Ultrakuulumiset

Jeilou, paljon sulla olikaan viikkoja? Onko sulla kotidoppleria tai voisitko käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet ihan mielen rauhoittamiseksi? Hcg-arvothan heittelee tosi paljon yksilöllisesti ja raskauden aikana, että älä ihmeessä niistä huolestu liikaa. Vaikka toisaalta ymmärrän kyllä, yhtä huolehtimistahan tää äidiksi tulo taitaa olla.

Jeilou, mistä sä niitä tuloksia pääsit katsomaan? Kävin tsekkaamassa kanta.fi ja hyvis.fi, ei näy mitään missään. Ylihuomenna on ultra ja ilmeisesti kätilö ultran jälkeen laskelmoi riskit seulontanäytteiden kanssa yhdistettynä. Eli tieto riskistä saattaa tulla vasta seuraavana päivänä. Voi himppu miten osaakin olla odottavan aika pitkä! Nyt 12+3.

Jeilou, sanon vielä sulle saman mitä hoen itselleni: niin kauan kuin ei ole huonoja uutisia, lähdetään siitä että kaikki on hyvin. :)

Kiitos Napu: yritän pitää tämän mielessä :)

Mulla on tänään 11+0 ja Kanta.fi:stä kävin katsomassa edellisiä verikokeiden tuloksia ja siinä samalla huomasin, että nuo verikoiden arvot olivat tulleet. Sitten piti tietenkin googlettaa ja pilata oma päivä :/ HUS:lta löytyi tällainen: http://huslab.fi/ohjekirjan_liitteet/seulonta_alkuraskaudessa.pdf

Ei ole kotidoppleria, mutta mietin tässä, että pitäisikö sellainen hankkia.. Ei kyllä millään jaksaisi odottaa yli viikkoa ultraan.

Mulla ei ole papereita töissä mukana mutta muistaakseni juuri toi pappa arvo oli ekassa tosi alhainen 14 ja nyt joku 34. Esikoista odottaessa pääsin tarkistuttamaan lukeman takia että kaikki on kunnossa ja kaikki oli kunnossa. Minä kanssa googletin silloin ja pelästyin. . Hitsi kun en muista varmaksi mikä arvo mulla oli alhainen.. paljon sulla oli se alhainen arvo?

Kannattaa ehkä soittaa neuvolaan myös ja kysyä pääsiskö tarkastukseen, meillä se silloin onnistu:)

Jeilou, käy avoimessa neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet. Niitä on joka arkipäivä eri puolella kaupunkia (Helsingissä ainakin HUS-alueella). Voi mennä ilman ajanvarausta ja mihin niistä vaan. Itseäni helpotti kovasti käydä siellä juuri samoilla viikoilla.

Pitääkin katsoa, jos pääsisi käymään tuolla avoimessa neuvolassa. Kiitos hurjasti vinkistä! Neuvola ohjeisti odottamaan ultraan. Sain kuitenkin uuden lähetteen noihin verikokeisiin. Katsotaan, mitä ne uudet arvot sitten näyttävät.

Murmeliinilla niin söpö ultrakuva! Onnea hyvistä ultrakuulumisista :) Laitan tänne kans yhden kuvan meidän nt-ultrasta tänään. Kuvassa melko vauhdikasta menoa, kun pikkutyyppi molskautteli kuperkeikkoja, ettei vaan olis kuvaaminen liian helppoa. Kuvassa näkyy siis peppu ja jalat just kiepsautuksen hetkellä :) <3

Nessu 12+5

ImageUploadedByVau Foorumi1460469597.209365.jpg

Hahhah, joo tota kätilö yritti saada alakautta kuvaa varmaan viis minuuttia, eikä tyyppi suostunut asettuun kunnolla. Ois tullu vaan takaraivoo tai kantapäätä..o_O Lopulta siirtyi vatsan päältä kokeilemaan, ja siitä sit sai kunnolla profiilia. Onnistu vaan kuvaamalla salaa. :grin

Jeilou sen pappa arvon pitää olla isompi kuin sen toisen, ja se toinen pappa merkkaa sitä että istukka on alkanut toimimaan kunnolla. Näin siis mulle th selitti neuvolassa kun soittelin niitä arvoja sieltä. Mulla oli se hcg 26 ja pappa 545, eli aika alhaiset mullakin jos vertaa noihin Husin arvoihin. Kun kuitenkin ne näytteet otettiin pari vkoa sit jolloin oli rv 10 ja noiden arvojen ois pitänyt olla ton mukaan papan melkein 1000 ja hcg: n 60-50 välillä.

