Ultrakuulumiset

Mulla oli myös tänään ultra ja kaikki siellä kunnossa. Omakannasta kävin vilkasemassa yhdistelmäseulojen riskilukuja, eikä niissäkään mitään pitäis olla, eiköhän lähipäivinä tipu postiluukusta samoin toteava kirje. Mulla nyt la on 19.4, eli vähän aikaistui vaikka sikiö vastas 4 pv pienempää, mikä menis mun oikean kierron kanssa yksiin. Mutta Hus laskee sen 28pv:n kierron mukaan ja muuttavat vasta jos on 5 pv heittoa.
 
Musicro, mulla oli vähän sama kuin sulla, eli sikiö oli sen 3 päivää pienempi kuin tuon 28 päivän kierron mukaan laskettuna. Mun virallinen laskettu aika on siis jo maaliskuun 29. päivä. Jos olisi muutettu, niin koon perusteella olis 1.4. Mä olen ainakin tyytyväinen, että virallinen la on vähän aikaisemmin, koska jostain syystä pelkään raskauden kuitenkin menevän aika paljon yliaikaiseksi. Saanpahan sitten käynnistyksen ehkä vähän aikaisemmin.
 
Ihana kun on niin hyviä ultrauutisia useilla :) Mä täällä odotan vieläkin niptin tuloksia. Aika tuntuu matelevan.. kukaan muu käynyt niptissä? Rakenneultra on varattuna marraskuun puoliväliin, erikoislääkäri tekee ultran sen niskaturvotuksen vuoksi. Mikäli nyt sit kaikki niptissä on ok.
 
Käytiin tänään ultrassa. Pienoinen yllätys tuli sitten. Lapsi olikin luultua isompi :eek: Raskausviikon pitäisi olla tänään 13+4, mutta koko vastasikin 14+1 o_O Ja tämän takia ei nyt sitten alkuraskauden trisomia riskiä voida laskea! :sorry: Ei auta kuin uusiin keskivaiheen seulontoihin mennä.. Siirsivät sitten myös lasketunajan minulle, koska tulos kuulemma oli varsin selvä. Uusi laskettu aika on nyt sitten 10.4.

Mutta kaikki näytti päällisin puolin ja sen hetken rakenteiltaan olevan kunnossa :Heartred niskaturvotusta ei nyt saatu.

Vähän harmittaa, että olisi pitänyt pitää puolensa tuossa ultra-ajan varauksessa, kun jotenkin niin myöhäisille päiville terkka sen varasi. Ei tosiaan montaa päivää jäänyt tuohon takarajaan :sorry:

Rakenneultra varattiin 3.12. :)
 
Lucinda, hienoa, että kaikki näytti kuitenkin olevan kunnossa. Erikoista tosiaan, että noin myöhään sulla oli se ultra. Mä muistelisin, että HUSin alueella se piti varata viimeistään 13+2. Meilläkin oli muuten niin, että vauva oll mystisesti sen 4 päivää luultua isompi, vaikka oli käyty varhaisultrassakin joskus 7+ viikolla.
 
Täällä sama homma, varhaisultrassa mittaus oli rv 7+2 ja koko vastas 7+0. Jotenkin tuntuu tosi erikoiselta, että lapsi onkin kasvanut noin isoksi :eek: todella mystistä :woot:
 
Meilläkin ultrassa kaikki hyvin :happy: Kyllä huomasi mitenkä paljon pieni oli viikossa kehittynyt, oli aivan erinäköinen kuin viime viikolla :eek: Pituus oli nyt noin 60 mm, viikko sitten oisko ollut noin 47 mm :eek: Vastasi kuitenkin vielä viikkoja eikö laskettua aikaa muutettu. Rakenteet oli kunnossa, kaikki paikallaan ja sormet ja varpaatkin pieni esitteli :love017 Niskaturvostusta ei meinattu millään saada mitattua, itsepintaisesti pysytteli pikkuinen väärässä asennossa vaikka täti kuinka tökki anturilla :laughing002 Lopulta saatiin mitattua ja lukema max 1,2mm :happy119 Kovasti pieni siellä sitten loppujen lopuksi potkutteli ja venytteli :Heartred Ihana käynti oli kyllä :)
 
Täällä ois tänään ultra, mua jännittää ihan älyttömästi! Mulla on ollu muutaman päivän nyt aika pahoja alaselkäkipuja, toivottavasti pienellä kuitenkin kaikki hyvin.
 
