.

Kaivoin sähköpostista omat ultrakuvat. Meillä ultra tehtiin mahan päältä ja mitat otettiin kolmesti. Näissä 16,5 mm vastasi 8+1, 17,9mm 8+2 ja viimeinen mittaus antoi tulokseksi 19,1 ja vastaa 8+3. Kun kuvia katsoo niin onhan ne aika söheröä että menisi itselläkin vähän sormi suuhun mihin sen mitan asettelisi. En ihmettele yhtään pieniä heittoja. :grin

Meillä tänään varhaisultra antoi mitan 17,8mm joka oli koneen mukaan 8+1. Neuvolakortissa olis tänään 8+6. Oli kyllä tyyppi niin mutkalla että kätilö kirjasi uuden arvion vaan lisätietoihin.

Parasta oli kuitenkin nähdä et tyyppi on olemassa, sillä oli syke ja selvästi vartalosta erottuva pää ❤️

Meillä oli tänään eka neuvola ultra ja tyyppi vastas viikkoja 10+4. Oli kyllä hauskan näkönen kun veti jotain jumppasessiota masussa ja syke oli kohdillaan :Heartpink nyt tässä uskaltaa jo pikkuhiljaa ruveta toivomaan ja uskomaan, että mekin saadaan perheenlisäystä vihdoin:happy:

Me käytiin eilen toista kertaa varhaisultrassa. (Lapsettomuuspolilta tarjottiin tähän mahdollisuus.) Olipa ihana nähdä taas pieni ja sydämen syke. Hauskasti jo vähän liikkuikin. Eilen oli 8+4 ja koko vastasi 8+5. Helpottunut olo. Ensimmäisessä ultrassa (6+4) alkio oli vielä niin pieni, että mittaaminen oli kuvan rakeisuuden vuoksi haastavaa.

Takaisin