Muokattu viimeksi:
Multakin muuten eilen kätilö ultrassa mahan päältä vaikka tossa lapussa luki et eka tehdään alakautta. Sano et jos mahan päältä ei saada kunnolla näkyviin eikä mitattua niin sit alakautta. Mut hyvin sai mitat otettua mahan päältä.

Meillä kutsussa luki, että alakautta ultrataan. Kuitenkin paikanpäällä ultrattiin ensin alakautta, sit väliin vessakäynti ja pomppimista (jotta vauva kääntyis eri kuvakulmaan), sitten ultrattiin mahan päältä ja lopuksi vielä alateitse. Kaiken kaikkiaan ultrailuun meni puolisen tuntia. Oli kyllä mukava ja perusteellinen kätilö :)

Mulla olis np-ultra torstaina, mut olisin silloin varmaan vasta 10+6, pystyyköhän silti näkemään niskan turvotusta vaikka olen vasta noilla viikoilla?

Neuvolahan laittoi koneelle ekassa neuvolassa mun olevan viikon pidemmällä mitä voin edes olla (hän kirjoitti koneelle kierron olevan 28pv vaikka mulla on n. 35päivää).

Kävin silloin 22.3. varhaisultrassa ja ultraajan mukaan olin vasta 7+3 (laskennallisesti kiertoni mukaan olisin ollut 8+6) joten nyt jännittää torstain ultra, että vastaako pieni tyyppi nyt mitä viikkoja vai onko kehitys loppunut jo tuolloin kahdeksannella viikolla.. :(

Minua ultrattiin kanssa mahan päältä. Tutkimuspöytä oli kanssa sellainen sänkymäinen, ei se perinteinen gyne-pöytä, joten olisi saanut käyttää luovuutta jos olisi tarvinnut ultrata alakautta. Vähän ihmettelin sitä, ettei siinä huoneessa ollut kunnolla "alakautta-valmiutta".

Mulla on edelliset ultrattu aina suoraa mahan päältä nyt ultrasi suoraan alakautta ja kuvatkin oli kyl parempia :) Lopuksi ultrasi myös päältä koska meidän vauva taas nukkui eikä ollenkaan lähtenyt liikenteeseen paitsi sitten kun alkasi ultrata mahan päältä :)

Mahtavaa Pippuri, hieno juttu! Se fiilis on kyllä aivan uskomaton, mikä pienen näkemisestä tulee ❤️

Ihania ultrafiilistelyjä täällä! :)

Mä kävin kans tänään, rv12+0. Ultrattiin alakautta kuten oli kutsussakin. Alunperin kutsu ois siis ollut ylihuomiselle mut työvuorojen takia siirsin sen tälle päivälle. Ei ollut vielä rakennepoikkeamaseulonnan verikokeen tulokset tulleet, kuulemma perjantaina ehkä. Niskaturvotusta oli 1,6mm mikä ilmeisesti ei ole kauheasti mutta ennen verikokeen tulosta ei siitä voi juuri mitään sanoa. Kauheasti jännittää sekin. Soittavat kuulemma jos on jotain epäilyä riskin kasvusta, muuten tulee kirje.

Kävin siis viimeksi ultrassa vain viikko sitten, se oli se lääkärin ultra. Vähän ihmetytti että nää oli näin lähekkäin. Mut kyllä oli tyyppi kasvanut kauheasti tässäkin ajassa! Nyt se näytti ihan jo vauvalta :) Liikutuin ihan kun näkyi kuin jalat oli ristissä ja missä asennossa kädet oli. Tyyppi nukahti heti kun aloitettiin ja hoitaja sai tökkiä sillä ultraäänellä sitä hereille. Lopulta heräsi ja pyörähti niin että niskan sai näkyviin.

Tosi hassua katsella sen liikkeitä siinä ruudulla kun itse ei tunne vielä mitään. Salamatkustaja :greyalien: :wink

Koko vastasi viikkoja, noin 5cm pitkä on. Ultran päätteeksi lähdin kirpparikierrokselle ja ostin kassillisen vauvanvaatetta. Mä oon niin onnellinen, ihana mun vauva siellä!:Heartbigred

Takaisin