Lucinda, meillä oli varhaisultrassakin niin, että luulin viikkoja olevan silloin 6+6, mutta alkio vastasikin 7+3. Eli siis neljä päivää olettamaani isompi silloinkin. Nt-ultrassa piti olla tuon varhaisultrassa mitatun koon mukaan 11+6, mutta koko vastasikin jo 12+3. Kokonaisuudessan meillä on siis huikeat 8 päivää isompi vauva, kuin mitä alunperin oletin:eek: Ja varhaisultran teki yksityisellä raskauden seurantaan erikoistunut gyne, joten pidin sitä pätevänä arviona. Nt-ultrassa kätilö taas sai kuulemma ihan oppikirjakuvan meidän vauvasta, joten hänkin oli ihan varma viikoista. Yksilöllinen kasvu ei siinä vaiheessa ole kuulemma vielä mahdollista. Luulin vielä olevani aika selvillä kierrostani ja ovulaatiostani, mutta ilmeisesti aamulämmöt ja ovistikut ovat johdattaneet ihan täysin metsääno_O
 
Tänään oli ultra ja vastasi tasan mun ovistuntemusten perusteella arvioimia viikkoja, eli 12+6 :) Kaikki hyvin ja riskit todella pienet, down 1:76000 ja muut 1:100000. Mut laitettiin maanantaiks nipt-verikokeeseen sukupuolen selvittämiseksi kun suvussa x-kromosomin mukana periytyvä silmäsairaus, saadaan sit rauhassa ennen vauvan syntymää selvitellä mahdolliset tutkimukset jos poika olis tulossa.
 
Huh, löyty elämää ja viikotkin täsmäs! Riskilukuja ei vielä saatu, kun niistä ilmotetaan täällä vaan, jos niissä jotakin on, mikä oli musta vähän outoo, mutta jos ei mitään kuulu ens viikon loppuun mennessä niin kaikki kunnossa. Niskaturvotusta 1,4mm mikä on vissiin ihan hyvä.

Oli tosi rauhallinen, ei hirveesti liikkunu ja piti herätellä, että kääntyis parempaan asentoon. Kyllä se sit lopulta alko möngertää, mut meinas jo huolestuttaa, kun ei millään ois ruvennu liikkumaan. Vissiin päiväuniaikaan häirittiin :D
 
Lucinda, hienoa, että kaikki näytti kuitenkin olevan kunnossa. Erikoista tosiaan, että noin myöhään sulla oli se ultra. Mä muistelisin, että HUSin alueella se piti varata viimeistään 13+2. Meilläkin oli muuten niin, että vauva oll mystisesti sen 4 päivää luultua isompi, vaikka oli käyty varhaisultrassakin joskus 7+ viikolla.

Meilläkin oli vauvan mitat np-ultrassa 12+1 vastaavat, vaikka 11+5 raskauden kesto. Meillä raskauden kesto melko tarkka kuitenkin, kun sai alkunsa pakastetun alkion siirrosta.

Hyvä tosiaan Lucinda, että muuten näytti kaikki kuitenkin olevan kunnossa.
 
Ultrassa kaikki perusjutut hyvin. Oli vaan viikkoja nyt 11+6 eli parin viikon päästä käyään kattoo vielä joku napatyvihommeli, kun se ei oo vielä kehittyny sellaseks, kun pitää. Aikaa meni about 45min, kun ei ollu hirveen yhteistyökykyinen vauva :hilarious:
 
Täälläkin ultrassa kaikki hyvin! nt oli 1,3, ja sikiö oli pari päivää isompi, mitä neuvolan laskelman mukaan, mutta oma kiertoni on sen pari päivää lyhyempi kuin 28 päivää, millä ne laskevat, joten ihan oikein se meni. Olipa se pieni ja hauska epeli siellä kyllä :)
 
Niin joo, ja riskilukuja ei tiedossa, koska en osallistunut trisomiaseulaan.
 
Takaisin
Top