Ultrakuulumiset

Äitiyspolilla käytiin maanantaina, jossa ultrattiin uudestaan kaikki rakenteet ja vähän enemmänkin mitä edellisessä rakenneultrassa. Mistään muusta kuin jaloista ei löytynyt edelleenkään poikkeamaa ja sikiö vastasi täysin viikkoja. Nenäluu löytyi ja kasvot näytti "näteiltä". Ei viitteitä esim. huulihalkioista tms. Eli sinänsä positiivista. Juteltiin myös perinnöllisyyslääkärin kanssa, joka totesi, että pieni riski kuitenkin on, että kromosomeista löytyy jotain vikaa, kuten toki jokaisessa raskaudessa seuloista huolimatta. Meillähän alkuseulojen mukaan riski oli 1:90 000, eli aika pieni. Päädyttiin kuitenkin ottamaan lapsivesinäyte, vaikka siinä pieni keskenmenoriski onkin. Muuten mietittäisiin asiaa koko loppuraskaus ja raskaudesta olisi vaikea nauttia. Tuloksia lupailtiin jo todennäköisesti loppuviikosta, viimeistään kuitenkin ensi viikon alussa. Niitä nyt sitten odotellaan ja kovasti toki toivotaan, että muuten olisi terve poika tulossa!

Pikkuinen2016; onkohan tuohon kolmanteen ultraan joku "ikäraja" ja onkohan paikkakuntakohtaista. Mä oon 39.

Muska, Mä olin esikoisen aikana 39 ja silloin kolmas ultra oli synnytystapa-arvioinnin takia, kun olen niin itse niin pieni :). Silloin ei iästä vielä mainittu mitään... Ja oli vasta viikolla 36 muistaakseni.

Kiitos! Kyllä saatiin ja ihanan selkeitä ne kyllä ovat! Oon vielä aivan pöllämyksissä ja onnen kukkuloilla, et aivot ajattelis selkeästi.. Nälkäkin häipyi, mikä on suuri ihmetys! :D

Rakenneultra ohi ja kaikki hyvin :) Pikkuinen kasvanut mallikkaasti. Oli kyllä sellainen temmeltäjä, ettei oikein kuvia saatu. Oli täysin poikittain ja viuhtoi niin kovaa, jotta kätilöllä oli hiukkasen vaikeuksia tehdä tulkintoja. Aikamoinen persoona <3

Toissa yönä 3 tuntia unta, viime yönä 1,5 tuntia.. Kannatiko murehtia ja valvoa..? No tavallaan ei :)

Ultran mukaan kaikki lapsosen osaset ovat paikoillaan ja oikean kokoisina, grammojakin kertynyt 377, joten huoli suoleni kunnosta imeytymisen kannalta toistaiseksi turhaa. Seurantaan meidät otettiin silti, niin kuin arvelinkin, ja hyvä niin!

Kätilö oli herttainen, kehui useaan otteeseen kuinka on kaunis lapsi ja hieno profiili :joyful:

Hankitoja on nyt tehtävä hieman eri otteella kuin esikoiselle, sillä veli saa seurakseen siskon :love7
Kuvia saatiin paljon, suloisin on kuva jossa on pelkkä jalkapohja ja sen mitat <3

Nyt otan isän kanssa jäätelöannoksen ja nappaan esikoisen kainaloon -välietapin juhlintaa!

Mä oon NIIIIIIIN kateellinen teidän ihanista ultrakuvista! Viidestä ultrasta oon vaan yhdestä saanut kuvia ja nekin oli surkeita. :(

Janna, mekin saatiin vaan joku semmoinen kuva mistä en ees tiennyt mikä kohta vauvasta on kyseessä. Lääkärit ei vissiin anna noille asioille arvoa o_O

Meilläkin rakenneultrasta melko huonot kuvat, ja kuvia vain muutama, vaikka niitä printattiin kymmenittäin.

Molemmissa ultrissa oli myös sellainen viileän asiallinen kätilö, aika nopeasti sutaistiin rakenteet läpi ja sanottiin että kaikki näyttää siltä miltä pitää, ja se siitä.
Kumpikaan ei ollut sellainen kätilö, jota synnytykseen toivoisin.

Kiitos Kyfi! :) Se tässä osittain kans just harmittaa että kun oli niin pitkään epävarmaa jatketaanko raskautta ylipäätään vai joudutaanko vaikeiden päätösten eteen ja sit kun saadaan positiivisia uutisia siitä ei jäänyt mitään todistetta... Mulla ei vieläkään minkään ultran jälkeen ole ollut sitä helpottunutta, onnellista oloa, joka kerta on positiivisten uutisten lisäksi jotain jäänyt kaivelemaan. :( Tässä paras niistä kolmesta surkeasta saamastamme kuvasta.
ImageUploadedByVau Foorumi1466098055.688877.jpg
Ai niin ja sekin vielä, että neuvolassa on parikin kertaa hehkutettu sitä että kun "pääsen" morfologiseen ultraan niin se tehdään sit varmasti sillä Tyksin ainoalla 4D laitteella mutta ei todellakaan ole tehty! Päinvastoin lähes joka ultrakerralla lääkäri on valitellut laitteen huonosta kuvasta tai toimimattomuudesta.
Sori tää purkaus mut on ollut vähän huono ilta tänään, väsy.

Noista ultrakuvista vielä sen verran, että käytäntö ja laitteet näköjään vaihtelevat eri puolilla Suomea. Itse saimme rakenneultrassa Naistenklinikalla vain peruskuvia (2D), mutta esimerkiksi Itä-Suomessa ultrassa käyneet siskoni ja kaverini saivat kunnallisessa sairaalassa 3D-kuvia.

Meitä jäi mietityttämään, että pitäisiköhän mennä vielä yksityiselle 3/4D-ultraan, mutta pääsinkin sattumalta mukaan tällä viikolla ultramalliksi pohjoismaisten gynekologien koulutuspäiville Finlandia-taloon. Olin uusia ultralaitteita markkinoivan firman ständillä vajaan tunnin verran mallina ja palkkioksi siitä sain muistitikulle 3D ja 4D-kuvia ja videokuvaa pikkuisestamme. Suosittelen muillekin, jos tulee vastaavanlaisia tilaisuuksia. Kuulin tästä mahdollisuudesta NKL:n kätilöltä ja neuvolan terveydenhoitajalta.

Meillä kans lääkäri teki rakenneultran ja kuvia saatiin kaksi, molemmat vauvan jaloista. Muutoin ei kuvia ottanut eikä semmoista turistiultrausta ollenkaan. Tarkoitan siis sellaista missä olisi näkynyt vauva profiili tms. Katsoi vain rakenteet. Mie etukäteen kans iloitsin, että saa ehkä vähän kuvia ja ainakin näkee kunnolla, kun kätilö sanoi, että tutkimus tehdään osittain 4Dllä. Ymmärrän kyllä, että se oli selkeästi lääketieteellinen tutkimus tarkoitusta varten, mutta ois se ollu mukava tosiaan saada muutama muisto siitä huojennuksesta kun kaikki olikin hyvin, vaikka pelättiin muuta.

Mini, toi oli kyllä huikea tilaisuus ja upeat dokumentit pikkuisesta! :)

Me ollaan saatu tavallisesta 2D-ultrasta ihan ok kuvia, ja nyt tässä rakennesyynissä kätilö printtaili ehkä 10 kuvaa, kasvojen sivuprofiilin, mutta myös jalkapohjan ja jalkovälin! Nt-ultrasta saatiin 3D-tuloste, mutta sen laatu ei ollut kovin kaksinen.

Takaisin