Ultrakuulumiset

Mä oon saanu kahdessa ekassa raskaudessa nt-ultrassa kuvan mukaan.
Kolmannen kohdalla löydettiin poikkeavuutta sikiössä enkä saanut kuvaa mukaani.
Rv 15 kävin uudestaan ultrassa ja kaikki olikin hyvin, silloin sain kuvan matkaani.

Tänään käytiin nt-ultrassa ja siellä meidän pikkuinen liikkui niin lujaa että ultraaja ei pysynyt perässä. Jalat ojossa kohti kattoa :D oli kyllä niin ihanaa nähdä kun toinen pyöri ja heilutteli käsiään. Vastasi rv12 eli muutama päivä vähemmän kuin ar-ultran mukaan mutta kuukautisista laskettuna täysin oikeaa :-)

Muoks. Tajusin että näkyi kuvassa vähän liikaa tietoja minusta.. hupsss!

Muokattu viimeksi:
Hauskasti vaihtelee tuo LA:n vaihtuminen, meille sanottiin, että alle 5 päivän eroa ei vaihdeta. Tai siis näin esikoisen kanssa, voihan se olla, että täälläkin on jo taas eri tavalla.. Meillä vielä "piina" jatkuu. NT-ultra vasta 21.4. silloin 12+5.

No niinpä. Esikoisen kohdalka oli 2 päivää muistaakseni heittoa niin ei vaihtunut, mutta tässä raskaudessa tulikin juuri tuo 5 päivää, minkä itsekin tiesin ja olin aivan oikeassakin juuri päivälleen, niin se vaihtui.

Mä itse asiassa valehtelin neuvolassa viimeisten kuukautisten alkamispäivän... *häpeää* Kun mulla oli viime aikoina kierto vain 24 päivää ja tiesin koska ovulaatio oli niin laskin siitä ja "aikaistin" kuukautisten alkamisen neljällä päivällä. Neuvolassa ne olis kuitenkin laskenut normikierron mukaan eikä olis ottanut huomioon lyhyempää kiertoa ja nyt on ultrat täsmänneet täysin mun laskuja. :)

Mulla esikoisesta vaihtu kans ultrassa LA ku oli 6 päivää heittoa.
Kahdesta seuraavasta ei vaihtunut ku oli kyse muutamasta päivästä.
Nyt paikkakunta vaihtunut ja heittoa on 3 päivää. Saa nähä muutetaanko täällä vai pysyykö samana.

Meillä nt ultra takana, turvotusta 0,9 ja pituutta pikkuisella CRL 63mm :) Nyt voi jo vähän huokaista... Kunhan vielä Hesassa saavat mitat verrattua verikokeisiin ja muihin riskitekijöihin ja laskettua kaavallaan, ettei ole kohonnutta riskiä mihinkään... Kuulemma tänään vielä pitäisi kuulua, jos jotakin on. Joten hyppään aina penkillä, kun puhelin soi... :)

Muoks. Ja laskettu aika ei muuttunut, vaan vastasi täsmälleen 12+5

Nt ultra takana ja kaikki oli mun peloista huolimatta hyvin. Riskiluvut oli minimaaliset ja turvotus oli vähäistä, ja kaikki elimet ym näky mitä pitikin. Siellä se pieni liikuskeli. Nähtiin myös 4D kuvaa vauvasta ja kuunneltiin sydänäänet ♡ kuviakin saatiin kauhee läjä mukaan (myös se missä on niitä mittoja ym) kun kätilö kirjasi ne heti ylös koneelle. Laskettua aikaa aikaistettiin 3 päivällä, kun mitat oli tarkemmat kuin gynen. Sano et yleensä ei vaiheta alle 5 päivän heittoja, mut koska esikoisenkin la vaihteli alkukuusta loppuun ja syntyi vasta rv 41+6 niin päädyttiin vaihtamaan. Jo senkin takia ettei ehkä mee marraskuulle synnytys ja mahdollisesti käynnistettäisiin aiemmin jos vauva ei tahdo luopua yksiöstään suosiolla. Eli uus la ois 22.10 entisen 25.10 sijaan. Mutta kaikki oli siis hyvin ja mun pelot oli sinällään turhat. Ja tosiaan etuseinämässä istukka, joten liikkeitä saa odotella tovin.

Onnea hyvistä kuulumisista!

Meilläkin oli tänään ultra. Siellä pyöri väkkärän lailla viikkoja vastaava vekara. Turvotukset normaalin rajoissa ja kaikki se mitä pitää, on oikeilla paikoilla! Sai siis huokaista helpotuksesta. Kystan kätilö löysi kohdusta, mutta sen ei pitäisi aiheuttaa mitään päänvaivaa. Seuraavan kerran sitten kesäkuussa tutkitaan tarkemmin! Mieli on huojentunut ja nyt illalla kun mies tulee kotiin, kerrotaan myös esikoiselle tulokkaasta.

Täällä myös ensimmäinen ultra oli eilen, koko päivä meni niin onnensumussa ja kyynelehtien onnesta etten saanut aikaiseksi tulla tänne mitään rustailemaan.

Kaikki oli kunnossa, pikkuinen esiintyi meille niin innokkaasti että kätilö sai tosissaan tehdä töitä jotta saatiin edes pari onnistunutta ja selkeää kuvaa mukaamme. <3

Vauva vastasi 13+4, nla kortissa la merkattu 17.10. mutta hän siirsi sen 16.10. Tiedä sitten miksi :D Näillä kuitenkin mennään, onnesta edelleen sekaisin :D

Onnea Viikinki!

Myös meillä nt-ultra takana. Kaikki hienosti, pieni näytti jo kovasti ihmiseltä. Jalat, kädet, pää ja kroppa, silmätkin näkyivät, selkäranka jne. Kaikki on kohdallaan. Niskaturvotus ja riskiarvio matalat, eli voi huokaista helpotuksesta.

Meillä sama homma kuin Viikingillä. Pieni on superliikkuvainen, heilutteli käsiään, haukotteli ja potkutteli sekä kovasti kääntyili koko ajan. Välillä piti painella vatsaa ja nousta ylös pomppimaan, jotta saatiin häntä kääntymään oikeisiin suuntiin :)

Aivan ihana tunne, olemme miehen kanssa kumpikin onnesta sykkyrällä. Olo on todella kiitollinen. Enää ei tarvitse salailla!

La pysyi ennallaan, 20.10., rakenneultra on heti kesäkuun alussa.

❤️

Nessu 12+5

Mulla on vasta nt-ultra ensi viikolla. Erehdyin käydä katsomassa seulannan verikokeiden tulokset ja siellä oli S-PAPPA ja HCG beta-arvot olivat todella alhaiset, kun vertaa HUS:n käyriin :( Tiedän, että ultrassa selviää kokonaistilanne, mutta jotenkin juolahti vain mieleen, että onkohan kaveri menehtynyt tässä parin viikon aikana.

Takaisin